Silnik TU1M Zgaduj zgadula

Dyskusje na temat serwisowania, naprawiania oraz modyfikowania silnikow typu TU.
mateon
Uzalezniony
Posty: 996
Rejestracja: 06 lut śr, 2008 12:12 am
Posiadany PUG: 205
Numer Gadu-gadu: 464582
Lokalizacja: Piaseczno

Re: Silnik TU1M Zgaduj zgadula

Post autor: mateon »

właśnie zabrałem sie za czyszczenie silnika i napotkałem pewną śrubę i nie wiem do czego ona jest ??może na wiązka kabli które idą do alternatora?? 8)7
Załączniki
silnik.jpg
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4914
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Re: Silnik TU1M Zgaduj zgadula

Post autor: moralez »

czujnik spadku cisnienia oleju.
Awatar użytkownika
KrakerSx
Uzalezniony
Posty: 624
Rejestracja: 09 kwie śr, 2008 1:39 pm
Posiadany PUG: 205 Roland Garros 92'
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Silnik TU1M Zgaduj zgadula

Post autor: KrakerSx »

moralez a czujnik ciśnienia oleju to nie ten obok bardziej na środku bloku, bo to jest jakas sruba O.o, zajrze do swojego zaraz to powiem.


Edit:

Zajrzałem nawet cyknąłem foto proszę :

Obrazek

tam powinien być ów haczyk to podtrzymywania kabli od alternatora.
Ostatnio zmieniony 08 sty czw, 2009 8:41 pm przez KrakerSx, łącznie zmieniany 1 raz.
mateon
Uzalezniony
Posty: 996
Rejestracja: 06 lut śr, 2008 12:12 am
Posiadany PUG: 205
Numer Gadu-gadu: 464582
Lokalizacja: Piaseczno

Re: Silnik TU1M Zgaduj zgadula

Post autor: mateon »

też mi sie tak wydaje,na czujni to nie wygląda,był bym bardzo wdzięczny

Ok wielkie dzieki,czyli tak jak myślałem
Awatar użytkownika
KrakerSx
Uzalezniony
Posty: 624
Rejestracja: 09 kwie śr, 2008 1:39 pm
Posiadany PUG: 205 Roland Garros 92'
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Silnik TU1M Zgaduj zgadula

Post autor: KrakerSx »

Nie ma sprawy :W


A ja ponawiam znowu :wink:
Teraz mam prośbę do osób posiadających silniki TU1M. Zobaczcie u siebie jak macie te przewody podłączone (zdjęcie poniżej). Przewód w zielonym kwadracie idzie po prawej strony wtrysku, tego w niebieskim kwadracie właśnie szukam gdzie go wpiąć 2 pinowy krótki przewód, i dwa na samym dole, oba do lambdy, ostatni przewód z tego końca wiązki idzie do czujnika temp. wody pod termostatem. Niech ktoś spojrzy jak u niego idą te przewody będę bardzo wdzięczny.
Obrazek
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4914
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Re: Silnik TU1M Zgaduj zgadula

Post autor: moralez »

KrakerSx pisze:moralez a czujnik ciśnienia oleju to nie ten obok bardziej na środku bloku, bo to jest jakas sruba O.o, zajrze do swojego zaraz to powiem.


Edit:

Zajrzałem nawet cyknąłem foto proszę :

Obrazek

tam powinien być ów haczyk to podtrzymywania kabli od alternatora.
_O_
racja zapomnialem ze to TU i patrzylem bez powiekszania zdjecia 8)7
swoja droga to jak popatrzylem na stare zdjecia to ja u siebie nie mialem tam nic wkrecone.
Awatar użytkownika
dominik19866
Junior
Posty: 244
Rejestracja: 31 maja czw, 2007 2:48 pm
Posiadany PUG: RG cabrio + RG
Numer Gadu-gadu: 6499027
Lokalizacja: Inowrocław

Re: Silnik TU1M Zgaduj zgadula

Post autor: dominik19866 »

jeśli ta w żółtej zielonej ? ramce jest czarna 2 pinowa i krótka to niema bata musi być od zaworka par :) stojąc przed autem z prawej strony kolektora dolotowego jest przykęcony wspornik blacha a do niej ten zaworek
niebieska ramka z kąd żeś to wydobył nie poznaje a wymieniałem już 3 wiązki w TU1M 8)7

te w czerwonych mają jakiś kolor? jedna pewno będzie od lambdy masz podłączone obie wtyczki od sondy??
Awatar użytkownika
KrakerSx
Uzalezniony
Posty: 624
Rejestracja: 09 kwie śr, 2008 1:39 pm
Posiadany PUG: 205 Roland Garros 92'
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Silnik TU1M Zgaduj zgadula

Post autor: KrakerSx »

Ta w zielonej ma miejsce, czerwone są od sondy (ktorej i tak nie mam), poszukuje miejsca na tą w niebieskiej 8)7
Awatar użytkownika
dominik19866
Junior
Posty: 244
Rejestracja: 31 maja czw, 2007 2:48 pm
Posiadany PUG: RG cabrio + RG
Numer Gadu-gadu: 6499027
Lokalizacja: Inowrocław

Re: Silnik TU1M Zgaduj zgadula

Post autor: dominik19866 »

KrakerSx pisze:Ta w zielonej ma miejsce, czerwone są od sondy (ktorej i tak nie mam), poszukuje miejsca na tą w niebieskiej 8)7

chodzi normalnie pali itp? była gdzieś wcześniej przypieta jak nie i wszystko ok to zabezpiecz i zostaw albo utnij :twisted: niewidziałem takiej u siebie a specjalnie oglądałem mam tez wyciągniętą całą instalacje i niema u mnie takiej kostki :roll:
Awatar użytkownika
KrakerSx
Uzalezniony
Posty: 624
Rejestracja: 09 kwie śr, 2008 1:39 pm
Posiadany PUG: 205 Roland Garros 92'
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Silnik TU1M Zgaduj zgadula

Post autor: KrakerSx »

Chodzi normalnie, pali ma buta kopa jak na swój silnik, ale odgłos powyzej 2,5tys obrotów wydaje jak diesel.

No właśnie nie wiem czy siedziała ale jest czyściutka, reszta wtyczek co była nie wpięta jest ubrudzona mocno, jedynie ta nie.
Awatar użytkownika
KrakerSx
Uzalezniony
Posty: 624
Rejestracja: 09 kwie śr, 2008 1:39 pm
Posiadany PUG: 205 Roland Garros 92'
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Silnik TU1M Zgaduj zgadula

Post autor: KrakerSx »

No i znowu mi pluje płynem, ciężko dojść dokładnie skąd on cienknie, i to całkiem mocno. Zrobiłem zdjęcie skąd kapie, równie dobrze może tylko spływać po tym.

Obrazek

Jest to tuż pod rurą którą dochodzi płyn z tyłu bloku silnika, to jak by obudowa tej rolki co podtrzymuje silnik ?? Na odcinku dom -> praca -> dom wypluwa ze zbiorniczka wyrównawczego cały płym gdy rano zaleje pod max.


Ps. Czy moze to cieknie stad ??
Załączniki
uszczelka.jpg
Ostatnio zmieniony 12 sty pn, 2009 7:19 pm przez KrakerSx, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
dzikson
Maniak
Posty: 1191
Rejestracja: 23 sty wt, 2007 10:23 pm
Posiadany PUG: 205XS
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Silnik TU1M Zgaduj zgadula

Post autor: dzikson »

Chyba miałem podobny wyciek
http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.php?f=4&t=16276
Zamówionego oringu nie dostarczyli, więc skończyło się na siliconie pod króciec cieczy chłodzącej. To załatwiło problem.
Awatar użytkownika
KrakerSx
Uzalezniony
Posty: 624
Rejestracja: 09 kwie śr, 2008 1:39 pm
Posiadany PUG: 205 Roland Garros 92'
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Silnik TU1M Zgaduj zgadula

Post autor: KrakerSx »

Edytowałem post w tym samym momencie co odpowiedziałeś, chyba będzie właśnie to !! Dzięki dzikson :W


edit.

dzikson czy trzeba zdejmować kolektor ssący żeby zdemontować ten kruciec czy też śruby do niego są w miarę dostępne, nie mogę teraz sprawdzić u siebie bo 205 zostawiłem na drugim końcu miasta u brata.
cyborg
Uzalezniony
Posty: 994
Rejestracja: 14 lut pn, 2005 3:25 pm
Posiadany PUG: Ex 205 XS 1,4 75 KM
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Brodnica

Re: Silnik TU1M Zgaduj zgadula

Post autor: cyborg »

Mialem podobnie ale mi ciekl ten oring miedzy korpusem a blokiem, zaznaczony na rysunku litera C. Zeby odkrecic ten korpus jest duzo zabawy, trzeba zdjac pasek rozrzadu i odkrecac sruby czesciowo z gory (dojdziesz do 3) a czwarta z kanalu najlepiej. Krocca nie trzeba odkrecacale ja mialem odkrecona lape silnika (z innego powodu) to jakos doszedlem, nie wiem czy to jest konieczne-choc w sumie odkrecic lape i podeprzec silnik jest latwiej niz babrac sie z kroccem ssacym i uszczelkami pozniej.
Chyba ze chcesz tylko ten krociec od weza zdjac, ale ja radzilbym wymienic obydwa o-ringi bo jak cieknie jeden to pewnie niedlugo zacznie i drugi
Awatar użytkownika
KrakerSx
Uzalezniony
Posty: 624
Rejestracja: 09 kwie śr, 2008 1:39 pm
Posiadany PUG: 205 Roland Garros 92'
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Silnik TU1M Zgaduj zgadula

Post autor: KrakerSx »

Chodzi Ci o oring pompy wody ?? Jeżeli tak to wymieniałem go 3tyg temu podczas wymiany kompletnego rozrządu.

Właśnie skończyłem uszczelnianie tego króćca, oczywiście w aso, ani innych sklepach nie mieli, uszczelki takiej, wiec poszedł silikon, poprzednia uszczelka była lekko pod parciała, i ślimak w króćcu był cały w rdzy, wiec to pewnie tedy, okaże się jutro w trakcie drogi do pracy.
ODPOWIEDZ