Zwężenie w dolocie TU3M

Dyskusje na temat serwisowania, naprawiania oraz modyfikowania silnikow typu TU.
Awatar użytkownika
MichalKowalski
Junior
Posty: 329
Rejestracja: 04 lut czw, 2010 10:58 am
Posiadany PUG: 205 cabriolet '94 (TU3MC/Z), 205 Gentry manual '90 (XU9J1), 205 Roland Garros '90 (TU3M)
Lokalizacja: Hamburg / Warszawa

Re: Zwężenie w dolocie TU3M

Post autor: MichalKowalski »

Huhu, całkiem pokaźne spalanie. Moje 1.4 pali max. 8,5l po mieście.

Dzięki za info!

Pozdrawiam, MK
Awatar użytkownika
cejot
Forum Admin
Posty: 3561
Rejestracja: 23 kwie pn, 2007 1:37 am
Posiadany PUG: 205 Automatic, 205 El Charro, 205 ...
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zwężenie w dolocie TU3M

Post autor: cejot »

To były pomiary w mieście, głównie na bardzo krótkich dystansach.
Przede wszystkim chodziło mi o różnicę. Stan tego 1.1 był fatalny, więc i podwyższone spalanie niczym nie dziwiło.
Jedź na biegu, żyj na luzie... :)

-----
205 '91 Automatic | 205 '92 El Charro | 205 '94 La Moisissure
Awatar użytkownika
MichalKowalski
Junior
Posty: 329
Rejestracja: 04 lut czw, 2010 10:58 am
Posiadany PUG: 205 cabriolet '94 (TU3MC/Z), 205 Gentry manual '90 (XU9J1), 205 Roland Garros '90 (TU3M)
Lokalizacja: Hamburg / Warszawa

Re: Zwężenie w dolocie TU3M

Post autor: MichalKowalski »

Tak to wygląda. Napis na ECU mówi jeszcze coś innego niż Twoje przykłady, a mianowicie MA3.0 - czyli jakiś starszy Mono-Motronic.

cejot pisze:To były pomiary w mieście, głównie na bardzo krótkich dystansach.
Przede wszystkim chodziło mi o różnicę. Stan tego 1.1 był fatalny, więc i podwyższone spalanie niczym nie dziwiło.
Załączniki
A tu ładnie widać jak mi farba z maski zostaje na obudowie wtrysku
A tu ładnie widać jak mi farba z maski zostaje na obudowie wtrysku
ECU MA3.0
ECU MA3.0
TU3M
TU3M
Awatar użytkownika
cejot
Forum Admin
Posty: 3561
Rejestracja: 23 kwie pn, 2007 1:37 am
Posiadany PUG: 205 Automatic, 205 El Charro, 205 ...
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zwężenie w dolocie TU3M

Post autor: cejot »

No właśnie nie byłem pewny czy MA 3.0 też występowało w 205, ale jak widać tak. W każdym razie zgadza się, że to Mono-Motronic.

Który to rocznik? ' 94?
Jedź na biegu, żyj na luzie... :)

-----
205 '91 Automatic | 205 '92 El Charro | 205 '94 La Moisissure
Awatar użytkownika
MichalKowalski
Junior
Posty: 329
Rejestracja: 04 lut czw, 2010 10:58 am
Posiadany PUG: 205 cabriolet '94 (TU3MC/Z), 205 Gentry manual '90 (XU9J1), 205 Roland Garros '90 (TU3M)
Lokalizacja: Hamburg / Warszawa

Re: Zwężenie w dolocie TU3M

Post autor: MichalKowalski »

Tak, to '94. A skąd wiedziałeś?

MK
Awatar użytkownika
cejot
Forum Admin
Posty: 3561
Rejestracja: 23 kwie pn, 2007 1:37 am
Posiadany PUG: 205 Automatic, 205 El Charro, 205 ...
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zwężenie w dolocie TU3M

Post autor: cejot »

Z doświadczenia. Grzebałem trochę przy różnych TU. :)
Jedź na biegu, żyj na luzie... :)

-----
205 '91 Automatic | 205 '92 El Charro | 205 '94 La Moisissure
Awatar użytkownika
MichalKowalski
Junior
Posty: 329
Rejestracja: 04 lut czw, 2010 10:58 am
Posiadany PUG: 205 cabriolet '94 (TU3MC/Z), 205 Gentry manual '90 (XU9J1), 205 Roland Garros '90 (TU3M)
Lokalizacja: Hamburg / Warszawa

Re: Zwężenie w dolocie TU3M

Post autor: MichalKowalski »

Odgrzewając stary temat: własnie odkryłem, że w service boxie zwężenie jest tylko w przypadku TU1M i TU9M od początku 1993 oraz wszystkich TU3MC (czyli u mnie tutaj wszystko było w porządku).

MK
Awatar użytkownika
cejot
Forum Admin
Posty: 3561
Rejestracja: 23 kwie pn, 2007 1:37 am
Posiadany PUG: 205 Automatic, 205 El Charro, 205 ...
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zwężenie w dolocie TU3M

Post autor: cejot »

Zgadza się, zgadza. :) Takie rozwiązania występowały w 205 w końcowych latach produkcji. Teraz rozwiązanie zagadki zainspirowane wypowiedzią Kaktusa z tematu "Sportowy filtr powietrza tak czy nie?"
Kaktus pisze:Jezeli chcemy aby silnik lepiej sie krecil i mial lepsza moc i moment na wysokich obrotach, to nalezy zwiekszyc srednice dolotu pomiedzy przepustnica i przeplywomierzem, i skrocic ja, takze aby zachowac taka sama objetosc jak w orginale.
Oczywiście w 205 przy silnikach TU nie mamy przepływomierza, lecz sądzę, że zasada działania jest podobna.
Ostatnio zmieniony 09 lis śr, 2011 6:43 pm przez cejot, łącznie zmieniany 1 raz.
Jedź na biegu, żyj na luzie... :)

-----
205 '91 Automatic | 205 '92 El Charro | 205 '94 La Moisissure
Awatar użytkownika
MichalKowalski
Junior
Posty: 329
Rejestracja: 04 lut czw, 2010 10:58 am
Posiadany PUG: 205 cabriolet '94 (TU3MC/Z), 205 Gentry manual '90 (XU9J1), 205 Roland Garros '90 (TU3M)
Lokalizacja: Hamburg / Warszawa

Re: Zwężenie w dolocie TU3M

Post autor: MichalKowalski »

Czekaj, czekaj - nie do końca czaję co sugerujesz. Przecież ta rura jest pomiędzy wlotem powietrza (a konkretnie przepustnicą ciepłe/zimne powietrze) a filtrem powietrza...

Tak przy okazji, pojawiło się w mojej głowie pytanie przed zbliżającą się zimą - jak działa ta przepustnica zimne/ciepłe? Skąd się bierze to podciśnienie w rurce?

MK
Awatar użytkownika
dexen
Junior
Posty: 453
Rejestracja: 23 paź ndz, 2011 4:12 pm
Posiadany PUG: XS '91r; Xsara VTS '00r
Numer Gadu-gadu: 3222175
Lokalizacja: Szczecin

Re: Zwężenie w dolocie TU3M

Post autor: dexen »

MichalKowalski pisze:(...) Tak przy okazji, pojawiło się w mojej głowie pytanie przed zbliżającą się zimą - jak działa ta przepustnica zimne/ciepłe? Skąd się bierze to podciśnienie w rurce?

MK
W moim TU1M na Monojetronicu, cienki wężyk leci z płaskiego przewodu powietrznego (między filtrem i wtryskiem) do plastikowego `ufo' nad tą przepustnicą zimne/ciepłe. Na ile rozumiem, sterowanie tą klapką jest płynne, a nie tylko zimno/ciepło.

Dokładniej, na lewej krawędzi tego płaskiego przewodu powietrznego masz dwa złącza na podciśnienie. To bliższe kabiny daje podciśnienie do sterowania zimne/ciepłe, to bliższe chłodnicy jest podłączone cienkim wężykiem do trójnika na środku płaskiej rury, który to trójnik dostaje podciśnienie średnim wężykiem z przepustnicy. Pomiędzy tymi na lewej krawędzi jest jakiś zaworek, widać w środku płaskiego przewodu -- chyba termiczny, reagujący na temperaturę powietrza w płaskim przewodzie powietrznym.

W skrócie, podciśnienie z przepustnicy, poprzez trójnik przy płaskim przewodzie, rurkę do-ćwierć-koła płaskiego przewodu, zaworek (chyba-)termiczny w płaskim przewodzie, cienką rurkę z płaskiego do plastikowego `ufo'.
MichalKowalski pisze:Komentarz do pliku: A tu ładnie widać jak mi farba z maski zostaje na obudowie wtrysku
Może filtr powietrza masz zbyt wysoko osadzony -- na samym dole ma niewielki bolec, powinien wejść w ucho wyłożone gumą przymocowane do silnika, lub nierówno skręcony.
Ostatnio zmieniony 09 lis śr, 2011 10:49 pm przez dexen, łącznie zmieniany 2 razy.
return -ENOCOMPREHEND; || my other ride is a Kerbal Space Program rocket ^^
Awatar użytkownika
cejot
Forum Admin
Posty: 3561
Rejestracja: 23 kwie pn, 2007 1:37 am
Posiadany PUG: 205 Automatic, 205 El Charro, 205 ...
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zwężenie w dolocie TU3M

Post autor: cejot »

MichalKowalski pisze:Czekaj, czekaj - nie do końca czaję co sugerujesz. Przecież ta rura jest pomiędzy wlotem powietrza (a konkretnie przepustnicą ciepłe/zimne powietrze) a filtrem powietrza...
Niby jest przed filtrem, ale wydaje mi się, że po prostu chodzi o sposób napływania powietrza. Poza tą zwężką jest jeszcze dalej takie zagięcie w dół. W MonoJetronic dolot idzie prosto do filtra - bez przewężeń czy zagięć.
Zdjęcie TU3M z MonoJetronic (źródło Co pod maską?):
Obrazek
MichalKowalski pisze:Tak przy okazji, pojawiło się w mojej głowie pytanie przed zbliżającą się zimą - jak działa ta przepustnica zimne/ciepłe? Skąd się bierze to podciśnienie w rurce?
Połączenia idą tak jak pisze dexen. Tam gdzie w obudowie wtrysku są te dwa króćce, tam jest bimetal, który pod wpływem temperatury zamyka podciśnienie. Czy działa to stopniowo czy 0/1 tego nie pamiętam.
dexen pisze:
MichalKowalski pisze:Komentarz do pliku: A tu ładnie widać jak mi farba z maski zostaje na obudowie wtrysku
Może filtr powietrza masz zbyt wysoko osadzony -- na samym dole ma niewielki bolec, powinien wejść w ucho wyłożone gumą przymocowane do silnika, lub nierówno skręcony.
Z tego co pamiętam to problem został rozwiązany. Polegał na tym, że do 1.4 założony był wyższy kolektor od 1.1.
Jedź na biegu, żyj na luzie... :)

-----
205 '91 Automatic | 205 '92 El Charro | 205 '94 La Moisissure
Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Re: Zwężenie w dolocie TU3M

Post autor: Orfister »

Ta podciśnieniowa klapka działa w postaci płynnej regulacji - przyjrzałem się jej kiedyś dokładnie jak miałem GT
Awatar użytkownika
MichalKowalski
Junior
Posty: 329
Rejestracja: 04 lut czw, 2010 10:58 am
Posiadany PUG: 205 cabriolet '94 (TU3MC/Z), 205 Gentry manual '90 (XU9J1), 205 Roland Garros '90 (TU3M)
Lokalizacja: Hamburg / Warszawa

Re: Zwężenie w dolocie TU3M

Post autor: MichalKowalski »

No tak, czyli jak myslalem - wszystko opiera sie na jakims bimetalu. Musze sprawdzic w weekend czy to w ogole u mnie dziala.

Filtr wisial w powietrzu, kolektor dolotowy byl za wysoki-od 1,1.
ODPOWIEDZ