Strona 1 z 1

Informacje odnośnie silnik TU9M

: 29 mar pn, 2010 12:20 pm
autor: klekocix
Witam :)

Jestem strasznie zagubiony na forum przez szukajkę. Im więcej staram się znaleźć tym mniej znajduję w temacie czego szukam a otrzymuję całą masę niepotrzebnych postów i tematów...
Czytam i otrzymuję informację, że prawie nikt nie jeździ Juniorkiem, wszyscy tylko albo swapują 1.1 na 1.4 albo mają już swoje upragnione i wymarzone GTI :)

Auto jakim jest Peugeot 205 Junior z silnikiem 1.0 (jeśli się nie mylę to TU9M) jest moją pasją od niedawna, to drugie auto tylko na wypady dla przyjemności lub samochód dla żony do marketu i do teściów :)

Niestety nic o nim nie wiem a szukajka nie wskazała mi praktycznie żadnych sensownych odpowiedzi.

Jest to Peugeot 205 Junior z 1994 roku w stanie blacharskim BDB natomiast technicznym DB.
Ma on przejechane 104tyś, został zakupiony w polskim salonie przez starszą panią która jeździła nim do sierpnia 2009r.
Od momentu zakupu przeze mnie auto przejechało ok. 1000km :)

Ale do rzeczy - mam pytania o eksploatację tego silnika:
1) ma on 4 biegową skrzynię, jak się tym powinno jeździć, przy jakich obrotach optymalnie zmieniać biegi? (obecnie robię to tak: 1-start, 2 do 40km/h, 3 do 60km/h i 4 powyżej, wydaje mi się że w ten sposób nie morduję silnika)
2) v-max to obecnie sprawdzone i potwierdzone (licznikowe) 130km/h - chyba całkiem nieźle jak na niewyregulowany silnik?
3) jaki olej powinienem lać i jak często go zmieniać przy moich rocznych przebiegach rzędu 1000-1500km?
4) silnik jest na gaźniku, coś poszarpuje podczas jazdy na biegach, na luzie chodzi idealnie gładko, mam również wrażenie że się przydusza
5) czym może być spowodowane słabe odpalanie auta gdy już się nagrzeje? (jak jest zimny zapala na ssaniu ręcznym za pierwszym razem, natomiast jak jest ciepły niezależnie czy na ssaniu czy bez niego nie chce odpalić, żeby wystartować trzeba wciśnąć gaz w podłogę i wtedy kręcić rozrusznikiem).
6) świece zmieniać w tym samochodzie profilaktycznie? Czy dopiero jak będą zużyte? (czarne, okopcone itp.)
7) rozrząd jak często powinno się zmieniać? (licząc ilość przejechanych przeze mnie km. powinienem go zmieniać raz na 60 lat :) )
8) każde sugestie na temat auta mile widziane :)

Re: Informacje odnośnie silnik TU9M

: 31 mar śr, 2010 4:06 pm
autor: klekocix
Przepraszam, czy ruszyłem jakiś temat tabu na temat tego auta czy nikt nie posiada już Juniorka ? :)
Widzę ponad 25 wejść na mój temat i nikt nie chce się ustosunkować do żadnego z moich pytań :)

Re: Informacje odnośnie silnik TU9M

: 31 mar śr, 2010 8:06 pm
autor: wojtbert
przyłączam się do pytań kolegi , też mam takie autko ale informacji o nim jak na "lekarstwo" ,a chętnie czegoś się o nim dowiem

Re: Informacje odnośnie silnik TU9M

: 18 kwie ndz, 2010 8:06 pm
autor: Pablo
Ja postaram się odpowiedzieć na zadane pytania bo też mam taki silniczek
1) też tak jeżdżę i wydaje mi się to jak najbardziej optymalne
2) ja tyle jechałem 3 osobami na pokładzie i wydaje mi się że ta prędkość jest spoko
3) ja leje olej mineralny, według instrukcji wymiana powinna być co roku lub co 10.000 chyba ze jada odbywa się w szkodliwych warunkach to wtedy po 7.500
4) regulacja albo regeneracja gaźnika
5) trudno mi odpowiedzieć na to pytanie przyczyn może być wiele
6) wymiana co 20.000 tyś lub co roku ale bez przesady wystarczy kontrolować i wymienić w razie potrzeby
7) wymiana co 70 tyś albo co parę lat jeśli się nie mylę to co 5 ale nie chcę strzelać