Strona 1 z 2

wymiana / remont silnika 1.1

: 09 sie wt, 2011 10:06 am
autor: lukaszkusnierz
Witam. Posiadam peugeota 205 1.1 na gaźniku. Silnik jest w dość kiepskim stanie ponieważ bierze dużo oleju i słabo zapala i ma dość wysokie spalanie. Ogólnie plan jest taki by dać mu drugie życie lecz ma skrzynie 4 biegową i jest dość wolny przy wysokich obrotach. Czy warto odremontować ten silnik + regeneracja gaźnika i założyć skrzynie z 5 biegami ( tylko jaką ) czy założyć mocniejszy silnik ( np. 1.4 lub większy ) + skrzynia piątka? Co proponujecie? Proszę o pomoc gdyż chcę się powoli brać za remont :)

Re: wymiana / remont silnika 1.1

: 11 sie czw, 2011 4:48 pm
autor: Marin205
kup sobie 1.0 1.1 na wtrysku ze skrzynią piątką - wyjdzie Cię najtaniej - ja jeździłem ostatnio Robsona 1.1 z wtryskiem i jeździ się bardzo sympatycznie - auto mało pali

1.4 bez sensu jest wkładać - tylko po to by mieć trochę mocniej- to już prędzej pomyśl o wymianie całego auta na takie z 1.9

Re: wymiana / remont silnika 1.1

: 11 sie czw, 2011 5:03 pm
autor: grzesiek309
Remont jest mało opłacalny. Nie zgodzę się z Marin'em, że nie warto wkładać 1.4. Dynamicznie jeżdżone 1.1 na pewno nie spali mniej niż 1.4 a będzie słabsze :Y

Re: wymiana / remont silnika 1.1

: 11 sie czw, 2011 5:25 pm
autor: Marin205
grzesiek309 pisze:Remont jest mało opłacalny. Nie zgodzę się z Marin'em, że nie warto wkładać 1.4. Dynamicznie jeżdżone 1.1 na pewno nie spali mniej niż 1.4 a będzie słabsze :Y
ja wychodzę z założenia że albo wkładać coś mocnego albo mieć naprawdę oszczędny silnik

moje 1.4 na gaźniku 84 KM mało nie pali i raczej nie należy się spodziewać wyników w okolicy 6 l/ 100 km

przy dynamicznej jeździe tj około 10 l/100 km więc osobiście do jazdy na co dzień wolałbym coś bardziej oszczędnego

Re: wymiana / remont silnika 1.1

: 11 sie czw, 2011 10:41 pm
autor: grzesiek309
Jeśli ma być oszczędny i w taki sposób używany to zgoda :Y Moje 1.6 na gaźniku ok. 80KM paliło przy ostrym katowaniu 12l LPG, zobaczymy ile 1.9 będzie palić :P

Re: wymiana / remont silnika 1.1

: 12 sie pt, 2011 7:25 am
autor: cyborg
Optymalnym wyborem byloby 1,4 na jednopunkcie-75 konikow juz w tej budzie daje kopa, a spalanie w granicach 8,5 gazu przy jezdzie mieszanej to niezly wynik

Re: wymiana / remont silnika 1.1

: 12 sie pt, 2011 10:06 am
autor: Marin205
cyborg pisze:Optymalnym wyborem byloby 1,4 na jednopunkcie-75 konikow juz w tej budzie daje kopa, a spalanie w granicach 8,5 gazu przy jezdzie mieszanej to niezly wynik
generalnie jeśli zamierzasz zagazować to OK - nie będzie znaczenia co trafisz - w sumie 1.4 75 km i tak się zmuli

ja w skodzie felicji miałem instalację gazową - auto na pewno nie paliło więcej niż 10 litrów gazu co było do zaakceptowania - niestety aby instalacja ładnie chodziła (i nie chodzi mi tylko o spalanie) to trzeba ją serwisować dość często

no chyba że nie będą Ci przeszkadzały niedogodności, najlepiej kupić nową instalację ale czy warto aż tak podnosić wartość auta

ja osobiście szukałbym silnika 1.1 1.0 na wtrysku albo wymienił auto na ładnego juniora i jeździł tylko na benzynie

na gazie przejechałem w sumie niedużo bo od 60 000 km do jakichś 120 000 może 130 000 nie pamiętam i obiecałem sobie że nigdy więcej nie zagazuje auta (pomimo nowej instalacja Landi Renzo były z nią ciągłe kłopoty)

jedź do holandii i sobie przywieź ładne 205 1.1 za np: 600 euro http://auto.marktplaats.nl/peugeot/4723 ... nd=20&fs=1

Re: wymiana / remont silnika 1.1

: 12 sie pt, 2011 11:32 am
autor: cyborg
A ja z kolei dalem zamontowac nowa instalacje w 2007 roku, i przez 100.000 km nie dzialo sie kompletnie nic a jezdzilem prawie za darmo.. jakiegos drastycznego spadku mocy tez nie zauwazylem. Jak jest nowa instalacja i dobrze zamontowana i wyregulowana to da sie jezdzic

Re: wymiana / remont silnika 1.1

: 12 sie pt, 2011 11:49 am
autor: Marin205
cyborg pisze:A ja z kolei dalem zamontowac nowa instalacje w 2007 roku, i przez 100.000 km nie dzialo sie kompletnie nic a jezdzilem prawie za darmo.. jakiegos drastycznego spadku mocy tez nie zauwazylem. Jak jest nowa instalacja i dobrze zamontowana i wyregulowana to da sie jezdzic
być może fela miała nie idiotoodporną instalację (bo co chwilę jak nie wystrzał to inne przypadłości)

ale jest generalnie tak jak mówisz - nowa i wszystko hula

Re: wymiana / remont silnika 1.1

: 12 sie pt, 2011 12:00 pm
autor: DJPreZes
A ja polecam 1.4 i koniec :P Wiele więcej (a w ogóle więcej?) roboty niż z wsadzeniem 1.0 czy 1.1 nie będzie, a zawsze chociaż te kilka KM więcej.

Re: wymiana / remont silnika 1.1

: 12 sie pt, 2011 12:11 pm
autor: Florek2b
jak juz sie bawić to poszukać 1,6 z rodziny TU i zostawić na gaźniku :P

Re: wymiana / remont silnika 1.1

: 12 sie pt, 2011 3:52 pm
autor: grzesiek309
1.6 na podwójnych gaźnikach to już coś :mrgreen: Ten od 1.1 może go mocno zamulać.

Re: wymiana / remont silnika 1.1

: 12 sie pt, 2011 5:31 pm
autor: Marin205
jak się bawić to odrazu 1.6 TU na 4 gażnikach motocyklowych :P


1.4 to półśrodek - jak ma być tanio to mała pojemność - jak ma być ostro to najlepiej coś większego razem z budą

Re: wymiana / remont silnika 1.1

: 15 sie pn, 2011 4:07 pm
autor: lukaszkusnierz
Panowie poznałem pewnego Pana który sprowadza silniki samochodowe z włoch. Cena silnika do mojej 205 to około 150/200zł myśle że się opłaca i daje gwarancje rozruchową w celu sprawdzenia czy wszystko jest jak należy. i tu zaczyna się nowa myśl... jaki silnik zamontować obecny to 1.1. czy inne silniki różnią sie w mocowaniu czy nie bedzie problemów założyć np. 1.4 lub 1.6

Re: wymiana / remont silnika 1.1

: 29 sie pn, 2011 6:21 pm
autor: peterp194
Łukasz, a masz dostęp do większej ilości silników? Za tą cenę to był bym zainteresowany TU1M (byle nie trzeba było przy nim robić, bo w moim uszczelniacze do zrobienia).