Strona 3 z 5

Re: SWAP 1.1 -> 1.4

: 09 sty ndz, 2011 10:04 pm
autor: cyborg
Hmm... Naprawde uwazasz ze samochod Mateona stal przez rok i 3 dni czekajac na rade?;)

Re: SWAP 1.1 -> 1.4

: 09 sty ndz, 2011 11:27 pm
autor: morpheusss
Nie, ale jak szukam rozwiązania jakiegoś problemu z pugiem to często znajduję temat w którym ktoś ma identyczny objaw ale nie ma na końcu rozwiązania. Rada była dla potomnych, niech coś po mnie pozostanie ;)

Re: SWAP 1.1 -> 1.4

: 10 sty pn, 2011 8:34 pm
autor: zmac
Odnośnie auta Mateona, faktycznie problem tkwił w niepodpiętym czujniku temperatury, ale to było rok temu. Obecnie siedzi tam 1.6 na motronicu :mrgreen: a wkrótce będzie 1.9. :mrgreen:

Re: SWAP 1.1 -> 1.4

: 10 sty pn, 2011 8:54 pm
autor: mateon
Zmac i to była przyczyna takiego spalania??

Re: SWAP 1.1 -> 1.4

: 10 sty pn, 2011 9:15 pm
autor: zmac
mateon pisze:Zmac i to była przyczyna takiego spalania??
Napewno nie, po poskładaniu wszystkiego w całośc dalej palił dużo, ewidentnie go zalewało, czuc było niespalone paliwo, obstawiam komputer, ale tego juz sie nie dowiemy. :P

Re: SWAP 1.1 -> 1.4

: 11 sty wt, 2011 12:58 am
autor: mateon
No nie...ale pewnie coś z osprzętem bo po wrzuceniu go do 106 ładnie wymiatał jak na 1.4 i spalał 8-9 przy mało ekonomicznym trybie 8)7

http://www.youtube.com/watch?v=EElaWXwqtOw

Re: SWAP 1.1 -> 1.4

: 12 wrz pn, 2016 1:24 pm
autor: szpadliszi
panowie, odgrzebuje starego kotleta (złotą łopatę, a właściwie szpadel już ma, więc z góry dzięki)

posiadam:
- 205 1.1 TU1M
- 306 1.4 TU3MC

jak się domyślam, większych problem ze swapem nie będzie, ale zastawiam się, co idzie do wymiany

oczywiste:
- blok silnika wraz z całym zasilaniem (wtrysk)

mniej oczywiste:
- czy skrzynię wrzucać od 306, czy zostawiać od 205 (może 205 ma krótsze przełożenia z uwagi na mniejszy silnik?)
- komputer z 306? ( komputer w 205 jest w schowku, w 306 pod maską)
- wiązka ?


pomijam eksploatacje,bo to oczywiste przy budowie auta dla siebie (sprzęgło, rozrząd, płyny)

Re: SWAP 1.1 -> 1.4

: 12 wrz pn, 2016 2:24 pm
autor: mlody333
Skrzynię zostaw z 1.1 ma dłuuugi 5 bieg i będziesz miał lepsze v/max.
Do swapu, silnik z wiązką, wtryskiem, czujnikami itd. W 306 masz lepszy osprzęt silnik chodzi równiej, mniej pali tak, że to bardzo pożądana zmiana. Kompa można zmieścić na prawym nadkolu tam gdzie jest miejsce na lewarek (odpowiednio przycięty kawał blachy przykręcasz w miejsce gdzie przykręca się lewarek i do niego mocujesz kompa - mój sprawdzony przetestowany patent patrz auto Garros by Janek & Agata), ewentualnie inne miejsce wynikające z kształtowania instalacji.
Komp oczywiście z 306-ki

Re: SWAP 1.1 -> 1.4

: 13 wrz wt, 2016 12:35 pm
autor: szpadliszi
to są dobre wieści :) dzięki

Re: SWAP 1.1 -> 1.4

: 02 paź ndz, 2016 11:10 am
autor: szpadliszi
Majstry, może ktoś wie coś więcej

wczoraj zakupiony 309 ma silnik TU3M, wyglądem blok jest identyczny z moim 205 (ten z 306 nie był identyczny)

u mnie siedzi komputer:
Bosch 0 280 000 724

w 309 siedzi komputer:
Bosch 0 280 000 745

wtyczki identyczny, komp w tym samym miejscu (schowek)

Jest szansa, że przejdzie bez podmiany wiązki?

Re: SWAP 1.1 -> 1.4

: 02 paź ndz, 2016 11:52 am
autor: grzesiek309
Powinno pasować p&p.

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

Re: SWAP 1.1 -> 1.4

: 02 paź ndz, 2016 1:31 pm
autor: mlody333
szpadliszi pisze:Majstry, może ktoś wie coś więcej

wczoraj zakupiony 309 ma silnik TU3M, wyglądem blok jest identyczny z moim 205 (ten z 306 nie był identyczny)
Z ciekawości czym te bloki się różniły??? w Moim pugu miałem słupek z TU3MC, a wiązkę z TU1M/ wtysk i komp z TU 3M (citroen ZX 1.4), wszystko pasowało i chodziło bardzo przyzwoicie.

Wiązka i komp powinny być p&p, najwyżej będziesz miał inną charakterystykę silnika na wolnych obrotach. Nie wiem od czego to zależy, ale podmieniając 3 kompy z 205-ek 1.4 z każdym silnik inaczej chodził na wolnych obrotach. Raz niżej raz wyżej w zakresie ok. 50-100 obr/min. A i jeszcze inaczej działał na ssaniu. Raz obroty szły minimalnie w górę tak ok. 500, a z innym kompem były wyższe.

Re: SWAP 1.1 -> 1.4

: 02 paź ndz, 2016 1:36 pm
autor: grzesiek309
Może ten z 306 był po prostu żeliwny ;)

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

Re: SWAP 1.1 -> 1.4

: 02 paź ndz, 2016 2:50 pm
autor: mlody333
grzesiek309 pisze:Może ten z 306 był po prostu żeliwny ;)

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
TU3MC, żeliwny?? Nie bardzo, zresztą różnicę trzeba by szukać magnesem :P

Re: SWAP 1.1 -> 1.4

: 02 paź ndz, 2016 3:18 pm
autor: szpadliszi
mlody333 pisze:
grzesiek309 pisze:Może ten z 306 był po prostu żeliwny ;)

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
TU3MC, żeliwny?? Nie bardzo, zresztą różnicę trzeba by szukać magnesem :P
306 jeszcze u mnie na podorędziu, więc sprawdzę dziś z ciekawości ten magnes