Strona 1 z 1

Przewody zapłonowe

: 19 gru pn, 2011 7:17 pm
autor: klekocix
Mam dylemat, czy przewody zapłonowe dla 205 z gaźnikiem i z wtryskiem są takie same? I jeśli tak - to czy ważna jest pojemność silnika czy wszystkie są jednakowe?

Na allegro znalazłem informację że sprzedający oferuje przewody zapłonowe do Peugeota 205 z gaźnikiem, na innej zaś nie wyszczególniono do jakiego dokładnie silnika pasują - wnioskuję więc, że pasują do wszystkich...

P. S. jaka jest przyzwoita cena za przewody zapłonowe i czy przy ich wymianie warto też zmieniać kopułkę i palec rozdzielacza zapłonu czy nie potrzeba? Zapewne przez tyle lat użytkowania samochodu nigdy te elementy nie były wymieniane, więc przydałoby się, szczególnie, że auto ma gaz.

Re: Przewody zapłonowe

: 19 gru pn, 2011 9:43 pm
autor: dexen
Nie wiem jak z gaźnikiem, ale do monowtrysku TU1M masz dwa różne zestawy przewodów:
- do Boscha jest pięć przewodów (1x z cewki do kopułki, 4x z kopułki do świec)
- do Magneti Marelli są cztery przewody (4x z cewki do świec) -- tu nie ma rozdzielacza, zapłon jest sterowany wyłącznie elektronicznie.

Dodatkowo, przewody z Magneti Marelli mają inne złączki po stronie cewki (opisywane jako M4) niż wersja z Boscha (opisywane jako SAE), więc raczej nie możesz użyć czterech z pięciu przewodów Boscha do MM.

U siebie w TU1M wymieniłem kopułkę i palec niezależnie od przewodów -- zdjąłem kopułkę, zobaczyłem, że styki są mocno upaprane i wyżłobione i zdecydowałem się wymienić. Kupisz ory zestaw za 50zł -- nie opłaca się brać zamienników, bo jest podobna cena. W zestawie masz kopułkę, palec oraz delikatny plastikowy posrebrzany dysk który chyba osłania czujnik(i?) Halla w rozdzielaczu przed interferencjami z iskier od styków kopułki.

Za swoje kable Janmor dałem 65+15zł, ory są chyba niewiele droższe, ale nie zawsze są dostępne.

Nie wiem, czemu gaz miałby bardziej zużyć kable i kopułkę... chyba, że na gazie katujesz silnik znacznie bardziej niż my na benzynie ;-)

Re: Przewody zapłonowe

: 19 gru pn, 2011 10:59 pm
autor: TO-MI
dexen pisze: Nie wiem, czemu gaz miałby bardziej zużyć kable i kopułkę... chyba, że na gazie katujesz silnik znacznie bardziej niż my na benzynie ;-)
nie tyle że LPG zużywa palec czy kopułkę ale potrzebuje silniejszej iskry do odpalenia mieszanki :)
na benie może jeszcze śmigać na tej kopułce a na gazie już nie :wink:

Re: Przewody zapłonowe

: 20 gru wt, 2011 11:04 am
autor: klekocix
dexen pisze:Nie wiem jak z gaźnikiem, ale do monowtrysku TU1M masz dwa różne zestawy przewodów:
- do Boscha jest pięć przewodów (1x z cewki do kopułki, 4x z kopułki do świec)
- do Magneti Marelli są cztery przewody (4x z cewki do świec) -- tu nie ma rozdzielacza, zapłon jest sterowany wyłącznie elektronicznie.

Dodatkowo, przewody z Magneti Marelli mają inne złączki po stronie cewki (opisywane jako M4) niż wersja z Boscha (opisywane jako SAE), więc raczej nie możesz użyć czterech z pięciu przewodów Boscha do MM.

U siebie w TU1M wymieniłem kopułkę i palec niezależnie od przewodów -- zdjąłem kopułkę, zobaczyłem, że styki są mocno upaprane i wyżłobione i zdecydowałem się wymienić. Kupisz ory zestaw za 50zł -- nie opłaca się brać zamienników, bo jest podobna cena. W zestawie masz kopułkę, palec oraz delikatny plastikowy posrebrzany dysk który chyba osłania czujnik(i?) Halla w rozdzielaczu przed interferencjami z iskier od styków kopułki.

Za swoje kable Janmor dałem 65+15zł, ory są chyba niewiele droższe, ale nie zawsze są dostępne.

Nie wiem, czemu gaz miałby bardziej zużyć kable i kopułkę... chyba, że na gazie katujesz silnik znacznie bardziej niż my na benzynie ;-)

U mnie nie ma żadnej elektroniki (no, poza radiem :) ), mam gaźnikowca. Dziś oglądałem przewody zapłonowe i jest ich 5 sztuk, 4 na świece i jeden do cewki.
Kopułka aparatu zapłonowego wygląda dość dziwnie, widać, że aparat zapłonowy (część metalowa od strony silnika) jest okrągły, natomiast sama kopułka jest kwadratowa (z obłymi rantami).

Re: Przewody zapłonowe

: 20 gru wt, 2011 11:59 am
autor: pawel
Zapłon masz elektroniczny (czujnik + moduł zapłonowy) :)

Re: Przewody zapłonowe

: 20 gru wt, 2011 12:36 pm
autor: klekocix
pawel pisze:Zapłon masz elektroniczny (czujnik + moduł zapłonowy) :)

Dzwoniłem właśnie do InterCars'u w sprawie kabli, kopułki i palca...

Gościu na to, że ma w katalogu 4 różne kopułki (podobno różniące się producentem ale też kolorem), 4 różne typy kabli i 8 rodzajów palców i podobno wszystko to może teoretycznie pasować do mojego samochodu...

Cena za kopułkę to ok. 58zł, za palec od 30 do 100zł (a to wszystko już po zniżce), o cenę kabli już się nie pytałem.

Do tego powiedział mi, że jak chcę kupić to żebym przyniósł swoje części to coś dopasujemy, ew. żebym poszedł do salonu, podał nr. VIN i po nim podadzą mi jakie dokładnie elementy były zamontowane w moim samochodzie...

Re: Przewody zapłonowe

: 20 gru wt, 2011 2:34 pm
autor: dexen
Jeżeli masz silnik TU, 1L (czyli TU9) to masz albo rozdzielacz Boscha albo Ducellier (wg. http://miamistu.co.uk/pug/GB/205N/5/59A20A.HTM )

Ducellier:
http://miamistu.co.uk/pug/GB/205N/5/59B41B.HTM

oba możliwe Bosche:
http://miamistu.co.uk/pug/GB/205N/5/59B19B.HTM
http://miamistu.co.uk/pug/GB/205N/5/59B19A.HTM

na ile widzę, jedyna wyraźna różnica jest w konstrukcji korpusu: Ducellier ma dwudzielny, Bosch ma jednoczęściowy.

Poszukaj oznaczeń (numeru części) na rozdzielaczu.

Generalnie listing części masz tu: http://miamistu.co.uk/pug/