Strona 1 z 3
TU3M wysokie spalanie a lambda.
: 25 gru czw, 2008 8:15 pm
autor: jozek
Wiem za temat wielokrotnie był poruszany ale nie udało mi się znaleźć odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie. W winnerku dziewczyny(tu3m) po zakupie okazało się, że spalanie oscyluje w granicach 15 litrów/100km. Dodatkowo migała lampka od ecu. Zczytalem błędy, okazało się że to potencjometr przepustnicy-blad 33. Wymieniłem czujnik polozenia przepustnicy na nowy, termostat, wszystkie filtry. Kable i świece są nowe. Po wymianie tps o dziwo kontrolka przestała się swiecić, spalanie zostało na poziomie ponad 13litrów.
Przed chwila sprawdzilem sonde lambda. Nagrzalem silnik do 90 stopni i wpialem sie miedzy szary a czarny kabel. na obrotach jałowych pokazuje ok 0.9V gdy dodaje gazu spada nawet do 0.0v Czy tak powinno być?
Re: TU3M wysokie spalanie a lambda.
: 25 gru czw, 2008 8:20 pm
autor: Banita
Nie.
Re: TU3M wysokie spalanie a lambda.
: 25 gru czw, 2008 8:29 pm
autor: jozek
Dzieki za wylewna odpowiedz;) Czyli co kupic nowa uniwersalna 4 przewodowa. NGK czy Bosch.
http://www.allegro.pl/item509533317_uni ... a_ngk.html
http://www.allegro.pl/item509533163_uni ... odowa.html
Chetnie tez dowiem sie jaki powinien być odczyt.
Re: TU3M wysokie spalanie a lambda.
: 25 gru czw, 2008 8:32 pm
autor: dzikson
Polecam ten temat:
http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.ph ... C3%B3w+%3A
Banita pisze:Napiecie od sondy powinno oscylowac 0.2-0.8V w odstepie okolo 0,3s ,ale przy sprawdzaniu miernikiem z reguly sprawna sonda daje kolo 0.8V (max 1V) -przynajmniej tak pokazuje miernik.
Banita pisze:przy gwaltowym przegazowaniu 1.5-2V
Myślę że w miarę możliwości warto sprawdzić kąt wyprzedzenia zapłonu. Ustawienia fabryczne to 8 stopni i ma to spore znaczenie dla spalania.
Re: TU3M wysokie spalanie a lambda.
: 25 gru czw, 2008 8:41 pm
autor: Banita
Moze byc.

Re: TU3M wysokie spalanie a lambda.
: 08 lut pn, 2010 8:35 pm
autor: babelo
Panowie odgrzebuje temat! Szukam na forum coś mniej więcej obraz mi się wykreował ale nie do końca!
Chodzi o to że chcę sprawdzić moją sondę! Może mi ktoś podpowie jak mam to zrobić?
Z sondy wychodzą 4 przewody (2 białe i 1 czarny i 1 szary)
Wyczytałem też że sonda musi być rozgrzana czyli zapalam auto osiąga 90 C i jeden przewód miernika daję do czarnego przewodu , drugi do szarego TAK ?
I teraz mam pytania:
1 Sonda ma być cały czas podpięta? Tzn nie odłączam żadnych wtyczek ?
2 Pomiaru dokonuje przy przekręconej stacyjce czy samochód musi pracować?
3 Jak pomiar powinien być w V na wolnych obrotach ?
4 Czy jak obroty wzrastają napięcie na sodzie ma rosnąć czy maleć ?
Może komuś sie wyda że pytam o pierdoły ale nie miałem okazji wcześniej sie z tym bawić a lubię sam coś zrobić przy okazji się czegoś nauczyć nie latając do mechaników
Z góry dzięki

Re: TU3M wysokie spalanie a lambda.
: 08 lut pn, 2010 9:30 pm
autor: palpio
2 białe to grzłaka jezeli jest sprawna to sonda działa po około minucie
Wpinasz się w czarny przewód miernikiem drugi kabel masa
1 tak
2 pracuje
3 ustaw miernik na 2V
4 na jałowym ma oscylować miedzi 0,4 a 0,8 przy gwałtownym depnięciu może wskazać nawet 2V
A w czym problem dużo pali???
Re: TU3M wysokie spalanie a lambda.
: 08 lut pn, 2010 9:36 pm
autor: babelo
No jazda cały czas po mieście przy bardzo ale to bardzo delikatnej jeździe spali 10 ale jak nim poszaleje to połknie i 13 i więcej
Jak sprawdzę to zdam relacje !
Czyli interesuje mnie tylko czarny kabelek i masa?
Re: TU3M wysokie spalanie a lambda.
: 08 lut pn, 2010 11:05 pm
autor: Banita
Te 2v to sfajdolony miernik.
Miedzy 0.2, a 0,8V powinno oscylować.
Re: TU3M wysokie spalanie a lambda.
: 09 lut wt, 2010 8:27 pm
autor: moralez
Banita pisze:Te 2v to sfajdolony miernik.
Miedzy 0.2, a 0,8V powinno oscylować.
palpio pisze:
3 ustaw miernik na 2V
to zdaje sie o zakres chodzi 2V, potem jest 20V itd

Re: TU3M wysokie spalanie a lambda.
: 10 lut śr, 2010 7:19 pm
autor: babelo
Sprawdziłem sondę!
Rozgrzałem auto coś ponda 90 C
Podpiąłem się pod czarny przewód i masę i napięcie na sondzie falowało raz 0,6 raz 0,3 raz 0,9V jak mu przy gazowałem to spadało i utrzymywało się na 0,3 V
Czy tak ma być ? A autem zapach nie spalonej benzynki i czarny osad na posadce z rury!
I pytanie czy sonda z 1,1 pasuje do 1,4 ?
Re: TU3M wysokie spalanie a lambda.
: 10 lut śr, 2010 7:47 pm
autor: Banita
Zmierz podczas jazdy -tak będzie najbardziej miarodajnie.
Pasuje.
Re: TU3M wysokie spalanie a lambda.
: 10 lut śr, 2010 7:53 pm
autor: babelo
Planuje przerzucić sondę ze 106 Rolanda 1,1 cm do 205 i zobacze jakie będzie spalanie, jak spadnie zamawiam sondę!
Re: TU3M wysokie spalanie a lambda.
: 13 lut sob, 2010 7:16 pm
autor: babelo
Dzisiaj założyłem inną sondę, kupiłem 10 l benzynki i wożę razem z lejkiem w bagażniku

Jak braknie wleje i sprawdzę ile zrobię na 10 l mam nadzieje że się poprawi! A jak nie będę szukał dalej

Re: TU3M wysokie spalanie a lambda.
: 14 lut ndz, 2010 7:33 pm
autor: HideoOSW
Ja w swoim XS z TU3MZ mam dokładnie taki sam problem, narazie sa takie sniegi ze niema sensu wyjezdzac na letnich oponach wiec stoi. Ale zanim przyszły mrozy spalanie po mieście obojetnie w jakim stylu by niebyło to powyzej 10l.!, a w trasie 200km 6,5 - 7litrów. Gdy w grudniu przyszły mrozy to przestalem nim jezdzic wogóle bo spalanie 14l. mnie zszokowało. Kompa sprawdzałem niepokazuje zadnych błędów, oleju prawie niebierze ani nieprzybywa. Przyspiesza jak wariat, jedyne objawy to czuc benzyne na postoju i dużo czarnego osadu w koło wydechu, leciutko obroty faluja na postoju około 800-1000 obr/min..
Jak wyzej kolega dzikson pisał, podejzewam źle ustawiony zapłon.
Ale narazie poczekam az przyjdzie odwilż i czekam na Twoje testy z ta sondą kolego babelo.