Instalacja LPG i spalanie

Dyskusje na temat serwisowania, naprawiania oraz modyfikowania silnikow typu TU.
Awatar użytkownika
Cycu
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: 05 sty pt, 2007 10:10 pm

Instalacja LPG i spalanie

Post autor: Cycu »

Mam pytanko: Jaką instalację LPG założyć do 1.1 ,jaką butle, jakie są koszty łącznie z zainstalowaniem, czy lepiej nową czy używana też da radę, czy to się wogóle opłaca... Jakej firmy instalację polecacie??


Aha jeszcze jedno. Czy to możliwe,żeby autko paliło prawie 20l paliwa na 100km?? Co prawda robę tylko krótkie odcinki po mieście (po jakieś 6km) i silnik nigdy nie zdąża się zagrzać, ale czy to normalne,że 20??

Pozdro.
Awatar użytkownika
Sebek
Peugeot 205 Master
Posty: 4149
Rejestracja: 14 lip śr, 2004 9:14 am
Posiadany PUG: 1.4 Xsi ; A4 Avant ; Honda CBF
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sebek »

-rodzaj instalacji zależy od tego czy masz gaźnik czy wtrysk
-butle jak chcesz albo w miejsce koła zapasowego albo w bagażniku (mam w jednym aucie w bagażniku i jest mniej miejsca bo rzadko coś tam wożę a w drugim mam w kole i rąbie nim często o jakieś nierówności, musisz pomysleć co wolisz)
-pamiętaj że jeśli kupisz używaną instalację, musisz sprawić aby na wszystko była homologacja bo inaczej nie wbiją Ci jej w dowód a później będą problemy
-czy się opłaca? no pewnie że tak bo max po 15000km zwraca się koszt nowej instalacji i zaczyna zarabiać na pozostałe bieżące naprawy, jedyny mankament to droższy przegląd techniczny o chyba 50zł z tego co pamiętam

ps. możliwe żeby Ci tyle spaliło ale jest to nie tak jak być powinno, musisz mieć coś uszkodzone typu sonda lambda, uszkodzony wtrysk itp.
1.1 nie powinien Ci palić nawet połowy z tego :!:
Audi A4 Avant
Honda CBF


Dostęp do części do wszystkich marek!!!

mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
Awatar użytkownika
Cycu
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: 05 sty pt, 2007 10:10 pm

Post autor: Cycu »

Mój 1.1 jest na wtrysku. Orientujesz się, ile razem z instalacją może kosztować??
Jaką pojemność tej butli w bagażniku masz??


Co do spalania to już wszystko co jest na tym forum chyba wyczytałem. Paliwem w każdym bądź razie nie śmierdzi więc bardziej stawiałbym na termostat lub właśnie sądę.
Awatar użytkownika
Sebek
Peugeot 205 Master
Posty: 4149
Rejestracja: 14 lip śr, 2004 9:14 am
Posiadany PUG: 1.4 Xsi ; A4 Avant ; Honda CBF
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sebek »

ja za swoją instalkę dałem 1800zł ale można kupić tańszą palcem jej nawet nie dotykam tylko jade do chłopaków i ustawiam sobie wszystko np.
-ile chce mieć rezerwy
-przy jakiej temperaturze ma się przełanczać na gaz (w zimie i w lecie daje oczywiście inne wartości)
-dawkę gazu
-itp
ja mam butlę 40l do której wchodzą 32 litry gazu

a spalanie nie ma nic wspólnego z termostatem :) bo to zawór który pod wpływem temperatury silnika otwiera duży obieg

prędzej będzie to wina czujnika temperatury silnika wkręconego w obudowę termostatu, dającego sygnał o temperaturze do kompa
Audi A4 Avant
Honda CBF


Dostęp do części do wszystkich marek!!!

mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

Sebek pisze: a spalanie nie ma nic wspólnego z termostatem :) bo to zawór który pod wpływem temperatury silnika otwiera duży obieg
a jak myslisz jaka temp ma silnik, przy walnietym temostacie 8)
Awatar użytkownika
pki205
Junior
Posty: 140
Rejestracja: 25 sty ndz, 2004 9:16 pm
Posiadany PUG: 205 1.9 GTI
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: pki205 »

Sebek pisze: a spalanie nie ma nic wspólnego z termostatem
a to ciekawa teoria...

Dodano po 49 sekundach:

Banita byles szybszy :D
Awatar użytkownika
Cycu
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: 05 sty pt, 2007 10:10 pm

Post autor: Cycu »

A mam pytanie. Każdy pug ma kompa?? Jeśli tat to gdzie on się znajduje?? Od niedawna jestem właścicielem tego jak się okazuje zagadkowego samochodu,więc dopiero wszystko poznaję... 8)7

Z tego co wiem, termostat nie jest specjalnie drogi,prawda??
Awatar użytkownika
Sebek
Peugeot 205 Master
Posty: 4149
Rejestracja: 14 lip śr, 2004 9:14 am
Posiadany PUG: 1.4 Xsi ; A4 Avant ; Honda CBF
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sebek »

przy walniętym termostacie ma wyższą temperaturę, a komp dawkuje więcej paliwa kiedy jest zimny

widze kolego pki205 że już w którymś temacie z kolei strasznie łatwo ci idzie krytyka ale żeby napisać coś od siebie aby pomóc koledze to nie bo co lepiej tylko nabijać puste posty

a to powinna być konstuktywna krytyka 8)
Audi A4 Avant
Honda CBF


Dostęp do części do wszystkich marek!!!

mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

Sebek pisze:przy walniętym termostacie ma wyższą temperaturę, a komp dawkuje więcej paliwa kiedy jest zimny
to ciekawe -termostat otwiera sie, zeby zwiekszyc temp silnika? hmmm to chyba musielibysmy po Wenus jezdzic...
Awatar użytkownika
TO-MI
Maniak
Posty: 1273
Rejestracja: 02 lip ndz, 2006 3:14 pm
Posiadany PUG: XU9J4
Numer Gadu-gadu: 604584106
Lokalizacja: Krosno/okol

Post autor: TO-MI »

Sebek pisze:przy walniętym termostacie ma wyższą temperaturę, a komp dawkuje więcej paliwa kiedy jest zimny
może sie nie znam ale:
jak sie termostat zablokuje w zamkniętej pozycji to przegrzewasz silnik szybciutko jeździć sie nie da
a jak sie zblokuje na otwartej to silnik sie bardzo długo nagrzewa bo ma cały obieg do ogrzania (a chłodnica ciągle studzi :) ) w zimie to sie wogóle nie dogrzeje do 90'C chyba że w korkach przez całe miasto bedziesz jechał
:P
Doba ma 24 godziny,zgrzewka 24 piwa...przypadek..? :)
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
Awatar użytkownika
pki205
Junior
Posty: 140
Rejestracja: 25 sty ndz, 2004 9:16 pm
Posiadany PUG: 205 1.9 GTI
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: pki205 »

nie jestem twoim kolega to raz...
Cycu zadal pytanie a ty udzieliles blednej odpowiedzi ktora smialem zakwestionowac :lol:

I znow piszesz nieprawde :P
Awatar użytkownika
Cycu
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: 05 sty pt, 2007 10:10 pm

Post autor: Cycu »

No a co z tym kompem,każdy pug go ma?? 8)7
Awatar użytkownika
Bartuś
Nowicjusz
Posty: 52
Rejestracja: 22 gru pt, 2006 1:44 pm
Posiadany PUG: 205 GR 1.1 TU1M Magneti Marelli 1992
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Bartuś »

No jak ma wtrysk to chyba każdy... Komputer masz w schowku, na górnej ściance.
205 GR 1.1
TU1M Magneti Marelli
1992
Awatar użytkownika
Sebek
Peugeot 205 Master
Posty: 4149
Rejestracja: 14 lip śr, 2004 9:14 am
Posiadany PUG: 1.4 Xsi ; A4 Avant ; Honda CBF
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sebek »

Banita pisze:
Sebek pisze:przy walniętym termostacie ma wyższą temperaturę, a komp dawkuje więcej paliwa kiedy jest zimny
to ciekawe -termostat otwiera sie, zeby zwiekszyc temp silnika? hmmm to chyba musielibysmy po Wenus jezdzic...
przecież napisałem że przy walniętym ma wyższą temperaturę
a walnięty to przecież taki który się nie otwiera 8)
więc nie wiem po co te krzyki :wink:
kłania się czytanie ze zrozumieniem

Dodano po 1 minutach:
pki205 pisze:nie jestem twoim kolega to raz...
Cycu zadal pytanie a ty udzieliles blednej odpowiedzi ktora smialem zakwestionowac :lol:

I znow piszesz nieprawde :P

..................... szkoda w naszym gronie sa wyłącznie koledzy
:lol:
Audi A4 Avant
Honda CBF


Dostęp do części do wszystkich marek!!!

mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

Sebek pisze: a walnięty to przecież taki który się nie otwiera 8)
walniety nie ogranicza sie do pozostanie w jednym okreslonym polozeniu, a to. co zaprezentowales. to jedynie wlasna interpretacja slowa 'walniety' :wink:
ODPOWIEDZ