Lambda i reszta czujników

Dyskusje na temat serwisowania, naprawiania oraz modyfikowania silnikow typu TU.
Awatar użytkownika
bhejduk
Uzalezniony
Posty: 518
Rejestracja: 20 wrz wt, 2011 11:36 pm
Posiadany PUG: Roland Garros Cabrio 1.4
Lokalizacja: Łódź

Lambda i reszta czujników

Post autor: bhejduk »

Witam,
w dniu dzisiejszym postanowiłem wreszcie sprawdzić ile autko będzie paliło mniej po odpięciu czujnika temperatury. Problem w tym że gdy odpinam czujnik temperatury to załącza mi się kontrolka lambdy, jak podłącze wtyczkę to kontrolka gaśnie. Nie rozumiem o co chodzi. Ktoś może mi doradzić?
Bartek jestem.
Awatar użytkownika
BzyQ
Uzalezniony
Posty: 568
Rejestracja: 01 maja ndz, 2011 1:00 am
Posiadany PUG: chyba Ty
Numer Gadu-gadu: 4534544
Lokalizacja: Kraków

Re: Lambda i reszta czujników

Post autor: BzyQ »

Auto nie będzie paliło mniej po odłączeniu czujnika temperatury bo komp przyjmie wartość jak dla "zimnego" silnika .
2.9 V6 ot co !
Awatar użytkownika
bhejduk
Uzalezniony
Posty: 518
Rejestracja: 20 wrz wt, 2011 11:36 pm
Posiadany PUG: Roland Garros Cabrio 1.4
Lokalizacja: Łódź

Re: Lambda i reszta czujników

Post autor: bhejduk »

Wyczytałem na forum że wtedy przyjmuje wartość jak dla ciepłego silnika.
Nie rozumiem też wtedy połączenia tych dwóch czujników, czemu labda reaguje na czujnik temp.
Bartek jestem.
Awatar użytkownika
zmac
Uzalezniony
Posty: 529
Rejestracja: 11 sty ndz, 2009 9:27 am
Posiadany PUG: 309 gti, 206 gti, 205 cj
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Żyrardów/Garwolin

Re: Lambda i reszta czujników

Post autor: zmac »

To nie jest kontrolka samej lambdy, tylko całego układu wtryskowego i sygnalizuje każdorazowe niedomaganie któregokolwiek z jego podzespołów/czujników.
Awatar użytkownika
gti&green
Junior
Posty: 220
Rejestracja: 11 sie śr, 2010 2:17 pm
Posiadany PUG: był RG 1.4 1991r, GTi 1.9 1991r, był green 1.1 zeswapowany na 1.4 1991r i nowy nabytek XS 1.4 1991r
Numer Gadu-gadu: 5809515

Re: Lambda i reszta czujników

Post autor: gti&green »

Jak chcesz żeby mało paliło to musisz mieć wszystkie czujniki sprawne, dobrze ustawiony TPS, sprawny i dobrze wyregulowany układ zapłonowy, sprawny wtrysk.

Potem możesz zastosować lżejszą prawą nogę :W

A tak na serio to rozpędzaj auto z gazem na 3/4 wdepniętym, aby w miarę szybko uzyskać pożądaną prędkość, potem tylko ją utrzymuj, nie jeżdzij na luzie i hamuj biegami ( silnikiem)
Mój 1,4 TU pali ok 8 l/100km LPG w trybie miejskim, a nogę mam nielekką :twisted:
Powodzenia.
205... i wszystko inne zostaje w tyle
Technik konserwacji zabytków, w pracy i w garażu :p
Awatar użytkownika
bhejduk
Uzalezniony
Posty: 518
Rejestracja: 20 wrz wt, 2011 11:36 pm
Posiadany PUG: Roland Garros Cabrio 1.4
Lokalizacja: Łódź

Re: Lambda i reszta czujników

Post autor: bhejduk »

Pod moją nogą wszystkie auta jakimi jeżdżę palą bardzo mało, styl jazdy mam bardzo ekonomiczny, problem tkwi w którymś czujniku, przypuszczam że to czujnik temperatury, nie wiem jak to zdiagnozować, mam silnik 1.4 a któregoś razu wyszło mi że pali 18/100
Bartek jestem.
Awatar użytkownika
gti&green
Junior
Posty: 220
Rejestracja: 11 sie śr, 2010 2:17 pm
Posiadany PUG: był RG 1.4 1991r, GTi 1.9 1991r, był green 1.1 zeswapowany na 1.4 1991r i nowy nabytek XS 1.4 1991r
Numer Gadu-gadu: 5809515

Re: Lambda i reszta czujników

Post autor: gti&green »

Masakra, a nie ucieka CI to paliwo gdzieś??
Spróbuj zczytać mu błędy z komputera.
205... i wszystko inne zostaje w tyle
Technik konserwacji zabytków, w pracy i w garażu :p
Awatar użytkownika
bhejduk
Uzalezniony
Posty: 518
Rejestracja: 20 wrz wt, 2011 11:36 pm
Posiadany PUG: Roland Garros Cabrio 1.4
Lokalizacja: Łódź

Re: Lambda i reszta czujników

Post autor: bhejduk »

Spróbuję zacząć od odczytania błędów. Autu nie brakuje mocy, idzie jak burza gdy mu wdepnę pedał, wszystko wydaje się ok, ale żłopie jak głupi.

Nie odczytam błędów bo nie mam kostki diagnostycznej, nie ma jej przy prawym kielichu i nie mam jej przy aku.
Bartek jestem.
cyborg
Uzalezniony
Posty: 994
Rejestracja: 14 lut pn, 2005 3:25 pm
Posiadany PUG: Ex 205 XS 1,4 75 KM
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Brodnica

Re: Lambda i reszta czujników

Post autor: cyborg »

Troche dziwny sposob wybrales na sprawdzenie spalania.. Jak odepniesz czujnik temperatury to komp dziala w trybie awaryjnym i przyjmuje jakas srednia wartosc temperatury. A jesli naprawde nie masz wtyczki diagnostycznej to mozesz sie podpiac pod ECU (pin 22)
Awatar użytkownika
gti&green
Junior
Posty: 220
Rejestracja: 11 sie śr, 2010 2:17 pm
Posiadany PUG: był RG 1.4 1991r, GTi 1.9 1991r, był green 1.1 zeswapowany na 1.4 1991r i nowy nabytek XS 1.4 1991r
Numer Gadu-gadu: 5809515

Re: Lambda i reszta czujników

Post autor: gti&green »

Jaki masz silnik i rocznik auta?? w niektórych diagnostykę wymigasz z poziomu stacyjki :)
205... i wszystko inne zostaje w tyle
Technik konserwacji zabytków, w pracy i w garażu :p
Awatar użytkownika
bhejduk
Uzalezniony
Posty: 518
Rejestracja: 20 wrz wt, 2011 11:36 pm
Posiadany PUG: Roland Garros Cabrio 1.4
Lokalizacja: Łódź

Re: Lambda i reszta czujników

Post autor: bhejduk »

Jest to peugeot 105 z roku 1995, silnik 1.4 podobno wersja GT krótka skrzynia 75 KM. Ogólnie to rzeźnik jakiś naprawiał to auto wcześniej, kable to chwilami taki dziadkowy patent. A kostki, większość kostek, wtyczek jest poołupywana, ktoś bardzo mało umiejętnie je rozpinał.
Bartek jestem.
Awatar użytkownika
Manwe
Peugeot 205 Master
Posty: 2013
Rejestracja: 04 wrz pt, 2009 2:48 pm
Posiadany PUG: 205 lacoste'86, 205 gti ph1'87, 309 ph1 3d graffic'89, citroen ax ph1'86, citroen bx ph1'86
Numer Gadu-gadu: 7424729
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Lambda i reszta czujników

Post autor: Manwe »

pewien jesteś, że to 105
Obrazek
chyba nie robili go tak długo
8)7 :lol:
Obrazek
szukam zderzaków z green'a, lacoste'a, białego cj lub open'a
przygarne silnik ET3, gumowy spojler tylnej klapy Peugeot 309 gti, licznik z obrotomierzem z bx'a ph1
Awatar użytkownika
bhejduk
Uzalezniony
Posty: 518
Rejestracja: 20 wrz wt, 2011 11:36 pm
Posiadany PUG: Roland Garros Cabrio 1.4
Lokalizacja: Łódź

Re: Lambda i reszta czujników

Post autor: bhejduk »

Literówka, jasne że to 205. Wybaczcie błąd. Potrzebna mi szybka pomoc, za tydzień chciałbym go wziąć do pracy i na spokojnie zrobić wydech i resztę pierdół, tylko musi mniej palić.
Bartek jestem.
cyborg
Uzalezniony
Posty: 994
Rejestracja: 14 lut pn, 2005 3:25 pm
Posiadany PUG: Ex 205 XS 1,4 75 KM
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Brodnica

Re: Lambda i reszta czujników

Post autor: cyborg »

bhejduk pisze:silnik 1.4 podobno wersja GT krótka skrzynia 75 KM.
Nie bylo wersju GT w 205, to nie Golf.. Zapewne to pochodna XS-a. silnik Tu3M
Awatar użytkownika
bhejduk
Uzalezniony
Posty: 518
Rejestracja: 20 wrz wt, 2011 11:36 pm
Posiadany PUG: Roland Garros Cabrio 1.4
Lokalizacja: Łódź

Re: Lambda i reszta czujników

Post autor: bhejduk »

To dla sprostowania:
http://www.peugeot205.pl/index.php?modu ... ub=opis_gt

Sprawdziłem błędy:
41, 13, 14, 51, 33, 31, 21
Odczytałem co oznacza każdy z nich.
Co proponujecie? Bo jestem zdruzgotany.

Sonda to koszt ok. 85 zł. Do tego czujnik temperatury około 40zł. Kolejna sprawa to czujnik powietrza i TPS, w tym przypadku chyba najkorzystniej jest wymienić cały wtrysk?
Bartek jestem.
ODPOWIEDZ