Swap 1.1 na 1.6 pytanie.

Dyskusje na temat serwisowania, naprawiania oraz modyfikowania silnikow typu TU.
Awatar użytkownika
-BARON-
Junior
Posty: 135
Rejestracja: 22 lut czw, 2007 12:28 pm
Posiadany PUG: 205 GTI 16V
Numer Gadu-gadu: 0

Swap 1.1 na 1.6 pytanie.

Post autor: -BARON- »

Witam. Mam w pugu silniczek 1.1 na monowtrysku. Silniczek podupadł na zdrowiu i teraz mam myśl żeby zaaplikować mu inny. Najprostszym rozwiązeniem wydaje sie być 1.4 lub 1.6 wizualnie to samo. Mam pytanie czy do tu5 na wielopunkcie spasuje mi kolektor ssacy od 1.1. Nie chce sie bawić i ładować w koszty z zmianą kompa wiązkami itp. I tak by to miało latać tylko na lpg. Tak więc skrzynia sprzęgło podpasuje zapewne. Może ktoś robił taką przekładke i coś podpowie.
Peugeot 205 1.9 gti,Isuzu trooper 2.8tdi.
http://www.BARON.peugeot205.pl
Awatar użytkownika
-BARON-
Junior
Posty: 135
Rejestracja: 22 lut czw, 2007 12:28 pm
Posiadany PUG: 205 GTI 16V
Numer Gadu-gadu: 0

Re: Swap 1.1 na 1.6 pytanie.

Post autor: -BARON- »

Tak więc sam sobie odpowiadam. Kolektor ssący w 1.1 1.4 na monowtrysku ten sam. Pomiędzy kolektorami ssącymi na monowtrysku a wielopunkcie jest już różnica taka że beż dorabiania flanszy sie nie uda ich zamienić. Kolektor wydechowy 1.1 i 1.6 to to samo. Silnik tu5 pasuje do skrzyni z 1.1 jednak potrzebna jeszcze będzie blacha osłaniająca dół koła zamachowego bo inaczej wylany jest blok od 1.6.
Da sie bez problemu założyć zapłon na kopółce w miejsce bezrozdzielaczowego/to ta cewka z 4 wyjściami/.
Peugeot 205 1.9 gti,Isuzu trooper 2.8tdi.
http://www.BARON.peugeot205.pl
Awatar użytkownika
peterp194
Junior
Posty: 251
Rejestracja: 16 maja pn, 2011 6:52 pm
Posiadany PUG: 205 phII 1.1 TU1M Color Line
Numer Gadu-gadu: 7770682
Lokalizacja: Świerzowa Polska/Krosno

Re: Swap 1.1 na 1.6 pytanie.

Post autor: peterp194 »

Które TU5 masz na myśli? TU5JP? Może by tak faktycznie wsadził TU5, a nie TU3 :D
Awatar użytkownika
-BARON-
Junior
Posty: 135
Rejestracja: 22 lut czw, 2007 12:28 pm
Posiadany PUG: 205 GTI 16V
Numer Gadu-gadu: 0

Re: Swap 1.1 na 1.6 pytanie.

Post autor: -BARON- »

Mam na myśli 1.6. 8v na wielopunktowym wtrysku , zresztą ich na monowtrysku nie było. Silnik mam wsadzony odpalony idzie dość dobrze. Koszt zakupu 200zł. :) najtanszy przyrost mocy jaki znam. A i przy okazji likwidujemy w ten sposób notoryczne pocenie się silnika spod głowicy olejem bo w 1.6 jest stalowa uszczelka.

Z racji tego że sprzegło które było w 1.6 sie wysrało założyłem to z 1.1 wraż z kołem zamachowym. Koło zamachowe jest lżejsze o 2 kg od tego z 1.6.
Peugeot 205 1.9 gti,Isuzu trooper 2.8tdi.
http://www.BARON.peugeot205.pl
Awatar użytkownika
krzyska
Peugeot 205 Master
Posty: 2097
Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: okolice Kruszwicy

Re: Swap 1.1 na 1.6 pytanie.

Post autor: krzyska »

foto i opis dla spragnionych wiedzy by sie przydało
GTI_Efekt Masy Obrazek
Awatar użytkownika
Wi205
Junior
Posty: 170
Rejestracja: 08 cze pt, 2012 10:08 am
Posiadany PUG: Winner 1.4 KFT
Numer Gadu-gadu: 2023693
Login tlen: wars1977
Lokalizacja: Poznań

Re: Swap 1.1 na 1.6 pytanie.

Post autor: Wi205 »

-BARON- pisze:Mam na myśli 1.6. 8v na wielopunktowym wtrysku , zresztą ich na monowtrysku nie było.
Przekłądałeś całą elektronikę , ECU i wiązkę z 1.6 ? . Napisałeś ,że miałeś 1.1 na monopunkcie.
"Nie zadzieraj z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu
a później pokona doświadczeniem"
ODPOWIEDZ