Problem z alternatorem.
Problem z alternatorem.
Witam. W mojej 205-tce XS 1.4 55KW , miałem problem z przekręconym gwintem mocowania alternatora przy napinaczu(po prostu nie trzymało się kupy i zrywało pasek).
Więc pojechałem na złom i wykręciłem alternator z Citroena AX-silnik chyba 1.1(wizualnie wygląda tak samo,mocowania pasują),w każdym bądź razie wymontowałem stary alternator i zamontowałem ten z cytryny.
Wszystko wydawało się dobrze,kontrolka ładowania normalnie się zapala po przekręceniu kluczyka nie mruga i nie świeci słabiej.Po odpaleniu silnika żadne kontrolki się nie palą które mogły by wskazywać,że z alternatorem jest coś nie tak(przy zerwanym pasku paliła mi się choinka),aczkolwiek sprawdzałem miernikiem napięcie na wyjściu alternatora i coś jest nie tak bo poziom ładowania waha się w granicach 11,9-12V(wyższe obroty pracy silnika nic nie zmieniają),a z tego co wyczytałem to powinno być w granicach 14V?
Proszę pomóżcie
Więc pojechałem na złom i wykręciłem alternator z Citroena AX-silnik chyba 1.1(wizualnie wygląda tak samo,mocowania pasują),w każdym bądź razie wymontowałem stary alternator i zamontowałem ten z cytryny.
Wszystko wydawało się dobrze,kontrolka ładowania normalnie się zapala po przekręceniu kluczyka nie mruga i nie świeci słabiej.Po odpaleniu silnika żadne kontrolki się nie palą które mogły by wskazywać,że z alternatorem jest coś nie tak(przy zerwanym pasku paliła mi się choinka),aczkolwiek sprawdzałem miernikiem napięcie na wyjściu alternatora i coś jest nie tak bo poziom ładowania waha się w granicach 11,9-12V(wyższe obroty pracy silnika nic nie zmieniają),a z tego co wyczytałem to powinno być w granicach 14V?
Proszę pomóżcie
- pawel
- Maniak
- Posty: 1120
- Rejestracja: 06 lis czw, 2003 11:16 pm
- Posiadany PUG: 1.9 GTI
- Lokalizacja: Włocławek
Re: Problem z alternatorem.
Sprawdz szczotki one są mocowane razem z regulatorem zacznij od tego może wystarczy je przełożyć od Twojego starego alternatora...
P205
-
- Uzalezniony
- Posty: 844
- Rejestracja: 25 maja czw, 2006 10:01 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Pruszków
Re: Problem z alternatorem.
A co to za symbol?(przy zerwanym pasku paliła mi się choinka)
Powinien zostać podświetlony akumulator.
Na regulatorze napięcia jest podana wartość ładowania np. = 14,2V.
Takie napięcie powinno być na klemach akumulatora kiedy pracuje silnik.
Trzeba isc przez życie twardo, nie żałować wszystkich sił...
Re: Problem z alternatorem.
Choinka czyli kontrolka oleju,kontrolka temeratury płynu chłodniczego,ładowania i kontrolka STOP.
Jak silnik pracuje to na klemach jest poprostu 12V +- 0,2V czyli nie ma ładowania a żadna kontrolka ładowania się nie pali
Co do przekładania regulatora i szczotek to pozostaje mi kupić nowe bo stary alternator gdzieś się "zapodział" ;/
A czy nie wystarczy samego regulatora wymienić?
Jak silnik pracuje to na klemach jest poprostu 12V +- 0,2V czyli nie ma ładowania a żadna kontrolka ładowania się nie pali
Co do przekładania regulatora i szczotek to pozostaje mi kupić nowe bo stary alternator gdzieś się "zapodział" ;/
A czy nie wystarczy samego regulatora wymienić?
- skola
- Uzalezniony
- Posty: 867
- Rejestracja: 27 lip czw, 2006 10:03 pm
- Posiadany PUG: 205 Roland 1,4 TUS3 84KM
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Szczecin/pogodno
Re: Problem z alternatorem.
regulator jest ze szczotkami od tego możesz rozpocząć, ale w alternatorze jest więcej przedmiotów mogących się zepsuć: diody prostownicze, cały mostek prostowniczy, stojan może być poprzepalany, wirnik zerwany, komutator się skończył.
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2619
PRZÓD: Wzmak Rockford P450.4, Hertz HSK 165, radio JVC KD-BT1 ,TYŁ: Wzmak SOUNDSTREAM TRX2.550, SUB: MB Quart RWE 302 , kable 35MM^, kondzior 1 F
PRZÓD: Wzmak Rockford P450.4, Hertz HSK 165, radio JVC KD-BT1 ,TYŁ: Wzmak SOUNDSTREAM TRX2.550, SUB: MB Quart RWE 302 , kable 35MM^, kondzior 1 F
Re: Problem z alternatorem.
To chyba lepiej kupić nowy niż się pier... z tym..
Elektryk mi zaśpiewał 120 pln za samą robocizne
A tyle się tego narobiło oprócz regulatora napięcia,że jak zacznę wymieniać i nie będzie to regulator. To za chwilę koszta i elektryka przerosną,a ja nie wiem jak sprawdzić pozostałe elementy
Aha a np. jak wziąłem alternator od Citroena AX o poj1.1 to możliwe jest,że w tym samochodzie nie potrzebne było ładowanie 14V i jest mniejsze niż ja potrzebuję? I wtedy wymiana regulatora załatwi sprawę?
Elektryk mi zaśpiewał 120 pln za samą robocizne
A tyle się tego narobiło oprócz regulatora napięcia,że jak zacznę wymieniać i nie będzie to regulator. To za chwilę koszta i elektryka przerosną,a ja nie wiem jak sprawdzić pozostałe elementy
Aha a np. jak wziąłem alternator od Citroena AX o poj1.1 to możliwe jest,że w tym samochodzie nie potrzebne było ładowanie 14V i jest mniejsze niż ja potrzebuję? I wtedy wymiana regulatora załatwi sprawę?
- pawel
- Maniak
- Posty: 1120
- Rejestracja: 06 lis czw, 2003 11:16 pm
- Posiadany PUG: 1.9 GTI
- Lokalizacja: Włocławek
Re: Problem z alternatorem.
w ax jest takie same napięcie ładowania jak u Ciebie alternator jest poprostu uszkodzony
P205
- tomek05229
- Junior
- Posty: 400
- Rejestracja: 08 maja sob, 2010 10:54 am
- Posiadany PUG: 205 Forever '95
- Numer Gadu-gadu: 11234915
- Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski /Wa-wa
Re: Problem z alternatorem.
to może wyjmij regulator i zobacz w jakim stanie są szczotki jak wytarte/uszkodzone-wymienić...ich koszt to gdzieś 20zł i jakieś 78% przypadków (dane nie poparte żadnymi badaniami ) to regulator jest przyczyną takiego ładowania i możesz wiele zaoszczędzić. Poza tym ładowanie to nie tylko alternator...ja na samej wymianie/czyszczeniu zacisków i przyłączek do karoserii+klemy, masy co są połączone z aku zyskałem z 13,7V aż 14,3
-
- Uzalezniony
- Posty: 844
- Rejestracja: 25 maja czw, 2006 10:01 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Pruszków
Re: Problem z alternatorem.
Coś z tą Twoją elektryką jest nie tak. Przy zbyt niskich obrotach alternatora lub ich braku( luźny/pęknięty pasek) zapali się kontrolka ładowania akumulatora lecz nie może zapalić się kontrolka wysokiej temperatury cieczy chłodzącej,Stopu czy braku smarowania.
Trzeba isc przez życie twardo, nie żałować wszystkich sił...
Re: Problem z alternatorem.
Siema. Sorry,że tak długo się nie odzywałem, ale po prostu brak czasu mi doskwiera.
A więc... Wymieniłem regulator napięcia. Ładowania wciąż brak ;/ . I mam takie pytanie.. Na tym regulatorze jest napisane 12V(napięcie regulacyjne?) i teraz czy alternator będzie ładował 12V? I czy może występować regulator z napięciem regulacyjnym 14V? Bo po wsadzeniu tego regulatora jak sprawdzałem miernikiem to napięcie było 11,90V zzzzzzzzzz....
Na wzór miałem swój stary regulator napięcia i taki mi sprzedali w sklepie.
A co do instalacji elektrycznej to i może z nią coś jest nie tak aczkolwiek na starym alternatorze wszystko działało
A więc... Wymieniłem regulator napięcia. Ładowania wciąż brak ;/ . I mam takie pytanie.. Na tym regulatorze jest napisane 12V(napięcie regulacyjne?) i teraz czy alternator będzie ładował 12V? I czy może występować regulator z napięciem regulacyjnym 14V? Bo po wsadzeniu tego regulatora jak sprawdzałem miernikiem to napięcie było 11,90V zzzzzzzzzz....
Na wzór miałem swój stary regulator napięcia i taki mi sprzedali w sklepie.
A co do instalacji elektrycznej to i może z nią coś jest nie tak aczkolwiek na starym alternatorze wszystko działało
- pawel
- Maniak
- Posty: 1120
- Rejestracja: 06 lis czw, 2003 11:16 pm
- Posiadany PUG: 1.9 GTI
- Lokalizacja: Włocławek
Re: Problem z alternatorem.
jest napisane 12V bo jest przeznaczony do 12V instalacji a ładowanie powinno być w okolicach 14V. Sprawdzałeś kontrolkę ładowania czy świeci?
P205
Re: Problem z alternatorem.
Właśnie cały mankament w tym , że żadna kontrolka się nie pali(kontrolka ładowania pali się gdy przekręcę kluczyk i włączy się prąd po odpaleniu silnika kontrolka gaśnie) . Wszystko wygląda tak jak by ładował,ale niestety nie ładuje. Opiszę ten problem jeszcze raz.
Na starym alternatorze był gwint zwalony i pasek zrywało ale ładowanie było.
Kupiłem na złomie alternator ( różnił się wyglądem,ale mocowania pasowały). Potem dowiedziałem,że to niby nowszy model (mój stary miał wiatrak na wierzchu a ten który kupiłem był tak jakby zabudowany). W każdym bądź razie wsadziłem go i odpaliłem brykę. Ku mojemu zaskoczeniu na desce rozdzielczej dalej paliły się kontrolki : STOP , ŁADOWANIA , POZIOMU OLEJU , TEMPERATURY WODY , i chyba tam jeszcze jest kontrolka która się pali jak jest układ chłodzący zapowietrzony w każdym razie można śmiało powiedzieć, że paliły się wszystkie kontrolki.
Wykręciłem znowu alternator i pojechałem go wymienić na inny.
Następny alternator wykręciłem z Citroena AX i ten alternator wygląda tak samo jak mój ten z przekręconym gwintem na którym było ładowanie.
Zamontowałem alternator z Citroena AX. Odpaliłem samochodzik mój kochany Co prawda teraz żadna kontrolka się nie pali która mogła by wskazywać że nie ma ładowania... No ale po prostu go nie ma.
NO dobra myślę sobie połowa sukcesu bo chociaż kontrolki się nie palą... Pojechałem kupić regulator napięcia,wymieniłem i ładowania wciąż nie ma.
Może te diody jeszcze... Ale dziwne to jest , że na starym alternatorze było ładowanie a po zmianie na inny tego ładowania nie ma. Rozumiem , że kupowałem te alternatory na złomie i rozumiem że może się trafić nie działający ale bez jaj.. Jeden... Drugi.. i wymiana regulatora hmm
Na starym alternatorze był gwint zwalony i pasek zrywało ale ładowanie było.
Kupiłem na złomie alternator ( różnił się wyglądem,ale mocowania pasowały). Potem dowiedziałem,że to niby nowszy model (mój stary miał wiatrak na wierzchu a ten który kupiłem był tak jakby zabudowany). W każdym bądź razie wsadziłem go i odpaliłem brykę. Ku mojemu zaskoczeniu na desce rozdzielczej dalej paliły się kontrolki : STOP , ŁADOWANIA , POZIOMU OLEJU , TEMPERATURY WODY , i chyba tam jeszcze jest kontrolka która się pali jak jest układ chłodzący zapowietrzony w każdym razie można śmiało powiedzieć, że paliły się wszystkie kontrolki.
Wykręciłem znowu alternator i pojechałem go wymienić na inny.
Następny alternator wykręciłem z Citroena AX i ten alternator wygląda tak samo jak mój ten z przekręconym gwintem na którym było ładowanie.
Zamontowałem alternator z Citroena AX. Odpaliłem samochodzik mój kochany Co prawda teraz żadna kontrolka się nie pali która mogła by wskazywać że nie ma ładowania... No ale po prostu go nie ma.
NO dobra myślę sobie połowa sukcesu bo chociaż kontrolki się nie palą... Pojechałem kupić regulator napięcia,wymieniłem i ładowania wciąż nie ma.
Może te diody jeszcze... Ale dziwne to jest , że na starym alternatorze było ładowanie a po zmianie na inny tego ładowania nie ma. Rozumiem , że kupowałem te alternatory na złomie i rozumiem że może się trafić nie działający ale bez jaj.. Jeden... Drugi.. i wymiana regulatora hmm
- marcpol
- Nowicjusz
- Posty: 90
- Rejestracja: 12 sie pt, 2011 1:48 pm
- Posiadany PUG: 205 1.1 Look; 205 1.6 GTI
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Juchnowiec/Białystok
Re: Problem z alternatorem.
Czy kontrolka ładowania pali się przy wyłączonym silniku?
Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych, diesla, alternatorów, rozruszników http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.php?f=8&t=25519
- pawel
- Maniak
- Posty: 1120
- Rejestracja: 06 lis czw, 2003 11:16 pm
- Posiadany PUG: 1.9 GTI
- Lokalizacja: Włocławek
Re: Problem z alternatorem.
Podłączyłeś 2 kable do alternatora 1 cienki na kontrolkę drugi gruby idący do rozusznika i akumulatora?
P205