(po pierwsze, dzięki cyborg za świetny dokument! ułatwia bardzo zrozumienie jak Monojetronic działa)
Komputer miał padnięty ten obwód który steruje krokowcem. Sam krokowiec miał bardzo zużyty styk biegu jałowego i wymagał zbyt mocnego naciśnięcia aby załączyć.
Dotychczasowe objawy: zapalenie zimnego wymagało trzymania go na gazie. Wrzucony na bieg jałowy podczas jazdy czasem gasł, szczególnie zimny. Obroty na jałowym nigdy nie falowały i nigdy nie zwiększały się w widoczny sposób (tylko od nagrzewania się silnika).
Wymiana obu pomogła radykalnie.
Silnik zapala `od pierwszego kopa' i ewidentnie autoreguluje obroty biegu jałowego.
Jeżeli ktoś będzie szukał jak sprawdzić czy krokowiec działa i komputer steruje nim: cofnij go na max (detale:
http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.ph ... 94#p204994 ) upewnij się, że nadal ma załączony styk biegu jałowego a następnie spróbuj uruchomić zimny silnik. Komputer powinien przesunąć krokowiec; po wyłączeniu zimnego powinna pozostać szczelina między `kółkiem' cięgła przepustnicy a jego zderzakiem na górze przepustnicy. Dobre kilka lub kilkanaście milimetrów.
Komputer cofa krokowiec gdy silnik się nagrzewa, ale być może nigdy nie wciągna go na max. W miarę nagrzewania silnika słychać delikatne bzyknięcia krokowca, co kilkanaście sekund i obroty silnika lekko się zmniejszają. Trudno jest zauważyć samo przesunięcie przepustnicy bo jest małe.
Ważna uwaga: przy puszczonym pedale gazu i max cofniętym krokowcu musi być załączony styk biegu jałowego! Inaczej komputer `głupieje' i nie próbuje wysunąć krokowca a jedynie buczy nim w miejscu :-(
Prawdopodobnie to ja spowodowałem uszkodzenie: wiele miesięcy temu naciągnąłem troszkę cięgno przepustnicy. To prawdopodobnie spowodowało, że przy mocno cofniętym krokowcu nie zamykał się styk. Zapewne komputer głupiał, brzęczał krokowcem w miejscu i usmażył sobie obwód sterujący krokowcem :-( Mocne wytarcie główki krokowca też mogło spowodować taki efekt. W Haynesie piszą, że /trzeba/ zostawić cięgnu trochę luzu -- klips z drutu zakłada się w trzeci wolny rowek na rurce do regulacji cięgna. (strona 102 paragraf 4B-3-2).
Przy załączonym zapłonie i nieruchomym, /zimnym/ silniku, każde załączenie i rozłączenie styku biegu jałowego powinno spowodować delikatne kliknięcie elektrozaworu na rurce od przepustnicy do UFO. Lekkie naciśnięcie przepustnicy (chyba poniżej 1mm?) powinno rozłączyć styk, puszczenie załączyć.
</uff, zbyt dużo pisania>