Strona 1 z 1

TU9, pytań kilka

: 11 paź pn, 2010 12:15 am
autor: Czwórka
Silnik 1.0 TU9
Pytania wypunktowane coby łatwiej było radzić:
1. Mogę do TU dopiąć dowolną skrzynię z każdego innego TU? W tym momencie ma 4 biegową, a wolałbym jakąś krótszą 5 biegową.
2. TU to rozumiem blok, czy podejdzie do niego każda inna głowica z innego TU, np. 16V z TU5? Istnieje jakaś inna 16 zaworowa możliwość? Albo 8 zaworowa z ostrzejszymi wałkami i większymi zaworami?
3. Czy wały w TU są zamienne? Chodzi mi oczywiście o średnicę czopów głównych i ich rozstaw, rozumiem, że wykorbienia mogą być inne.
4. Ile można rozwiercić tuleje TU9?
5. Czy kolektor z dwoma gaźnikami, podejdzie do TU9? Pamiętam, ze był taki tylko nie wiem w którym silniku.
6. Ma ktoś zdjęcia tłoków? Które są wklęsłe, płaskie, a które wypukłe? I czy wszystkie mają ten sam sworzeń.
7. Czy wszystkie korbowody mają tą samą średnice główki i stopy? Rozumiem, że długości są inne.
8. Wszystkie bloki TU są tej samej wysokości?

Na razie tyle, jak się coś jeszcze urodzi to dopiszę ;)

Re: TU9, pytań kilka

: 11 paź pn, 2010 12:19 am
autor: DJPreZes
1. Możesz każdą.
8. Różnią się wysokością. Na 100% 1,0 i 1,4 się różnią o jakieś tam milimetry. Jak inne to nie wiem.
5. Chodzi o Rallye, czyli silnik TU24. O ile wiem, to nie podejdzie, ale mogę się mylić. Co do reszty pytań to nie mam pojęcia.

Re: TU9, pytań kilka

: 22 paź pt, 2010 10:38 pm
autor: Czwórka
Dzięki :wink:

Kolejne pytanie, ma ktoś jakiś dobry gaźnik włożony do swojego peugeota? Chodzi mi o gaźniki dwugardzielowe typu weber dcoe, a może ktoś ma motocyklowe?

Licznik z obrotomierzem do 1.0 podejdzie? Interesuje mnie tylko proste tak, lub nie, bo jeżeli tak to sobie to jakoś pospinam, jeśli tylko jest możliwość.

Re: TU9, pytań kilka

: 23 paź sob, 2010 12:25 am
autor: moralez
Czwórka pisze:
Licznik z obrotomierzem do 1.0 podejdzie? Interesuje mnie tylko proste tak, lub nie, bo jeżeli tak to sobie to jakoś pospinam, jeśli tylko jest możliwość.
tak, wyszukiwarka i faq nie gryza 8)7

Re: TU9, pytań kilka

: 23 paź sob, 2010 2:59 am
autor: Florek2b
Czwórka pisze:Dzięki :wink:

Kolejne pytanie, ma ktoś jakiś dobry gaźnik włożony do swojego peugeota? Chodzi mi o gaźniki dwugardzielowe typu weber dcoe, a może ktoś ma motocyklowe?

Licznik z obrotomierzem do 1.0 podejdzie? Interesuje mnie tylko proste tak, lub nie, bo jeżeli tak to sobie to jakoś pospinam, jeśli tylko jest możliwość.
Co do podwójnych weberów to pasować będą ale zakładam że nie posiadasz takich wiec mogę śmiało powiedzieć że raczej ich nigdzie nie dostaniesz, a nawet jeśli to ich cena będzie kilka razy a nawet kilka naście razy większa niż dałeś za całe auto więc gra nie warta świeczki, a co do motocyklowych to bawiłem się w to w silniku XU9 i powiem tak jeżeli sam znasz się na takich gaźnikach to spoko można zakładać jeżeli nie to będziesz miał problem żeby ktoś ci to ustawił/dopasował. Ja osobiście mam gaźniki z motoru, gotowe kolektory i generalnie wszystko co jest potrzebne ale sam nie dałem rady tego ustawić więc przynajmniej narazie skapitulowałem, a nie mogłem też nikogo znaleźć kto chciał by się tym zająć.

Re: TU9, pytań kilka

: 23 paź sob, 2010 10:04 pm
autor: Czwórka
Ja osobiście mam gaźniki z motoru, gotowe kolektory i generalnie wszystko co jest potrzebne ale sam nie dałem rady tego ustawić więc przynajmniej na razie skapitulowałem, a nie mogłem też nikogo znaleźć kto chciał by się tym zająć.
8) Dam rade, to nie jest takie trudne. W BMW M3 ustawiałem ITB pod okiem Goduli i jakoś wyszło ;) Z gaźnikami sprawa też nie jest taka trudna tylko wakuometr muszę kupić :Y

Co do weberów to widziałem na allegro za ~500 dwa... Nie wiele, ale rzeczywiście wciąż za dużo...
tak, wyszukiwarka i faq nie gryza

Upss, znalazłem, dzięki za uwage :oops:

Kolejne pytania :)
Przednie zawieszenie z GTi do Juniora, gra warta świeczki?

Re: TU9, pytań kilka

: 24 paź ndz, 2010 12:38 pm
autor: cyborg
Kolego,jezeli jeszcze nie masz nawet wakuometrow, to nie sadze ze wyregulowanie gaznikow motocyklowych w silniku samochodowym bedzie dla ciebie takie proste.. Mam do czynienia z motocyklami od kilkunastu lat i zapewniam cie ze sie zdziwisz..
P.S. Wakuometry za pare zl mozesz od razu wyrzucic w smietnik, chyba ze chcesz na nie wydac dobrych pare/parenascie stowek bo wiesz ze ci sie zwroca

Re: TU9, pytań kilka

: 24 paź ndz, 2010 2:15 pm
autor: grzesiek309
Zadam takie głupie pytanie: po co bawić się w tuning 1.0 jak za te pieniądze można kupić 1.6 lub 1.9, które na starcie mają dużo większą moc :roll:

Re: TU9, pytań kilka

: 24 paź ndz, 2010 9:34 pm
autor: Czwórka
bawić się

Sam odpowiedziałeś na swoje pytanie. Właśnie po to ;)
Kolego,jezeli jeszcze nie masz nawet wakuometrow, to nie sadze ze wyregulowanie gaznikow motocyklowych w silniku samochodowym bedzie dla ciebie takie proste.. Mam do czynienia z motocyklami od kilkunastu lat i zapewniam cie ze sie zdziwisz..
No wories :mrgreen: Mam specy od tego, ze trzech, to coś pomogą i w sumie wakuometr mogę życzyć od nich, ale chciałem mieć swój na wszelki wypadek.