Strona 1 z 1

Instalacja LPG i spalanie

: 20 sty sob, 2007 2:58 am
autor: Cycu
Mam pytanko: Jaką instalację LPG założyć do 1.1 ,jaką butle, jakie są koszty łącznie z zainstalowaniem, czy lepiej nową czy używana też da radę, czy to się wogóle opłaca... Jakej firmy instalację polecacie??


Aha jeszcze jedno. Czy to możliwe,żeby autko paliło prawie 20l paliwa na 100km?? Co prawda robę tylko krótkie odcinki po mieście (po jakieś 6km) i silnik nigdy nie zdąża się zagrzać, ale czy to normalne,że 20??

Pozdro.

: 20 sty sob, 2007 8:18 am
autor: Sebek
-rodzaj instalacji zależy od tego czy masz gaźnik czy wtrysk
-butle jak chcesz albo w miejsce koła zapasowego albo w bagażniku (mam w jednym aucie w bagażniku i jest mniej miejsca bo rzadko coś tam wożę a w drugim mam w kole i rąbie nim często o jakieś nierówności, musisz pomysleć co wolisz)
-pamiętaj że jeśli kupisz używaną instalację, musisz sprawić aby na wszystko była homologacja bo inaczej nie wbiją Ci jej w dowód a później będą problemy
-czy się opłaca? no pewnie że tak bo max po 15000km zwraca się koszt nowej instalacji i zaczyna zarabiać na pozostałe bieżące naprawy, jedyny mankament to droższy przegląd techniczny o chyba 50zł z tego co pamiętam

ps. możliwe żeby Ci tyle spaliło ale jest to nie tak jak być powinno, musisz mieć coś uszkodzone typu sonda lambda, uszkodzony wtrysk itp.
1.1 nie powinien Ci palić nawet połowy z tego :!:

: 20 sty sob, 2007 2:27 pm
autor: Cycu
Mój 1.1 jest na wtrysku. Orientujesz się, ile razem z instalacją może kosztować??
Jaką pojemność tej butli w bagażniku masz??


Co do spalania to już wszystko co jest na tym forum chyba wyczytałem. Paliwem w każdym bądź razie nie śmierdzi więc bardziej stawiałbym na termostat lub właśnie sądę.

: 20 sty sob, 2007 5:39 pm
autor: Sebek
ja za swoją instalkę dałem 1800zł ale można kupić tańszą palcem jej nawet nie dotykam tylko jade do chłopaków i ustawiam sobie wszystko np.
-ile chce mieć rezerwy
-przy jakiej temperaturze ma się przełanczać na gaz (w zimie i w lecie daje oczywiście inne wartości)
-dawkę gazu
-itp
ja mam butlę 40l do której wchodzą 32 litry gazu

a spalanie nie ma nic wspólnego z termostatem :) bo to zawór który pod wpływem temperatury silnika otwiera duży obieg

prędzej będzie to wina czujnika temperatury silnika wkręconego w obudowę termostatu, dającego sygnał o temperaturze do kompa

: 20 sty sob, 2007 6:11 pm
autor: Banita
Sebek pisze: a spalanie nie ma nic wspólnego z termostatem :) bo to zawór który pod wpływem temperatury silnika otwiera duży obieg
a jak myslisz jaka temp ma silnik, przy walnietym temostacie 8)

: 20 sty sob, 2007 6:14 pm
autor: pki205
Sebek pisze: a spalanie nie ma nic wspólnego z termostatem
a to ciekawa teoria...

Dodano po 49 sekundach:

Banita byles szybszy :D

: 20 sty sob, 2007 7:44 pm
autor: Cycu
A mam pytanie. Każdy pug ma kompa?? Jeśli tat to gdzie on się znajduje?? Od niedawna jestem właścicielem tego jak się okazuje zagadkowego samochodu,więc dopiero wszystko poznaję... 8)7

Z tego co wiem, termostat nie jest specjalnie drogi,prawda??

: 21 sty ndz, 2007 9:29 am
autor: Sebek
przy walniętym termostacie ma wyższą temperaturę, a komp dawkuje więcej paliwa kiedy jest zimny

widze kolego pki205 że już w którymś temacie z kolei strasznie łatwo ci idzie krytyka ale żeby napisać coś od siebie aby pomóc koledze to nie bo co lepiej tylko nabijać puste posty

a to powinna być konstuktywna krytyka 8)

: 21 sty ndz, 2007 1:47 pm
autor: Banita
Sebek pisze:przy walniętym termostacie ma wyższą temperaturę, a komp dawkuje więcej paliwa kiedy jest zimny
to ciekawe -termostat otwiera sie, zeby zwiekszyc temp silnika? hmmm to chyba musielibysmy po Wenus jezdzic...

: 21 sty ndz, 2007 1:53 pm
autor: TO-MI
Sebek pisze:przy walniętym termostacie ma wyższą temperaturę, a komp dawkuje więcej paliwa kiedy jest zimny
może sie nie znam ale:
jak sie termostat zablokuje w zamkniętej pozycji to przegrzewasz silnik szybciutko jeździć sie nie da
a jak sie zblokuje na otwartej to silnik sie bardzo długo nagrzewa bo ma cały obieg do ogrzania (a chłodnica ciągle studzi :) ) w zimie to sie wogóle nie dogrzeje do 90'C chyba że w korkach przez całe miasto bedziesz jechał
:P

: 21 sty ndz, 2007 1:56 pm
autor: pki205
nie jestem twoim kolega to raz...
Cycu zadal pytanie a ty udzieliles blednej odpowiedzi ktora smialem zakwestionowac :lol:

I znow piszesz nieprawde :P

: 21 sty ndz, 2007 3:08 pm
autor: Cycu
No a co z tym kompem,każdy pug go ma?? 8)7

: 21 sty ndz, 2007 3:29 pm
autor: Bartuś
No jak ma wtrysk to chyba każdy... Komputer masz w schowku, na górnej ściance.

: 22 sty pn, 2007 7:39 pm
autor: Sebek
Banita pisze:
Sebek pisze:przy walniętym termostacie ma wyższą temperaturę, a komp dawkuje więcej paliwa kiedy jest zimny
to ciekawe -termostat otwiera sie, zeby zwiekszyc temp silnika? hmmm to chyba musielibysmy po Wenus jezdzic...
przecież napisałem że przy walniętym ma wyższą temperaturę
a walnięty to przecież taki który się nie otwiera 8)
więc nie wiem po co te krzyki :wink:
kłania się czytanie ze zrozumieniem

Dodano po 1 minutach:
pki205 pisze:nie jestem twoim kolega to raz...
Cycu zadal pytanie a ty udzieliles blednej odpowiedzi ktora smialem zakwestionowac :lol:

I znow piszesz nieprawde :P

..................... szkoda w naszym gronie sa wyłącznie koledzy
:lol:

: 22 sty pn, 2007 9:11 pm
autor: Banita
Sebek pisze: a walnięty to przecież taki który się nie otwiera 8)
walniety nie ogranicza sie do pozostanie w jednym okreslonym polozeniu, a to. co zaprezentowales. to jedynie wlasna interpretacja slowa 'walniety' :wink: