TU3S dławi się na zimno

Dyskusje na temat serwisowania, naprawiania oraz modyfikowania silnikow typu TU.
Awatar użytkownika
scaliburgreg
Junior
Posty: 319
Rejestracja: 11 gru ndz, 2011 4:04 pm
Posiadany PUG: 205 XS TU3S 88'
Numer Gadu-gadu: 5932746
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

TU3S dławi się na zimno

Post autor: scaliburgreg »

Witam wszystkich. Od kilku dni jestem posiadaczem XS'a z silnikiem TU3S na Solexowym dwugardzielu. Nie mam za to pewności jaki to dokładnie gaźnik, z informacji jakie znalazłem, podejrzewam, że 32/34Z.
Obrazek

Po kilku dniach jazd zauważyłem następujące problemy: :?
- przy odpalaniu na zimno bez ssania jak nie przygazuje natychmiast gaśnie
- pierwsze pół kilometra wali dymione na czarno bąki z wydechu, nie są to jakieś obłoki, ale są zauważalne w lusterku, no i śmierdzi paliwem.
- dopóki się nie nagrzeje, nie pracuje równo, lekko szarpie i kicha, po nagrzaniu tylko na jałowym trochę falują obroty i trzymają się w granicy 1000-1200 obr/min. Na ciepło mocy nie traci, idzie ostro i jak dam w podłogę to się nie krztusi.

Spalania jeszcze nie ustaliłem dokładnie, ale na 100km po mieście chlapnął ponad 1/4 baku.

W temacie gaźników jestem zielony.
Jeśli ktoś zna ten przypadek, przyczyny nierównej pracy na zimno i może doradzić lub podzielić się dokładnymi materiałami na temat regulacji gaźnika będę bardzo wdzięczny. :)
Obrazek
Awatar użytkownika
BzyQ
Uzalezniony
Posty: 568
Rejestracja: 01 maja ndz, 2011 1:00 am
Posiadany PUG: chyba Ty
Numer Gadu-gadu: 4534544
Lokalizacja: Kraków

Re: TU3S dławi się na zimno

Post autor: BzyQ »

Trochę za wysokie obroty na nagrzanym silniku , powinno być ~900 no i nie powinny falować. Z opisu wychodzi że może dostawać za dużo paliwa.
2.9 V6 ot co !
Awatar użytkownika
scaliburgreg
Junior
Posty: 319
Rejestracja: 11 gru ndz, 2011 4:04 pm
Posiadany PUG: 205 XS TU3S 88'
Numer Gadu-gadu: 5932746
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

Re: TU3S dławi się na zimno

Post autor: scaliburgreg »

BzyQ pisze:Trochę za wysokie obroty na nagrzanym silniku , powinno być ~900 no i nie powinny falować. Z opisu wychodzi że może dostawać za dużo paliwa.
A patrząc na fotkę, którą załączyłem, która śrubka jest od regulacji dawki paliwa?
Obrazek
Awatar użytkownika
skola
Uzalezniony
Posty: 867
Rejestracja: 27 lip czw, 2006 10:03 pm
Posiadany PUG: 205 Roland 1,4 TUS3 84KM
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Szczecin/pogodno

Re: TU3S dławi się na zimno

Post autor: skola »

haha ja walczę ciągle ze swoim niestety brak mi juz sił. Musisz sie przyzwyczaić do spalania w miescie 8-10 l, normalka jesli robisz strasznie krótkie trasy.

Po drugie obroty faktycznie troszkę za duze powinny byc tak od 900-1000 ale pamiętaj to jest gaźnik wiec nie bedzie idealnie trzymał obrotów jak na wtrysku.

o ile pamiętam zawsze trzeba dodać gazu przy odpalaniu bo zawsze ci zgasnie, problem znika jesli juz jest silnik rozgrzany pali od strzała wtedy

co do ustawienia o ile wiem tylko można ustawić na analizatorze spalin a śrubek jest kilka, 2 sa w środku w gardzieli to chyba dawka powietrza. patrząc od przodu śruba po prawej to jest od wolnych obrotów, śrubka z lewej strony na dole to od dawki paliwa.
a gaźnik to solex 32/34 Z2
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2619

PRZÓD: Wzmak Rockford P450.4, Hertz HSK 165, radio JVC KD-BT1 ,TYŁ: Wzmak SOUNDSTREAM TRX2.550, SUB: MB Quart RWE 302 , kable 35MM^, kondzior 1 F
Awatar użytkownika
scaliburgreg
Junior
Posty: 319
Rejestracja: 11 gru ndz, 2011 4:04 pm
Posiadany PUG: 205 XS TU3S 88'
Numer Gadu-gadu: 5932746
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

Re: TU3S dławi się na zimno

Post autor: scaliburgreg »

Poszukałem trochę po necie i trafiłem na takie coś
Obrazek
Fotka na pewno dotyczy gaźnika Solex 32/34 Z2.

Wyjaśnijcie mi jedną rzecz, bo nie wiem czy dobrze rozumiem zasadę działania tego (i nie śmiejcie się z pytania 8)7 ) - czy przesłona rozruchowa to ssanie :?:
Na moje to właśnie z tym mam kłopot. Po odpaleniu na zimno i wyciągnięciu ssania możliwe, że dostaje za mało powietrza i się dławi paliwem. Patrząc na fotkę spróbowałbym podkręcić tą przesłonę, by dawała więcej powietrza, tylko niech mnie ktoś poprze w mojej logice, lub wykaże, że jest ona błędna :D
Obrazek
Awatar użytkownika
HideoOSW
Junior
Posty: 269
Rejestracja: 14 lis sob, 2009 3:23 pm
Posiadany PUG: 205 Winner PTS / 205 GTI
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: TU3S dławi się na zimno

Post autor: HideoOSW »

Co do spalania to najpierw wymień tą cieknącą uszczelkę pod gaźnikiem i wypadało by sprawdzić ustawienie zapłonu, tak jak Ci już mówiłem, dopiero potem regulacja gaźnika. :W
Obrazek 1991 GTI [M0TW]
Obrazek 1993 WINNER [M0MY]
Obrazek 1992 XS [P3XY] RIP
Awatar użytkownika
BzyQ
Uzalezniony
Posty: 568
Rejestracja: 01 maja ndz, 2011 1:00 am
Posiadany PUG: chyba Ty
Numer Gadu-gadu: 4534544
Lokalizacja: Kraków

Re: TU3S dławi się na zimno

Post autor: BzyQ »

Racja, wyprzedzony zapłon podniesie obroty silnika więc sprawdź. A co do przesłony to wyciągnięte ssanie zmniejsza ilość powietrza czyli zamyka przesłonę i zwiększa dawkę paliwa.
2.9 V6 ot co !
Awatar użytkownika
smiechoo
Junior
Posty: 261
Rejestracja: 01 lip wt, 2008 10:55 am
Posiadany PUG: XS 1.4 TU3M ---> TU3S + LPG
Numer Gadu-gadu: 5774709
Lokalizacja: 3city

Re: TU3S dławi się na zimno

Post autor: smiechoo »

to jest prosta rzecz, jedz do mechaniora niech sprawdzi zapłon bo watpie ze masz lampe ( jak masz to samemu smialo mozesz ustawiac) weżmie jakies grosze, jeśli zapłon jest dobry regenerujesz gaźnik samemu lub dajesz do regeneracji ( u mnie gda biora za to 180 ziko i 2 lata gwarancji ) i masz po sprawie , regulujesz do tego zawory i powinno wszystko chodzic jak w zegarku.

jesli puszcza czarne dymki to za duzo paliwa dostaje i go zalewa, z gaźnikiem mozna sobie śmiało samemu poradzić czytajac pierwsza lepsza ksiazke o gaźnikach na forum citroena ax jest duzo opisow regulacji tego gaźnika ;)

a jak nie masz na to nerwow to ja chetnie odkupie od Ciebie ten silniczek z tym gaźnikiem bo poszukuje takiego zeby z monowtrysku przejsc na gaźnik :D
Awatar użytkownika
scaliburgreg
Junior
Posty: 319
Rejestracja: 11 gru ndz, 2011 4:04 pm
Posiadany PUG: 205 XS TU3S 88'
Numer Gadu-gadu: 5932746
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

Re: TU3S dławi się na zimno

Post autor: scaliburgreg »

smiechoo pisze:to jest prosta rzecz, jedz do mechaniora niech sprawdzi zapłon bo watpie ze masz lampe ( jak masz to samemu smialo mozesz ustawiac) weżmie jakies grosze, jeśli zapłon jest dobry regenerujesz gaźnik samemu lub dajesz do regeneracji ( u mnie gda biora za to 180 ziko i 2 lata gwarancji ) i masz po sprawie , regulujesz do tego zawory i powinno wszystko chodzic jak w zegarku.

jesli puszcza czarne dymki to za duzo paliwa dostaje i go zalewa, z gaźnikiem mozna sobie śmiało samemu poradzić czytajac pierwsza lepsza ksiazke o gaźnikach na forum citroena ax jest duzo opisow regulacji tego gaźnika ;)

a jak nie masz na to nerwow to ja chetnie odkupie od Ciebie ten silniczek z tym gaźnikiem bo poszukuje takiego zeby z monowtrysku przejsc na gaźnik :D
Mam już tyle informacji, że z poradzę sobie ze sprawdzeniem tego i owego. Oczywiście w razie kłopotów zapytam ;)
A silnika nie oddam. Sam przesiadłem się z TU3M i jazdę na tym Solexie porównać można tylko do hondowego V-tec'a :D Niby tylko 10 koni więcej, ale o wiele większe WOW jak się depnie w podłogę :D
Obrazek
Awatar użytkownika
skola
Uzalezniony
Posty: 867
Rejestracja: 27 lip czw, 2006 10:03 pm
Posiadany PUG: 205 Roland 1,4 TUS3 84KM
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Szczecin/pogodno

Re: TU3S dławi się na zimno

Post autor: skola »

nie wiem jak ty chcesz ustawić samemu dawke paliwa bez mierzenia wydalanego CO2? ...
co do tych tych przesłon a raczej gumowych membran które z czasem parcieją to sa 3: przyspieszenia, rozruchowa i chyba ssania
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2619

PRZÓD: Wzmak Rockford P450.4, Hertz HSK 165, radio JVC KD-BT1 ,TYŁ: Wzmak SOUNDSTREAM TRX2.550, SUB: MB Quart RWE 302 , kable 35MM^, kondzior 1 F
ODPOWIEDZ