SWAP 1.1 -> 1.4

Dyskusje na temat serwisowania, naprawiania oraz modyfikowania silnikow typu TU.
cyborg
Uzalezniony
Posty: 994
Rejestracja: 14 lut pn, 2005 3:25 pm
Posiadany PUG: Ex 205 XS 1,4 75 KM
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Brodnica

Re: SWAP 1.1 -> 1.4

Post autor: cyborg » 09 sty ndz, 2011 10:04 pm

Hmm... Naprawde uwazasz ze samochod Mateona stal przez rok i 3 dni czekajac na rade?;)

Awatar użytkownika
morpheusss
Junior
Posty: 370
Rejestracja: 25 wrz pt, 2009 2:37 pm
Posiadany PUG: 205 XS '89 TU3M - wrak & 205 XL TU3M & 205 Look TU3M
Numer Gadu-gadu: 2292990
Lokalizacja: Mikołów

Re: SWAP 1.1 -> 1.4

Post autor: morpheusss » 09 sty ndz, 2011 11:27 pm

Nie, ale jak szukam rozwiązania jakiegoś problemu z pugiem to często znajduję temat w którym ktoś ma identyczny objaw ale nie ma na końcu rozwiązania. Rada była dla potomnych, niech coś po mnie pozostanie ;)

Awatar użytkownika
zmac
Uzalezniony
Posty: 529
Rejestracja: 11 sty ndz, 2009 9:27 am
Posiadany PUG: 309 gti, 206 gti, 205 cj
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Żyrardów/Garwolin

Re: SWAP 1.1 -> 1.4

Post autor: zmac » 10 sty pn, 2011 8:34 pm

Odnośnie auta Mateona, faktycznie problem tkwił w niepodpiętym czujniku temperatury, ale to było rok temu. Obecnie siedzi tam 1.6 na motronicu :mrgreen: a wkrótce będzie 1.9. :mrgreen:

mateon
Uzalezniony
Posty: 996
Rejestracja: 06 lut śr, 2008 12:12 am
Posiadany PUG: 205
Numer Gadu-gadu: 464582
Lokalizacja: Piaseczno

Re: SWAP 1.1 -> 1.4

Post autor: mateon » 10 sty pn, 2011 8:54 pm

Zmac i to była przyczyna takiego spalania??

Awatar użytkownika
zmac
Uzalezniony
Posty: 529
Rejestracja: 11 sty ndz, 2009 9:27 am
Posiadany PUG: 309 gti, 206 gti, 205 cj
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Żyrardów/Garwolin

Re: SWAP 1.1 -> 1.4

Post autor: zmac » 10 sty pn, 2011 9:15 pm

mateon pisze:Zmac i to była przyczyna takiego spalania??
Napewno nie, po poskładaniu wszystkiego w całośc dalej palił dużo, ewidentnie go zalewało, czuc było niespalone paliwo, obstawiam komputer, ale tego juz sie nie dowiemy. :P

mateon
Uzalezniony
Posty: 996
Rejestracja: 06 lut śr, 2008 12:12 am
Posiadany PUG: 205
Numer Gadu-gadu: 464582
Lokalizacja: Piaseczno

Re: SWAP 1.1 -> 1.4

Post autor: mateon » 11 sty wt, 2011 12:58 am

No nie...ale pewnie coś z osprzętem bo po wrzuceniu go do 106 ładnie wymiatał jak na 1.4 i spalał 8-9 przy mało ekonomicznym trybie 8)7

http://www.youtube.com/watch?v=EElaWXwqtOw

szpadliszi
Nowicjusz
Posty: 80
Rejestracja: 05 wrz pn, 2016 10:19 am
Posiadany PUG: różne :)
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Re: SWAP 1.1 -> 1.4

Post autor: szpadliszi » 12 wrz pn, 2016 1:24 pm

panowie, odgrzebuje starego kotleta (złotą łopatę, a właściwie szpadel już ma, więc z góry dzięki)

posiadam:
- 205 1.1 TU1M
- 306 1.4 TU3MC

jak się domyślam, większych problem ze swapem nie będzie, ale zastawiam się, co idzie do wymiany

oczywiste:
- blok silnika wraz z całym zasilaniem (wtrysk)

mniej oczywiste:
- czy skrzynię wrzucać od 306, czy zostawiać od 205 (może 205 ma krótsze przełożenia z uwagi na mniejszy silnik?)
- komputer z 306? ( komputer w 205 jest w schowku, w 306 pod maską)
- wiązka ?


pomijam eksploatacje,bo to oczywiste przy budowie auta dla siebie (sprzęgło, rozrząd, płyny)

Awatar użytkownika
mlody333
Uzalezniony
Posty: 946
Rejestracja: 23 cze sob, 2012 4:39 pm
Posiadany PUG: Był 205, 307 jest 106 TU1JP oraz 207 TU5JP4
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kielce

Re: SWAP 1.1 -> 1.4

Post autor: mlody333 » 12 wrz pn, 2016 2:24 pm

Skrzynię zostaw z 1.1 ma dłuuugi 5 bieg i będziesz miał lepsze v/max.
Do swapu, silnik z wiązką, wtryskiem, czujnikami itd. W 306 masz lepszy osprzęt silnik chodzi równiej, mniej pali tak, że to bardzo pożądana zmiana. Kompa można zmieścić na prawym nadkolu tam gdzie jest miejsce na lewarek (odpowiednio przycięty kawał blachy przykręcasz w miejsce gdzie przykręca się lewarek i do niego mocujesz kompa - mój sprawdzony przetestowany patent patrz auto Garros by Janek & Agata), ewentualnie inne miejsce wynikające z kształtowania instalacji.
Komp oczywiście z 306-ki

szpadliszi
Nowicjusz
Posty: 80
Rejestracja: 05 wrz pn, 2016 10:19 am
Posiadany PUG: różne :)
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Re: SWAP 1.1 -> 1.4

Post autor: szpadliszi » 13 wrz wt, 2016 12:35 pm

to są dobre wieści :) dzięki

szpadliszi
Nowicjusz
Posty: 80
Rejestracja: 05 wrz pn, 2016 10:19 am
Posiadany PUG: różne :)
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Re: SWAP 1.1 -> 1.4

Post autor: szpadliszi » 02 paź ndz, 2016 11:10 am

Majstry, może ktoś wie coś więcej

wczoraj zakupiony 309 ma silnik TU3M, wyglądem blok jest identyczny z moim 205 (ten z 306 nie był identyczny)

u mnie siedzi komputer:
Bosch 0 280 000 724

w 309 siedzi komputer:
Bosch 0 280 000 745

wtyczki identyczny, komp w tym samym miejscu (schowek)

Jest szansa, że przejdzie bez podmiany wiązki?

grzesiek309
Peugeot 205 Master
Posty: 5503
Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: SWAP 1.1 -> 1.4

Post autor: grzesiek309 » 02 paź ndz, 2016 11:52 am

Powinno pasować p&p.

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia... :D
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko ;) https://www.facebook.com/205renovation/

Awatar użytkownika
mlody333
Uzalezniony
Posty: 946
Rejestracja: 23 cze sob, 2012 4:39 pm
Posiadany PUG: Był 205, 307 jest 106 TU1JP oraz 207 TU5JP4
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kielce

Re: SWAP 1.1 -> 1.4

Post autor: mlody333 » 02 paź ndz, 2016 1:31 pm

szpadliszi pisze:Majstry, może ktoś wie coś więcej

wczoraj zakupiony 309 ma silnik TU3M, wyglądem blok jest identyczny z moim 205 (ten z 306 nie był identyczny)
Z ciekawości czym te bloki się różniły??? w Moim pugu miałem słupek z TU3MC, a wiązkę z TU1M/ wtysk i komp z TU 3M (citroen ZX 1.4), wszystko pasowało i chodziło bardzo przyzwoicie.

Wiązka i komp powinny być p&p, najwyżej będziesz miał inną charakterystykę silnika na wolnych obrotach. Nie wiem od czego to zależy, ale podmieniając 3 kompy z 205-ek 1.4 z każdym silnik inaczej chodził na wolnych obrotach. Raz niżej raz wyżej w zakresie ok. 50-100 obr/min. A i jeszcze inaczej działał na ssaniu. Raz obroty szły minimalnie w górę tak ok. 500, a z innym kompem były wyższe.

grzesiek309
Peugeot 205 Master
Posty: 5503
Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: SWAP 1.1 -> 1.4

Post autor: grzesiek309 » 02 paź ndz, 2016 1:36 pm

Może ten z 306 był po prostu żeliwny ;)

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia... :D
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko ;) https://www.facebook.com/205renovation/

Awatar użytkownika
mlody333
Uzalezniony
Posty: 946
Rejestracja: 23 cze sob, 2012 4:39 pm
Posiadany PUG: Był 205, 307 jest 106 TU1JP oraz 207 TU5JP4
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kielce

Re: SWAP 1.1 -> 1.4

Post autor: mlody333 » 02 paź ndz, 2016 2:50 pm

grzesiek309 pisze:Może ten z 306 był po prostu żeliwny ;)

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
TU3MC, żeliwny?? Nie bardzo, zresztą różnicę trzeba by szukać magnesem :P

szpadliszi
Nowicjusz
Posty: 80
Rejestracja: 05 wrz pn, 2016 10:19 am
Posiadany PUG: różne :)
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Re: SWAP 1.1 -> 1.4

Post autor: szpadliszi » 02 paź ndz, 2016 3:18 pm

mlody333 pisze:
grzesiek309 pisze:Może ten z 306 był po prostu żeliwny ;)

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
TU3MC, żeliwny?? Nie bardzo, zresztą różnicę trzeba by szukać magnesem :P
306 jeszcze u mnie na podorędziu, więc sprawdzę dziś z ciekawości ten magnes

ODPOWIEDZ