Strona 1 z 1

Dziwne szarpanie i dławienie

: 25 sty śr, 2012 10:25 pm
autor: gti&green
Mam problem z TU3M, zaraz po odpaleniu na zimno silnik chodzi prawie idealnie, po ok 5 minutach jazdy zaczyna się dławienie i szarpanie, jakby mu paliwa brakowało, nie pali na wszystkie gary, jak się mu wdepnie gaz do oporu to po wejściu na wyższe obroty jest niby ok.
Na wolnych obrotach silnik chodzi jak stara krowa, a na obroty się wkręcać nie chce tylko sie dławi (muli go)

Wymieniony wtrysk, pompa paliwa, kable WN, świece, kopułka, palec, tps'a też podmieniałem, modułu i aparatu jestem pewny bo w innym aucie silnik chodzil idealnie a został przełożony z osprzętem.
Jak był poprzedni tu3 pod maską działo się to samo.
W dodatku ECU nie pokazuje żadnych błędów - czyżby był to zepsuty ecu??
Ręce mi już opadają.

Ma ktoś jakieś pomysły?? czy to cudo za wtryskiem do którego idzie wężyk z podciśnienia i jakiś kabel moze robic takie cuda??

Do czego służy bialy walcowaty element ( jakby rezystor ) podwieszony na ścianie grodziowej??

Będę wdzieczny za wszelką pomoc.

Re: Dziwne szarpanie i dławienie

: 25 sty śr, 2012 10:46 pm
autor: gti&green
Nikt nic nie wie ??? :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

Re: Dziwne szarpanie i dławienie

: 25 sty śr, 2012 11:41 pm
autor: dexen
gti&green pisze:Wymieniony wtrysk, pompa paliwa, kable WN, świece, kopułka, palec, tps'a też podmieniałem, modułu i aparatu jestem pewny bo w innym aucie silnik chodzil idealnie a został przełożony z osprzętem.
Jak był poprzedni tu3 pod maską działo się to samo.
W dodatku ECU nie pokazuje żadnych błędów - czyżby był to zepsuty ecu??
możesz przełożyć od kogoś na chwilę i obadać -- nawet od TU1M powinien pasować, ale musisz mieć tej samej firmy: bosch lub magneti marelli; ty masz na 99% boscha. komputer kupisz na allegro za 100zł. z tego ci piszesz (wymieniona pompa) nic innego nie wydaje się.

komp steruje bezpośrednio wtryskiwaczem, podając odpowiedni sygnał i ten obwód mógł się przysmażyć. jest jeszcze jeden element który bierze udział: rezystor, podłączony w szereg z wtryskiwaczem. przymocowany w plastikowej przelotce do podszybia, przed pasażerem; może tam masz upaćkane styki?

Re: Dziwne szarpanie i dławienie

: 26 sty czw, 2012 12:04 am
autor: gti&green
Możliwe Dexen że masz rację, częsci na szczęście wszystkie mam w garażu, jeden gość z bosch service tez podejrzewa ze mógł polecieć komp, no i przynajmniej się wyjaśnilo co to wisi na podszybiu :mrgreen:

Jutro będę próbował dalej walczyć, mam nadzieję że z dobrym skutkiem.

Re: Dziwne szarpanie i dławienie

: 27 sty pt, 2012 7:21 pm
autor: gti&green
Pomogło wyjechanie paliwa do zera i nalanie świezej porcji (prawdopodobnie była woda w baku) jednak nie do końca, trochę jeszcze szarpie przy niskich obrotach i nierówno chodzi na wolnych... czy to może byc rozregulowany TPS ??

Jak go prawidłowo ustawić??

Re: Dziwne szarpanie i dławienie

: 27 sty pt, 2012 8:08 pm
autor: cyborg
Tyle razy juz bylo..
Ostatni post ci powie:
http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.php?f=26&t=23942

Re: Dziwne szarpanie i dławienie

: 28 sty sob, 2012 7:15 pm
autor: gti&green
Dziękuje za porady a szczególnie za instrukcję regulacji TPS'u.

Przyczyny: Rozregulowany TPS, zawodnione paliwo, syf wytrącony w filtrze paliwa dodatkowo zmniejszał ciśnienie paliwa.

Teraz Lwiątko odżyło i zapieprza jak dzik 8)