Strona 1 z 2

swap z 1.4 na 1.8 16v z 306

: 15 kwie wt, 2008 8:54 pm
autor: mateon
Witam, mam pytanie:
-jakich mniej więcej spodziewać się kosztów
-czy bedzie trzeba duzo przerabiać żeby włozyc silnik
- najważniejsze czy ten silnik sie zmieści.
Dzieki

Re: swap z 1.4 na 1.8 16v z 306

: 15 kwie wt, 2008 9:10 pm
autor: Naza one
jak 1.9 sie miesci to napewno 1.8 wejdzie!!!! a co do kosztow trudno powiedziec!!

Re: swap z 1.4 na 1.8 16v z 306

: 15 kwie wt, 2008 11:59 pm
autor: d_ARC
Jesli masz "leżaka" na wstępie masz kuku - inne mocowanie silnika, więc musiałbyś dospawać element do którego mocujesz łapę XU 8)7
Dalej potrzebujesz pełnego osprzętu do silnika + elektronika (komp. z instalacją itd.), skrzyni BE, zapewne sanek, wahaczy, półosi, zwrotnic, co za tym idzie stare zaciski mogą nie pasować (poza tym i tak z powodu różnicy w mocy i wadze motoru praktycznie konieczne jest wzmocnienie hamulców i zawieszenia), układ chłodzenia i wydechowy może być za mało wydajny itd., itp. A po drodze i tak pewnie wyskoczy masa drobiazgów pochłaniających mnóstwo czasu i PLNów.

Innymi słowy potrzebujesz wszystkiego co pod maską i blotnikami w przedniej części auta. Jesli mocowanie silnika masz we właściwym miejscu, masz kompletny motor ze skrzynią, osprzętem i elektroniką, dokupisz kompletne zawieszenie (sanki, wahacze, McPhersony ze zwrotnicami, hamulce) najlepiej z jakiegoś GTI, względnie diesla, to walcz z tematem :) Zrobić da się wszystko, kwestia czasu i pieniążków - pytanie tylko o ekonomiczny sens takiej operacji... Chyba prościej będzie kupić GTI ;)

Jak sam widzisz pytania
czy silnik się zmieści
nie stawiałbym na pierwszym miejscu :mrgreen:

Re: swap z 1.4 na 1.8 16v z 306

: 16 kwie śr, 2008 5:32 pm
autor: mateon
Dzieki za odpowidz, u mnie siedzi 1.4 na monowtrysku a zastanawiam sie poniewarz mam do kupienia 306 po dacowaniu za 1000zl ale niewiem czy warto.

Re: swap z 1.4 na 1.8 16v z 306

: 18 kwie pt, 2008 1:27 pm
autor: krzycho-g
warto
kupuj i przekładaj

Re: swap z 1.4 na 1.8 16v z 306

: 18 kwie pt, 2008 5:36 pm
autor: moralez
po zmianie z 1,4 to moze i fajnie bedzie, ale z tym silnikiem 115 konnym to nawet 1,6 8v moze nawiazac walke 8)
jesli wkladac 16v to 1,9 :twisted: :twisted: :twisted:

Re: swap z 1.4 na 1.8 16v z 306

: 18 kwie pt, 2008 6:56 pm
autor: kubas
najlepiej to wlozyc 1.6 16v z saxo vts/peugeot 106 gti :D

Re: swap z 1.4 na 1.8 16v z 306

: 25 sty ndz, 2009 11:14 pm
autor: Kaktus
A jeszcze lepiej 1.6 16V z 206 XS - dlaczego?!

Ma mniej mocy niz z VTS, a jednak waro !!

To taka ciekawostka :D

Pozdro!

Re: swap z 1.4 na 1.8 16v z 306

: 26 sty pn, 2009 10:47 pm
autor: cejot
Kaktus, a możesz powiedzieć coś więcej?

Re: swap z 1.4 na 1.8 16v z 306

: 07 lut sob, 2009 11:59 am
autor: Kaktus
Myslalem ze ktos moze cos w tej kwestii napisze, ale widze ze nie.

TU5JP4 - ma bardzo duze zawory ssace, zdecydowanie wieksze niz silnik 1.6 z S16, i pomimo tego iz fabrycznie ma tylko 110KM mozna z niego wykrzesac zdecydowanie wiecej niz z silnika 1.6 S16.

Powierzchnia zaworow ssacych w TU5JP4 jest wieksza niz powierzchnia zaworu w silniku XU10J2CTE !!

Re: swap z 1.4 na 1.8 16v z 306

: 07 lut sob, 2009 2:08 pm
autor: kubas
no ale troche trudniej to ogarnac w 205 chyba co ? elektorniczna przepustnica np. a w s16 mamy na linke, wiecej czujnikow, kabli itd. Mam racje ?
W serii ten 110km silnik rozni sie chyba tylko zaworami i walkami. Mozna wrzucic tutaj np walki z vts/s16 albo zrobic na odwrot myk i do silnika z s16/vts wrzucic glowice z tej 110km wersji.

Re: swap z 1.4 na 1.8 16v z 306

: 08 lut ndz, 2009 8:00 pm
autor: Kaktus
No tak ale po co kombinowac w przerzucaniem glowicy?!

To ze jest elektroniczna przepustnica to akurat plus!

A zaadoptowac to do 205 to nie problem...

Elektroniczna przepustnica daje nam jeszcze jeden plus, przy wlozeniu kompa SA mozna latwo zrobic maszyne startowa :-)

Re: swap z 1.4 na 1.8 16v z 306

: 10 lut wt, 2009 1:23 pm
autor: kubas
Mogłbys rozwinac kwestie tej przepustnicy ?

Re: swap z 1.4 na 1.8 16v z 306

: 13 mar sob, 2010 3:07 pm
autor: mateon
No to trochę muszę odświeżyć temat,w przyszłym tygodniu jadę po tą 306 i zaczynam poważnie rozważać przeszczep silnika z niej do 205 bo 1.4 już jest trochę przymało a silnik z 306 jest w bardzo dobrej kondycji ok 3tys przed wypadkiem były wymieniany rozrząd filtry itp...


PS.wiem że można wstawić od razu MI16 lub TU 1.6 16V ale na to potrzebne są $$$a gościu 306 odda prawie za darmo bo mu tylko zagraca podwórko


tylko jak z przegubami do tej skrzyni??czy to jest taka sama jak w XU z 205??

jednak to jest 1.8 8V

Re: swap z 1.4 na 1.8 16v z 306

: 13 mar sob, 2010 5:10 pm
autor: cienki
kubas pisze:Mogłbys rozwinac kwestie tej przepustnicy ?
Zapewne chodzi o to ze za pomocą SA można sterować przepusticą nie wciskając pedału gazu. Zatem można na biegu jałowym ustwic wyższe obroty (optymalne) do staru aby silnik po puszczeniu sprzęgła nie zmarł i aby nadmiernie nie palić opon "procedurastartowa".