Dyskusje na temat serwisowania, naprawiania oraz modyfikowania silnikow typu TU.
-
szpadliszi
- Nowicjusz
- Posty: 80
- Rejestracja: 05 wrz pn, 2016 10:19 am
- Posiadany PUG: różne :)
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
Post
autor: szpadliszi » 02 paź ndz, 2016 3:20 pm
w Moim pugu miałem słupek z TU3MC, a wiązkę z TU1M/ wtysk i komp z TU 3M (citroen ZX 1.4), wszystko pasowało i chodziło bardzo przyzwoicie.
u mnie w TU3MC jest inny komp (wtyczka) niż w TU1M, dlatego wymiana wiązki byłaby konieczna
-
grzesiek309
- Peugeot 205 Master
- Posty: 5503
- Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
- Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Białystok
-
Kontakt:
Post
autor: grzesiek309 » 02 paź ndz, 2016 3:20 pm
mlody333 pisze:grzesiek309 pisze:Może ten z 306 był po prostu żeliwny
Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
TU3MC, żeliwny?? Nie bardzo, zresztą różnicę trzeba by szukać magnesem

Miałem 2 żeliwne TU3M

Różnicę widać gołym okiem
Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...

Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko
https://www.facebook.com/205renovation/
-
mlody333
- Uzalezniony
- Posty: 946
- Rejestracja: 23 cze sob, 2012 4:39 pm
- Posiadany PUG: Był 205, 307 jest 106 TU1JP oraz 207 TU5JP4
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kielce
Post
autor: mlody333 » 03 paź pn, 2016 2:41 pm
grzesiek309 pisze:mlody333 pisze:grzesiek309 pisze:Może ten z 306 był po prostu żeliwny
Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
TU3MC, żeliwny?? Nie bardzo, zresztą różnicę trzeba by szukać magnesem

Miałem 2 żeliwne TU3M

Różnicę widać gołym okiem
Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
Grzesiek ale żeliwny blok w 306 z zasilaniem TU3MC?? Taka kombinacja ory raczej nie jest możliwa.
-
szpadliszi
- Nowicjusz
- Posty: 80
- Rejestracja: 05 wrz pn, 2016 10:19 am
- Posiadany PUG: różne :)
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
Post
autor: szpadliszi » 05 paź śr, 2016 10:48 pm
Panowie, skoro oryginalna skrzynia ma u mnie zostać, lepiej wyciągać sam blok, czy cały zespół?
-
fila1223
- Uzalezniony
- Posty: 844
- Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 8:47 pm
- Posiadany PUG: 205 zenith s16 in progres
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kielce
Post
autor: fila1223 » 06 paź czw, 2016 3:55 pm
szpadliszi pisze:Panowie, skoro oryginalna skrzynia ma u mnie zostać, lepiej wyciągać sam blok, czy cały zespół?
ja bym wywalił dołem wszystko nawet z sankami można
-
szpadliszi
- Nowicjusz
- Posty: 80
- Rejestracja: 05 wrz pn, 2016 10:19 am
- Posiadany PUG: różne :)
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
Post
autor: szpadliszi » 06 paź czw, 2016 7:09 pm
Dołem odpada, nie mam warunków. Czyli co, góra silnik + skrzynia?
-
fila1223
- Uzalezniony
- Posty: 844
- Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 8:47 pm
- Posiadany PUG: 205 zenith s16 in progres
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kielce
Post
autor: fila1223 » 07 paź pt, 2016 10:21 pm
szpadliszi pisze:Dołem odpada, nie mam warunków. Czyli co, góra silnik + skrzynia?
W ciasnym garażu zrobiliśmy wymiane silnika wyciągając dołem, więc tu mi nie wyskakiwać z warunkami proszę

Jedyne czego potrzebujesz to dwa lewarki, paleta i 2 sąsiadów

-
grzesiek309
- Peugeot 205 Master
- Posty: 5503
- Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
- Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Białystok
-
Kontakt:
Post
autor: grzesiek309 » 07 paź pt, 2016 10:54 pm
Cieniasy z Was. Sam z jednym lewarkiem bez kanału/wyciągarki itp wymieniałem 1.9 w 205
Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...

Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko
https://www.facebook.com/205renovation/
-
simon3
- Maniak
- Posty: 1083
- Rejestracja: 03 lis ndz, 2013 3:53 pm
- Posiadany PUG: 205 XS 1.4 XY8 Leżak '88
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Wrocław
Post
autor: simon3 » 07 paź pt, 2016 11:03 pm
E tam! Ja tam sam leżaka wytargałem, wrzuciłem na przyczepkę i zawiozłem do Darka
Chociaż w sumie leżak to lekki jest

Leżak, Monoblok, Suitcase... XY...
-
szpadliszi
- Nowicjusz
- Posty: 80
- Rejestracja: 05 wrz pn, 2016 10:19 am
- Posiadany PUG: różne :)
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
Post
autor: szpadliszi » 07 paź pt, 2016 11:12 pm
Bardzo prosze mi tu nie gwiazdorzyć, tylko zjeść snickersa

i podpowiedzieć!
-
fila1223
- Uzalezniony
- Posty: 844
- Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 8:47 pm
- Posiadany PUG: 205 zenith s16 in progres
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kielce
Post
autor: fila1223 » 07 paź pt, 2016 11:56 pm
Bierzesz paletę
odkręcasz półosie
podnosisz samochód
wkładasz paletę tam gdzie jest silnik
zdejmujesz koła
odkręcasz dolną łapę silnika i wypinasz wodziki
wyciągasz półosie
Odpinasz układ chłodzenia i okablowanie z silnika
odpinasz układ wydechowy z silnika
opuszczasz całą budę do momentu jak silnik ci się zaprze o paletę
odkręcasz górne łapy
podnosisz całe auto
wyciągasz silnik od spodu z skrzynią
Wystarczy ?
no chyba że masz jak podwiesić wyciągarkę albo masz jak dźwig do silnika wypożyczyć to wyciągasz wszystko górą, ale i tak półosie musisz wytargać
-
krzyska
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2088
- Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
- Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, Peugeot 207UjemnieDynamiczny
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: okolice Kruszwicy
Post
autor: krzyska » 08 paź sob, 2016 9:31 am
Górą w trzech 1.9 ze skrzynią biegów.
GTI_Efekt Masy

-
szpadliszi
- Nowicjusz
- Posty: 80
- Rejestracja: 05 wrz pn, 2016 10:19 am
- Posiadany PUG: różne :)
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
Post
autor: szpadliszi » 08 paź sob, 2016 9:40 am
Proste. Pod warunkiem, ze masz jak podnieść bude. w moim garażu po otwarciu maski mam 10 cm do sufitu. Dlatego pytam o wyciąganie górą.
Nie jest to pierwszy silnik, który będę wyciągał. Dlatego pytam czy wygodniej ze skrzynia, czy lepiej odpiąć ją jeszcze w aucie i wyjąć sam blok.
Półosie i tak wyjeżdżają, wszystko idzie do inspekcji.
-
nowak68
- Maniak
- Posty: 1883
- Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 11:19 pm
- Posiadany PUG: 205 GENTRY 1991, 405 GRDTubo 1992
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Świętygród
Post
autor: nowak68 » 08 paź sob, 2016 9:58 am
Odkręć maskę

Był XRD 1988, XAD 1989, XLD 1986, GREEN 1991, Automatic 1.9 z 1990, XS 1990, GTI 1.9 EXPORT 1987
-
fila1223
- Uzalezniony
- Posty: 844
- Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 8:47 pm
- Posiadany PUG: 205 zenith s16 in progres
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kielce
Post
autor: fila1223 » 08 paź sob, 2016 2:13 pm
nowak68 pisze:Odkręć maskę

+10 za pomysłowość dla tego pana
Właśnie w tak niskim garażu wyciągaliśmy silnik dołem, i tak zdjęliśmy maskę