Strona 1 z 1
Hallotron
: 09 lip śr, 2008 2:49 pm
autor: dzikson
Jaką funkcję pełni ten element aparatu zapłonowego i jaki jest efekt jego awarii?
Czy test to urządzenie sterowane przez komputer silnika, czy odwrotnie, podające parametry dla komputera?
Wstawiłem aparat zapłonowy z TU1M do TU3M, z oryginalnego wstawiłem tylko płytkę hallotronu (tę przykręcaną na dwie śrubki do obudowy aparatu).
Całość gra, tym razem już nie cieknie, ale pracuje trochę kulawo - zimny silnik ma obroty ok.2k, po przejściu na gaz nieco mniejsze, ale i tak za wysokie. 900 jest na jałowym dopiero przy nagrzanym silniku.
Re: Hallotron
: 10 lip czw, 2008 4:04 pm
autor: Banita
Przykrecany do obudowy jest modul zaplonowy, a hallotron jest wewnatrz.
Re: Hallotron
: 10 lip czw, 2008 6:44 pm
autor: dzikson
Zgadza się, element nazwany przez mnie "płytką hallotronu", przykręcany na dwie śrubki do obudowy to moduł. Wewnątrz obudowy siedzi hallotron.
Ale na czym polega działanie tego zestawu? Co dzieje się, jeśli np. przepali się uzwojenie hallotronu, albo padnie moduł?
Re: Hallotron
: 10 lip czw, 2008 9:55 pm
autor: moralez
Re: Hallotron
: 11 lip pt, 2008 5:07 pm
autor: Banita
Hmm... Hallotron robi 'pyk' co obrot w ktorym 1 tlok jest w gmp.Pyk leci do modulu, ktory z tego pyk wysyla sygnal na cewke, ktora generuje iskre. Wszystko.
Re: Hallotron
: 11 lip pt, 2008 7:06 pm
autor: dzikson
Moralez, dzięki za adres, to prawdziwa encyklopedia wtrysku
Wniosek: jeśli samochód jedzie, to hallotron i moduł są sprawne.
W takim razie następnym podejrzanym jest czujnik położenia przepustnicy, zwłaszcza że gazownik wspominał o słabym sygnale z tego czujnika.
Zasadniczo problem polega na tym, że ten TU3M nie wyrabia się w 10l/100km, mimo nowego (i drobiazgowo regulowanego) reduktora gazu. Nie katuję go, ale tez nie zamulam. Więc chociaż na trasie mógłby wciągać mniej...
Re: Hallotron
: 11 lip pt, 2008 7:29 pm
autor: palpio
Jeśli tylko moge się wtrącić uszkodzony czujnik halla w aparcie zapłonowym moze objawiac się następująco
-samoczynne podnoszenie obrotów podczas pracy na biegu jałowym
-przerywanie podczas jazdy (tak jakby na chwile odcięto dopływ paliwa)
-"dziwne" przyspieszanie czyli małoplynne z delikatnym brakiem mocy.
Kiedy już uszkodzenia pójda dalej, auto będzie gasło niewiadomo skąd i dlaczego. A kiedy padnie całkiwicie - wóz zgaśnie bez możliwości uruchomienia.
Banita go bardzo prosto i ładnie opisał
A w twoim problemie jak wygląda spalanie na benzynie?
Jaką masz instalację gazową?
W jakiej kondycji jest silnik?
Re: Hallotron
: 11 lip pt, 2008 8:05 pm
autor: dzikson
Silnik:
- spalanie na benzynie nieznane
- przebieg 187tys.
- nieznane sprężanie (może uda się niebawem pomierzyć)
- kiepska praca przy zimnym silniku (dopóki się nie nagrzeje obroty jałowego na benzynie utrzymują się na 2tys., ale po przełączeniu na gaz od razu spadają do ok.950)
- lepsza kultura pracy na gazie niż na benzynie (pracuje ciszej, lepiej przyspiesza)
instalacja gazowa:
- sterownik Autronik 700 (ponoć trudno o lepszy do tego typu wtrysku, podpięte wszystkie potrzebne czujniki)
- nowy reduktor (Auto-Gaz Centrum 100HP)
Przy poprzednim, 3 letnim reduktorze, spalał 10,5/100km.
Według gazownika z nowym reduktorem i tą elektroniką powinienem zejść do 8,5-9l/100. Jeszcze mi się nie zdarzyło
Cały czas oscyluje wokół 11l/100km, nigdy jeszcze poniżej 9,5l/100km.
Re: Hallotron
: 11 lip pt, 2008 9:47 pm
autor: palpio
Z tego co wiem instalację gazową zakłada sie jak silnik chodzi dobrze na benzynie a widze ze twój raczej nie chodzi to nie wiem co ten gazownik stroił i na podstawie czego ???
Re: Hallotron
: 11 lip pt, 2008 11:26 pm
autor: dzikson
Instalacja gazowa zakładana była 4lata temu, może wtedy silnik pracował dobrze, w takim okresie czasu mogło nawalić coś z osprzętu itp. Nie wiem, ja auto mam od grudnia, na mój gust na benzynie powinien pracować lepiej.
A gazownik podpiął komputer gazowy pod laptopa i ustawiał bardzo szczegółowe parametry jego pracy. Widać było że wie co robi, myślę że do jego pracy nie należy mieć zastrzeżeń.
Re: Hallotron
: 06 maja czw, 2010 9:57 am
autor: Marin205
no nie myślałem że ktoś będzie się podpierał skodziarskimi rozwiązaniami

Re: Hallotron
: 06 maja czw, 2010 1:25 pm
autor: Archer
Duże spalanie. Mój XS w zeszłym roku jak zaczął palić powyżej 8 to już zwalilem na wiek i przebieg silnika ale czy twój przypadkiem nie miał remontu generalnego ?
Re: Hallotron
: 06 maja czw, 2010 2:17 pm
autor: cyborg
A ze tak zapytam, sprawdzales ustawienie zaplonu? Co do obrotow, masz sprawne UFO?
Re: Hallotron
: 06 maja czw, 2010 2:18 pm
autor: cyborg
A ze tak zapytam, sprawdzales ustawienie zaplonu? Co do obrotow, masz sprawne UFO?
Re: Hallotron
: 06 maja czw, 2010 2:19 pm
autor: cyborg
A ze tak zapytam, sprawdzales ustawienie zaplonu? Co do obrotow, masz sprawne UFO?