Spalanie?

Dyskusje na temat serwisowania, naprawiania oraz modyfikowania silnikow typu TU.
marudex

Post autor: marudex »

no wlasnie jest przerazajace zuzycie paliwa:( Gdzie znajde ten czujnik?
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

za aparatem zaplonowym w czesci przylegajacej do obudowy termostatu -2pinowa kostka
marudex

Post autor: marudex »

ok a czego to jest dokladnie czujnik?

Dodano po 4 minutach:

bo bylem w hurtownik i maja tam czujnik temperatury wody ale z jedna wtyczka i daje on sygnal ale do tablicy rozdzielczej i jest zaraz obok aparatu zaplonowego,maja czujnik wentylatora chlodnicy,czujnik cisnienia oleju ktory tez ma jedna wtyczke a czujnik o ktorym mowisz faktycznie jest i przylega do obudowy termostatu to jego nie maja i nie potrafie im wytlumaczyc od czego to konkretnie jest. Zapewne chodzi o czujnik temperatury wody dajacy sygnal do kompa tak?
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

czujnik temp silnika
mierzy temp wody i podaje ja komputerowi
marudex

Post autor: marudex »

a da sie w jakis sposob wylaczyc automatyczne ssanie?
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4914
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: moralez »

wyjmij silnik krokowy, albo na zaplonie odlacz najpierw potencjometr przepustnicy, krokowy sie wsunie poczym wypnij krokowy
wylacz zaplon i podlacz czujnik przepustnicy, jednakze obydwa warianty sa ch...we z racji tego ze komputer bedzie w trybie awaryjnym :roll:
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

marudex pisze:a da sie w jakis sposob wylaczyc automatyczne ssanie?
To, ze spadna obroty nic nie da, bo paliwa i tak bedzie sie lalo sporo :wink:
Awatar użytkownika
KuKiTa
Maniak
Posty: 1019
Rejestracja: 01 sie wt, 2006 9:15 pm
Posiadany PUG: 205 GTi
Numer Gadu-gadu: 360167
Login tlen: kukita
Lokalizacja: Andrychów
Kontakt:

Post autor: KuKiTa »

Banita pisze:
marudex pisze:a da sie w jakis sposob wylaczyc automatyczne ssanie?
To, ze spadna obroty nic nie da, bo paliwa i tak bedzie sie lalo sporo :wink:
tu sie nie zgodze. Jeździłem miesiąc (przez lato) na odłaczym krokowym i mi spalał w granicach 7 litrow na mieście, a na podłączonym koło 10.
marudex

Post autor: marudex »

ten silnik krokowy to jest co wysuwa sie wsuwa popychajac przepustnice? jak auto jest dobrze nagrzane to ta wajcha od przepustnicy opiera sie normalnie na srubce,jak jest ssanie to odstep od tego wynosi gdzies z 1cm i maleje bardzo powoli. dlatego mam takie wysokie obroty i spalanie.i chcialbym wlasnie to wylaczyc to co sie tak wysuwa,to ten silnik krokowy tak?

Dodano po 2 godzinach 9 minutach:

czy kontrolka przy wskazniku paliwa moze miec cos do tej sytuacji? bylem pewien ze oznacza ona walnieta sonde,sonde wymienilem,natomiast kontrolka nadal zapalasie na chwile po odpaleniu puga.

Dodano po 2 minutach:

aha i z tych wszystkich moich obserwacji zauwazylem jeszcze ze chyba nie spala mi w calosci paliwa bo czuc je z wydechu i jak mocniej przygazuje to czarne cos az wylatuje i zalatuje benzyna

Dodano po 4 minutach:

chyba zwariuje z tym autem,jak to teraz obliczam to jak narazie zalalem mu 40litrow paliwa,dolalem po pewnym czasie 9l a potem 21 nie zerujac licznika,to w tej chwili mam przejechane 453km a paliwa wg wskaznika jest pod pierwsza kreska czyli jeszcze z 7-8litrow.jakby to obliczyc to wychodzi okolo 16litrow po miescie. Tyle co 2litrowe bmw! Jakby ktos mogl pomoc to czekam na propozycje bo to jest nienormalne.
Awatar użytkownika
KuKiTa
Maniak
Posty: 1019
Rejestracja: 01 sie wt, 2006 9:15 pm
Posiadany PUG: 205 GTi
Numer Gadu-gadu: 360167
Login tlen: kukita
Lokalizacja: Andrychów
Kontakt:

Post autor: KuKiTa »

mam dokładnie to samo, na początku śmierdzi benzyną niesamowicie, jakby palił na 2-3 cylindry. Potem przechodzi i już w ogóle nie czuć benzyny.
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

KuKiTa pisze:
Banita pisze:
marudex pisze:a da sie w jakis sposob wylaczyc automatyczne ssanie?
To, ze spadna obroty nic nie da, bo paliwa i tak bedzie sie lalo sporo :wink:
tu sie nie zgodze. Jeździłem miesiąc (przez lato) na odłaczym krokowym i mi spalał w granicach 7 litrow na mieście, a na podłączonym koło 10.
zbieg okolicznosci -zrozumiem pare procent jesli czesto jezdzisz na zimnym silniku
ten silnik krokowy to jest co wysuwa sie wsuwa popychajac przepustnice? jak auto jest dobrze nagrzane to ta wajcha od przepustnicy opiera sie normalnie na srubce,jak jest ssanie to odstep od tego wynosi gdzies z 1cm i maleje bardzo powoli. dlatego mam takie wysokie obroty i spalanie.i chcialbym wlasnie to wylaczyc to co sie tak wysuwa,to ten silnik krokowy tak?
Zrozum, ze tym silniczkiem steruje komputer, ktory z kolei dostaje sygnal, ze silnik jest zimny -obroty spadna, ale to nie rozwiaze problemu
marudex

Post autor: marudex »

czyli trzeba cos zrobic zeby szybciiej sie nagrzewal tak? tak jak mowiles zrobic z tym czujnikiem,potem ewentualnie jeszcze termostat.
jastom
Junior
Posty: 171
Rejestracja: 31 lip pn, 2006 10:13 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: łódź

Post autor: jastom »

i termostat . I powinno dać odpowiedź.
126p, fav, 126p... 205 ...postęp?
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

marudex pisze:czyli trzeba cos zrobic zeby szybciiej sie nagrzewal tak? tak jak mowiles zrobic z tym czujnikiem,potem ewentualnie jeszcze termostat.
Termostat mozesz sprawdzic organoleptycznie.
Nie chodzi o to, zeby szybciej sie nagrzewal( chyba ze termostat jst zepsuty), ale o to, zeby komputer o tym wiedzial
marudex

Post autor: marudex »

silnik baaardzo dlugo sie nagrzewa,jak juz do tego dojdzie termostat wlacza obieg i krokowy sie chowa zmniejszajac obroty. tak powinno byc tylko czemy tak dlugo to trwa?

Dodano po 2 minutach:

na probe zrobilem jedna rzecz. rozgrzalem go,krok sie schowal,odlaczylem go i zrobilem sobie reczne ssanie na linke.przy zapaleniu puszcze mu na chwile ssanie,i odlacze w miare cieplego silnika. bedzdie to trwalo o wiele wiele krocej i zobaczymy efekty:)
ODPOWIEDZ