Strona 1 z 1

brak iskry

: 10 sty sob, 2009 9:37 pm
autor: haski321
Witam mam taki mały problem. Moze mi ktos z was cos pomoze. Kilka razy mi sie tak zdazyło, ze nie mam wogole iskry, przepatrzyłem kable, wyczysciłem aparat zapłonowy i wiele innych czesci i nic dalej nie mam iskry, czy moze sie ktos orientuje czym to jest ??

Tym razem odrobine poprawilem, ale nastepnym razem postaraj sie, aby to co piszesz bardziej wpasowywalo sie w reguly pisowni jezyka polskiego, bo temat zniknie.
B.

Re: brak iskry

: 10 sty sob, 2009 10:01 pm
autor: gad
Masz na mysli ze raz jest iskra a raz nie 8)7 Jesli nie ma iskry po nagrzaniu to modol pada a jesli zdarza sie to w roznych sytuacjach to chyba cos z kabelkami, bo nie wydaje mi sie zeby bylo mozliwe takie czasowe niedzialanie innych elemetow

Re: brak iskry

: 11 sty ndz, 2009 12:46 pm
autor: drabinho
moduł jeśli "umarł" to i na zimnym silniku nie będzie działał.proponuje sprawdzić modułek

Re: brak iskry

: 11 sty ndz, 2009 3:54 pm
autor: haski321
Jest tak ze tydzien auto jezdzi bez niczego, bez zadnych kłopotów, a jak mu odbije, to nie ma iskry z kablami juz robiłem i dalej sie tak dzieje moze ktos cos jeszcze wie.

Re: brak iskry

: 13 sty wt, 2009 11:18 am
autor: cyborg
Modul nie zawsze pada tak samo, moze dawac rozne objawy. Wyglada ze to jego wina, najlepiej byloby podmienic na probe jakis pewny

Re: brak iskry

: 14 sty śr, 2009 10:32 pm
autor: haski321
ok dzieki za info posprawdzam to i zobaczymy co to bedzie

Re: brak iskry

: 11 sty pn, 2010 8:10 pm
autor: havana
Podpinam się pod temat.

a wiec tak posiadam peugeota 205 1,1 tu1 60km 1990r,

W sobotę wpadłem w zaspę. Próbując z niej wyjechać silnik zgasł i nie chciał odpalić po 5min dopalił i zgasł .
Od tamtej pory niemego go odpalić (brak iskry) Wykluczyłem już palec rozdzielacze przewody i świece.
Padło na cewkę dzisiaj ja wymieniłem i nadal nic :/ brak oznak iskry.

Co teraz kupić moduł?
Miał ktoś z was podobny problem? nie chce błądzić metoda prób i błędów

dzięki za pomoc z góry :)

Re: brak iskry

: 11 sty pn, 2010 9:55 pm
autor: robson
Ja miałem take same obiawy,wymieniłemkable wysokiego napięcia, palec i kopułke ,pali do tej pory,a w kopułce nie było węglików powycierane do zera,a palec był czły czarny,narazie jest spokój. :W

Re: brak iskry

: 11 sty pn, 2010 9:58 pm
autor: jozek
Ja tak mialem w winnerze że nie zapalał jak było wilgotno na polu. Po wymianie kopułki i palca pali jak zloto bez względu na warunki atmosferyczne.

Re: brak iskry

: 12 sty wt, 2010 12:18 am
autor: havana
hmm :/ tyle ze mi w ogóle nie daje napięcia z cewki. . . ale sprawdzę to jutro jeszcze palec bo był czarny

Re: brak iskry

: 12 sty wt, 2010 5:45 pm
autor: havana
Sprawa wyjasniona padl moduł :)

Re: brak iskry

: 13 sty śr, 2010 12:33 pm
autor: RaveMan
pytanie: gdzie się u mnie znajduję moduł zapłonowy? bo już nie mam pojęcia co jest grane silnik nie pali sprawdzałem już wszystko i nic nie znalazłem, silnik tu3m monowtrysk bosh, cewka elektroniczna

Re: brak iskry

: 17 kwie ndz, 2011 9:48 am
autor: borek_wpr
Silnik TU 9,gaźnik
Brak zapłonu dopadł też i moje autko.Układ zapłonowy kaprysił jak w przypadkach opisanych wyżej.Tylko jak to dokładnie działa i jak jest zasilane?.Zacząłem od sprawdzenia cewki WN kopułki ,palca rozdzielacza. Z wyglądu i pomiarów omomierzem jest OK. i nie ma przebicia do masy.Szukam dalej dokładnego opisu i znalazłem..opis i rys na forum Forda Capri

http://www.capri.pl/garage/ignition-2.8i.

Oczyściłem styki wtyczek i modułu.
Podłączając woltomierz -napięcie stałe DC V- zrobiłem pomiary i wszystko jest poprawne.Pora na test z żaróweczką 1,2W/12V podłączoną do wtyczki (+ i -) zamiast cewki WN. Powinna migać kiedy kręci się rozrusznikiem. Tylko ciemność!!!. Co może być przyczyną że układ nie daje iskry?. Moduł czy cewka sterująca modułem która jest umieszczona w aparacie zapłonowym.Odkręciłem moduł i omomierzem pomierzyłem cewkę
Wynik 375 Ohm i nie ma przebicia do masy.Przestawiłem miernik na pomiar napięcia przemiennego AC V(wirujące magnesy +cewka =napięcie przemienne) .Po uruchomieniu rozrusznika wyszło
0,6 V AC .To dobrze czy źle?.Grzebiąc w necie znalazłem cewki sterujące z podaną opornością i w zależności od typu auta oporność wahała się od 320 do 400 Ohm.Cewki po nagrzaniu mogą zachowywać się różnie,przerwa lub zwarcie między zwojowe. Tak czy siak zdecydowałem wymienić moduł.
Odpalił bez problemu.