Strona 1 z 1

Swap 1.1 na 1.6 pytanie.

: 05 sie ndz, 2012 8:59 pm
autor: -BARON-
Witam. Mam w pugu silniczek 1.1 na monowtrysku. Silniczek podupadł na zdrowiu i teraz mam myśl żeby zaaplikować mu inny. Najprostszym rozwiązeniem wydaje sie być 1.4 lub 1.6 wizualnie to samo. Mam pytanie czy do tu5 na wielopunkcie spasuje mi kolektor ssacy od 1.1. Nie chce sie bawić i ładować w koszty z zmianą kompa wiązkami itp. I tak by to miało latać tylko na lpg. Tak więc skrzynia sprzęgło podpasuje zapewne. Może ktoś robił taką przekładke i coś podpowie.

Re: Swap 1.1 na 1.6 pytanie.

: 10 wrz pn, 2012 4:07 pm
autor: -BARON-
Tak więc sam sobie odpowiadam. Kolektor ssący w 1.1 1.4 na monowtrysku ten sam. Pomiędzy kolektorami ssącymi na monowtrysku a wielopunkcie jest już różnica taka że beż dorabiania flanszy sie nie uda ich zamienić. Kolektor wydechowy 1.1 i 1.6 to to samo. Silnik tu5 pasuje do skrzyni z 1.1 jednak potrzebna jeszcze będzie blacha osłaniająca dół koła zamachowego bo inaczej wylany jest blok od 1.6.
Da sie bez problemu założyć zapłon na kopółce w miejsce bezrozdzielaczowego/to ta cewka z 4 wyjściami/.

Re: Swap 1.1 na 1.6 pytanie.

: 14 wrz pt, 2012 9:56 am
autor: peterp194
Które TU5 masz na myśli? TU5JP? Może by tak faktycznie wsadził TU5, a nie TU3 :D

Re: Swap 1.1 na 1.6 pytanie.

: 15 wrz sob, 2012 10:00 am
autor: -BARON-
Mam na myśli 1.6. 8v na wielopunktowym wtrysku , zresztą ich na monowtrysku nie było. Silnik mam wsadzony odpalony idzie dość dobrze. Koszt zakupu 200zł. :) najtanszy przyrost mocy jaki znam. A i przy okazji likwidujemy w ten sposób notoryczne pocenie się silnika spod głowicy olejem bo w 1.6 jest stalowa uszczelka.

Z racji tego że sprzegło które było w 1.6 sie wysrało założyłem to z 1.1 wraż z kołem zamachowym. Koło zamachowe jest lżejsze o 2 kg od tego z 1.6.

Re: Swap 1.1 na 1.6 pytanie.

: 16 wrz ndz, 2012 2:07 pm
autor: krzyska
foto i opis dla spragnionych wiedzy by sie przydało

Re: Swap 1.1 na 1.6 pytanie.

: 21 lis śr, 2012 3:19 pm
autor: Wi205
-BARON- pisze:Mam na myśli 1.6. 8v na wielopunktowym wtrysku , zresztą ich na monowtrysku nie było.
Przekłądałeś całą elektronikę , ECU i wiązkę z 1.6 ? . Napisałeś ,że miałeś 1.1 na monopunkcie.