Ufo, czyli przyśpieszacz zapłonu - pytan kilka.

Dyskusje na temat serwisowania, naprawiania oraz modyfikowania silnikow typu TU.
Awatar użytkownika
cejot
Forum Admin
Posty: 3561
Rejestracja: 23 kwie pn, 2007 1:37 am
Posiadany PUG: 205 Automatic, 205 El Charro, 205 ...
Lokalizacja: Warszawa

Re: UFO: funkcja, działanie, regeneracja

Post autor: cejot »

Jeśli chodzi o UFO to polecam umieszczony w FAQ temat Ufo, czyli przyśpieszacz zapłonu.
Jedź na biegu, żyj na luzie... :)

-----
205 '91 Automatic | 205 '92 El Charro | 205 '94 La Moisissure
Awatar użytkownika
dexen
Junior
Posty: 453
Rejestracja: 23 paź ndz, 2011 4:12 pm
Posiadany PUG: XS '91r; Xsara VTS '00r
Numer Gadu-gadu: 3222175
Lokalizacja: Szczecin

Re: Ufo, czyli przyśpieszacz zapłonu - pytan kilka.

Post autor: dexen »

cejot pisze:(...) ale chyba ufo od boscha nie podpasuje do ducellier?
Na 100% nie pasuje, mają mocno różne kształty (jak widziałem na zdjęciach na allegro). [ta notatka jest dla pożytku nowych Forumowiczów :P]
Ostatnio zmieniony 09 lis śr, 2011 8:12 pm przez dexen, łącznie zmieniany 2 razy.
return -ENOCOMPREHEND; || my other ride is a Kerbal Space Program rocket ^^
Awatar użytkownika
cejot
Forum Admin
Posty: 3561
Rejestracja: 23 kwie pn, 2007 1:37 am
Posiadany PUG: 205 Automatic, 205 El Charro, 205 ...
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ufo, czyli przyśpieszacz zapłonu - pytan kilka.

Post autor: cejot »

dexen pisze:
cejot pisze:(...) ale chyba ufo od boscha nie podpasuje do ducellier?
Na 100% nie pasuje, mają mocno różne kształty (jak widziałem na zdjęciach na allegro).
Wtedy tak mi się wydawało, a teraz to wiem. W końcu minęły ponad 3 lata. ;)
Jedź na biegu, żyj na luzie... :)

-----
205 '91 Automatic | 205 '92 El Charro | 205 '94 La Moisissure
cyborg
Uzalezniony
Posty: 994
Rejestracja: 14 lut pn, 2005 3:25 pm
Posiadany PUG: Ex 205 XS 1,4 75 KM
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Brodnica

Re: Ufo, czyli przyśpieszacz zapłonu - pytan kilka.

Post autor: cyborg »

Dexen, a co do dziwnej pracy silnika bez UFO- teraz masz zapewne maksymalnie opozniony zaplon na rozdzielaczu, poniewaz ta tarcza ktorą obraca dźwigienka UFO nie ma teraz ograniczenia w postaci tej dzwigienki i wraz z obrotami aparatu zapłonowego obróciła się maksymalnie jak mogla (do kolejnego mechanicznego ograniczenia, jednak bedacego daleko poza w miare prawidlowym ustawieniem zaplonu). Jak ja wysylalem swoje UFO do regeneracji to na tydzien zamontowalem UFO od silnika 1,1 (tez uszkodzone), dzieki temu tarcza aparatu zaplonowego byla mniej wiecej w takiej samej pozycji, i nie zauwazylem roznicy w pracy silnika. Reasumujac-lepiej nie uzywaj auta dopoki nie zamontujesz UFO, mozesz uszkodzic uklad korbowo-tlokowy (panewki dostaja w d... na zle ustawionym zaplonie) oraz mozesz wypalic zawory
Awatar użytkownika
dexen
Junior
Posty: 453
Rejestracja: 23 paź ndz, 2011 4:12 pm
Posiadany PUG: XS '91r; Xsara VTS '00r
Numer Gadu-gadu: 3222175
Lokalizacja: Szczecin

Re: Ufo, czyli przyśpieszacz zapłonu - pytan kilka.

Post autor: dexen »

Przed chwilą zakładałem UFO po regeneracji (rozdzielacz Bosch), kilka uwag. Z góry przepraszam za niefachowe słownictwo; nie jestem UFOlogiem ;-)

- prawdopodobnie da się to zrobić bez zdejmowania rozdzielacza, ale ja zdjąłem; łatwiej było zajrzeć do środka jak to-to działa. pomoże wymontowanie filtru powietrza.
- zdjąć kopułkę, palec i /ostrożnie/ zdjąć cieniutki plastik spod palca. Ten plastik trzyma się na dwóch haczykach idących wgłąb rozdzielacza. Raczej nie trzeba -- i lepiej tego nie robić -- odkręcać metalu trzymanego dwoma śrubami pod tym plastikiem. Ten metal obraca się po poluzowaniu śrub i ma wpływ na wyprzedzenie; krawędź rozdzielacza powinna mieć znak do którego ten metal jest wyrównany.
- trudno mi było trafić uchem dźwigienki UFO na bolec w UFO. Bolec ma ok. 2mm wysokości i na szczęście jest tylko jeden w okolicy, nie da się go z niczym pomylić.
- gdy już włożyłem na bolec, dźwigienka UFO blokowała się na innej części i nie chciała wsunąć do rozdzielacza. Generalnie, ucho dźwigienki powinno wylądować pomiędzy dwoma płytkami metalowymi. Ta od strony kopułki jest pełna i ma bolec, ta od strony silnika ma wycięcie które umożliwia założenie ucha UFO. Trzeba obrócić tą od strony kopułki na maxa odwrotnie do obrotów silnika. Najłatwiej zrobić to od strony kopułki (dlatego zdejmowaliśmy cienki plastik spod palca). Ta płytka ma 4 namagnesowane bolce (wyglądają jak rozciągnięte trójkąty) przy ściankach rozdzielacza. To one dają impuls do zapłonu, na ile rozumiem. Delikatnie (nie chcemy stracić iskry w którymś garze, prawda?) przesuwamy których z tych bolców płaskim śrubokrętem. Płytka powinna się obrócić, odwrotnie do obrotów silnika, o jakieś 20...30 stopni. Wtedy bolec który musi trafić w ucho UFO powinien być widoczny w okienku rozdzielacza pod UFO.
- zakładamy, badamy czy wyprzedzenie zapłonu zachowuje się sensownie (detale w Haynesie, paragraf 5B-8-31
- i grzejemy w trasę :D
Ostatnio zmieniony 10 lis czw, 2011 11:53 pm przez dexen, łącznie zmieniany 1 raz.
return -ENOCOMPREHEND; || my other ride is a Kerbal Space Program rocket ^^
cyborg
Uzalezniony
Posty: 994
Rejestracja: 14 lut pn, 2005 3:25 pm
Posiadany PUG: Ex 205 XS 1,4 75 KM
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Brodnica

Re: Ufo, czyli przyśpieszacz zapłonu - pytan kilka.

Post autor: cyborg »

Ja zalozylem bez demontazu - fakt ze nie bylo latwo ale da sie-pamietam ze owiazalem dzwigienke UFO nitka zeby byla naciagnieta w ktoras strone, a po trafieniu na kolek nitke usunalem..
Awatar użytkownika
dexen
Junior
Posty: 453
Rejestracja: 23 paź ndz, 2011 4:12 pm
Posiadany PUG: XS '91r; Xsara VTS '00r
Numer Gadu-gadu: 3222175
Lokalizacja: Szczecin

Re: Ufo, czyli przyśpieszacz zapłonu - pytan kilka.

Post autor: dexen »

/me przyznaje cyborgowi odznakę Zasłużony w Boju z Kosmicznym Wrogiem -- za pomoc z UFO :D _O_
return -ENOCOMPREHEND; || my other ride is a Kerbal Space Program rocket ^^
ODPOWIEDZ