potrzebne konsultacje

Dyskusje na temat serwisowania, naprawiania oraz modyfikowania silnikow typu TU.
Awatar użytkownika
tomek05229
Junior
Posty: 400
Rejestracja: 08 maja sob, 2010 10:54 am
Posiadany PUG: 205 Forever '95
Numer Gadu-gadu: 11234915
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski /Wa-wa

potrzebne konsultacje

Post autor: tomek05229 »

Witam wszystkich,
dziś znów wyszło na to że potrzebuję waszej pomocy i bez niej raczej sobie nie poradzę...

Posiadam silnik 1.1 na monowtrysku i problem jest następujący: silnik na zimnym nie pali na jeden gar...po tym jak się nim przejadę jakiś kilometr i bardziej go przycisnę-problem znika i pali na wszystkie. Na LPG nie ma tego problemu i pali od razu na wszystkie. Zacząłem od wymiany świec i przewodów-niestety nie pomogło. Sprawdziłem sprężanie w cylindrach i jest w granicach 11-12 atm

Poza tym jak już jest ok to czy to na gazie czy to na benzynie jałowe obroty są za wysokie....w granicy 2k...czasami powyżej...myślę że przyczyna tego jest już inna ale taki problem tez jest i chciałbym coś z tym zrobić.

Poniżej załączam zdjęcie z zaznaczonym elementem....cięgno od przepustnicy które wg mnie jest już wyrobione bo mogę nim poruszać na boki....może to być przyczyną np za wysokich obrotów?

Dowiedziałem się ze kiedyś w tym monowtrysku było niezbyt profesjonalnie dłubane...możne ma ktoś coś takiego na stanie w niedużych pieniądzach to z chęcią bym przygarnął i wymienił? :D
Załączniki
IMG_20120420_203554.jpg
Awatar użytkownika
krzyska
Peugeot 205 Master
Posty: 2097
Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: okolice Kruszwicy

Re: potrzebne konsultacje

Post autor: krzyska »

W moim Foreverku mam nabite 283kkm i nie ma luzu na ośce przepustnicy, no może malutki. Ostatnio rozebrałem cały monowtrysk na części łącznie z regulatorem ciśnienia, całość porządnie wymyłem, przedmuchałem i nie ma zasadniczo różnicy.
Po dłuższym jeźdżeniu na LPG autko nie chce jeżdzić na Pb. Na jałowym jest ok ale po ruszeniu z miejsca kompletny dół. Pomaga skasowanie kompa przez złącze diagnostyczne.
Gdyby ten luz, o którym wspominasz, miał takie znaczenie to na gazie pewnie miałbyś większe problemy
GTI_Efekt Masy Obrazek
Awatar użytkownika
tomek05229
Junior
Posty: 400
Rejestracja: 08 maja sob, 2010 10:54 am
Posiadany PUG: 205 Forever '95
Numer Gadu-gadu: 11234915
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski /Wa-wa

Re: potrzebne konsultacje

Post autor: tomek05229 »

Tzn myślałem o tym że przez ten luz przepustnica się nie domyka lub coś w ten deseń i stąd podwyższone obroty które są na gazie i na benzynie.....a przelatane mam ok 180kkm 8) .
Jeżeli chodzi o to ze nie chce jeździć na Pb to jest taki środek do przeczyszczania układu paliwowego od firmy STP i to bardzo pomaga....testowałem na dwóch samochodach i raz polecałem na forum i też pomogło. U siebie teraz też zastosowałem ten chwyt bo myślałem że pomoże to na niepalący jeden gar na zimnym...ale niestety nie pomogło.
Szczerze przyznam że wolałbym zakupić jakiś dobry monowtrysk dla świętego spokoju...myślę że nie zaszkodzi :D
Awatar użytkownika
krzyska
Peugeot 205 Master
Posty: 2097
Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: okolice Kruszwicy

Re: potrzebne konsultacje

Post autor: krzyska »

rozumiał bym ten problem gdyby na każdy cylinder przypadał osobny wtryskiwacz ale przy mono mm gdzie wszystkie zasilane są z jednej rury to raczej będzie wina świeca kabel cewka
GTI_Efekt Masy Obrazek
cyborg
Uzalezniony
Posty: 994
Rejestracja: 14 lut pn, 2005 3:25 pm
Posiadany PUG: Ex 205 XS 1,4 75 KM
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Brodnica

Re: potrzebne konsultacje

Post autor: cyborg »

Mi przychodzi na mysl nieszczelny kolektor ssacy w miejscu laczenia z glowica, na tym jednym cylindrze moze byc zbyt uboga mieszanka ktora spala sie dopiero po rozgrzaniu silnika.. Zdejmij kolektor, obejrzyj czy sa jakies przedmuchy, i zloz na nowych uszczelkach (moze byc np zerwany gwint na ktorejs szpilce). Po tym wszystkim przeprowadz regulacje TPS-a oraz styku biegu jalowego
Awatar użytkownika
zmac
Uzalezniony
Posty: 529
Rejestracja: 11 sty ndz, 2009 9:27 am
Posiadany PUG: 309 gti, 206 gti, 205 cj
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Żyrardów/Garwolin

Re: potrzebne konsultacje

Post autor: zmac »

Z opisu tego problemu wg mnie zalewa silnik paliwem na zimno, po częściowym nagrzaniu problem ustepuje, jeżeli miała by byc nieszczelosc pod kolektorem to samo byłoby na gazie. Zresetuj komputer i sprawdź efekty, tak jak Krzyśka napisał od gazu przewracu mu sie w ustawieniach.
Awatar użytkownika
tomek05229
Junior
Posty: 400
Rejestracja: 08 maja sob, 2010 10:54 am
Posiadany PUG: 205 Forever '95
Numer Gadu-gadu: 11234915
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski /Wa-wa

Re: potrzebne konsultacje

Post autor: tomek05229 »

Ok, to spróbuje z tym kompem :) a jest jakiś sposób na sprawdzenie cewki? bo z tego ,,łańcuszka,, o jakim pisał Krzyśka to tylko to mi zostało bo kable i świece mają półtorej dnia 8)
cyborg
Uzalezniony
Posty: 994
Rejestracja: 14 lut pn, 2005 3:25 pm
Posiadany PUG: Ex 205 XS 1,4 75 KM
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Brodnica

Re: potrzebne konsultacje

Post autor: cyborg »

Z opisu tego problemu wg mnie zalewa silnik paliwem na zimno

No tu bym sie nie zgodzil, po pierwsze ciezko zalac silnik na zimno bo zimny silnik potrzebuje duzo bogatszej mieszanki niz cieply-wiec gdyby dostawal tyle paliwa ze zalewalby sie na zimno, to na goraca juz zupelnie by nie pracowal. Po drugie-to jest monowtrysk, jesli by nawet byl zalewany to na wszystkich cylindrach w miare po rowno a nie na jednym. Trzecia sprawa-podwyzszone obroty na benzynie i gazie na cieplo-to jest tez trop falszywego powietrza. Do sprawdzenia to co pisalem wczesniej, mozna zrobic prosty test-odpalic silnik i psikac Plakiem w okolice monowtrysku oraz polaczenia kolektora ssacego z glowica. Jesli praca silnika sie zmieni to jest gdzies nieszczelnosc
Awatar użytkownika
krzyska
Peugeot 205 Master
Posty: 2097
Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: okolice Kruszwicy

Re: potrzebne konsultacje

Post autor: krzyska »

usiebie wymieniłem prewencyjnie gumowy oring ( większego już w pugu nie ma 8)7 ) od pokrywki ma mono, która luźno sobie na niego wchodziła
GTI_Efekt Masy Obrazek
Awatar użytkownika
smiechoo
Junior
Posty: 261
Rejestracja: 01 lip wt, 2008 10:55 am
Posiadany PUG: XS 1.4 TU3M ---> TU3S + LPG
Numer Gadu-gadu: 5774709
Lokalizacja: 3city

Re: potrzebne konsultacje

Post autor: smiechoo »

regulacja tps lub kupno nowego monowtrysku,

ja naprzyklad nie jestem w stanie wyregulowac ksiazkowo czujnika tps pomimo tego ze kupilem nowy tps po ustawieniu na mierniku wedlug instrukcji totalnie mi swiruje...
cyborg
Uzalezniony
Posty: 994
Rejestracja: 14 lut pn, 2005 3:25 pm
Posiadany PUG: Ex 205 XS 1,4 75 KM
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Brodnica

Re: potrzebne konsultacje

Post autor: cyborg »

ja naprzyklad nie jestem w stanie wyregulowac ksiazkowo czujnika tps pomimo tego ze kupilem nowy tps po ustawieniu na mierniku wedlug instrukcji totalnie mi swiruje...

Ja u siebie tez mialem problem z osiagnieciem podanego maksymalnego napiecia przy maksymalnym otwarciu przepustnicy, bardziej skupilem sie na minimalnym. Mysle ze to wina spadkow napiec na przewodach miedzy czujnikami a ECU-przez 21 lat maja prawo zwiekszenia oporu poprzez korozje.. U mnie wszystko dziala prawidlowo po regulacji, wczesniej bylo roznie..
Awatar użytkownika
smiechoo
Junior
Posty: 261
Rejestracja: 01 lip wt, 2008 10:55 am
Posiadany PUG: XS 1.4 TU3M ---> TU3S + LPG
Numer Gadu-gadu: 5774709
Lokalizacja: 3city

Re: potrzebne konsultacje

Post autor: smiechoo »

cyborg pisze:
ja naprzyklad nie jestem w stanie wyregulowac ksiazkowo czujnika tps pomimo tego ze kupilem nowy tps po ustawieniu na mierniku wedlug instrukcji totalnie mi swiruje...

Ja u siebie tez mialem problem z osiagnieciem podanego maksymalnego napiecia przy maksymalnym otwarciu przepustnicy, bardziej skupilem sie na minimalnym. Mysle ze to wina spadkow napiec na przewodach miedzy czujnikami a ECU-przez 21 lat maja prawo zwiekszenia oporu poprzez korozje.. U mnie wszystko dziala prawidlowo po regulacji, wczesniej bylo roznie..

tzn jakie miales minimalne napiecie ? i co rozumiesz nad skupieniem sie nad minimalnym napieciu?
cyborg
Uzalezniony
Posty: 994
Rejestracja: 14 lut pn, 2005 3:25 pm
Posiadany PUG: Ex 205 XS 1,4 75 KM
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Brodnica

Re: potrzebne konsultacje

Post autor: cyborg »

No to byl skrot myslowy, nie pamietam juz jak krok po kroku sie reguluje TPS ale pamietam ze regulowalem na prawidlowe minimalne napiecie bo maksymalnego nie dalo sie osiagnac przy prawidlowym ustawieniu minimalnego. Dlatego ustawilem prawidlowe minimalne (przy zamknietej przepustnicy ) a o maksymalnym juz nie myslalem (o jaaa, ale namieszalem.. maksymalnie;) )
Awatar użytkownika
smiechoo
Junior
Posty: 261
Rejestracja: 01 lip wt, 2008 10:55 am
Posiadany PUG: XS 1.4 TU3M ---> TU3S + LPG
Numer Gadu-gadu: 5774709
Lokalizacja: 3city

Re: potrzebne konsultacje

Post autor: smiechoo »

ja ustawialem tez minimalne idealnie i i tak sa problemy...
cyborg
Uzalezniony
Posty: 994
Rejestracja: 14 lut pn, 2005 3:25 pm
Posiadany PUG: Ex 205 XS 1,4 75 KM
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Brodnica

Re: potrzebne konsultacje

Post autor: cyborg »

A styk biegu jalowego wyregulowales? A moze cos jeszcze u ciebie jest nie tak oprocz regulacji
ODPOWIEDZ