Strona 1 z 1

Prośba o porady :D

: 11 mar wt, 2008 12:29 am
autor: SpeCyficzny
Witam.
Chcial bym zaczac od poproszenia o wyrozumialosc. Jestem nowym uzytkownikiem, przejzalem regulamin itd. Jednak chcem podkreslic ze uzywalem opcji"Szukaj" ktora jest tak czesto wspominana przy niektorych postach :D i nie znalazlem wiele pomocnych tematow.

Wiec tak ,
wlasnie stalem sie posiadaczem peugota 205 GL 1.1 na gazniku rok '91. Dostalem go za darmo , chociaz w nienajlepszym stanie( delikatnie mowiac jest troche zapuszczony ) i wymaga napraw.

Zawieszenie juz mam zrobione i teraz czas wziasc sie za silnik , mam wiec z tego tytulu kilka pytan dotyczacych pewnych zachowan (z nieznanych dla mnie powodow :D:D).
Oto w/w powody :) :
- Na LPG odpalenie zimnego silnika graniczy z cudem , mozna zajezdzic rozrusznik i akumulator.
- Na zimnym silniku na benzynie trzeba odpalac przy wysunietym ssaniu bez wciskania gazu(to jest instruktarz poprzedniego wlasciciela:D ktory zrzesza sie sprawdzil ) , pedal gazu w niczym nie pomaga
- Juz po odpaleniu , silnik po nagrzaniu i przelaczeniu na gaz pracuje tylko na ssaniu , po schowaniu ssania muli i gasnie
- Dzisiaj przytrafilo mi sie 2 razy ze juz na gazie po mocniejszym wcisnieciu gazu w pewnym momecie gasnie.

Czy to cos powaznego i jak mozna sie pozbyc takich ekscesow? Jedym slowem, jak doprowadzic silnik do dobrego stanu ?

Jesli to wyeliminuje ktoras ze znanych wam usterek to dodam, ze wymieniana byla uszczelka pod glowica.

Aha jeszcze jedno ...
Cieknie mi olej z pod walu korbowego(co uniemozliwa wlanie wiekszej ilosci oleju jak do 1/3 wysokosci na miarce) , jak droga moze byc wymiania bo nie mam warunkow ani wystarczajacej wiedzy by samemu to zrobic.

Mam nadzieje ze bedziecie potrafili mi pomoc. :)
Pozdrawiam

Re: Prośba o porady :D

: 11 mar wt, 2008 12:53 am
autor: moralez
z ktorego miejsca leci z walu ?rozrzad czy kolo zamachowe?

Re: Prośba o porady :D

: 11 mar wt, 2008 1:00 am
autor: SpeCyficzny
Kolo zamachowe i cieknie na pasek pozniej ;/

Re: Prośba o porady :D

: 11 mar wt, 2008 1:20 am
autor: moralez
inaczej, od strony skrzyni biegow czy od strony prawego kola ?

Re: Prośba o porady :D

: 11 mar wt, 2008 9:42 am
autor: SpeCyficzny
przepraszam moj blad, od strony prawego kola. Na sto %

Re: Prośba o porady :D

: 11 mar wt, 2008 8:55 pm
autor: moralez
to przynajmniej nie czeka cie zdjecie skrzyni( a to troche kosztuje) :)

Re: Prośba o porady :D

: 12 mar śr, 2008 10:53 pm
autor: borek_wpr
Co do odpalania silnika na benzynie to po pierwsze :
Zimny silnik zawsze uruchamiamy na ssaniu.Jeżeli nie musisz się zatrzymywać np sygnalizacja świetlna to ssanie można wyłączyć.Silnik i tak będzie się nagrzewał.W przypadku pokonywania drogi wymagającej wielu zatrzymań należy stopniowo zmniejszać ssanie .W praktyce przejechanie odcinka drogi dł. 1,5km wystarcza aby silnik osiągnął temperaturę 70 st.C i należy wyłączyć ssanie .Wyłączenie silnika i pozostawienie go na okres 20 minut w temperaturze -10 st.C pozwala na rozruch bez użycia ssania. Teraz o gazie -LPG.
Po pierwsze to wizyta u gazownika.Pewnie od nowości nie wymieniono filtru gazu ,nie zrzucono błota z reduktora.Przy okazji należy wymienić filtr powietrza a i gaźnik wypada umyć.
Pedał gazu: owszem JEST używany lecz w jakiej sytuacji przeczytaj w PORADNIKU -Etzold. Świece powinny mieć pomniejszoną przerwę -szczelinę o 0,1 mm w stosunku do wymiaru katalogowego podanego przez producenta.Ponieważ jest to gaźnik i instalacja gazowa pierwszej generacji ,to przełączenie benzyna - gaz powinno nastąpić po wypaleniu paliwa z gaźnika.To tak w telegraficznym skrócie. :oops: