Strona 1 z 2
Lambda i reszta czujników
: 18 cze pn, 2012 11:01 pm
autor: bhejduk
Witam,
w dniu dzisiejszym postanowiłem wreszcie sprawdzić ile autko będzie paliło mniej po odpięciu czujnika temperatury. Problem w tym że gdy odpinam czujnik temperatury to załącza mi się kontrolka lambdy, jak podłącze wtyczkę to kontrolka gaśnie. Nie rozumiem o co chodzi. Ktoś może mi doradzić?
Re: Lambda i reszta czujników
: 18 cze pn, 2012 11:19 pm
autor: BzyQ
Auto nie będzie paliło mniej po odłączeniu czujnika temperatury bo komp przyjmie wartość jak dla "zimnego" silnika .
Re: Lambda i reszta czujników
: 19 cze wt, 2012 6:41 am
autor: bhejduk
Wyczytałem na forum że wtedy przyjmuje wartość jak dla ciepłego silnika.
Nie rozumiem też wtedy połączenia tych dwóch czujników, czemu labda reaguje na czujnik temp.
Re: Lambda i reszta czujników
: 19 cze wt, 2012 7:16 am
autor: zmac
To nie jest kontrolka samej lambdy, tylko całego układu wtryskowego i sygnalizuje każdorazowe niedomaganie któregokolwiek z jego podzespołów/czujników.
Re: Lambda i reszta czujników
: 19 cze wt, 2012 11:04 am
autor: gti&green
Jak chcesz żeby mało paliło to musisz mieć wszystkie czujniki sprawne, dobrze ustawiony TPS, sprawny i dobrze wyregulowany układ zapłonowy, sprawny wtrysk.
Potem możesz zastosować lżejszą prawą nogę
A tak na serio to rozpędzaj auto z gazem na 3/4 wdepniętym, aby w miarę szybko uzyskać pożądaną prędkość, potem tylko ją utrzymuj, nie jeżdzij na luzie i hamuj biegami ( silnikiem)
Mój 1,4 TU pali ok 8 l/100km LPG w trybie miejskim, a nogę mam nielekką
Powodzenia.
Re: Lambda i reszta czujników
: 19 cze wt, 2012 10:19 pm
autor: bhejduk
Pod moją nogą wszystkie auta jakimi jeżdżę palą bardzo mało, styl jazdy mam bardzo ekonomiczny, problem tkwi w którymś czujniku, przypuszczam że to czujnik temperatury, nie wiem jak to zdiagnozować, mam silnik 1.4 a któregoś razu wyszło mi że pali 18/100
Re: Lambda i reszta czujników
: 20 cze śr, 2012 10:33 am
autor: gti&green
Masakra, a nie ucieka CI to paliwo gdzieś??
Spróbuj zczytać mu błędy z komputera.
Re: Lambda i reszta czujników
: 20 cze śr, 2012 11:16 am
autor: bhejduk
Spróbuję zacząć od odczytania błędów. Autu nie brakuje mocy, idzie jak burza gdy mu wdepnę pedał, wszystko wydaje się ok, ale żłopie jak głupi.
Nie odczytam błędów bo nie mam kostki diagnostycznej, nie ma jej przy prawym kielichu i nie mam jej przy aku.
Re: Lambda i reszta czujników
: 20 cze śr, 2012 5:37 pm
autor: cyborg
Troche dziwny sposob wybrales na sprawdzenie spalania.. Jak odepniesz czujnik temperatury to komp dziala w trybie awaryjnym i przyjmuje jakas srednia wartosc temperatury. A jesli naprawde nie masz wtyczki diagnostycznej to mozesz sie podpiac pod ECU (pin 22)
Re: Lambda i reszta czujników
: 20 cze śr, 2012 5:52 pm
autor: gti&green
Jaki masz silnik i rocznik auta?? w niektórych diagnostykę wymigasz z poziomu stacyjki

Re: Lambda i reszta czujników
: 20 cze śr, 2012 10:19 pm
autor: bhejduk
Jest to peugeot 105 z roku 1995, silnik 1.4 podobno wersja GT krótka skrzynia 75 KM. Ogólnie to rzeźnik jakiś naprawiał to auto wcześniej, kable to chwilami taki dziadkowy patent. A kostki, większość kostek, wtyczek jest poołupywana, ktoś bardzo mało umiejętnie je rozpinał.
Re: Lambda i reszta czujników
: 20 cze śr, 2012 10:23 pm
autor: Manwe
pewien jesteś, że to 105

chyba nie robili go tak długo

Re: Lambda i reszta czujników
: 21 cze czw, 2012 7:02 am
autor: bhejduk
Literówka, jasne że to 205. Wybaczcie błąd. Potrzebna mi szybka pomoc, za tydzień chciałbym go wziąć do pracy i na spokojnie zrobić wydech i resztę pierdół, tylko musi mniej palić.
Re: Lambda i reszta czujników
: 21 cze czw, 2012 8:55 pm
autor: cyborg
bhejduk pisze:silnik 1.4 podobno wersja GT krótka skrzynia 75 KM.
Nie bylo wersju GT w 205, to nie Golf.. Zapewne to pochodna XS-a. silnik Tu3M
Re: Lambda i reszta czujników
: 21 cze czw, 2012 9:04 pm
autor: bhejduk
To dla sprostowania:
http://www.peugeot205.pl/index.php?modu ... ub=opis_gt
Sprawdziłem błędy:
41, 13, 14, 51, 33, 31, 21
Odczytałem co oznacza każdy z nich.
Co proponujecie? Bo jestem zdruzgotany.
Sonda to koszt ok. 85 zł. Do tego czujnik temperatury około 40zł. Kolejna sprawa to czujnik powietrza i TPS, w tym przypadku chyba najkorzystniej jest wymienić cały wtrysk?