Ręczne ssanie Junior

Dyskusje na temat serwisowania, naprawiania oraz modyfikowania silnikow typu TU.
Awatar użytkownika
klekocix
Uzalezniony
Posty: 523
Rejestracja: 09 sie ndz, 2009 9:35 pm
Posiadany PUG: Junior
Lokalizacja: Warszawa

Ręczne ssanie Junior

Post autor: klekocix »

Od zawsze zastanawiam się na temat ręcznego ssania w Juniorze.

1) czy ssanie powinienem wyciągnąć ręcznie a następnie pod wpływem nagrzewania się silnika powinno ono automatycznie się chować? Czy też ręcznie wyciągam i ręcznie je wsuwam?

2) mam taką sytuację, że nawet jak ssanie jest schowane maksymalnie - potrafi się ono wysunąć co skutkuje zapaleniem się kontrolki ssania na zegarach (wysuwa się minimalnie, nie ma to wpływu na obroty na luzie a jedynie na kontrolkę). Próbowałem 3 położenia linki ssania przy gaźniku. Przy 2 jest linka tak naprężona, że rączka ssania wewnątrz kabiny się sama przekrzywia w stosunku do tego jak powinno być. W przypadku, kiedy linka jest tak zamontowana, że rączka ssania się nie skręca - i tak potrafi się ona sama wysuwać, do tego cięgno ssania spada ze swojego mocowania przy gaźniku po 3-4 użyciach... Co jest?
"Mężczyzna jest panem w swoim domu... ale garaż to jego sanktuarium" :)
Awatar użytkownika
mlody333
Uzalezniony
Posty: 946
Rejestracja: 23 cze sob, 2012 4:39 pm
Posiadany PUG: Był 205, 307 jest 106 TU1JP oraz 207 TU5JP4
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kielce

Re: Ręczne ssanie Junior

Post autor: mlody333 »

W poprzedniej 205 rokcznik 89 1.1 tak 15 lat temu miałem ssanie ręczne i jak pamiętam po wyciągnięciu jak silnik się zagrzał to trzeba je było wepchnąć samemu.
Co do kontrolki nie pamiętam problemów ze świeceniem nawet przy minimalnie wyciągnietej manetce bo był minimalny luz na lince.
Co do reszty nie mam pojęcia ale nie przypominam sobie jakichś problemów.
borek_wpr
Uzalezniony
Posty: 844
Rejestracja: 25 maja czw, 2006 10:01 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Pruszków

Re: Ręczne ssanie Junior

Post autor: borek_wpr »

A może trzeba wyregulować włącznik lub jego mocowanie ma luzy?
Zdemontuj półkę kierowcy i popatrz.Może wystarczy przesunąć włącznik do przodu.
W Juniorach zastosowano ssanie ręczne czyli kierowca decyduje o jego włączeniu/wyciągnięciu i kiedy je zmniejszać aż do całkowitego wyłączenia/schowania - zależy od stopnia nagrzania silnika.
Cięgno ssania powinno być zaczepione o kołek jak na fotce
Zdjęcie416.jpg
chyba że masz przerobioną końcówkę.
Ostatnio zmieniony 11 sty pt, 2013 3:36 pm przez borek_wpr, łącznie zmieniany 1 raz.
Trzeba isc przez życie twardo, nie żałować wszystkich sił...
Awatar użytkownika
Marin205
Peugeot 205 Master
Posty: 3172
Rejestracja: 03 wrz sob, 2005 12:56 pm
Posiadany PUG: 205RG zamienione na Skodę
Numer Gadu-gadu: 4777015
Lokalizacja: Królewskie Miasto Kraków
Kontakt:

Re: Ręczne ssanie Junior

Post autor: Marin205 »

ssanie ręczne jest montowane na śrubkach i jedyna regulacja obrotów jest zapinką pod maską na pancerzu
http://www.katalogi.peugeot205.pl Kliknij tu i zobacz spis katalogów z galerii.

http://www.facebook.com/Peugeot205Brochures Kliknij tu ściągnij katalog w pdf z facebooka
borek_wpr
Uzalezniony
Posty: 844
Rejestracja: 25 maja czw, 2006 10:01 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Pruszków

Re: Ręczne ssanie Junior

Post autor: borek_wpr »

Marin205 -chyba coś pomyliłeś.
Trzeba isc przez życie twardo, nie żałować wszystkich sił...
Awatar użytkownika
klekocix
Uzalezniony
Posty: 523
Rejestracja: 09 sie ndz, 2009 9:35 pm
Posiadany PUG: Junior
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ręczne ssanie Junior

Post autor: klekocix »

... a że się tak zapytam :)

Czy jest możliwość przerobienia ręcznego ssania na automat?
"Mężczyzna jest panem w swoim domu... ale garaż to jego sanktuarium" :)
borek_wpr
Uzalezniony
Posty: 844
Rejestracja: 25 maja czw, 2006 10:01 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Pruszków

Re: Ręczne ssanie Junior

Post autor: borek_wpr »

Jest taka możliwość ale:
1. wymiana gaźnika
2. wymiana lub przeróbka kolektora dolotowego i ssącego
3. modernizacja hydrauliki i pneumatyki a być może układu elektrycznego.
Koszt :(
Jeżeli sam nie jesteś w stanie dokonać takiej przeróbki to łatwiej naprawić zwykłe ssanie i opanować sztukę obserwowania drogi z jednoczesną obserwacją kontrolek.
Poza tym ręczne ssanie jest bardziej ekonomiczne bo pozwala na wyłączenie go mimo nie uzyskania wymaganych 70 st. C.
Trzeba isc przez życie twardo, nie żałować wszystkich sił...
ODPOWIEDZ