Mam problem z TU3M, zaraz po odpaleniu na zimno silnik chodzi prawie idealnie, po ok 5 minutach jazdy zaczyna się dławienie i szarpanie, jakby mu paliwa brakowało, nie pali na wszystkie gary, jak się mu wdepnie gaz do oporu to po wejściu na wyższe obroty jest niby ok.
Na wolnych obrotach silnik chodzi jak stara krowa, a na obroty się wkręcać nie chce tylko sie dławi (muli go)
Wymieniony wtrysk, pompa paliwa, kable WN, świece, kopułka, palec, tps'a też podmieniałem, modułu i aparatu jestem pewny bo w innym aucie silnik chodzil idealnie a został przełożony z osprzętem.
Jak był poprzedni tu3 pod maską działo się to samo.
W dodatku ECU nie pokazuje żadnych błędów - czyżby był to zepsuty ecu??
Ręce mi już opadają.
Ma ktoś jakieś pomysły?? czy to cudo za wtryskiem do którego idzie wężyk z podciśnienia i jakiś kabel moze robic takie cuda??
Do czego służy bialy walcowaty element ( jakby rezystor ) podwieszony na ścianie grodziowej??
Będę wdzieczny za wszelką pomoc.
Dziwne szarpanie i dławienie
- gti&green
- Junior
- Posty: 220
- Rejestracja: 11 sie śr, 2010 2:17 pm
- Posiadany PUG: był RG 1.4 1991r, GTi 1.9 1991r, był green 1.1 zeswapowany na 1.4 1991r i nowy nabytek XS 1.4 1991r
- Numer Gadu-gadu: 5809515
Dziwne szarpanie i dławienie
205... i wszystko inne zostaje w tyle
Technik konserwacji zabytków, w pracy i w garażu :p
Technik konserwacji zabytków, w pracy i w garażu :p
- gti&green
- Junior
- Posty: 220
- Rejestracja: 11 sie śr, 2010 2:17 pm
- Posiadany PUG: był RG 1.4 1991r, GTi 1.9 1991r, był green 1.1 zeswapowany na 1.4 1991r i nowy nabytek XS 1.4 1991r
- Numer Gadu-gadu: 5809515
Re: Dziwne szarpanie i dławienie
Nikt nic nie wie ???


















205... i wszystko inne zostaje w tyle
Technik konserwacji zabytków, w pracy i w garażu :p
Technik konserwacji zabytków, w pracy i w garażu :p
- dexen
- Junior
- Posty: 453
- Rejestracja: 23 paź ndz, 2011 4:12 pm
- Posiadany PUG: XS '91r; Xsara VTS '00r
- Numer Gadu-gadu: 3222175
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Dziwne szarpanie i dławienie
możesz przełożyć od kogoś na chwilę i obadać -- nawet od TU1M powinien pasować, ale musisz mieć tej samej firmy: bosch lub magneti marelli; ty masz na 99% boscha. komputer kupisz na allegro za 100zł. z tego ci piszesz (wymieniona pompa) nic innego nie wydaje się.gti&green pisze:Wymieniony wtrysk, pompa paliwa, kable WN, świece, kopułka, palec, tps'a też podmieniałem, modułu i aparatu jestem pewny bo w innym aucie silnik chodzil idealnie a został przełożony z osprzętem.
Jak był poprzedni tu3 pod maską działo się to samo.
W dodatku ECU nie pokazuje żadnych błędów - czyżby był to zepsuty ecu??
komp steruje bezpośrednio wtryskiwaczem, podając odpowiedni sygnał i ten obwód mógł się przysmażyć. jest jeszcze jeden element który bierze udział: rezystor, podłączony w szereg z wtryskiwaczem. przymocowany w plastikowej przelotce do podszybia, przed pasażerem; może tam masz upaćkane styki?
return -ENOCOMPREHEND; || my other ride is a Kerbal Space Program rocket ^^
- gti&green
- Junior
- Posty: 220
- Rejestracja: 11 sie śr, 2010 2:17 pm
- Posiadany PUG: był RG 1.4 1991r, GTi 1.9 1991r, był green 1.1 zeswapowany na 1.4 1991r i nowy nabytek XS 1.4 1991r
- Numer Gadu-gadu: 5809515
Re: Dziwne szarpanie i dławienie
Możliwe Dexen że masz rację, częsci na szczęście wszystkie mam w garażu, jeden gość z bosch service tez podejrzewa ze mógł polecieć komp, no i przynajmniej się wyjaśnilo co to wisi na podszybiu
Jutro będę próbował dalej walczyć, mam nadzieję że z dobrym skutkiem.

Jutro będę próbował dalej walczyć, mam nadzieję że z dobrym skutkiem.
205... i wszystko inne zostaje w tyle
Technik konserwacji zabytków, w pracy i w garażu :p
Technik konserwacji zabytków, w pracy i w garażu :p
- gti&green
- Junior
- Posty: 220
- Rejestracja: 11 sie śr, 2010 2:17 pm
- Posiadany PUG: był RG 1.4 1991r, GTi 1.9 1991r, był green 1.1 zeswapowany na 1.4 1991r i nowy nabytek XS 1.4 1991r
- Numer Gadu-gadu: 5809515
Re: Dziwne szarpanie i dławienie
Pomogło wyjechanie paliwa do zera i nalanie świezej porcji (prawdopodobnie była woda w baku) jednak nie do końca, trochę jeszcze szarpie przy niskich obrotach i nierówno chodzi na wolnych... czy to może byc rozregulowany TPS ??
Jak go prawidłowo ustawić??
Jak go prawidłowo ustawić??
205... i wszystko inne zostaje w tyle
Technik konserwacji zabytków, w pracy i w garażu :p
Technik konserwacji zabytków, w pracy i w garażu :p
- gti&green
- Junior
- Posty: 220
- Rejestracja: 11 sie śr, 2010 2:17 pm
- Posiadany PUG: był RG 1.4 1991r, GTi 1.9 1991r, był green 1.1 zeswapowany na 1.4 1991r i nowy nabytek XS 1.4 1991r
- Numer Gadu-gadu: 5809515
Re: Dziwne szarpanie i dławienie
Dziękuje za porady a szczególnie za instrukcję regulacji TPS'u.
Przyczyny: Rozregulowany TPS, zawodnione paliwo, syf wytrącony w filtrze paliwa dodatkowo zmniejszał ciśnienie paliwa.
Teraz Lwiątko odżyło i zapieprza jak dzik
Przyczyny: Rozregulowany TPS, zawodnione paliwo, syf wytrącony w filtrze paliwa dodatkowo zmniejszał ciśnienie paliwa.
Teraz Lwiątko odżyło i zapieprza jak dzik

205... i wszystko inne zostaje w tyle
Technik konserwacji zabytków, w pracy i w garażu :p
Technik konserwacji zabytków, w pracy i w garażu :p