SWAP 1.1 -> 1.4

Dyskusje na temat serwisowania, naprawiania oraz modyfikowania silnikow typu TU.
szpadliszi
Nowicjusz
Posty: 80
Rejestracja: 05 wrz pn, 2016 10:19 am
Posiadany PUG: różne :)
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Re: SWAP 1.1 -> 1.4

Post autor: szpadliszi » 02 paź ndz, 2016 3:20 pm

w Moim pugu miałem słupek z TU3MC, a wiązkę z TU1M/ wtysk i komp z TU 3M (citroen ZX 1.4), wszystko pasowało i chodziło bardzo przyzwoicie.


u mnie w TU3MC jest inny komp (wtyczka) niż w TU1M, dlatego wymiana wiązki byłaby konieczna

grzesiek309
Peugeot 205 Master
Posty: 5503
Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: SWAP 1.1 -> 1.4

Post autor: grzesiek309 » 02 paź ndz, 2016 3:20 pm

mlody333 pisze:
grzesiek309 pisze:Może ten z 306 był po prostu żeliwny ;)

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
TU3MC, żeliwny?? Nie bardzo, zresztą różnicę trzeba by szukać magnesem :P
Miałem 2 żeliwne TU3M ;) Różnicę widać gołym okiem ;)

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia... :D
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko ;) https://www.facebook.com/205renovation/

Awatar użytkownika
mlody333
Uzalezniony
Posty: 946
Rejestracja: 23 cze sob, 2012 4:39 pm
Posiadany PUG: Był 205, 307 jest 106 TU1JP oraz 207 TU5JP4
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kielce

Re: SWAP 1.1 -> 1.4

Post autor: mlody333 » 03 paź pn, 2016 2:41 pm

grzesiek309 pisze:
mlody333 pisze:
grzesiek309 pisze:Może ten z 306 był po prostu żeliwny ;)

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
TU3MC, żeliwny?? Nie bardzo, zresztą różnicę trzeba by szukać magnesem :P
Miałem 2 żeliwne TU3M ;) Różnicę widać gołym okiem ;)

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
Grzesiek ale żeliwny blok w 306 z zasilaniem TU3MC?? Taka kombinacja ory raczej nie jest możliwa.

szpadliszi
Nowicjusz
Posty: 80
Rejestracja: 05 wrz pn, 2016 10:19 am
Posiadany PUG: różne :)
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Re: SWAP 1.1 -> 1.4

Post autor: szpadliszi » 05 paź śr, 2016 10:48 pm

Panowie, skoro oryginalna skrzynia ma u mnie zostać, lepiej wyciągać sam blok, czy cały zespół?

Awatar użytkownika
fila1223
Uzalezniony
Posty: 843
Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 8:47 pm
Posiadany PUG: 205 zenith s16 in progres
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kielce

Re: SWAP 1.1 -> 1.4

Post autor: fila1223 » 06 paź czw, 2016 3:55 pm

szpadliszi pisze:Panowie, skoro oryginalna skrzynia ma u mnie zostać, lepiej wyciągać sam blok, czy cały zespół?
ja bym wywalił dołem wszystko nawet z sankami można

szpadliszi
Nowicjusz
Posty: 80
Rejestracja: 05 wrz pn, 2016 10:19 am
Posiadany PUG: różne :)
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Re: SWAP 1.1 -> 1.4

Post autor: szpadliszi » 06 paź czw, 2016 7:09 pm

Dołem odpada, nie mam warunków. Czyli co, góra silnik + skrzynia?

Awatar użytkownika
fila1223
Uzalezniony
Posty: 843
Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 8:47 pm
Posiadany PUG: 205 zenith s16 in progres
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kielce

Re: SWAP 1.1 -> 1.4

Post autor: fila1223 » 07 paź pt, 2016 10:21 pm

szpadliszi pisze:Dołem odpada, nie mam warunków. Czyli co, góra silnik + skrzynia?
W ciasnym garażu zrobiliśmy wymiane silnika wyciągając dołem, więc tu mi nie wyskakiwać z warunkami proszę :P
Jedyne czego potrzebujesz to dwa lewarki, paleta i 2 sąsiadów :D

grzesiek309
Peugeot 205 Master
Posty: 5503
Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: SWAP 1.1 -> 1.4

Post autor: grzesiek309 » 07 paź pt, 2016 10:54 pm

Cieniasy z Was. Sam z jednym lewarkiem bez kanału/wyciągarki itp wymieniałem 1.9 w 205

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia... :D
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko ;) https://www.facebook.com/205renovation/

Awatar użytkownika
simon3
Maniak
Posty: 1083
Rejestracja: 03 lis ndz, 2013 3:53 pm
Posiadany PUG: 205 XS 1.4 XY8 Leżak '88
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wrocław

Re: SWAP 1.1 -> 1.4

Post autor: simon3 » 07 paź pt, 2016 11:03 pm

E tam! Ja tam sam leżaka wytargałem, wrzuciłem na przyczepkę i zawiozłem do Darka :P 8)
Chociaż w sumie leżak to lekki jest :wink:
Leżak, Monoblok, Suitcase... XY...

szpadliszi
Nowicjusz
Posty: 80
Rejestracja: 05 wrz pn, 2016 10:19 am
Posiadany PUG: różne :)
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Re: SWAP 1.1 -> 1.4

Post autor: szpadliszi » 07 paź pt, 2016 11:12 pm

Bardzo prosze mi tu nie gwiazdorzyć, tylko zjeść snickersa ;) i podpowiedzieć!

Awatar użytkownika
fila1223
Uzalezniony
Posty: 843
Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 8:47 pm
Posiadany PUG: 205 zenith s16 in progres
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kielce

Re: SWAP 1.1 -> 1.4

Post autor: fila1223 » 07 paź pt, 2016 11:56 pm

Bierzesz paletę
odkręcasz półosie
podnosisz samochód
wkładasz paletę tam gdzie jest silnik
zdejmujesz koła
odkręcasz dolną łapę silnika i wypinasz wodziki
wyciągasz półosie
Odpinasz układ chłodzenia i okablowanie z silnika
odpinasz układ wydechowy z silnika
opuszczasz całą budę do momentu jak silnik ci się zaprze o paletę
odkręcasz górne łapy
podnosisz całe auto
wyciągasz silnik od spodu z skrzynią
Wystarczy ?
no chyba że masz jak podwiesić wyciągarkę albo masz jak dźwig do silnika wypożyczyć to wyciągasz wszystko górą, ale i tak półosie musisz wytargać

Awatar użytkownika
krzyska
Peugeot 205 Master
Posty: 2085
Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, Peugeot 207UjemnieDynamiczny
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: okolice Kruszwicy

Re: SWAP 1.1 -> 1.4

Post autor: krzyska » 08 paź sob, 2016 9:31 am

Górą w trzech 1.9 ze skrzynią biegów.
GTI_Efekt Masy Obrazek

szpadliszi
Nowicjusz
Posty: 80
Rejestracja: 05 wrz pn, 2016 10:19 am
Posiadany PUG: różne :)
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Re: SWAP 1.1 -> 1.4

Post autor: szpadliszi » 08 paź sob, 2016 9:40 am

Proste. Pod warunkiem, ze masz jak podnieść bude. w moim garażu po otwarciu maski mam 10 cm do sufitu. Dlatego pytam o wyciąganie górą.

Nie jest to pierwszy silnik, który będę wyciągał. Dlatego pytam czy wygodniej ze skrzynia, czy lepiej odpiąć ją jeszcze w aucie i wyjąć sam blok.

Półosie i tak wyjeżdżają, wszystko idzie do inspekcji.

Awatar użytkownika
nowak68
Maniak
Posty: 1881
Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 11:19 pm
Posiadany PUG: 205 GENTRY 1991, 405 GRDTubo 1992
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Świętygród

Re: SWAP 1.1 -> 1.4

Post autor: nowak68 » 08 paź sob, 2016 9:58 am

Odkręć maskę :wink:
Był XRD 1988, XAD 1989, XLD 1986, GREEN 1991, Automatic 1.9 z 1990, XS 1990, GTI 1.9 EXPORT 1987

Awatar użytkownika
fila1223
Uzalezniony
Posty: 843
Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 8:47 pm
Posiadany PUG: 205 zenith s16 in progres
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kielce

Re: SWAP 1.1 -> 1.4

Post autor: fila1223 » 08 paź sob, 2016 2:13 pm

nowak68 pisze:Odkręć maskę :wink:
+10 za pomysłowość dla tego pana 8)
Właśnie w tak niskim garażu wyciągaliśmy silnik dołem, i tak zdjęliśmy maskę

ODPOWIEDZ