Ufo, czyli przyśpieszacz zapłonu - pytan kilka.
-
- Uzalezniony
- Posty: 994
- Rejestracja: 14 lut pn, 2005 3:25 pm
- Posiadany PUG: Ex 205 XS 1,4 75 KM
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Brodnica
Re: Regenerować UFO?
Dokladnie to na jalowym i podczas hamowania silnikiem, w celu zmniejszenia emisji gazow spalinowych.. (poprzez kasowanie korekty kata wyprzedzenia zaplonu)
- dexen
- Junior
- Posty: 453
- Rejestracja: 23 paź ndz, 2011 4:12 pm
- Posiadany PUG: XS '91r; Xsara VTS '00r
- Numer Gadu-gadu: 3222175
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Regenerować UFO?
Zbadałem na dobrze nagrzanym silniku (powolne turlanie się do pracy); elektrozaworek od ufo jest zamykany na jałowym i otwierany od razu po dodaniu gazu (zejściu z jałowego).
Ale ponieważ zaworek jest podłączony też do komputera, /może/ być również sterowany wg. dodatkowych zasad.
Jest też w Haynesie taki fragment (paragraf 5B-7-31)
podłącz z powrotem rurkę podciśnienia do [UFO na] dystrybutorze i powtórz test [wyprzedzenia zapłonu].
Wzrost wyprzedzenia powinien być znacznie większy jeżeli przepona podciśnieniowa działa poprawnie)
Ale ponieważ zaworek jest podłączony też do komputera, /może/ być również sterowany wg. dodatkowych zasad.
Jest też w Haynesie taki fragment (paragraf 5B-7-31)
(w wolnym tłumaczeniu:Reconnect the vacuum hose to the
distributor, and repeat the [spark advance] check. The rate of
advance should significantly increase if the
vacuum diaphragm is functioning correctly.
podłącz z powrotem rurkę podciśnienia do [UFO na] dystrybutorze i powtórz test [wyprzedzenia zapłonu].
Wzrost wyprzedzenia powinien być znacznie większy jeżeli przepona podciśnieniowa działa poprawnie)
Ostatnio zmieniony 04 lis pt, 2011 3:06 pm przez dexen, łącznie zmieniany 1 raz.
return -ENOCOMPREHEND; || my other ride is a Kerbal Space Program rocket ^^
-
- Uzalezniony
- Posty: 994
- Rejestracja: 14 lut pn, 2005 3:25 pm
- Posiadany PUG: Ex 205 XS 1,4 75 KM
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Brodnica
Re: Regenerować UFO?
Poczytaj jeszcze strone 22 tego opracowania ktore ci wyslalem
- dexen
- Junior
- Posty: 453
- Rejestracja: 23 paź ndz, 2011 4:12 pm
- Posiadany PUG: XS '91r; Xsara VTS '00r
- Numer Gadu-gadu: 3222175
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Regenerować UFO?
Interpretuję to jako: podciśnienie w UFO zwiększa wyprzedzenie (wg. Haynesa). Bieg jałowy (w tym hamowanie silnikiem) powinny odciąć podciśnienie (elektrozawór zamknięty) aby skasować to dodatkowe wyprzedzenie. Natomiast podczas jazdy i przyśpieszania podciśnienie jest podłączone do UFO (elektrozawór otwarty).(...) Jego zadanie polega na kasowaniu korekty kąta wyprzedzenia zapłonu przy
wystąpieniu podciśnienia w fazie hamowania silnikiem i na biegu jałowym w celu ograniczenia emisji ga-
zów spalinowych. (...)
Ergo, przy uszkodzonym UFO mam niewłaściwie (zbyt małe) wyprzedzenie podczas jazdy i odpowiednie przy biegu jałowym/hamowaniu silnikiem.
Czy coś pokręciłem?
return -ENOCOMPREHEND; || my other ride is a Kerbal Space Program rocket ^^
-
- Uzalezniony
- Posty: 994
- Rejestracja: 14 lut pn, 2005 3:25 pm
- Posiadany PUG: Ex 205 XS 1,4 75 KM
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Brodnica
Re: Regenerować UFO?
Hmm... Wiesz co? Jak teraz o tym mysle i jeszcze przypomnialem sobie po kolei ktora czesc kreci sie w ktora strone, to faktycznie twoje rozumowanie jest wlasciwe.. Czyli ja przez caly czas bylem w bledzie;)
- dexen
- Junior
- Posty: 453
- Rejestracja: 23 paź ndz, 2011 4:12 pm
- Posiadany PUG: XS '91r; Xsara VTS '00r
- Numer Gadu-gadu: 3222175
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Regenerować UFO?
Oki, zatem UFO leci do regeneracji ASAP. Może spadnie spalanie i/lub wzrośnie moc na wysokich :3
Czy dam radę zdjąć UFO bez rozkręcania całego rozdzielacza? Tam jakaś dźwigienka wchodzi do środka...
Czy dam radę zdjąć UFO bez rozkręcania całego rozdzielacza? Tam jakaś dźwigienka wchodzi do środka...
return -ENOCOMPREHEND; || my other ride is a Kerbal Space Program rocket ^^
-
- Uzalezniony
- Posty: 994
- Rejestracja: 14 lut pn, 2005 3:25 pm
- Posiadany PUG: Ex 205 XS 1,4 75 KM
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Brodnica
Re: Regenerować UFO?
dasz rade, duzo wiekszy problem jest z wlozeniem. Dzwignia przymocowana do membrany jest w formie blaszki z otworem, a z plytki z czujnikiem Halla wystaje taki kolek. Wyjmujac Ufo musisz przesunac je cale w bok zeby zdjac dzwignie z tego koleczka, przy zakladaniu odwrotnie. Trafic tam jest duzo trudniej..
- cejot
- Forum Admin
- Posty: 3561
- Rejestracja: 23 kwie pn, 2007 1:37 am
- Posiadany PUG: 205 Automatic, 205 El Charro, 205 ...
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Regenerować UFO?
Panowie, skoro debatujecie o problemie na forum i opieracie sie o jakies opracowanie to proponuje je tu umiescic. Inni tez beda mogli sie wtedy z nim zapoznac i wziac udzial w dyskusji. Moze tez w przyszlosci ktos z niego skorzysta.
-
- Uzalezniony
- Posty: 994
- Rejestracja: 14 lut pn, 2005 3:25 pm
- Posiadany PUG: Ex 205 XS 1,4 75 KM
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Brodnica
Re: Regenerować UFO?
Dobry pomysl, z tym ze ja nie bardzo wiem jak to umiescic na forum zeby bylo dostepne dla wszystkich.. Jak ktos mi pomoze to udostepnie z checia, jak walczylem z moim wtryskiem to znalazlem jeszcze pare ciekawych dokumentow ktore moga sie przydac innym
-
- Uzalezniony
- Posty: 844
- Rejestracja: 25 maja czw, 2006 10:01 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Pruszków
Re: Regenerować UFO?
Dla silnika TU 9 aparat zapłonowy DUCELLIER
UFO- czyli podciśnieniowy regulator kąta wyprzedzenia zapłonu można zdjąć lub nie.Zależy od typu/producenta.Mam aparat DUCELLIER i nie mogłem wyczepić UFO.Czyli demontaż. Nie jest to skomplikowane.Dla wygody wyjąć akumulator,odkręcić kopułkę i zdjąć palec.Odłączyć gumowy przewód od UFO.Odkręcić moduł zapłonowy , trzy wkręty od czoła aparatu i zsunąć jego przednią część z ośki.A teraz na stole zdemontować osłonkę prowadnic cewki wzbudzenia.Wyjąć prowadnice i wyjąć cewkę wzbudzenia.
Aby odczepić cięgno regulatora należy zdjąć z bolca pierścień osadczy -Zeger. Odkręcić UFO i wyczepić z bolca. Wymienić na sprawny lub wysłać do naprawy.
Opis może trochę zawiły lecz nie ma tu nic skomplikowanego.
Dexen-co to za firma -ASAP Jeżeli możesz to podaj coś więcej, adres, koszt naprawy a może naprawiają korektory ssania .
UFO- czyli podciśnieniowy regulator kąta wyprzedzenia zapłonu można zdjąć lub nie.Zależy od typu/producenta.Mam aparat DUCELLIER i nie mogłem wyczepić UFO.Czyli demontaż. Nie jest to skomplikowane.Dla wygody wyjąć akumulator,odkręcić kopułkę i zdjąć palec.Odłączyć gumowy przewód od UFO.Odkręcić moduł zapłonowy , trzy wkręty od czoła aparatu i zsunąć jego przednią część z ośki.A teraz na stole zdemontować osłonkę prowadnic cewki wzbudzenia.Wyjąć prowadnice i wyjąć cewkę wzbudzenia.
Aby odczepić cięgno regulatora należy zdjąć z bolca pierścień osadczy -Zeger. Odkręcić UFO i wyczepić z bolca. Wymienić na sprawny lub wysłać do naprawy.
Opis może trochę zawiły lecz nie ma tu nic skomplikowanego.
Dexen-co to za firma -ASAP Jeżeli możesz to podaj coś więcej, adres, koszt naprawy a może naprawiają korektory ssania .
Trzeba isc przez życie twardo, nie żałować wszystkich sił...
- dexen
- Junior
- Posty: 453
- Rejestracja: 23 paź ndz, 2011 4:12 pm
- Posiadany PUG: XS '91r; Xsara VTS '00r
- Numer Gadu-gadu: 3222175
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Regenerować UFO?
Przepraszam, ASAP ::= As Soon As Possible, najszybciej jak się daborek_wpr pisze:(...) Dexen-co to za firma -ASAP Jeżeli możesz to podaj coś więcej, adres, koszt naprawy a może naprawiają korektory ssania .
A firma której chcę wysłać to http://allegro.pl/show_user.php?uid=10721405
Koszty na ich aukcjach; obecnie Bosch 52zł, Ducellier (nazywają go `Ducalier' ) 98zł, + 8zł przesyłka.SERWIS POMP s.c. M. Żurakowska-Szymańska K. Szymański
ul. Kasztanowa 25
49-300 Brzeg
REGON: 160095025
NIP: 747-179-70-88
@@cyborg: przy dodawaniu i edytowaniu postów masz możliwość dodania plików-załączników. Powinno zadziałać z Twoim PDFem.
Ostatnio zmieniony 05 lis sob, 2011 9:43 pm przez dexen, łącznie zmieniany 3 razy.
return -ENOCOMPREHEND; || my other ride is a Kerbal Space Program rocket ^^
- dexen
- Junior
- Posty: 453
- Rejestracja: 23 paź ndz, 2011 4:12 pm
- Posiadany PUG: XS '91r; Xsara VTS '00r
- Numer Gadu-gadu: 3222175
- Lokalizacja: Szczecin
Re: UFO (przyśpieszacz, regulator podciśnieniowy) w TU1M
Już po demontażu, luźne uwagi:
w TU1M UFO ma ok. 3mm skoku. W środku jest zaskakująco mocna sprężyna -- trzeba dobrego naciśnięcia kciukiem aby ją ruszyć. Podciśnienie z przepustnicy, jeżeli eketrozawór jest otwarty, przyciąga bebechy UFO `w górę', wciągając dźwigienkę. Na ile rozumiem, nigdy nie wysuwa dźwigienki bardziej -- w pozycji spoczynkowej jest oparta o obudowę UFO.
Podciśnienie w UFO powinno być 100% szczelne. Jeżeli podczas badania (poprzez zassanie powietrza przez rurkę :P) jest /jakikolwiek/ przepływ powietrza, znaczy że jest uszkodzone. Przepływ jest mały, ponieważ rurka i wlot mają małą średnicę.
Śruby trzymające (2 szt.) wchodzą w rozdzielacz na ok. 3mm, trzeba uważać aby nie pouciekały ;-)
Silnik działa ze zdemontowanym UFO, ale ciągnie słabo i ma jakiś inny odgłos. Prawdopodobnie szkodzi mu to, np. na zawory.
--
Pozwoliłem sobie zmienić tytuł & pierwszy post bo dyskusja stała się dość generalna. Może kiedyś komuś pomoże :-)
w TU1M UFO ma ok. 3mm skoku. W środku jest zaskakująco mocna sprężyna -- trzeba dobrego naciśnięcia kciukiem aby ją ruszyć. Podciśnienie z przepustnicy, jeżeli eketrozawór jest otwarty, przyciąga bebechy UFO `w górę', wciągając dźwigienkę. Na ile rozumiem, nigdy nie wysuwa dźwigienki bardziej -- w pozycji spoczynkowej jest oparta o obudowę UFO.
Podciśnienie w UFO powinno być 100% szczelne. Jeżeli podczas badania (poprzez zassanie powietrza przez rurkę :P) jest /jakikolwiek/ przepływ powietrza, znaczy że jest uszkodzone. Przepływ jest mały, ponieważ rurka i wlot mają małą średnicę.
Śruby trzymające (2 szt.) wchodzą w rozdzielacz na ok. 3mm, trzeba uważać aby nie pouciekały ;-)
Silnik działa ze zdemontowanym UFO, ale ciągnie słabo i ma jakiś inny odgłos. Prawdopodobnie szkodzi mu to, np. na zawory.
--
Pozwoliłem sobie zmienić tytuł & pierwszy post bo dyskusja stała się dość generalna. Może kiedyś komuś pomoże :-)
return -ENOCOMPREHEND; || my other ride is a Kerbal Space Program rocket ^^
-
- Uzalezniony
- Posty: 844
- Rejestracja: 25 maja czw, 2006 10:01 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Pruszków
Re: UFO: funkcja, działanie, regeneracja
Wężyk od UFO należy zaślepić/ zatkać - np. wkrętem M5.Silnik działa ze zdemontowanym UFO, ale ciągnie słabo i ma jakiś inny odgłos. Prawdopodobnie szkodzi mu to, np. na zawory.
Wyeliminuje to dopływ fałszywego powietrza.
Trzeba isc przez życie twardo, nie żałować wszystkich sił...
- dexen
- Junior
- Posty: 453
- Rejestracja: 23 paź ndz, 2011 4:12 pm
- Posiadany PUG: XS '91r; Xsara VTS '00r
- Numer Gadu-gadu: 3222175
- Lokalizacja: Szczecin
Re: UFO: funkcja, działanie, regeneracja
Przed zdjęciem UFO wężyk był otwarty do atmosfery -- przez dziurę w jego membranie. Po zdjęciu `zaślepiłem' go przez założenie na trzeci, wolny koniec elektrozaworu, a mimo to jest gorzej. Raczej chodzi o to, że po odłączeniu UFO od bebechów rozdzielacza zmieniło się wyprzedzenie zapłonu.borek_wpr pisze:Wężyk od UFO należy zaślepić/ zatkać - np. wkrętem M5.
Wyeliminuje to dopływ fałszywego powietrza.
Korekta: zaślepiłem wężyk idący od przepustnicy poprzez elektrozawór do UFO, tak, że nie ma utraty podciśnienia na przepustnicy.
@@Draxter: UFO zostało zdemontowane całkowicie, więc ta część rozdzielacza którą ono normalnie trzymało może teraz być luźna lub przesunięta w inną pozycję. Silnik chodzi wyraźnie gorzej niż z uszkodzonym UFO.
Ostatnio zmieniony 06 lis ndz, 2011 11:47 am przez dexen, łącznie zmieniany 3 razy.
return -ENOCOMPREHEND; || my other ride is a Kerbal Space Program rocket ^^
- Draxter
- Junior
- Posty: 331
- Rejestracja: 11 cze pt, 2010 6:36 pm
- Posiadany PUG: był 205 GTI jest 106 Rallye ph1
- Numer Gadu-gadu: 27279
- Lokalizacja: polska centralna
Re: UFO: funkcja, działanie, regeneracja
Po zdjeciu UFO nalezy zaslepic wezyk idacy do przepustnicy z ktorej on wychodzi. Samo UFO moze byc z niezaslepionym otworem bo po to jest w nim sprezyna aby zaplon mial domyslne ustawienie a tylko poprzez podcisnienie po otwarciu przepustnicy ma przyspieszac zaplon.
Wracajac do tematu : takze polecam firme w Brzeg-u - regenerowane u nich 2 "pojazdy UFO" i oba dzialaja idealnie
Wracajac do tematu : takze polecam firme w Brzeg-u - regenerowane u nich 2 "pojazdy UFO" i oba dzialaja idealnie
"To, że milczę, nie znaczy, że nie mam nic do powiedzenia."