Strona 1 z 1
Przewody zapłonowe
: 19 gru pn, 2011 7:17 pm
autor: klekocix
Mam dylemat, czy przewody zapłonowe dla 205 z gaźnikiem i z wtryskiem są takie same? I jeśli tak - to czy ważna jest pojemność silnika czy wszystkie są jednakowe?
Na allegro znalazłem informację że sprzedający oferuje przewody zapłonowe do Peugeota 205 z gaźnikiem, na innej zaś nie wyszczególniono do jakiego dokładnie silnika pasują - wnioskuję więc, że pasują do wszystkich...
P. S. jaka jest przyzwoita cena za przewody zapłonowe i czy przy ich wymianie warto też zmieniać kopułkę i palec rozdzielacza zapłonu czy nie potrzeba? Zapewne przez tyle lat użytkowania samochodu nigdy te elementy nie były wymieniane, więc przydałoby się, szczególnie, że auto ma gaz.
Re: Przewody zapłonowe
: 19 gru pn, 2011 9:43 pm
autor: dexen
Nie wiem jak z gaźnikiem, ale do monowtrysku TU1M masz dwa różne zestawy przewodów:
- do Boscha jest pięć przewodów (1x z cewki do kopułki, 4x z kopułki do świec)
- do Magneti Marelli są cztery przewody (4x z cewki do świec) -- tu nie ma rozdzielacza, zapłon jest sterowany wyłącznie elektronicznie.
Dodatkowo, przewody z Magneti Marelli mają inne złączki po stronie cewki (opisywane jako M4) niż wersja z Boscha (opisywane jako SAE), więc raczej nie możesz użyć czterech z pięciu przewodów Boscha do MM.
U siebie w TU1M wymieniłem kopułkę i palec niezależnie od przewodów -- zdjąłem kopułkę, zobaczyłem, że styki są mocno upaprane i wyżłobione i zdecydowałem się wymienić. Kupisz ory zestaw za 50zł -- nie opłaca się brać zamienników, bo jest podobna cena. W zestawie masz kopułkę, palec oraz delikatny plastikowy posrebrzany dysk który chyba osłania czujnik(i?) Halla w rozdzielaczu przed interferencjami z iskier od styków kopułki.
Za swoje kable Janmor dałem 65+15zł, ory są chyba niewiele droższe, ale nie zawsze są dostępne.
Nie wiem, czemu gaz miałby bardziej zużyć kable i kopułkę... chyba, że na gazie katujesz silnik znacznie bardziej niż my na benzynie ;-)
Re: Przewody zapłonowe
: 19 gru pn, 2011 10:59 pm
autor: TO-MI
dexen pisze:
Nie wiem, czemu gaz miałby bardziej zużyć kable i kopułkę... chyba, że na gazie katujesz silnik znacznie bardziej niż my na benzynie

nie tyle że LPG zużywa palec czy kopułkę ale potrzebuje silniejszej iskry do odpalenia mieszanki
na benie może jeszcze śmigać na tej kopułce a na gazie już nie

Re: Przewody zapłonowe
: 20 gru wt, 2011 11:04 am
autor: klekocix
dexen pisze:Nie wiem jak z gaźnikiem, ale do monowtrysku TU1M masz dwa różne zestawy przewodów:
- do Boscha jest pięć przewodów (1x z cewki do kopułki, 4x z kopułki do świec)
- do Magneti Marelli są cztery przewody (4x z cewki do świec) -- tu nie ma rozdzielacza, zapłon jest sterowany wyłącznie elektronicznie.
Dodatkowo, przewody z Magneti Marelli mają inne złączki po stronie cewki (opisywane jako M4) niż wersja z Boscha (opisywane jako SAE), więc raczej nie możesz użyć czterech z pięciu przewodów Boscha do MM.
U siebie w TU1M wymieniłem kopułkę i palec niezależnie od przewodów -- zdjąłem kopułkę, zobaczyłem, że styki są mocno upaprane i wyżłobione i zdecydowałem się wymienić. Kupisz ory zestaw za 50zł -- nie opłaca się brać zamienników, bo jest podobna cena. W zestawie masz kopułkę, palec oraz delikatny plastikowy posrebrzany dysk który chyba osłania czujnik(i?) Halla w rozdzielaczu przed interferencjami z iskier od styków kopułki.
Za swoje kable Janmor dałem 65+15zł, ory są chyba niewiele droższe, ale nie zawsze są dostępne.
Nie wiem, czemu gaz miałby bardziej zużyć kable i kopułkę... chyba, że na gazie katujesz silnik znacznie bardziej niż my na benzynie

U mnie nie ma żadnej elektroniki (no, poza radiem

), mam gaźnikowca. Dziś oglądałem przewody zapłonowe i jest ich 5 sztuk, 4 na świece i jeden do cewki.
Kopułka aparatu zapłonowego wygląda dość dziwnie, widać, że aparat zapłonowy (część metalowa od strony silnika) jest okrągły, natomiast sama kopułka jest kwadratowa (z obłymi rantami).
Re: Przewody zapłonowe
: 20 gru wt, 2011 11:59 am
autor: pawel
Zapłon masz elektroniczny (czujnik + moduł zapłonowy)

Re: Przewody zapłonowe
: 20 gru wt, 2011 12:36 pm
autor: klekocix
pawel pisze:Zapłon masz elektroniczny (czujnik + moduł zapłonowy)

Dzwoniłem właśnie do InterCars'u w sprawie kabli, kopułki i palca...
Gościu na to, że ma w katalogu 4 różne kopułki (podobno różniące się producentem ale też kolorem), 4 różne typy kabli i 8 rodzajów palców i podobno wszystko to może teoretycznie pasować do mojego samochodu...
Cena za kopułkę to ok. 58zł, za palec od 30 do 100zł (a to wszystko już po zniżce), o cenę kabli już się nie pytałem.
Do tego powiedział mi, że jak chcę kupić to żebym przyniósł swoje części to coś dopasujemy, ew. żebym poszedł do salonu, podał nr. VIN i po nim podadzą mi jakie dokładnie elementy były zamontowane w moim samochodzie...
Re: Przewody zapłonowe
: 20 gru wt, 2011 2:34 pm
autor: dexen
Jeżeli masz silnik TU, 1L (czyli TU9) to masz albo rozdzielacz Boscha albo Ducellier (wg.
http://miamistu.co.uk/pug/GB/205N/5/59A20A.HTM )
Ducellier:
http://miamistu.co.uk/pug/GB/205N/5/59B41B.HTM
oba możliwe Bosche:
http://miamistu.co.uk/pug/GB/205N/5/59B19B.HTM
http://miamistu.co.uk/pug/GB/205N/5/59B19A.HTM
na ile widzę, jedyna wyraźna różnica jest w konstrukcji korpusu: Ducellier ma dwudzielny, Bosch ma jednoczęściowy.
Poszukaj oznaczeń (numeru części) na rozdzielaczu.
Generalnie listing części masz tu:
http://miamistu.co.uk/pug/