Lambda i reszta czujników
- bhejduk
- Uzalezniony
- Posty: 518
- Rejestracja: 20 wrz wt, 2011 11:36 pm
- Posiadany PUG: Roland Garros Cabrio 1.4
- Lokalizacja: Łódź
Lambda i reszta czujników
Witam,
w dniu dzisiejszym postanowiłem wreszcie sprawdzić ile autko będzie paliło mniej po odpięciu czujnika temperatury. Problem w tym że gdy odpinam czujnik temperatury to załącza mi się kontrolka lambdy, jak podłącze wtyczkę to kontrolka gaśnie. Nie rozumiem o co chodzi. Ktoś może mi doradzić?
w dniu dzisiejszym postanowiłem wreszcie sprawdzić ile autko będzie paliło mniej po odpięciu czujnika temperatury. Problem w tym że gdy odpinam czujnik temperatury to załącza mi się kontrolka lambdy, jak podłącze wtyczkę to kontrolka gaśnie. Nie rozumiem o co chodzi. Ktoś może mi doradzić?
Bartek jestem.
- BzyQ
- Uzalezniony
- Posty: 568
- Rejestracja: 01 maja ndz, 2011 1:00 am
- Posiadany PUG: chyba Ty
- Numer Gadu-gadu: 4534544
- Lokalizacja: Kraków
Re: Lambda i reszta czujników
Auto nie będzie paliło mniej po odłączeniu czujnika temperatury bo komp przyjmie wartość jak dla "zimnego" silnika .
2.9 V6 ot co !
- bhejduk
- Uzalezniony
- Posty: 518
- Rejestracja: 20 wrz wt, 2011 11:36 pm
- Posiadany PUG: Roland Garros Cabrio 1.4
- Lokalizacja: Łódź
Re: Lambda i reszta czujników
Wyczytałem na forum że wtedy przyjmuje wartość jak dla ciepłego silnika.
Nie rozumiem też wtedy połączenia tych dwóch czujników, czemu labda reaguje na czujnik temp.
Nie rozumiem też wtedy połączenia tych dwóch czujników, czemu labda reaguje na czujnik temp.
Bartek jestem.
- zmac
- Uzalezniony
- Posty: 529
- Rejestracja: 11 sty ndz, 2009 9:27 am
- Posiadany PUG: 309 gti, 206 gti, 205 cj
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Żyrardów/Garwolin
Re: Lambda i reszta czujników
To nie jest kontrolka samej lambdy, tylko całego układu wtryskowego i sygnalizuje każdorazowe niedomaganie któregokolwiek z jego podzespołów/czujników.
- gti&green
- Junior
- Posty: 220
- Rejestracja: 11 sie śr, 2010 2:17 pm
- Posiadany PUG: był RG 1.4 1991r, GTi 1.9 1991r, był green 1.1 zeswapowany na 1.4 1991r i nowy nabytek XS 1.4 1991r
- Numer Gadu-gadu: 5809515
Re: Lambda i reszta czujników
Jak chcesz żeby mało paliło to musisz mieć wszystkie czujniki sprawne, dobrze ustawiony TPS, sprawny i dobrze wyregulowany układ zapłonowy, sprawny wtrysk.
Potem możesz zastosować lżejszą prawą nogę
A tak na serio to rozpędzaj auto z gazem na 3/4 wdepniętym, aby w miarę szybko uzyskać pożądaną prędkość, potem tylko ją utrzymuj, nie jeżdzij na luzie i hamuj biegami ( silnikiem)
Mój 1,4 TU pali ok 8 l/100km LPG w trybie miejskim, a nogę mam nielekką
Powodzenia.
Potem możesz zastosować lżejszą prawą nogę

A tak na serio to rozpędzaj auto z gazem na 3/4 wdepniętym, aby w miarę szybko uzyskać pożądaną prędkość, potem tylko ją utrzymuj, nie jeżdzij na luzie i hamuj biegami ( silnikiem)
Mój 1,4 TU pali ok 8 l/100km LPG w trybie miejskim, a nogę mam nielekką

Powodzenia.
205... i wszystko inne zostaje w tyle
Technik konserwacji zabytków, w pracy i w garażu :p
Technik konserwacji zabytków, w pracy i w garażu :p
- bhejduk
- Uzalezniony
- Posty: 518
- Rejestracja: 20 wrz wt, 2011 11:36 pm
- Posiadany PUG: Roland Garros Cabrio 1.4
- Lokalizacja: Łódź
Re: Lambda i reszta czujników
Pod moją nogą wszystkie auta jakimi jeżdżę palą bardzo mało, styl jazdy mam bardzo ekonomiczny, problem tkwi w którymś czujniku, przypuszczam że to czujnik temperatury, nie wiem jak to zdiagnozować, mam silnik 1.4 a któregoś razu wyszło mi że pali 18/100
Bartek jestem.
- gti&green
- Junior
- Posty: 220
- Rejestracja: 11 sie śr, 2010 2:17 pm
- Posiadany PUG: był RG 1.4 1991r, GTi 1.9 1991r, był green 1.1 zeswapowany na 1.4 1991r i nowy nabytek XS 1.4 1991r
- Numer Gadu-gadu: 5809515
Re: Lambda i reszta czujników
Masakra, a nie ucieka CI to paliwo gdzieś??
Spróbuj zczytać mu błędy z komputera.
Spróbuj zczytać mu błędy z komputera.
205... i wszystko inne zostaje w tyle
Technik konserwacji zabytków, w pracy i w garażu :p
Technik konserwacji zabytków, w pracy i w garażu :p
- bhejduk
- Uzalezniony
- Posty: 518
- Rejestracja: 20 wrz wt, 2011 11:36 pm
- Posiadany PUG: Roland Garros Cabrio 1.4
- Lokalizacja: Łódź
Re: Lambda i reszta czujników
Spróbuję zacząć od odczytania błędów. Autu nie brakuje mocy, idzie jak burza gdy mu wdepnę pedał, wszystko wydaje się ok, ale żłopie jak głupi.
Nie odczytam błędów bo nie mam kostki diagnostycznej, nie ma jej przy prawym kielichu i nie mam jej przy aku.
Nie odczytam błędów bo nie mam kostki diagnostycznej, nie ma jej przy prawym kielichu i nie mam jej przy aku.
Bartek jestem.
-
- Uzalezniony
- Posty: 994
- Rejestracja: 14 lut pn, 2005 3:25 pm
- Posiadany PUG: Ex 205 XS 1,4 75 KM
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Brodnica
Re: Lambda i reszta czujników
Troche dziwny sposob wybrales na sprawdzenie spalania.. Jak odepniesz czujnik temperatury to komp dziala w trybie awaryjnym i przyjmuje jakas srednia wartosc temperatury. A jesli naprawde nie masz wtyczki diagnostycznej to mozesz sie podpiac pod ECU (pin 22)
- gti&green
- Junior
- Posty: 220
- Rejestracja: 11 sie śr, 2010 2:17 pm
- Posiadany PUG: był RG 1.4 1991r, GTi 1.9 1991r, był green 1.1 zeswapowany na 1.4 1991r i nowy nabytek XS 1.4 1991r
- Numer Gadu-gadu: 5809515
Re: Lambda i reszta czujników
Jaki masz silnik i rocznik auta?? w niektórych diagnostykę wymigasz z poziomu stacyjki 

205... i wszystko inne zostaje w tyle
Technik konserwacji zabytków, w pracy i w garażu :p
Technik konserwacji zabytków, w pracy i w garażu :p
- bhejduk
- Uzalezniony
- Posty: 518
- Rejestracja: 20 wrz wt, 2011 11:36 pm
- Posiadany PUG: Roland Garros Cabrio 1.4
- Lokalizacja: Łódź
Re: Lambda i reszta czujników
Jest to peugeot 105 z roku 1995, silnik 1.4 podobno wersja GT krótka skrzynia 75 KM. Ogólnie to rzeźnik jakiś naprawiał to auto wcześniej, kable to chwilami taki dziadkowy patent. A kostki, większość kostek, wtyczek jest poołupywana, ktoś bardzo mało umiejętnie je rozpinał.
Bartek jestem.
- Manwe
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2013
- Rejestracja: 04 wrz pt, 2009 2:48 pm
- Posiadany PUG: 205 lacoste'86, 205 gti ph1'87, 309 ph1 3d graffic'89, citroen ax ph1'86, citroen bx ph1'86
- Numer Gadu-gadu: 7424729
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Lambda i reszta czujników
pewien jesteś, że to 105

chyba nie robili go tak długo


chyba nie robili go tak długo



szukam zderzaków z green'a, lacoste'a, białego cj lub open'a
przygarne silnik ET3, gumowy spojler tylnej klapy Peugeot 309 gti, licznik z obrotomierzem z bx'a ph1
- bhejduk
- Uzalezniony
- Posty: 518
- Rejestracja: 20 wrz wt, 2011 11:36 pm
- Posiadany PUG: Roland Garros Cabrio 1.4
- Lokalizacja: Łódź
Re: Lambda i reszta czujników
Literówka, jasne że to 205. Wybaczcie błąd. Potrzebna mi szybka pomoc, za tydzień chciałbym go wziąć do pracy i na spokojnie zrobić wydech i resztę pierdół, tylko musi mniej palić.
Bartek jestem.
-
- Uzalezniony
- Posty: 994
- Rejestracja: 14 lut pn, 2005 3:25 pm
- Posiadany PUG: Ex 205 XS 1,4 75 KM
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Brodnica
Re: Lambda i reszta czujników
Nie bylo wersju GT w 205, to nie Golf.. Zapewne to pochodna XS-a. silnik Tu3Mbhejduk pisze:silnik 1.4 podobno wersja GT krótka skrzynia 75 KM.
- bhejduk
- Uzalezniony
- Posty: 518
- Rejestracja: 20 wrz wt, 2011 11:36 pm
- Posiadany PUG: Roland Garros Cabrio 1.4
- Lokalizacja: Łódź
Re: Lambda i reszta czujników
To dla sprostowania:
http://www.peugeot205.pl/index.php?modu ... ub=opis_gt
Sprawdziłem błędy:
41, 13, 14, 51, 33, 31, 21
Odczytałem co oznacza każdy z nich.
Co proponujecie? Bo jestem zdruzgotany.
Sonda to koszt ok. 85 zł. Do tego czujnik temperatury około 40zł. Kolejna sprawa to czujnik powietrza i TPS, w tym przypadku chyba najkorzystniej jest wymienić cały wtrysk?
http://www.peugeot205.pl/index.php?modu ... ub=opis_gt
Sprawdziłem błędy:
41, 13, 14, 51, 33, 31, 21
Odczytałem co oznacza każdy z nich.
Co proponujecie? Bo jestem zdruzgotany.
Sonda to koszt ok. 85 zł. Do tego czujnik temperatury około 40zł. Kolejna sprawa to czujnik powietrza i TPS, w tym przypadku chyba najkorzystniej jest wymienić cały wtrysk?
Bartek jestem.