kontrolka lambdy i szarpanie po odpaleniu na ciepłym
- michalz
- Nowicjusz
- Posty: 40
- Rejestracja: 05 mar sob, 2011 2:05 am
- Posiadany PUG: 205 II GR 1.1 1991r
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Katowice
kontrolka lambdy i szarpanie po odpaleniu na ciepłym
Witam wszystkich.
Na początku zaznaczę że znalazłem kilka tematów na tym forum i innych, mówiących coś w tej kwestii, czytałem też Etzolda
ale nigdzie nie było dokładnie takich objawów jak w moim bolidzie.
Piszę więc nowy temat bo chcę żebyście rzucili okiem na ten konkretny przypadek, różniący się od pozostałych.
Gdy odpalam na zimnym silniku to przez parę sekund po odpaleniu świeci się kontrolka sondy lambda (i ECU)
potem gaśnie i wszystko jest ok, silnik pracuje kulturalnie, równo i ma moc.
Mogę tak przejechać i 1000 km i będzie git. Problem zaczyna się gdy gdzieś stanę i wyłączę silnik, następnie po kilku, kilkunastu minutach
(gdy jest jeszcze ciepły) odpalę go ponownie - świeci się kontrolka lambdy a obroty falują do granicy zgaśnięcia ale samochód nie gaśnie.
Gdy ruszam to muszę mocniej wciskać gaz bo przy lekkim wciśnięciu silnikiem szarpie i często gaśnie. Po prostu ja mu gaz a on obroty w dół i pupa.
Jak już jadę to niema mowy o hamowaniu silnikiem (każde zwalnianie, zakręt muszą być poprzedzone wciśnięciem sprzęgła bo inaczej szarpie) oczywiście towarzyszy temu zapalanie się kontrolki lambdy. Odnoszę też wrażenie że silnik trochę inaczej pracuje (nie potrafię opisać) i ma mniej mocy. Najciekawsze jest to że po przejechaniu 1-2 km i przegazowaniu go kilka razy problem znika.... aż do następnego postoju..
Gdy przejadę krótki odcinek i silnik się jeszcze nie nagrzeje to nic takiego się nie dzieje po ponownym odpaleniu.
Do tej pory wymieniłem w tej kwestii:
-sonda lambda
-świece
-filtr paliwa (filtr powietrza jest jeszcze ok)
-tłumik (w sumie dla tego no się urwał)
-regulator napięcia i szczotki na alternatorze
-czujnik temperatury silnika
Sprawdziłem też:
-silniczek krokowy - czysty
-wtrysk - czysty
-przewody WN - ok
Nie czytałem jeszcze błędów bo jestem na etapie poszukiwań kostki diag ale z tym se poradzę jakoś.
Pytanie brzmi: Co jeszcze Wam przychodzi do głowy? Może ktoś tak miał?
Sorry za długiego posta ale chciałem dokładnie opisać złożony problem.
Z góry dziękuję za odpowiedzi i uwagę.
Na początku zaznaczę że znalazłem kilka tematów na tym forum i innych, mówiących coś w tej kwestii, czytałem też Etzolda
ale nigdzie nie było dokładnie takich objawów jak w moim bolidzie.
Piszę więc nowy temat bo chcę żebyście rzucili okiem na ten konkretny przypadek, różniący się od pozostałych.
Gdy odpalam na zimnym silniku to przez parę sekund po odpaleniu świeci się kontrolka sondy lambda (i ECU)
potem gaśnie i wszystko jest ok, silnik pracuje kulturalnie, równo i ma moc.
Mogę tak przejechać i 1000 km i będzie git. Problem zaczyna się gdy gdzieś stanę i wyłączę silnik, następnie po kilku, kilkunastu minutach
(gdy jest jeszcze ciepły) odpalę go ponownie - świeci się kontrolka lambdy a obroty falują do granicy zgaśnięcia ale samochód nie gaśnie.
Gdy ruszam to muszę mocniej wciskać gaz bo przy lekkim wciśnięciu silnikiem szarpie i często gaśnie. Po prostu ja mu gaz a on obroty w dół i pupa.
Jak już jadę to niema mowy o hamowaniu silnikiem (każde zwalnianie, zakręt muszą być poprzedzone wciśnięciem sprzęgła bo inaczej szarpie) oczywiście towarzyszy temu zapalanie się kontrolki lambdy. Odnoszę też wrażenie że silnik trochę inaczej pracuje (nie potrafię opisać) i ma mniej mocy. Najciekawsze jest to że po przejechaniu 1-2 km i przegazowaniu go kilka razy problem znika.... aż do następnego postoju..
Gdy przejadę krótki odcinek i silnik się jeszcze nie nagrzeje to nic takiego się nie dzieje po ponownym odpaleniu.
Do tej pory wymieniłem w tej kwestii:
-sonda lambda
-świece
-filtr paliwa (filtr powietrza jest jeszcze ok)
-tłumik (w sumie dla tego no się urwał)
-regulator napięcia i szczotki na alternatorze
-czujnik temperatury silnika
Sprawdziłem też:
-silniczek krokowy - czysty
-wtrysk - czysty
-przewody WN - ok
Nie czytałem jeszcze błędów bo jestem na etapie poszukiwań kostki diag ale z tym se poradzę jakoś.
Pytanie brzmi: Co jeszcze Wam przychodzi do głowy? Może ktoś tak miał?
Sorry za długiego posta ale chciałem dokładnie opisać złożony problem.
Z góry dziękuję za odpowiedzi i uwagę.
205 II GR 1.1 60KM (20A/C) 1991r TU1M monowtrysk = ogień z d**y!
- morpheusss
- Junior
- Posty: 370
- Rejestracja: 25 wrz pt, 2009 2:37 pm
- Posiadany PUG: 205 XS '89 TU3M - wrak & 205 XL TU3M & 205 Look TU3M
- Numer Gadu-gadu: 2292990
- Lokalizacja: Mikołów
Re: kontrolka lambdy i szarpanie po odpaleniu na ciepłym
Sprawdź moduł zapłonowy. Może się przegrzewa i głupieje. Może też być padnięty TPS, podmień i zobacz.
Jak nie masz czego podmienić to podjedź do mnie, u mnie pod dostatkiem części do silników TU to coś wymodzimy w przeciągu 15 minut.
pozdrawiam!
Jak nie masz czego podmienić to podjedź do mnie, u mnie pod dostatkiem części do silników TU to coś wymodzimy w przeciągu 15 minut.
pozdrawiam!
- michalz
- Nowicjusz
- Posty: 40
- Rejestracja: 05 mar sob, 2011 2:05 am
- Posiadany PUG: 205 II GR 1.1 1991r
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Katowice
Re: kontrolka lambdy i szarpanie po odpaleniu na ciepłym
Dzięki za odpowiedź. Jutro, jak pogoda pozwoli, to obejrzę moduł. Niestety nie mam TPS-a na podmiankę.
Jak coś, to będę się kontaktował.
No i oczywiście będę pisał o moich dokonaniach.
Pozdro.
Jak coś, to będę się kontaktował.
No i oczywiście będę pisał o moich dokonaniach.
Pozdro.
205 II GR 1.1 60KM (20A/C) 1991r TU1M monowtrysk = ogień z d**y!
- morpheusss
- Junior
- Posty: 370
- Rejestracja: 25 wrz pt, 2009 2:37 pm
- Posiadany PUG: 205 XS '89 TU3M - wrak & 205 XL TU3M & 205 Look TU3M
- Numer Gadu-gadu: 2292990
- Lokalizacja: Mikołów
Re: kontrolka lambdy i szarpanie po odpaleniu na ciepłym
Daleko nie masz, daj znać jak coś
- michalz
- Nowicjusz
- Posty: 40
- Rejestracja: 05 mar sob, 2011 2:05 am
- Posiadany PUG: 205 II GR 1.1 1991r
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Katowice
Re: kontrolka lambdy i szarpanie po odpaleniu na ciepłym
Dzienx!
205 II GR 1.1 60KM (20A/C) 1991r TU1M monowtrysk = ogień z d**y!
- michalz
- Nowicjusz
- Posty: 40
- Rejestracja: 05 mar sob, 2011 2:05 am
- Posiadany PUG: 205 II GR 1.1 1991r
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Katowice
Re: kontrolka lambdy i szarpanie po odpaleniu na ciepłym
Ok. Pogoda wytrzymała więc trochę pogrzebałem przy autku.
Odczytałem błędy: 41 - sygnał ilości obrotów dla cewki zapłonowej
33 - przepływomierz powietrza, potencjometr przepustnicy
Jak coś wam przyjdzie do głowy to piszcie, puki co sam będę czegoś szukał w kwestii błędów.
Swoją drogą genialna sprawa z tą diagnostyką.
Sprawdziłem też kopułkę i palec na aparacie zapłonowym - styki są w marnym stanie (chyba od nowości w autku, 150.000 km wg licznika) - kopułkę i palec zamówiłem, będę wymieniał.
Pytanie czy mam grzebać głębiej w aparacie zapłonowym czy kopułka i palec wyczerpują temat?
Dodam że je wyczyściłem i problem nadaj istnieje.
PS: hehe właśnie sobie uświadomiłem że TPS to przecież potencjometr przepustnicy, więc Twoja diagnoza może być poprawna...
Odczytałem błędy: 41 - sygnał ilości obrotów dla cewki zapłonowej
33 - przepływomierz powietrza, potencjometr przepustnicy
Jak coś wam przyjdzie do głowy to piszcie, puki co sam będę czegoś szukał w kwestii błędów.
Swoją drogą genialna sprawa z tą diagnostyką.
Sprawdziłem też kopułkę i palec na aparacie zapłonowym - styki są w marnym stanie (chyba od nowości w autku, 150.000 km wg licznika) - kopułkę i palec zamówiłem, będę wymieniał.
Pytanie czy mam grzebać głębiej w aparacie zapłonowym czy kopułka i palec wyczerpują temat?
Dodam że je wyczyściłem i problem nadaj istnieje.
PS: hehe właśnie sobie uświadomiłem że TPS to przecież potencjometr przepustnicy, więc Twoja diagnoza może być poprawna...
205 II GR 1.1 60KM (20A/C) 1991r TU1M monowtrysk = ogień z d**y!
- DJPreZes
- Moderator
- Posty: 4593
- Rejestracja: 01 sie ndz, 2004 6:40 pm
- Posiadany PUG: Roland Garros/307
- Numer Gadu-gadu: 2516096
- Lokalizacja: Gdynia
Re: kontrolka lambdy i szarpanie po odpaleniu na ciepłym
Błąd 41 olej - nie rozumiem jak on się pojawia i co oznacza. Raz jest, raz nie ma. U mnie był bez przerwy, po czym sam z siebie zniknął. Znam przypadki, że po wymianie wszystkiego na nówkę (czujniki, komp, aparat zapłonowy z modułem, wtrysk, ogólnie w 100% osprzęt) i ten błąd był.
Za to błąd 33 to TPS padnięty lub rozregulowany.
Za to błąd 33 to TPS padnięty lub rozregulowany.
Peugeot 205 Roland Garros Cabrio
- michalz
- Nowicjusz
- Posty: 40
- Rejestracja: 05 mar sob, 2011 2:05 am
- Posiadany PUG: 205 II GR 1.1 1991r
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Katowice
Re: kontrolka lambdy i szarpanie po odpaleniu na ciepłym
Dzięki za info.
Pokombinuję z tym TPSem i zobaczymy co dalej.
Pokombinuję z tym TPSem i zobaczymy co dalej.
205 II GR 1.1 60KM (20A/C) 1991r TU1M monowtrysk = ogień z d**y!
- michalz
- Nowicjusz
- Posty: 40
- Rejestracja: 05 mar sob, 2011 2:05 am
- Posiadany PUG: 205 II GR 1.1 1991r
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Katowice
Re: kontrolka lambdy i szarpanie po odpaleniu na ciepłym
Ok. Puki co wymieniłem kopułkę i palec w zapłonowym - problem nadal jest, ale nie żałuję bo koszt nie wielki a te stare naprawdę wołały o pomstę do nieba.
Pozostaje ten cały TPS... przeczytałem gdzieś że przy dłubaniu przy nim można go rozregulować, wolałbym tego uniknąć. I tu pytanie do morpheusss'a - czy Twoja propozycja z podmianką jest nadal aktualna? (nie chciałem Ci gitary zawracać na zjeździe)
Pozdro.
Pozostaje ten cały TPS... przeczytałem gdzieś że przy dłubaniu przy nim można go rozregulować, wolałbym tego uniknąć. I tu pytanie do morpheusss'a - czy Twoja propozycja z podmianką jest nadal aktualna? (nie chciałem Ci gitary zawracać na zjeździe)
Pozdro.
205 II GR 1.1 60KM (20A/C) 1991r TU1M monowtrysk = ogień z d**y!
- morpheusss
- Junior
- Posty: 370
- Rejestracja: 25 wrz pt, 2009 2:37 pm
- Posiadany PUG: 205 XS '89 TU3M - wrak & 205 XL TU3M & 205 Look TU3M
- Numer Gadu-gadu: 2292990
- Lokalizacja: Mikołów
Re: kontrolka lambdy i szarpanie po odpaleniu na ciepłym
Nie ma problemu, możemy podmienić. Goń mnie po wtorku, dopiero wtedy będę mieć jakieś wolne popołudnie. POzdro!
- michalz
- Nowicjusz
- Posty: 40
- Rejestracja: 05 mar sob, 2011 2:05 am
- Posiadany PUG: 205 II GR 1.1 1991r
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Katowice
Re: kontrolka lambdy i szarpanie po odpaleniu na ciepłym
ok. odezwę się na PW.
dzięki.
dzięki.
205 II GR 1.1 60KM (20A/C) 1991r TU1M monowtrysk = ogień z d**y!
-
- Uzalezniony
- Posty: 994
- Rejestracja: 14 lut pn, 2005 3:25 pm
- Posiadany PUG: Ex 205 XS 1,4 75 KM
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Brodnica
Re: kontrolka lambdy i szarpanie po odpaleniu na ciepłym
Wg mnie TPS i ogranicznik krokowego do regulacji, mam dobry opis dokladnej regulacji jakbys chcial
- michalz
- Nowicjusz
- Posty: 40
- Rejestracja: 05 mar sob, 2011 2:05 am
- Posiadany PUG: 205 II GR 1.1 1991r
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Katowice
Re: kontrolka lambdy i szarpanie po odpaleniu na ciepłym
oczywiście każda pomoc się przyda!
muszę coś wykombinować bo czym cieplej tym gorzej dla mojej GieeRki.
z góry dzięki, a jak coś wymyślę z morfeuszem to napiszę.
muszę coś wykombinować bo czym cieplej tym gorzej dla mojej GieeRki.
z góry dzięki, a jak coś wymyślę z morfeuszem to napiszę.
205 II GR 1.1 60KM (20A/C) 1991r TU1M monowtrysk = ogień z d**y!
- morpheusss
- Junior
- Posty: 370
- Rejestracja: 25 wrz pt, 2009 2:37 pm
- Posiadany PUG: 205 XS '89 TU3M - wrak & 205 XL TU3M & 205 Look TU3M
- Numer Gadu-gadu: 2292990
- Lokalizacja: Mikołów
Re: kontrolka lambdy i szarpanie po odpaleniu na ciepłym
U mnie jak się okazuje też padnięty TPS. Przypuszczalnie się wyrobił w okolicach biegu jałowego, bo szarpie przy minimalnie naciśniętym pedale i trzyma strasznie wysokie obroty biegu jałowego (czasami jest normalnie, czasami szaleje).
Michał, mam 1 na pewno sprawny TPS, musimy się umówić, założymy go do Ciebie, zobaczysz czy jest ok, jeśli będzie ok to będziesz musiał jakiś sobie znaleźć i zwrócić mi mój w piątek wrócę wcześnie z pracy to możemy pokombinować
Michał, mam 1 na pewno sprawny TPS, musimy się umówić, założymy go do Ciebie, zobaczysz czy jest ok, jeśli będzie ok to będziesz musiał jakiś sobie znaleźć i zwrócić mi mój w piątek wrócę wcześnie z pracy to możemy pokombinować
- michalz
- Nowicjusz
- Posty: 40
- Rejestracja: 05 mar sob, 2011 2:05 am
- Posiadany PUG: 205 II GR 1.1 1991r
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Katowice
Re: kontrolka lambdy i szarpanie po odpaleniu na ciepłym
Ok. Może być piątek. Daj znać tylko o której i gdzie.
Dzięki.
No więc zawalczyliśmy dziś z tym TPSem. Przełożyliśmy (w sumie to morfeusz przełorzył ) całą przepustnicę, żeby się nie bawić w regulacje TPSa i wszystko wskazuje na to że DZIAŁA.
Objawy zniknęły. Pojeżdżę na tym jakiś tydzień, dla pewności, potem oddaję przepustnicę morfeuszowi i kombinuję coś dla siebie. (jakby ktoś miał na zbyciu sprawną, to chętnie kupię)
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi!
Dziękuję Tobie morfeusz za pomoc!
Pozdrawiam.
PS: Jakby ktoś miał jakieś pytania, chętnie odpowiem na PW, ewentualnie w temacie, jak go nie zamkną.
Dzięki.
No więc zawalczyliśmy dziś z tym TPSem. Przełożyliśmy (w sumie to morfeusz przełorzył ) całą przepustnicę, żeby się nie bawić w regulacje TPSa i wszystko wskazuje na to że DZIAŁA.
Objawy zniknęły. Pojeżdżę na tym jakiś tydzień, dla pewności, potem oddaję przepustnicę morfeuszowi i kombinuję coś dla siebie. (jakby ktoś miał na zbyciu sprawną, to chętnie kupię)
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi!
Dziękuję Tobie morfeusz za pomoc!
Pozdrawiam.
PS: Jakby ktoś miał jakieś pytania, chętnie odpowiem na PW, ewentualnie w temacie, jak go nie zamkną.
205 II GR 1.1 60KM (20A/C) 1991r TU1M monowtrysk = ogień z d**y!