Hallotron

Dyskusje na temat serwisowania, naprawiania oraz modyfikowania silnikow typu TU.
Awatar użytkownika
dzikson
Maniak
Posty: 1191
Rejestracja: 23 sty wt, 2007 10:23 pm
Posiadany PUG: 205XS
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Hallotron

Post autor: dzikson »

Jaką funkcję pełni ten element aparatu zapłonowego i jaki jest efekt jego awarii?
Czy test to urządzenie sterowane przez komputer silnika, czy odwrotnie, podające parametry dla komputera?
Wstawiłem aparat zapłonowy z TU1M do TU3M, z oryginalnego wstawiłem tylko płytkę hallotronu (tę przykręcaną na dwie śrubki do obudowy aparatu).
Całość gra, tym razem już nie cieknie, ale pracuje trochę kulawo - zimny silnik ma obroty ok.2k, po przejściu na gaz nieco mniejsze, ale i tak za wysokie. 900 jest na jałowym dopiero przy nagrzanym silniku.
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Re: Hallotron

Post autor: Banita »

Przykrecany do obudowy jest modul zaplonowy, a hallotron jest wewnatrz.
Awatar użytkownika
dzikson
Maniak
Posty: 1191
Rejestracja: 23 sty wt, 2007 10:23 pm
Posiadany PUG: 205XS
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Hallotron

Post autor: dzikson »

Zgadza się, element nazwany przez mnie "płytką hallotronu", przykręcany na dwie śrubki do obudowy to moduł. Wewnątrz obudowy siedzi hallotron.
Ale na czym polega działanie tego zestawu? Co dzieje się, jeśli np. przepali się uzwojenie hallotronu, albo padnie moduł?
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4914
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Re: Hallotron

Post autor: moralez »

Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Re: Hallotron

Post autor: Banita »

Hmm... Hallotron robi 'pyk' co obrot w ktorym 1 tlok jest w gmp.Pyk leci do modulu, ktory z tego pyk wysyla sygnal na cewke, ktora generuje iskre. Wszystko.
Awatar użytkownika
dzikson
Maniak
Posty: 1191
Rejestracja: 23 sty wt, 2007 10:23 pm
Posiadany PUG: 205XS
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Hallotron

Post autor: dzikson »

Moralez, dzięki za adres, to prawdziwa encyklopedia wtrysku :)
Wniosek: jeśli samochód jedzie, to hallotron i moduł są sprawne.
W takim razie następnym podejrzanym jest czujnik położenia przepustnicy, zwłaszcza że gazownik wspominał o słabym sygnale z tego czujnika.
Zasadniczo problem polega na tym, że ten TU3M nie wyrabia się w 10l/100km, mimo nowego (i drobiazgowo regulowanego) reduktora gazu. Nie katuję go, ale tez nie zamulam. Więc chociaż na trasie mógłby wciągać mniej...
Awatar użytkownika
palpio
Junior
Posty: 479
Rejestracja: 08 mar sob, 2008 10:09 am
Posiadany PUG: PEUGEOT 309 Xs 1.6 105 KM juz go niema :( jest E36
Numer Gadu-gadu: 587970
Lokalizacja: Przemyśl

Re: Hallotron

Post autor: palpio »

Jeśli tylko moge się wtrącić uszkodzony czujnik halla w aparcie zapłonowym moze objawiac się następująco
-samoczynne podnoszenie obrotów podczas pracy na biegu jałowym
-przerywanie podczas jazdy (tak jakby na chwile odcięto dopływ paliwa)
-"dziwne" przyspieszanie czyli małoplynne z delikatnym brakiem mocy.
Kiedy już uszkodzenia pójda dalej, auto będzie gasło niewiadomo skąd i dlaczego. A kiedy padnie całkiwicie - wóz zgaśnie bez możliwości uruchomienia.

Banita go bardzo prosto i ładnie opisał

A w twoim problemie jak wygląda spalanie na benzynie?
Jaką masz instalację gazową?
W jakiej kondycji jest silnik?
Awatar użytkownika
dzikson
Maniak
Posty: 1191
Rejestracja: 23 sty wt, 2007 10:23 pm
Posiadany PUG: 205XS
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Hallotron

Post autor: dzikson »

Silnik:
- spalanie na benzynie nieznane
- przebieg 187tys.
- nieznane sprężanie (może uda się niebawem pomierzyć)
- kiepska praca przy zimnym silniku (dopóki się nie nagrzeje obroty jałowego na benzynie utrzymują się na 2tys., ale po przełączeniu na gaz od razu spadają do ok.950)
- lepsza kultura pracy na gazie niż na benzynie (pracuje ciszej, lepiej przyspiesza)

instalacja gazowa:
- sterownik Autronik 700 (ponoć trudno o lepszy do tego typu wtrysku, podpięte wszystkie potrzebne czujniki)
- nowy reduktor (Auto-Gaz Centrum 100HP)

Przy poprzednim, 3 letnim reduktorze, spalał 10,5/100km.
Według gazownika z nowym reduktorem i tą elektroniką powinienem zejść do 8,5-9l/100. Jeszcze mi się nie zdarzyło :roll:
Cały czas oscyluje wokół 11l/100km, nigdy jeszcze poniżej 9,5l/100km.
Awatar użytkownika
palpio
Junior
Posty: 479
Rejestracja: 08 mar sob, 2008 10:09 am
Posiadany PUG: PEUGEOT 309 Xs 1.6 105 KM juz go niema :( jest E36
Numer Gadu-gadu: 587970
Lokalizacja: Przemyśl

Re: Hallotron

Post autor: palpio »

Z tego co wiem instalację gazową zakłada sie jak silnik chodzi dobrze na benzynie a widze ze twój raczej nie chodzi to nie wiem co ten gazownik stroił i na podstawie czego ???
Awatar użytkownika
dzikson
Maniak
Posty: 1191
Rejestracja: 23 sty wt, 2007 10:23 pm
Posiadany PUG: 205XS
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Hallotron

Post autor: dzikson »

Instalacja gazowa zakładana była 4lata temu, może wtedy silnik pracował dobrze, w takim okresie czasu mogło nawalić coś z osprzętu itp. Nie wiem, ja auto mam od grudnia, na mój gust na benzynie powinien pracować lepiej.
A gazownik podpiął komputer gazowy pod laptopa i ustawiał bardzo szczegółowe parametry jego pracy. Widać było że wie co robi, myślę że do jego pracy nie należy mieć zastrzeżeń.
Awatar użytkownika
Marin205
Peugeot 205 Master
Posty: 3172
Rejestracja: 03 wrz sob, 2005 12:56 pm
Posiadany PUG: 205RG zamienione na Skodę
Numer Gadu-gadu: 4777015
Lokalizacja: Królewskie Miasto Kraków
Kontakt:

Re: Hallotron

Post autor: Marin205 »

no nie myślałem że ktoś będzie się podpierał skodziarskimi rozwiązaniami :)
http://www.katalogi.peugeot205.pl Kliknij tu i zobacz spis katalogów z galerii.

http://www.facebook.com/Peugeot205Brochures Kliknij tu ściągnij katalog w pdf z facebooka
Archer
Junior
Posty: 300
Rejestracja: 14 cze śr, 2006 4:41 pm
Posiadany PUG: 205 XS 1,4 TU3M, 205 Mutato (automato-manualo-berlingo-306-405tka)
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: rawa vs wawa

Re: Hallotron

Post autor: Archer »

Duże spalanie. Mój XS w zeszłym roku jak zaczął palić powyżej 8 to już zwalilem na wiek i przebieg silnika ale czy twój przypadkiem nie miał remontu generalnego ?
cookie monster -- 205 XS , 205 1,6 hybryda ( automato-berlingo-405tko)
cyborg
Uzalezniony
Posty: 994
Rejestracja: 14 lut pn, 2005 3:25 pm
Posiadany PUG: Ex 205 XS 1,4 75 KM
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Brodnica

Re: Hallotron

Post autor: cyborg »

A ze tak zapytam, sprawdzales ustawienie zaplonu? Co do obrotow, masz sprawne UFO?
cyborg
Uzalezniony
Posty: 994
Rejestracja: 14 lut pn, 2005 3:25 pm
Posiadany PUG: Ex 205 XS 1,4 75 KM
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Brodnica

Re: Hallotron

Post autor: cyborg »

A ze tak zapytam, sprawdzales ustawienie zaplonu? Co do obrotow, masz sprawne UFO?
cyborg
Uzalezniony
Posty: 994
Rejestracja: 14 lut pn, 2005 3:25 pm
Posiadany PUG: Ex 205 XS 1,4 75 KM
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Brodnica

Re: Hallotron

Post autor: cyborg »

A ze tak zapytam, sprawdzales ustawienie zaplonu? Co do obrotow, masz sprawne UFO?
ODPOWIEDZ