Podjedziesz dzisiaj na spot to obadamy
problem ze spalaniem 1.1 look
- morpheusss
 - Junior
 - Posty: 370
 - Rejestracja: 25 wrz pt, 2009 2:37 pm
 - Posiadany PUG: 205 XS '89 TU3M - wrak & 205 XL TU3M & 205 Look TU3M
 - Numer Gadu-gadu: 2292990
 - Lokalizacja: Mikołów
 
Re: problem ze spalaniem 1.1 look
Na pewno masz szczelny kolektor wydechowy? Silnik na pewno chodzi na wszystkie gary?
Podjedziesz dzisiaj na spot to obadamy
			
			
									
						
										
						Podjedziesz dzisiaj na spot to obadamy
- rocky
 - Junior
 - Posty: 133
 - Rejestracja: 15 lut wt, 2011 10:12 pm
 - Posiadany PUG: 205 look
 - Lokalizacja: Skoczów
 
Re: problem ze spalaniem 1.1 look
Spoko 
@edit
Wymieniłem świeczki dziś i jakby ta wskazówka ciut wolniej opadała... Zobaczymy co objawi się na CPNie... A tak poza zauważyłem coś dziwnego, a mianowicie mokry od benzyny dolot :O Może tam gdzieś zoda ucieka?? Jutro wrzucę zdjęcie
@edit 2

Oto wygląd... Na mój gust nie powinno to być "mokre" ;/ aha morpheusss pamiętasz jak na spocie sprawdzaliśmy krokowca?? Zauważyłem że on chyba działa. Na wyłączony silniku ale włączonym zapłonie słychać przekaźnik analizując to zapaliłem motor, trochę gazu i przy wciśnięciu tego było słychać "bzyyk" jakby krokowiec się uaktywniał?? W sobotę będziemy badać. Aha objawił się błąd 21 (włącznik przepustnicy,styk biegu jałowego) więc musi być coś na rzeczy z krokowy albo nie wiem... Po wymianie świec na NGK V-Line 32 nadal spalanie wysokie i nadal kopci i pluje benzyna z tłumika ;/Jutro po powrocie z pracy sprawdze czujnik temperatury (z tego co dobrze kojarzę na zimnym powinien mieć przerwę a na ciepły niską oporność lub odwrotnie) Analizując temat może da coś jak to ładnie morpheusss nazwał "nauczanie komputera" dokładny raport spalania:
13.5l przy jezdzie 140-160km/h
12.5l przy jezdzie nie przekraczającej 90km/h
wszystko co podaje to trasa 4 odcinki po ok 27km (dojazd do pracy)
@edit (już 3)
Patrząc na schemat http://www.peugeot205.pl/pdf/P205schuklwtrysk.pdf pomiędzy sondą a przekaźnikiem jest takie cóś co przypomina eee bezpiecznik czy mi się wydaje?? Aha i czy ten przekaźnik jest obok komputera?? Taki zielony podajże? Sorry że tyle editów ale nie będę pisać post pod postem
			
			
									
						
							@edit
Wymieniłem świeczki dziś i jakby ta wskazówka ciut wolniej opadała... Zobaczymy co objawi się na CPNie... A tak poza zauważyłem coś dziwnego, a mianowicie mokry od benzyny dolot :O Może tam gdzieś zoda ucieka?? Jutro wrzucę zdjęcie
@edit 2

Oto wygląd... Na mój gust nie powinno to być "mokre" ;/ aha morpheusss pamiętasz jak na spocie sprawdzaliśmy krokowca?? Zauważyłem że on chyba działa. Na wyłączony silniku ale włączonym zapłonie słychać przekaźnik analizując to zapaliłem motor, trochę gazu i przy wciśnięciu tego było słychać "bzyyk" jakby krokowiec się uaktywniał?? W sobotę będziemy badać. Aha objawił się błąd 21 (włącznik przepustnicy,styk biegu jałowego) więc musi być coś na rzeczy z krokowy albo nie wiem... Po wymianie świec na NGK V-Line 32 nadal spalanie wysokie i nadal kopci i pluje benzyna z tłumika ;/Jutro po powrocie z pracy sprawdze czujnik temperatury (z tego co dobrze kojarzę na zimnym powinien mieć przerwę a na ciepły niską oporność lub odwrotnie) Analizując temat może da coś jak to ładnie morpheusss nazwał "nauczanie komputera" dokładny raport spalania:
13.5l przy jezdzie 140-160km/h
12.5l przy jezdzie nie przekraczającej 90km/h
wszystko co podaje to trasa 4 odcinki po ok 27km (dojazd do pracy)
@edit (już 3)
Patrząc na schemat http://www.peugeot205.pl/pdf/P205schuklwtrysk.pdf pomiędzy sondą a przekaźnikiem jest takie cóś co przypomina eee bezpiecznik czy mi się wydaje?? Aha i czy ten przekaźnik jest obok komputera?? Taki zielony podajże? Sorry że tyle editów ale nie będę pisać post pod postem

- cejot
 - Forum Admin
 - Posty: 3561
 - Rejestracja: 23 kwie pn, 2007 1:37 am
 - Posiadany PUG: 205 Automatic, 205 El Charro, 205 ...
 - Lokalizacja: Warszawa
 
Re: problem ze spalaniem 1.1 look
Po pierwsze nie było wspomniane czy auto jest zasilane układem wtryskowym Magneti Marelli czy Boscha Mono-Jetronic. Jeśli Boscha to warto sprawdzić zapłon.
			
			
									
						
										
						Tak, z krokowym. Mam gdzieś instrukcję regulacji krańcówki krokowego. Postaram się odszukać i napisać.rocky pisze:objawił się błąd 21 (włącznik przepustnicy,styk biegu jałowego) więc musi być coś na rzeczy z krokowy albo nie wiem..,
Może nie do końca tyczy się to tematu, ale pozwolę sobie przy okazji napisać. Seryjny obrotomierz z XSa czy też z GTI fałszuje wskazania do 1000 obr./minmorpheusss pisze:sprawny TU powinien mieć ok 800RPM na jałowym.
- rocky
 - Junior
 - Posty: 133
 - Rejestracja: 15 lut wt, 2011 10:12 pm
 - Posiadany PUG: 205 look
 - Lokalizacja: Skoczów
 
Re: problem ze spalaniem 1.1 look
Gdzie jest ulokowany TPS?? po prawej stronie przepustnicy na przeciwko cięgła?? czy jak sie to nazywa gdzie przyłączona jest linka od gazu??
			
			
									
						
							
- TymczaS
 - Uzalezniony
 - Posty: 657
 - Rejestracja: 15 cze wt, 2010 8:09 pm
 - Posiadany PUG: lepiej nie wiedzieć :P
 - Numer Gadu-gadu: 3402152
 - Lokalizacja: Lublin
 
Re: problem ze spalaniem 1.1 look
powinien być po przeciwnej stronie mocowania linki, na drugim końcu przepustnicy.
			
			
									
						
										
						- rocky
 - Junior
 - Posty: 133
 - Rejestracja: 15 lut wt, 2011 10:12 pm
 - Posiadany PUG: 205 look
 - Lokalizacja: Skoczów
 
Re: problem ze spalaniem 1.1 look
To o tym samym mowa, dzięki pytałem dla pewności bo szukam TPSa żeby go wymienić a na allegro są ale wyglądają zupełnie inaczej
@edit
Ustawiłem TPS, wyciąłem kata i rezultat:
8,14litra na 100 więc chyba nie najgorzej??
			
			
									
						
							@edit
Ustawiłem TPS, wyciąłem kata i rezultat:
8,14litra na 100 więc chyba nie najgorzej??

- TymczaS
 - Uzalezniony
 - Posty: 657
 - Rejestracja: 15 cze wt, 2010 8:09 pm
 - Posiadany PUG: lepiej nie wiedzieć :P
 - Numer Gadu-gadu: 3402152
 - Lokalizacja: Lublin
 
Re: problem ze spalaniem 1.1 look
Przyzwoicie 
 jak ustwaiałeś TPSa?
			
			
									
						
										
						- rocky
 - Junior
 - Posty: 133
 - Rejestracja: 15 lut wt, 2011 10:12 pm
 - Posiadany PUG: 205 look
 - Lokalizacja: Skoczów
 
Re: problem ze spalaniem 1.1 look
Mój TPS wyglądał dokładnie tak:

A regulacje wykonałem w następujący sposób:
1) Wykręciłem go, sprawdziłem ścieżki i wyczyściłem
2) Przykręciłem, ale zostawiłem "swobodnie latającego na śrubkach" tak by można nim manipulować
3) Wpiąłem woltomierz pomiędzy zaciski 1 i 2 (p1)
4) Włączyłem zapłon
5) Kręciłem sprzętem tak długo aż na zamkniętej przepustnicy było wskazanie 0,2-0,25V a przy otwarciu 1/4 (na oko) wartość powinna wzrosnąć do 4,8-4,9V
6) Zakręciłem tak by już mi nie latało
7) Wpiąłem woltomierz pomiędzy zaciski 1 i 4 (p2) wtedy na zamkniętej przepustnicy wartość powinna być 0 - 0,2V i rosnąć od 1/5 położenia aż do 4,5-4,9V
 Wszystko podokręcałem, zrobiłem re-set komputera 
Aha przed przystąpieniem do pracy należy schować tą część silnika krokowego która ustawia nam przepustnicę.
Aha napięcie pomiędzy zaciskami 1 i 5 powinno być ok 5V
			
			
									
						
							
A regulacje wykonałem w następujący sposób:
1) Wykręciłem go, sprawdziłem ścieżki i wyczyściłem
2) Przykręciłem, ale zostawiłem "swobodnie latającego na śrubkach" tak by można nim manipulować
3) Wpiąłem woltomierz pomiędzy zaciski 1 i 2 (p1)
4) Włączyłem zapłon
5) Kręciłem sprzętem tak długo aż na zamkniętej przepustnicy było wskazanie 0,2-0,25V a przy otwarciu 1/4 (na oko) wartość powinna wzrosnąć do 4,8-4,9V
6) Zakręciłem tak by już mi nie latało
7) Wpiąłem woltomierz pomiędzy zaciski 1 i 4 (p2) wtedy na zamkniętej przepustnicy wartość powinna być 0 - 0,2V i rosnąć od 1/5 położenia aż do 4,5-4,9V
Aha przed przystąpieniem do pracy należy schować tą część silnika krokowego która ustawia nam przepustnicę.
Aha napięcie pomiędzy zaciskami 1 i 5 powinno być ok 5V

- TymczaS
 - Uzalezniony
 - Posty: 657
 - Rejestracja: 15 cze wt, 2010 8:09 pm
 - Posiadany PUG: lepiej nie wiedzieć :P
 - Numer Gadu-gadu: 3402152
 - Lokalizacja: Lublin
 
Re: problem ze spalaniem 1.1 look
- rocky
 - Junior
 - Posty: 133
 - Rejestracja: 15 lut wt, 2011 10:12 pm
 - Posiadany PUG: 205 look
 - Lokalizacja: Skoczów
 
Re: problem ze spalaniem 1.1 look
Sprawdz sonde lambda 
 a moze przepustnica, swiece zasyfione??
8litra mnie satysfakcjonuje przy zapieprzaniu miejscami po 130 wg mnie bomba
			
			
									
						
							8litra mnie satysfakcjonuje przy zapieprzaniu miejscami po 130 wg mnie bomba

- TymczaS
 - Uzalezniony
 - Posty: 657
 - Rejestracja: 15 cze wt, 2010 8:09 pm
 - Posiadany PUG: lepiej nie wiedzieć :P
 - Numer Gadu-gadu: 3402152
 - Lokalizacja: Lublin
 
Re: problem ze spalaniem 1.1 look
wszystko nowe jestem po swapie i wymianie praktycznie wsyztkiego 
 
Dobrze że to ogarnąłeś
			
			
									
						
										
						Dobrze że to ogarnąłeś
- rocky
 - Junior
 - Posty: 133
 - Rejestracja: 15 lut wt, 2011 10:12 pm
 - Posiadany PUG: 205 look
 - Lokalizacja: Skoczów
 
Re: problem ze spalaniem 1.1 look
Ogarnąłem w akcie desperaci miałem do mechanika jechać ale...NIE postawiłem na swoim... Mimo nie jestem mechanikiem powiedziałem sobie "to tylko silnik to musi być coś banalnego) i proszę bardzo 
że tak zapytam skupują gdzieś wnętrza katalizatorów?? mam z 200gram tego czegoś co jest w środku a słyszałem że jest to coś z platyną związane i szkoda by było kasę wyrzucić... Interesują mnie okolice BB
			
			
									
						
							że tak zapytam skupują gdzieś wnętrza katalizatorów?? mam z 200gram tego czegoś co jest w środku a słyszałem że jest to coś z platyną związane i szkoda by było kasę wyrzucić... Interesują mnie okolice BB

- zmac
 - Uzalezniony
 - Posty: 529
 - Rejestracja: 11 sty ndz, 2009 9:27 am
 - Posiadany PUG: 309 gti, 206 gti, 205 cj
 - Numer Gadu-gadu: 0
 - Lokalizacja: Żyrardów/Garwolin
 
Re: problem ze spalaniem 1.1 look
Popytaj w komisach oni powinni miec namiar na skupujących.