Zwężenie w dolocie TU3M
- MichalKowalski
- Junior
- Posty: 329
- Rejestracja: 04 lut czw, 2010 10:58 am
- Posiadany PUG: 205 cabriolet '94 (TU3MC/Z), 205 Gentry manual '90 (XU9J1), 205 Roland Garros '90 (TU3M)
- Lokalizacja: Hamburg / Warszawa
Re: Zwężenie w dolocie TU3M
Huhu, całkiem pokaźne spalanie. Moje 1.4 pali max. 8,5l po mieście.
Dzięki za info!
Pozdrawiam, MK
Dzięki za info!
Pozdrawiam, MK
- cejot
- Forum Admin
- Posty: 3561
- Rejestracja: 23 kwie pn, 2007 1:37 am
- Posiadany PUG: 205 Automatic, 205 El Charro, 205 ...
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Zwężenie w dolocie TU3M
To były pomiary w mieście, głównie na bardzo krótkich dystansach.
Przede wszystkim chodziło mi o różnicę. Stan tego 1.1 był fatalny, więc i podwyższone spalanie niczym nie dziwiło.
Przede wszystkim chodziło mi o różnicę. Stan tego 1.1 był fatalny, więc i podwyższone spalanie niczym nie dziwiło.
- MichalKowalski
- Junior
- Posty: 329
- Rejestracja: 04 lut czw, 2010 10:58 am
- Posiadany PUG: 205 cabriolet '94 (TU3MC/Z), 205 Gentry manual '90 (XU9J1), 205 Roland Garros '90 (TU3M)
- Lokalizacja: Hamburg / Warszawa
Re: Zwężenie w dolocie TU3M
Tak to wygląda. Napis na ECU mówi jeszcze coś innego niż Twoje przykłady, a mianowicie MA3.0 - czyli jakiś starszy Mono-Motronic.
cejot pisze:To były pomiary w mieście, głównie na bardzo krótkich dystansach.
Przede wszystkim chodziło mi o różnicę. Stan tego 1.1 był fatalny, więc i podwyższone spalanie niczym nie dziwiło.
- cejot
- Forum Admin
- Posty: 3561
- Rejestracja: 23 kwie pn, 2007 1:37 am
- Posiadany PUG: 205 Automatic, 205 El Charro, 205 ...
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Zwężenie w dolocie TU3M
No właśnie nie byłem pewny czy MA 3.0 też występowało w 205, ale jak widać tak. W każdym razie zgadza się, że to Mono-Motronic.
Który to rocznik? ' 94?
Który to rocznik? ' 94?
- MichalKowalski
- Junior
- Posty: 329
- Rejestracja: 04 lut czw, 2010 10:58 am
- Posiadany PUG: 205 cabriolet '94 (TU3MC/Z), 205 Gentry manual '90 (XU9J1), 205 Roland Garros '90 (TU3M)
- Lokalizacja: Hamburg / Warszawa
Re: Zwężenie w dolocie TU3M
Tak, to '94. A skąd wiedziałeś?
MK
MK
- cejot
- Forum Admin
- Posty: 3561
- Rejestracja: 23 kwie pn, 2007 1:37 am
- Posiadany PUG: 205 Automatic, 205 El Charro, 205 ...
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Zwężenie w dolocie TU3M
Z doświadczenia. Grzebałem trochę przy różnych TU. 

- MichalKowalski
- Junior
- Posty: 329
- Rejestracja: 04 lut czw, 2010 10:58 am
- Posiadany PUG: 205 cabriolet '94 (TU3MC/Z), 205 Gentry manual '90 (XU9J1), 205 Roland Garros '90 (TU3M)
- Lokalizacja: Hamburg / Warszawa
Re: Zwężenie w dolocie TU3M
Odgrzewając stary temat: własnie odkryłem, że w service boxie zwężenie jest tylko w przypadku TU1M i TU9M od początku 1993 oraz wszystkich TU3MC (czyli u mnie tutaj wszystko było w porządku).
MK
MK
- cejot
- Forum Admin
- Posty: 3561
- Rejestracja: 23 kwie pn, 2007 1:37 am
- Posiadany PUG: 205 Automatic, 205 El Charro, 205 ...
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Zwężenie w dolocie TU3M
Zgadza się, zgadza.
Takie rozwiązania występowały w 205 w końcowych latach produkcji. Teraz rozwiązanie zagadki zainspirowane wypowiedzią Kaktusa z tematu "Sportowy filtr powietrza tak czy nie?"

Oczywiście w 205 przy silnikach TU nie mamy przepływomierza, lecz sądzę, że zasada działania jest podobna.Kaktus pisze:Jezeli chcemy aby silnik lepiej sie krecil i mial lepsza moc i moment na wysokich obrotach, to nalezy zwiekszyc srednice dolotu pomiedzy przepustnica i przeplywomierzem, i skrocic ja, takze aby zachowac taka sama objetosc jak w orginale.
Ostatnio zmieniony 09 lis śr, 2011 6:43 pm przez cejot, łącznie zmieniany 1 raz.
- MichalKowalski
- Junior
- Posty: 329
- Rejestracja: 04 lut czw, 2010 10:58 am
- Posiadany PUG: 205 cabriolet '94 (TU3MC/Z), 205 Gentry manual '90 (XU9J1), 205 Roland Garros '90 (TU3M)
- Lokalizacja: Hamburg / Warszawa
Re: Zwężenie w dolocie TU3M
Czekaj, czekaj - nie do końca czaję co sugerujesz. Przecież ta rura jest pomiędzy wlotem powietrza (a konkretnie przepustnicą ciepłe/zimne powietrze) a filtrem powietrza...
Tak przy okazji, pojawiło się w mojej głowie pytanie przed zbliżającą się zimą - jak działa ta przepustnica zimne/ciepłe? Skąd się bierze to podciśnienie w rurce?
MK
Tak przy okazji, pojawiło się w mojej głowie pytanie przed zbliżającą się zimą - jak działa ta przepustnica zimne/ciepłe? Skąd się bierze to podciśnienie w rurce?
MK
- dexen
- Junior
- Posty: 453
- Rejestracja: 23 paź ndz, 2011 4:12 pm
- Posiadany PUG: XS '91r; Xsara VTS '00r
- Numer Gadu-gadu: 3222175
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Zwężenie w dolocie TU3M
W moim TU1M na Monojetronicu, cienki wężyk leci z płaskiego przewodu powietrznego (między filtrem i wtryskiem) do plastikowego `ufo' nad tą przepustnicą zimne/ciepłe. Na ile rozumiem, sterowanie tą klapką jest płynne, a nie tylko zimno/ciepło.MichalKowalski pisze:(...) Tak przy okazji, pojawiło się w mojej głowie pytanie przed zbliżającą się zimą - jak działa ta przepustnica zimne/ciepłe? Skąd się bierze to podciśnienie w rurce?
MK
Dokładniej, na lewej krawędzi tego płaskiego przewodu powietrznego masz dwa złącza na podciśnienie. To bliższe kabiny daje podciśnienie do sterowania zimne/ciepłe, to bliższe chłodnicy jest podłączone cienkim wężykiem do trójnika na środku płaskiej rury, który to trójnik dostaje podciśnienie średnim wężykiem z przepustnicy. Pomiędzy tymi na lewej krawędzi jest jakiś zaworek, widać w środku płaskiego przewodu -- chyba termiczny, reagujący na temperaturę powietrza w płaskim przewodzie powietrznym.
W skrócie, podciśnienie z przepustnicy, poprzez trójnik przy płaskim przewodzie, rurkę do-ćwierć-koła płaskiego przewodu, zaworek (chyba-)termiczny w płaskim przewodzie, cienką rurkę z płaskiego do plastikowego `ufo'.
Może filtr powietrza masz zbyt wysoko osadzony -- na samym dole ma niewielki bolec, powinien wejść w ucho wyłożone gumą przymocowane do silnika, lub nierówno skręcony.MichalKowalski pisze:Komentarz do pliku: A tu ładnie widać jak mi farba z maski zostaje na obudowie wtrysku
Ostatnio zmieniony 09 lis śr, 2011 10:49 pm przez dexen, łącznie zmieniany 2 razy.
return -ENOCOMPREHEND; || my other ride is a Kerbal Space Program rocket ^^
- cejot
- Forum Admin
- Posty: 3561
- Rejestracja: 23 kwie pn, 2007 1:37 am
- Posiadany PUG: 205 Automatic, 205 El Charro, 205 ...
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Zwężenie w dolocie TU3M
Niby jest przed filtrem, ale wydaje mi się, że po prostu chodzi o sposób napływania powietrza. Poza tą zwężką jest jeszcze dalej takie zagięcie w dół. W MonoJetronic dolot idzie prosto do filtra - bez przewężeń czy zagięć.MichalKowalski pisze:Czekaj, czekaj - nie do końca czaję co sugerujesz. Przecież ta rura jest pomiędzy wlotem powietrza (a konkretnie przepustnicą ciepłe/zimne powietrze) a filtrem powietrza...
Zdjęcie TU3M z MonoJetronic (źródło Co pod maską?):
Połączenia idą tak jak pisze dexen. Tam gdzie w obudowie wtrysku są te dwa króćce, tam jest bimetal, który pod wpływem temperatury zamyka podciśnienie. Czy działa to stopniowo czy 0/1 tego nie pamiętam.MichalKowalski pisze:Tak przy okazji, pojawiło się w mojej głowie pytanie przed zbliżającą się zimą - jak działa ta przepustnica zimne/ciepłe? Skąd się bierze to podciśnienie w rurce?
Z tego co pamiętam to problem został rozwiązany. Polegał na tym, że do 1.4 założony był wyższy kolektor od 1.1.dexen pisze:Może filtr powietrza masz zbyt wysoko osadzony -- na samym dole ma niewielki bolec, powinien wejść w ucho wyłożone gumą przymocowane do silnika, lub nierówno skręcony.MichalKowalski pisze:Komentarz do pliku: A tu ładnie widać jak mi farba z maski zostaje na obudowie wtrysku
- Orfister
- Moderator
- Posty: 5717
- Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
- Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
- Numer Gadu-gadu: 2690638
- Lokalizacja: Gostynin
- Kontakt:
Re: Zwężenie w dolocie TU3M
Ta podciśnieniowa klapka działa w postaci płynnej regulacji - przyjrzałem się jej kiedyś dokładnie jak miałem GT
- MichalKowalski
- Junior
- Posty: 329
- Rejestracja: 04 lut czw, 2010 10:58 am
- Posiadany PUG: 205 cabriolet '94 (TU3MC/Z), 205 Gentry manual '90 (XU9J1), 205 Roland Garros '90 (TU3M)
- Lokalizacja: Hamburg / Warszawa
Re: Zwężenie w dolocie TU3M
No tak, czyli jak myslalem - wszystko opiera sie na jakims bimetalu. Musze sprawdzic w weekend czy to w ogole u mnie dziala.
Filtr wisial w powietrzu, kolektor dolotowy byl za wysoki-od 1,1.
Filtr wisial w powietrzu, kolektor dolotowy byl za wysoki-od 1,1.