Strona 1 z 2
Wyciek płynu chłodniczego
: 06 paź pn, 2008 5:58 pm
autor: dzikson
Szukam źródła wycieku płynu chłodniczego. Osobliwe jest to, że ucieka tylko przy zimnym silniku, w czasie pracy i jakiś czas po wyłączeniu silnika nic się nie dzieje. Mokro jest w okolicach mocowania węży do bloku silnika (TU3M). Same węże suche, obejmy dokręcone. Wcześniej dokręcenie do bloku plastikowego elementu, w który wchodzą obydwa węże, rozwiązało problem. Na krótko

Płyn skapuje na podporę dłuższej półosi, nigdzie indziej nie cieknie, ubywa go coraz szybciej.
Czy są jakieś typowe usterki odpowiedzialne za takie objawy? Na co zwrócić uwagę, co dokręcić lub wymienić?
Ciekawe jest to, że przy rozgrzanym silniku nie cieknie.
Re: Wyciek płynu chłodniczego
: 06 paź pn, 2008 7:22 pm
autor: skola
cieknie ci spod tego plastikowego elementu który wchodzi do bloku silnika... miałem to samo a wcześniej sama pompa wody )
Musisz kupić nowa uszczelke koszt niewielki w aso chyba 10 zł nie cieknie do dziś. Wcześniej robiłem na silikon ale nie wytrzymał ....
Re: Wyciek płynu chłodniczego
: 06 paź pn, 2008 7:53 pm
autor: dzikson
Rozumiem że uszczelka siedzi między blokiem a plastikowym elementem.
Tylko jak go zdjąć? W innym silniku, który mam w częściach, mimo odkręcenia dwóch śrub, które go trzymają, nie wyszedł. Coś jeszcze trzyma go w środku?
Re: Wyciek płynu chłodniczego
: 06 paź pn, 2008 10:56 pm
autor: skola
nie tylko te dwie śruby i musisz wyciągać takimi krótkimi ruchami w lewo i prawo bo on ma kształt walca w środku i wchodzi włąsnie w blok ...
numer katologowy w aso to 1206 96
Średnica tego to 74 mm
Na schemacie jest zaznaczone jako 9B
Re: Wyciek płynu chłodniczego
: 07 paź wt, 2008 8:32 pm
autor: Banita
Jak masz zeliwny blok, to jest nieco inaczej

Re: Wyciek płynu chłodniczego
: 07 paź wt, 2008 9:14 pm
autor: dzikson
Blok mam aluminiowy (KDY).
Skola, dzięki za poradę i schemat, oring już zamówiłem w ASO Citroena, w najbliższym czasie zmierzę się z wymianą.
Re: Wyciek płynu chłodniczego
: 17 lut wt, 2009 8:58 am
autor: iso_69
Przyszła pora na mnie:) Na początku się przywitam
Ja też mam problem, ale nie tyle z uciekającym płynem (chyba) co z kontrolką poziomu cieczy chłodzącej...Gdzie on się znajduje? Pytam bo jeśli będę wiedział to wtedy mogę pomyśleć co robić...a tak to kupa...
Jedna bardzo dziwna rzecz mnie zastanawia...na zimnym silniku kontrolka się nie pali....jak tylko silnik dostanie ciepła to się włącza...po jakimś czasie potrafi zgasnąć a po chwili znów zapalić...no i bądź tu mądry....aaaa i jeszcze jedno...jak odkręcę dmuchawę na maxa i ogrzewanie na czerwone to potrafi bardzo długo się nie zapalać....pocę się wtedy strasznie ale otwarcie okna pomaga..

:)
Proszę was o jakieś propozycje rozwiązania problemu...najlepiej z opisem gdzie danych rzeczy szukać...
Pozdrawiam..

Re: Wyciek płynu chłodniczego
: 17 lut wt, 2009 3:21 pm
autor: domel
zależy jaki silnik itd. W GTI, diesel ( jeszcze gdzieś ?) jest to w zbiorniczku wyrównawczym obok miejsca gdzie nalewasz płyn.
Po pierwsze lepiej sprawdzić płyn i dolać odrobikę, bo może jest na granicy i po zapaleniu silnika jak płyn krąży delikatnie się obniży poziom to sie zapala czy coś takiego.
Re: Wyciek płynu chłodniczego
: 17 lut wt, 2009 7:57 pm
autor: moralez
iso_69 pisze:Przyszła pora na mnie:) Na początku się przywitam
Ja też mam problem, ale nie tyle z uciekającym płynem (chyba) co z kontrolką poziomu cieczy chłodzącej...Gdzie on się znajduje? Pytam bo jeśli będę wiedział to wtedy mogę pomyśleć co robić...a tak to kupa...
Jedna bardzo dziwna rzecz mnie zastanawia...na zimnym silniku kontrolka się nie pali....jak tylko silnik dostanie ciepła to się włącza...po jakimś czasie potrafi zgasnąć a po chwili znów zapalić...no i bądź tu mądry....aaaa i jeszcze jedno...jak odkręcę dmuchawę na maxa i ogrzewanie na czerwone to potrafi bardzo długo się nie zapalać....pocę się wtedy strasznie ale otwarcie okna pomaga..

:)
Proszę was o jakieś propozycje rozwiązania problemu...najlepiej z opisem gdzie danych rzeczy szukać...
Pozdrawiam..

a ksiazke przegladales ?
jesli czujnik masz na chlodnicy po stonie pasazera to najpierw dobrze odpowietrz uklad.
Re: Wyciek płynu chłodniczego
: 18 lut śr, 2009 6:03 pm
autor: iso_69
Przeglądałem wiele książek...nie koniecznie od Puga

..a jedyną dotyczącą Puga była książka udostępniona w dziale download...ale jest po niemiecku i nie bardzo rozumiem...
Czujnik jakiś mam od strony pasażera na chłodnicy...tak podejrzewałem że jest on od poziomu, ale nie byłem pewien...odkręciłem za to korek od zbiorniczka wyrównawczego...usłyszałem pssst...ciśnienie się wyrównało ale nie bulgotał...(jakiś czas temu go odpowietrzałem i miałem nadzieję, że to pomogło, ale nic z tego...) poziom w tym zbiorniczku był trochę za duży, no ale płyn był....
A ku**a dzisiaj wracając z pracy zapaliły mi się dwie następne kontrolki...jedna od poziomu lub temperatury oleju a druga to STOP!!...dodam tylko że oleju dolewałem 2 dni temu, dolałem 2 litry...a zanim dolałem to tego problemu nie było...

no masakra...nie wiem od czego mam kurde zacząć żeby wyeliminować te usterki...a z mechanikiem jestem umówiony dopiero na przyszły tydzień....
W dalszym ciągu czekam na jakieś podpowiedzi.. co mam zrobić aby przynajmniej dojechać do tego warsztatu...pozdr.
Re: Wyciek płynu chłodniczego
: 18 lut śr, 2009 6:34 pm
autor: palpio
Jak Ci się zapaliły te dwie kontrolki to znaczy że prawdopodobnie masz za mało oleju sprawdz poziom
Re: Wyciek płynu chłodniczego
: 18 lut śr, 2009 11:42 pm
autor: moralez
iso_69 pisze:Przeglądałem wiele książek...nie koniecznie od Puga ..a jedyną dotyczącą Puga była książka udostępniona w dziale download...ale jest po niemiecku i nie bardzo rozumiem...
http://peugeot205.pl/index.php?modul=poradnik
a drugi plik od gory to co to jest ?
o haslo nie pytaj poszukaj sobie w wyszukiwarce na forum.
iso_69 pisze:Czujnik jakiś mam od strony pasażera na chłodnicy...tak podejrzewałem że jest on od poziomu, ale nie byłem pewien...odkręciłem za to korek od zbiorniczka wyrównawczego...usłyszałem pssst...ciśnienie się wyrównało ale nie bulgotał...(jakiś czas temu go odpowietrzałem i miałem nadzieję, że to pomogło, ale nic z tego...) poziom w tym zbiorniczku był trochę za duży, no ale płyn był....
ale odkrecajac korek w tym zbiorniczku nie odpowietrzysz ukladu. na chlodnicy po stronie kierowcy masz korek na klucz 19 albo 21 na zimnym silniku odkrec go i sprawdz czy ci sie plyn wyleje. Potem jeszcze odpowietrz uklad za pomoca odpowietrznika w glowicy i na powrocie z nagrzewnicy( wiecej szczegolow znajdziesz w ksiazce z poradnika)
iso_69 pisze:A ku**a dzisiaj wracając z pracy zapaliły mi się dwie następne kontrolki...jedna od poziomu lub temperatury oleju a druga to STOP!!...dodam tylko że oleju dolewałem 2 dni temu, dolałem 2 litry...a zanim dolałem to tego problemu nie było... no masakra...nie wiem od czego mam kurde zacząć żeby wyeliminować te usterki...a z mechanikiem jestem umówiony dopiero na przyszły tydzień....
ta kontrolka jest od spadku cisnienia oleju ponizej minimum. Stop zapala sie z nia w tandemie co jest dosc jasna sugestia

Lampka sie pali caly czas czy okresowo jak tak to kiedy?
Sprawdz poziom oleju jesli po dolaniu 2l miales ponad minimum to mozesz zaczac szukac przyczyny wycieku, proponuje zaczac od filtra oleju.
Re: Wyciek płynu chłodniczego
: 20 lut pt, 2009 8:35 am
autor: iso_69
moralez pisze:
...ale odkrecajac korek w tym zbiorniczku nie odpowietrzysz ukladu. na chlodnicy po stronie kierowcy masz korek na klucz 19 albo 21 na zimnym silniku odkrec go i sprawdz czy ci sie plyn wyleje.
Ok..ale który wariant będzie oznaczał dobrze a który, że coś jest źle? Wylewanie czy nie wylewanie tego płynu??
moralez pisze:ta kontrolka jest od spadku cisnienia oleju ponizej minimum. Stop zapala sie z nia w tandemie co jest dosc jasna sugestia

Lampka sie pali caly czas czy okresowo jak tak to kiedy?
Lampka zapala się gdy silnik się nagrzeje...a potem pali się cały czas....może gdybym jechał normalnie a nie stał w korku to by się nie zapaliła?? ale nie widzę związku..
moralez pisze:Sprawdz poziom oleju jesli po dolaniu 2l miales ponad minimum to mozesz zaczac szukac przyczyny wycieku, proponuje zaczac od filtra oleju.
Dolałem dwa litry i poziom podniósł się do 3/4 obszaru ...filtr był wymieniany rok temu wraz z olejem.
No i jak narazie mój pug stoi na parkingu i czeka na mechanika...sam narazie nie mam czasu się nim zająć...możę coś w weekend zrobię...tylko nie wiem od czego zacząć...
Pozdr.
Re: Wyciek płynu chłodniczego
: 21 lut sob, 2009 12:02 am
autor: moralez
iso_69 pisze:Ok..ale który wariant będzie oznaczał dobrze a który, że coś jest źle? Wylewanie czy nie wylewanie tego płynu??
plyn powinien byc przy krawedzi. odkrec ten korek i pozwol zeby troche plynu sie wylalo.
iso_69 pisze:Lampka zapala się gdy silnik się nagrzeje...a potem pali się cały czas....może gdybym jechał normalnie a nie stał w korku to by się nie zapaliła?? ale nie widzę związku..
to znaczy, ze albo masz byle jaki olej, albo silnik jest w tak slabej kondycji ze nie trzyma cisnienia oleju.
Re: Wyciek płynu chłodniczego
: 03 kwie pt, 2009 12:12 pm
autor: domel
Kapie mi ze styku silnika i tego grubego przewodu idącego do chłodnicy. To przewód w dolnej prawej częsci silnika i przedód idzie tuż nad prawą półosią w międzyczasie wchodząc w kawałek rurki przyspawanej (?) chyba do karoserii. Mam silnik XUD7 1,8D. Bede musiał znaleźć jakiś kawałek od silnika do tej rury. Ktoś zna rozmiar tego węża ?
Lepiej kupić oryginał, lub od kogoś ?
czy podpasuję łatwo jakiś uniwersalny rozmiar węża do chłodnicy w sklepie moto ?