Naprawa bloku/wymiana wału w TU3M.

Dyskusje na temat serwisowania, naprawiania oraz modyfikowania silnikow typu TU.
Awatar użytkownika
DJPreZes
Moderator
Posty: 4593
Rejestracja: 01 sie ndz, 2004 6:40 pm
Posiadany PUG: Roland Garros/307
Numer Gadu-gadu: 2516096
Lokalizacja: Gdynia

Naprawa bloku/wymiana wału w TU3M.

Post autor: DJPreZes »

Witam was drodzy parafianie. Jak już część z was wie w Indianie pękł mi blok w okolicach łączenia ze skrzynią biegów. Nie ma wycieku żadnego, ale nie mogę do końca skrzyni przykręcić.
Na szybko wymyśliłem takie rozwiązania:
- dospawanie ułamanej części (nie podoba mi się to rozwiązanie szczerze mówiąc ale byłoby najłatwiejsze)
- wymiana całego bloku na "zapasowy" (nie podoba mi się również - zapasowy silnik jest nieciekawej jakości, do tego wiązałoby się to z nową uszczelką, być może planowaniem, itd. zdecydowanie niedobre rozwiązanie)
- wymiana dołu bloku, ale to pociąga za sobą rozpięcie panewek i... właśnie co dalej? Rozbieram to, kupuje nowe panewki i składam? Staram się użyć poprzednich? Wymieniam wał na zapasowy i zostawiam panewki z zapasowego, albo... no właśnie nie wiem co dalej, więc proszę o podpowiedzi. Mam kilka pomysłów na to, ale żaden do końca nie jest dobry czuję.
Peugeot 205 Roland Garros Cabrio
Obrazek
Awatar użytkownika
Florek2b
Peugeot 205 Master
Posty: 2196
Rejestracja: 10 gru pn, 2007 5:34 am
Posiadany PUG: 205 GR 1,9 (jak ktoś jeszcze ma 1,9 w 5 drzwiach niech da znać :D)
Numer Gadu-gadu: 1958447
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Naprawa bloku/wymiana wału w TU3M.

Post autor: Florek2b »

pokaż w którym miejscu ten blok masz uszkodzony?
bo ja nie pamiętam :P
Awatar użytkownika
DJPreZes
Moderator
Posty: 4593
Rejestracja: 01 sie ndz, 2004 6:40 pm
Posiadany PUG: Roland Garros/307
Numer Gadu-gadu: 2516096
Lokalizacja: Gdynia

Re: Naprawa bloku/wymiana wału w TU3M.

Post autor: DJPreZes »

Tak jak na załączonym rysunku.
Załączniki
blok.png
blok.png (87.78 KiB) Przejrzano 7844 razy
Peugeot 205 Roland Garros Cabrio
Obrazek
Awatar użytkownika
cejot
Forum Admin
Posty: 3561
Rejestracja: 23 kwie pn, 2007 1:37 am
Posiadany PUG: 205 Automatic, 205 El Charro, 205 ...
Lokalizacja: Warszawa

Re: Naprawa bloku/wymiana wału w TU3M.

Post autor: cejot »

Blok zeliwny czy aluminiowy? Jak aluminiowy to ciezko ze spawaniem (nie mowie, ze sie nie da).
Jedź na biegu, żyj na luzie... :)

-----
205 '91 Automatic | 205 '92 El Charro | 205 '94 La Moisissure
Awatar użytkownika
DJPreZes
Moderator
Posty: 4593
Rejestracja: 01 sie ndz, 2004 6:40 pm
Posiadany PUG: Roland Garros/307
Numer Gadu-gadu: 2516096
Lokalizacja: Gdynia

Re: Naprawa bloku/wymiana wału w TU3M.

Post autor: DJPreZes »

Aluminium. Mi się w ogóle idea spawania nie podoba.
Peugeot 205 Roland Garros Cabrio
Obrazek
cyborg
Uzalezniony
Posty: 994
Rejestracja: 14 lut pn, 2005 3:25 pm
Posiadany PUG: Ex 205 XS 1,4 75 KM
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Brodnica

Re: Naprawa bloku/wymiana wału w TU3M.

Post autor: cyborg »

Ja bym w takim miejscu spawal. Przykrecilbym skrzynie do bloku i do tego kawalka (zeby byl ustawiony jak nalezy) i bym pospawal. Oczywiscie z glowa, i najlepiej TIG-iem. Oczywiscie odpowiednio trzeba to zukosowac, oczyscic i w ogole, ale spawacz z doswiadczeniem sobie poradzi

A co do wymiany bloku-wymiana samej dolnej czesci nie wchodzi w gre, wymieniac mozna jedynie obie czesci (otwory pod panewki sa obrabiane wspolnie). Jezeli chcialbys wymenic caly blok to dochodzi koszt uszczelki pod glowice, pokrywy zaworow, kolektorow zapewne, miski olejowej, wypadaloby wymienic uszczelniacze walu korbowego, walka rozrzadu.... Wychodzi niezla sumka.. Spawaj ten kawalek i jezdzij
Awatar użytkownika
DJPreZes
Moderator
Posty: 4593
Rejestracja: 01 sie ndz, 2004 6:40 pm
Posiadany PUG: Roland Garros/307
Numer Gadu-gadu: 2516096
Lokalizacja: Gdynia

Re: Naprawa bloku/wymiana wału w TU3M.

Post autor: DJPreZes »

Sam tego spawać nie będę, to pewne. Sam mogę przygotować pole do popisu spawaczowi, poskręcać skrzynię, wyjąć silnik, wsadzić, podnieść, itd. Spawania nie tykam się bo w życiu tego nie robiłem, a silnik poza tym pęknięciem był w idealnym stanie :cry:
Peugeot 205 Roland Garros Cabrio
Obrazek
Awatar użytkownika
MichalOsw90
Junior
Posty: 129
Rejestracja: 25 mar ndz, 2012 12:22 am
Posiadany PUG: 205 1,6 Automat
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Re: Naprawa bloku/wymiana wału w TU3M.

Post autor: MichalOsw90 »

DJPreZes pisze: a silnik poza tym pęknięciem był w idealnym stanie :cry:
Jak to się mówi złośliwość rzeczy martwych
Obrazek
przemek_81
Nowicjusz
Posty: 80
Rejestracja: 04 maja śr, 2011 8:50 pm
Posiadany PUG: peugeot 205 RG (Roland Garros) Cabrio
Numer Gadu-gadu: 757080

Re: Naprawa bloku/wymiana wału w TU3M.

Post autor: przemek_81 »

Proponuję abyś zainteresował się specjalnymi klejami do tego typu rzeczy. Może akurat w Twoim przypadku to się sprawdzi.

http://www.sklepmotonet.pl/p/pl/ps64605 ... o+56g.html

http://www.awit.pl/573/index.html

Ktoś już o tym pisał u nas na forum:

http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.php?f=26&t=24042

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Florek2b
Peugeot 205 Master
Posty: 2196
Rejestracja: 10 gru pn, 2007 5:34 am
Posiadany PUG: 205 GR 1,9 (jak ktoś jeszcze ma 1,9 w 5 drzwiach niech da znać :D)
Numer Gadu-gadu: 1958447
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Naprawa bloku/wymiana wału w TU3M.

Post autor: Florek2b »

Prezes jak to faktycznie jest pęknięte tak jak pokazałeś to niema najmniejszych powodów, żeby obawiać się spawania 8)7

Tylko musisz poszukać spawacza z TIG-iem dopilnować, żeby odpowiednio z ukosował krawędzie i moim zdaniem nie masz co sie obawiać o trwałość tego rozwiązania, a na pewno będzie lepsze niż poddawane tu pomysły z klejeniem epoksydami 8)7

Ten element nie przenosi większych obciążeń i jestem przekonany, że są w Polsce magicy którzy przykręcili by skrzynię bez tego kawałka i gdybyś nie wiedział, że go niema to byś sie nie domyślił, a auto by jeździło :P :twisted:
szymon
Junior
Posty: 437
Rejestracja: 25 gru sob, 2010 10:13 pm
Posiadany PUG: 205 GR 1.4 1992
Numer Gadu-gadu: 125384
Lokalizacja: Ostrowiec Św

Re: Naprawa bloku/wymiana wału w TU3M.

Post autor: szymon »

Właśnie tego typu napraw uczyłem sie w szkole i śmiało można spawać kadłuby żeliwne i jak amelinowe :) stosowane są te kleje ale ja radę pospawać bo to jednak jest część która łączy się ze skrzynią, w dzisiejszych czasach to jest tak że zarżnąć silnik i włożyć drugi o metodach naprawy bloku się zaponiało :) nie masz co się bać tej naprawy
ODPOWIEDZ