SWAP 1.1 -> 1.4

Dyskusje na temat serwisowania, naprawiania oraz modyfikowania silnikow typu TU.
Roj
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: 25 mar wt, 2008 2:07 pm
Posiadany PUG: look '91 ze ftryskiem
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa

SWAP 1.1 -> 1.4

Post autor: Roj » 25 mar wt, 2008 4:13 pm

Witam,
planuję wyremontować LOOKa i włożyć mu większy silnik. Z tego co przekopałem posty (taak, tak, użyłem "szukaj" :!: :mrgreen: ) to kolejna większa jednostka to 1,4.
No i pytania:

:arrow: czy taki przeszczep wiąże się z wymianą czegoś jeszcze (skrzynia itp.)?

:arrow: jakich mniej więcej spodziewać się kosztów (naiwnie zakładając, że wszystko pójdzie dobrze)?

:arrow: czy jest np. jakieś 1,3 lub inne pośrednie jednostki, które by się przyjęły?

p.s. jeśli mimo starań źle utorzyłem temat proszę o przeniesienie we właściwe miejsce _O_

Awatar użytkownika
kabzik
Junior
Posty: 379
Rejestracja: 04 cze pn, 2007 10:18 am
Posiadany PUG: 205 GL 1.1, 106 Quiksilver 1.4
Lokalizacja: Częstochowa

Re: SWAP 1.1 -> 1.4

Post autor: kabzik » 25 mar wt, 2008 6:26 pm

cos licho szukałes. temat był poruszany i jest duzooo informacji!! ogolnie musisz kupic silnik z rodziny TU 1.4 skrzynia i wszystko pasuje!!!

sws1987
Nowicjusz
Posty: 59
Rejestracja: 12 maja pt, 2006 5:08 pm
Numer Gadu-gadu: 9601889
Lokalizacja: Jędrzejów

Re: SWAP 1.1 -> 1.4

Post autor: sws1987 » 26 mar śr, 2008 12:13 am

No chyba nie pasuje komputer sterujący (jeżeli mowa o swapie z TU1M na TU3M) oraz chyba moduł wtrysku też nie będzie pasował. Ale nie jestem na 100% pewny.
http://www.tani-ciuszek.pl znajdziesz coś dla siebie

Awatar użytkownika
arekgr
Junior
Posty: 153
Rejestracja: 13 wrz czw, 2007 3:27 pm
Posiadany PUG: 1.9 GTI
Numer Gadu-gadu: 1971427
Lokalizacja: Rymanów Zdrój / Krosno

Re: SWAP 1.1 -> 1.4

Post autor: arekgr » 26 mar śr, 2008 7:35 am

Do kosztów dodaj oczywiście olej, filtry, pasek rozrządu... Lepiej nie wierzyć w bajeczki o przebiegu i niedawnej wymianie oleju.

Nie zdziw się, jak "nowy" silnik będzie "trochę" się pocił spod głowicy...

Skąd planujesz kupić tego 1.4?

Roj
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: 25 mar wt, 2008 2:07 pm
Posiadany PUG: look '91 ze ftryskiem
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa

Re: SWAP 1.1 -> 1.4

Post autor: Roj » 26 mar śr, 2008 9:57 am

kabzik :arrow: starałem się, większość swapów dotyczyła mocniejszych jednostek (np. GTi na Mi)
arekgr :arrow: z wydatkami się liczę, jeszcze nie wiem skąd kupić silnik, mam jedno, podobno ultra pewne źródło - mechanika z bydgoszczy, poza tym musiałbym popytać, na razie chciałbym oszacować mniej więcej koszty. Bo jeśli się okaze, że owszem 1.4 dobrze pasuje ale trzeba pół samochodu wymienić... :)

czyli cały czas czekam, na odpowiedzi i podpowiedzi
zróbmy tu kompedium wiedzy o tym konkretnym przypadku i każdy na forum będzie wiedział gdzie znaleźć (a ja będę oświecony) 8)

Awatar użytkownika
kabzik
Junior
Posty: 379
Rejestracja: 04 cze pn, 2007 10:18 am
Posiadany PUG: 205 GL 1.1, 106 Quiksilver 1.4
Lokalizacja: Częstochowa

Re: SWAP 1.1 -> 1.4

Post autor: kabzik » 26 mar śr, 2008 10:05 am

1.4 jest taki sam niczym praktycznie sie nie rozni tylko pojemnascia!!!

Roj
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: 25 mar wt, 2008 2:07 pm
Posiadany PUG: look '91 ze ftryskiem
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa

Re: SWAP 1.1 -> 1.4

Post autor: Roj » 26 mar śr, 2008 10:28 am

no to chyba peżoty są bardzo fajne bo jeśli nie ma różnic przy wkładaniu silnika 1,4 a np. 1,9 gti to w pyte uniwersalnych częsci chyba zastosowano :/
a poważnie liczę tu na pomoc a nie posty, które nic nie wnoszą do dyskusji

sws1987
Nowicjusz
Posty: 59
Rejestracja: 12 maja pt, 2006 5:08 pm
Numer Gadu-gadu: 9601889
Lokalizacja: Jędrzejów

Re: SWAP 1.1 -> 1.4

Post autor: sws1987 » 26 mar śr, 2008 12:06 pm

W 1.4 masz blok silnika wyższy niż w 1.1 więc kolektor wydechowy nie za bardzo będzie pasował. Komputer też nie będzie pasował, bo jak ktoś mi napisał kiedyś jak chciałem SWAPA zrobić "na kompie od 1.1, silnik 1.4 będzie chodził jak zdrowe 1.1". Więc dolicz komputer, kolektor i wtrysk. Zmian pod maską chyba nie będzie więcej. No i oczywiście rozrząd, olej, filtry.
Pozdro
http://www.tani-ciuszek.pl znajdziesz coś dla siebie

Roj
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: 25 mar wt, 2008 2:07 pm
Posiadany PUG: look '91 ze ftryskiem
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa

Re: SWAP 1.1 -> 1.4

Post autor: Roj » 26 mar śr, 2008 12:15 pm

dzięki wielkie sws1987
sws1987 pisze:silnik 1.4 będzie chodził jak zdrowe 1.1
nie wiesz ile potęgi drzemie w zdrowym 1.1 :D

czy ktoś może potwierdzić, że to już wszystko?
- silnik (z wymianą rozrządu etc.)
- komputer
- kolektor
- wtrysk

czy ktoś mógłby podać jakieś orientacyjne kwoty?

Awatar użytkownika
Picazzo
Junior
Posty: 317
Rejestracja: 27 lis wt, 2007 9:47 pm
Posiadany PUG: Peugeot 205 CJ 1.4 bialy, 205 1.6 GTI srebrny, 205 1.9 GTI czarny na czesci:D
Numer Gadu-gadu: 4884775
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: SWAP 1.1 -> 1.4

Post autor: Picazzo » 26 mar śr, 2008 1:22 pm

chce za wszystko 500 :D jesli Cie faktycznie taki swap interesuje to ja mam 1.4 z cabrio (TU3M) 75 KM, oddam chetnie i z jak najwieksza iloscia czesci bo musze sie kaleki pozbyc.
Monowtrysk jest do lekkiej regulacji (ssanie sie nie wylacza), ale nie spalal nawet z tym wiecej niz 8 a zdazalo mu sie zejsc i ponizej 6, no i troche sie poci ale jezdzil dobrze i bardzo zwawo.bral lekko olej nie mierzylem mu nigdy ile :P oddam na prawde tanio odezwij sie na gg pod 4884775 do sie dogadamy :)
Zbieram na piwo i paliwo...
http://www.picazzo.205.pl/

Roj
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: 25 mar wt, 2008 2:07 pm
Posiadany PUG: look '91 ze ftryskiem
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa

Re: SWAP 1.1 -> 1.4

Post autor: Roj » 26 mar śr, 2008 2:45 pm

pińcet? no to drożeje bo widziałem, że dwa tygodnie temu chciałeś 350 do dużej negocjacji za ten silnik :D
a poważnie - na razie jeszcze nie skupuję części, miałem plan kupna innego małego samochodu (bo PUG ostatnio jest tylko na awaryjne okazje) ale pomyślałem, że można reanimować Peża z sentymentu i rozsądku. No i właśnie szukam potwierdzenia tego drugiego czyli rozsądku. Muszę oszacować koszty i potencjalne problemy i zobaczyć czy zostawić puga czy dorzucić kasę i szukać np. E10
uf, koniec wywodu, meritum :arrow: zbieram informacje o Waszych doświadczeniach

Awatar użytkownika
Picazzo
Junior
Posty: 317
Rejestracja: 27 lis wt, 2007 9:47 pm
Posiadany PUG: Peugeot 205 CJ 1.4 bialy, 205 1.6 GTI srebrny, 205 1.9 GTI czarny na czesci:D
Numer Gadu-gadu: 4884775
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: SWAP 1.1 -> 1.4

Post autor: Picazzo » 26 mar śr, 2008 3:22 pm

350 z silnik chcialem 8) a pozatym napisalem ze do negocjacji :)
Zbieram na piwo i paliwo...
http://www.picazzo.205.pl/

Awatar użytkownika
gad
Uzalezniony
Posty: 674
Rejestracja: 03 mar pn, 2008 8:34 pm
Posiadany PUG: 205 2.0 16v + 205 1.6 VTS
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: SWAP 1.1 -> 1.4

Post autor: gad » 26 mar śr, 2008 5:01 pm

Dobra chcesz wiedziec to moge napiac bo bawilem sie z tym miesiac temu. Problemow wiekszych nie ma i g...o prawda ze nie pasuje komputer. Moj silnik jest na to najlepszym dowodem!!! Problem jest innego typu, mianowicie taki ze blok silnika 1.1 jest nieco krutszy niz 1.4 i po montazu jest takie jajo ze rura wydechowa styka sie z miska olejowa i trzeba ja poprostu przeluzyc o jakies 3 albo 4 cm. Kolektor napewno spasuje bo sa identyczne. Nie powinno byc rownie zadnych problemow z wtryskiem, zarowno on jak i komputer dopasuje sie do silnika dzieki wskazania z sondy lambda, Na poczatku moze nie chceiec odpalic i bedzie chodzil troche slabawo ale potem komputer troche udoskonali swoja mape wtryskow i bedzie ok. Po odpaleniu wskazane tez jest skasowanie bledow gdyz te napewno sie pojawia. Nie wiem jak wyglada cewka z 1.4 bo kupilem bez ale ta od 1.1. sie wswietnie spisuje. Jest eszcze jedna rzecz mianowicie taka ze blok z 1.4 nie ma takie go "fartucha" ktory laczy sie z kielichem od skrzyni i po skreceniu od dolu widac dosc duza czesc kola zamachowego. Trzeba tam poprostu dociac i podoginac jakas blache ktora osloni kolo zamachowe i sprzeglo przed jakimis kamieniami i podobnym syfem. Oczywiscie musisz pamietac o oleju do skrzyni (2litry) i liczyc sie z tym ze do wymiany moze okazac sie sprzeglo. Pasuje od 1.1 ale trzeba przekrecic cale z dociskiem bo wymiana tarczy nie wystarczy. Jesli jeszcze jakies pytania to pisz smialo bo chyba moge ci w tym temacie znacznie pomoc. Wymiana nie jest bardzi ciezka. Ja ze wszystkim uwonolem sie w 19 godzin.

Roj
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: 25 mar wt, 2008 2:07 pm
Posiadany PUG: look '91 ze ftryskiem
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa

Re: SWAP 1.1 -> 1.4

Post autor: Roj » 26 mar śr, 2008 5:24 pm

gad88 :arrow: Wieeeelkie dzięki za info i chęć pomocy, na pewno będę jeszcze trochę jej potrzebował pomimo, iż sama wymiana nie będzie robiona własnoręcznie.

Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Re: SWAP 1.1 -> 1.4

Post autor: Banita » 26 mar śr, 2008 11:38 pm

Co do komputera, to nie sa zamienne -dzialac to bedzie, ale licho.
Z sonda ,to ladnie napisane, tylko ze napiecie na sondzie zmienia sie co 1s, a przy 3k obrotow mamy w tym czasie ok 75 zaplonow 8)7

Cewka i modul sa takie same.

1.4 ma blache oslaniajaca, ktora oczywiscie mozna zgubic i wtedy nie ma :roll:


1.1 to popierdolka w porownaniu do 1.4, a 1.4 to popierdolka w porownaniu do 1.9, przy czym 1.1 charakteryzuje sie podobna ekonomika jazdy, co 1.4.

ODPOWIEDZ