Miałem kiedyś taki silnik bez LPG i też mi gasł. Sprawdź czujnik położenia przepustnicy - TPS.
Ja u siebie rozebrałem, wyczyściłem, wyregulowałem i równiutko trzymał obroty.
Jeśli na LPG chodzi równo, możliwe też, że coś nie tak z lambdą, ale ja zacząłbym od TPSu, bo można go wyregulować samemu w góra 15 minut. Zapraszam do lektury
Czujnik położenia przepustnicy jest zamontowany w dolnej części korpusu przepustnicy. Jest to po-tencjometr, którego rezystancja elektryczna (i napięcie na wyjściu) zmienia się wraz ze zmianą położenia pedału „gazu". W potencjometrze są dwie ścieżki opornościowe, na których mierzy się kąty położenia przepustnicy. Na pierwszej ścieżce są mierzone położenia kątowe zawarte między 0° a 24°, na drugiej między 18° a 90°. Między kątem 18° a 24° ścieżki się nakładają, co zapewnia ciągłość sygnału w czasie przejścia z jednej ścieżki na drugą.
ZASADA DZIAŁANIA
W fazie przyspieszenia samochodu oś przepustnicy uruchamia ślizgacze wewnątrz potencjometru. Prze-suwanie się ślizgaczy po ścieżkach opornościowych powoduje zmianę napięcia na wyjściu potencjome-tru. Ta zmiana napięcia informuje cen-tralne urządzenie sterujące o położeniu kątowym przepustnicy. Sygnał poten-cjometru jest niezbędny do określenia czasu wtrysku. Dlatego też nie wolno ręcznie przestawiać ślizgacza na ścieżce. Zmiana położenia nawet o 0,1° względem prawidłowego położe-nia otwarcia przepustnicy powoduje zmianę składu mieszanki powietrzno-paliwowej nawet o 4%.
CZYNNOŚCI KONTROLNE
1. Sprawdzanie napięcia zasilania
Rozłączyć złącze przewodów potencjometru, włączyć zapłon, podłączyć czarną sondą do masy i za pomocą czerwonej sondy multimetru (woltomierza) zmierzyć napięcie na styku „5" potencjometru. Prawidłowa wartość napięcia powinna wynosić 5 V. W przypadku otrzymania wartości nieprawidłowej sprawdzić wartość napięcia na odpowiednim styku centralnego urządzenia sterującego (patrz sche-maty elektryczne połączeń). Jeśli wartość okaże się prawidłowa, sprawdzić i ewentualnie naprawić złącza i przewody. Gdyby okazała się nieprawidłowa, to uszkodzone jest samo centralne urządzenie sterujące. Należy zawsze sprawdzać styki zasilania i masy zanim przystąpi się do jego ewentualnej wymiany.
2. Sprawdzanie skoku potencjometru
Podłączyć ponownie złącze do potencjometru oraz połączyć czarną sondę multimetru (woltomierza) z masą, natomiast sondę czerwoną ze stykiem „2" samego złącza (sygnał powrotny pierwszej ścież-ki). Stopniowo otwierać przepustnicę, aż do położenia kątowego 24°, obserwując wartości wska-zywane przez multimetr. Sygnał musi zmieniać się w sposób ciągły, bez jakichkolwiek przerw. Podłą-czyć sondę czerwoną multimetru do styku „4" (sygnał powrotny drugiej ścieżki). Przyspieszać stop-niowo, począwszy od 18°, aż do całkowitego otwarcia przepustnicy, obserwując wartości wskazy-wane przez multimetr. Sygnał musi być ciągły, nie wykazywać przerw. Powinien wzrastać do wartości 4,4...4,8 V. W przypadku otrzymania wartości nieprawidłowych powtórzyć czynności sprawdzania skoku potencjometru na odpowiednich stykach złącza głównego centralnego urządzenia sterującego. Jeśli wartości okażą się nieprawidłowe, należy wymienić po-tencjometr (część dolną korpusu przepustnicy)
Tyle z manuala, od siebie dodam, że do odkręcenia TPSu potrzebny jest Torx T20 z dziurką i styki o których mowa liczone są w czujniku od prawej strony - pierwsza od prawej to masa, o której wspomniane jest powyżej. Wartość na stykach 2 i 4 przy całkowicie zamkniętej przepustnicy musi wynosić 0.2V.
Jak ktoś ma za duże spalanie i nierówne obroty niech sprawdzi TPS.
Powodzenia w mierzeniu, mi udało się trafić z wartościami już przy drugiej poprawce
