TU3 kręci, nie odpala

Dyskusje na temat serwisowania, naprawiania oraz modyfikowania silnikow typu TU.
Awatar użytkownika
granit
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 23 paź wt, 2012 6:20 pm
Posiadany PUG: 205 RGC
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Łódź

TU3 kręci, nie odpala

Post autor: granit »

Witam,
poczytałem na forum trochę na temat możliwych przyczyn takiego stanu rzeczy, jednak u mnie objawy są nieznacznie inne...
opiszę co robiłem, żeby nakierować na właściwe tory...
więc tak przed opisanymi zmianami samochód jeździł, jednak czasem się "dławił" i ogólnie jakby mu mocy brakowało
wymieniłem: uszczelki kolektora wydechowego, dolotowego, czujnik temp. cieczy, przewody WN, kopułka, palec, cewka zapłonowa, filtr paliwa, filtr powietrza, płyn chłodzący, wykręcałem też aparat zapłonowy
po zmontowaniu wszystkiego odpalił i pochodził ok. 10 minut, nierówno, tak jakby miał zgasnąć, po czym zgasł i już nie chciał się uruchomić, parę dni temu znów spróbowałem i udało się odpalić, ale te same objawy, ok. 10 minut pochodził, mocy brakowało, kopcił na biało i w końcu zgasł
moje pytania: jak podłączyć właściwie przewody WN, ja najpierw podłączyłem licząc od strony skrzyni wg. napisów na kopułce od 1 do 4, później przeczytałem na forum, że kolejność zapłonu jest 1-3-4-2, więc podłączyłem w ten sposób, że 1 cylinder do 1 na kopułce, 3 cylinder do 2 na kopułce, 4 do 3 na kopułce i 2 cylinder do 4 na kopułce, ale bez zmian, nic to nie dało
sprawdziłem pompę paliwa, na pompę prąd dochodzi, pompa miała jakiegoś paprocha i się blokowała, po wyjęciu paprocha działa, słychać ją po przekręceniu kluczyka i paliwo po zdjęciu węża przy monowtrysku leci, mam jedynie wątpliwości co do prawidłowości montażu filtra paliwa, bo nie miał on strzałki i zamontowałem tak jak u etzolda jest pokazany na obrazku filtr Boscha, czyli kołnierzem (zgrzewem) w kierunku odprowadzenia z filtra
kwestia aparatu zapłonowego, są tam dwie kreski, tak jak by ktoś zaznaczył właściwe położenie, więc ustawiłem na tych kreskach, żeby się nakładały
kostki mam niepodpięte w tym nadkolu, przy którym jest akumulator, szykuję auto do blacharza, więc poodpinałem - wydaje mi się, że są tam kostki do lampy, zbiorniczka od spryskiwacza i jedna luźna, te które wchodzą do takiej czarnej skrzyneczki, gdzie są bezpieczniki są podpięte
moje podejrzenia to: pompa zbyt słaba, niewłaściwie wyregulowany zapłon, błędny montaż filtra paliwa albo walnięty monowtrysk
jeśli ktoś ma jakieś pomysły to będę wdzięczny, chyba, żę jest ktoś z Łodzi, kto mógłby podjechać w okolice M1, bo tu stoi auto w garażu i spojrzeć fachowym okiem, auta nie chcę ciągać do mechanika na lince, bo jest trochę zdemontowane, do tego nie ma przeglądu, więc fajnie gdyby udało się go uruchomić ;)
Awatar użytkownika
cejot
Forum Admin
Posty: 3561
Rejestracja: 23 kwie pn, 2007 1:37 am
Posiadany PUG: 205 Automatic, 205 El Charro, 205 ...
Lokalizacja: Warszawa

Re: TU3 kręci, nie odpala

Post autor: cejot »

Nie chciałbym być niemiły, ale skoro auto jest częściowo rozebrane, kable poodłączane i sam sugerujesz różne rozwiązania problemu, których nie sprawdziłeś to... w zasadzie jakich uwag od nas oczekujesz?

Jeśli chodzi po prostu o pytanie "Czy ktoś z Łodzi może pomóc?" to temat nadaje się do działu Ogólne.
Jedź na biegu, żyj na luzie... :)

-----
205 '91 Automatic | 205 '92 El Charro | 205 '94 La Moisissure
Awatar użytkownika
granit
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 23 paź wt, 2012 6:20 pm
Posiadany PUG: 205 RGC
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Łódź

Re: TU3 kręci, nie odpala

Post autor: granit »

już myślałem, że jakaś sugestia, a tu nic konkretnego... auto jest zabawką, więc nie spieszy mi się z naprawą i nie chcę wymieniać po kolei wszystkich elementów, które mogą być wadliwe - opisałem problem jaki mam, często ktoś z własnego doświadczenia może podpowiedzieć - "zajrzyj tu czy tam", bo mógł mieć podobny problem - na forum renault clio często takie wpisy się pojawiały i sam nie raz starałem się coś podpowiedzieć mniej doświadczonym użytkownikom, tutaj ja jestem w roli mniej doświadczonego i stąd założenie tematu, a kwestia tego czy jesteś miły czy nie - bez znaczenia - do tematu, o który pytałem swoim postem nic nie wniosłeś :roll:
Awatar użytkownika
cejot
Forum Admin
Posty: 3561
Rejestracja: 23 kwie pn, 2007 1:37 am
Posiadany PUG: 205 Automatic, 205 El Charro, 205 ...
Lokalizacja: Warszawa

Re: TU3 kręci, nie odpala

Post autor: cejot »

Może za bardzo skróciłem swoją wypowiedź. Napisałeś o rzeczach, które ja poleciłbym Ci do sprawdzenia. Także tok rozumowania najwyraźniej masz dobry, ale musisz te rzeczy po prostu sprawdzić.

Skoro masz odłączone różne kable to może gdzieś brakuje masy.
Jak już odpala to pracuje na 4 cylindrach?
Jedź na biegu, żyj na luzie... :)

-----
205 '91 Automatic | 205 '92 El Charro | 205 '94 La Moisissure
Awatar użytkownika
granit
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 23 paź wt, 2012 6:20 pm
Posiadany PUG: 205 RGC
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Łódź

Re: TU3 kręci, nie odpala

Post autor: granit »

Staram się wyeliminować wspomniane tematy... dziś zająłem się przewodami, które nie były podpięte do masy w lewym nadkolu, także wszystko już spięte, chociaż zostało mi parę luźnych wtyczek, jutro umieszczę zdjęcia, liczę że ktoś będzie wiedział co to za kostki i czy są istotne, czy chodził na 4 garach - nie powiem, bo nie sprawdziłem jak chodził, a teraz nie odpala, więc nie ma jak... rzeczywiście teraz tak się zastanawiam i kiedyś jak miałem w clio jedną cewkę nie zapiętą to były podobne objawy, jak tutaj...hmm świadczyłoby to, że na którymś garze może nie chodzić... czy możliwym powodem może być tylko uszkodzona świeca, przewód WN (nowe) i cewka (nowa) czy coś jeszcze?
Awatar użytkownika
granit
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 23 paź wt, 2012 6:20 pm
Posiadany PUG: 205 RGC
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Łódź

Re: TU3 kręci, nie odpala

Post autor: granit »

porobiłem fotki, może coś ma znaczenie...
Obrazek
niepokojące są te kable związane taśmą izolacyjną, wygląda tak jakby ktoś polikwidował jakieś wtyczki
Obrazek
tutaj zastanawiam się jaki wężyk podciśnieniowy powinien wchodzić od góry na ten biały trójnik obok pochłaniacza par paliwa
Obrazek
a tu wtyczki, zielona i czerwona - od czego to jest ???
Awatar użytkownika
cejot
Forum Admin
Posty: 3561
Rejestracja: 23 kwie pn, 2007 1:37 am
Posiadany PUG: 205 Automatic, 205 El Charro, 205 ...
Lokalizacja: Warszawa

Re: TU3 kręci, nie odpala

Post autor: cejot »

1) nie wiem, trzeba by kable prześledzić
2) żadnego wężyka od góry się nie podłącza
3) czerwona to chyba od kierunkowskazu, a zielona... chyba niepodłączona
Jedź na biegu, żyj na luzie... :)

-----
205 '91 Automatic | 205 '92 El Charro | 205 '94 La Moisissure
Awatar użytkownika
Manwe
Peugeot 205 Master
Posty: 2013
Rejestracja: 04 wrz pt, 2009 2:48 pm
Posiadany PUG: 205 lacoste'86, 205 gti ph1'87, 309 ph1 3d graffic'89, citroen ax ph1'86, citroen bx ph1'86
Numer Gadu-gadu: 7424729
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: TU3 kręci, nie odpala

Post autor: Manwe »

jak odsłonisz te czarne koszulki to jest 50/50, że są tam jakieś numery na kablach, jak jest to coś takiego jak kierunkowskaz a nie jakiś czujnik to jest duża szansa, że schemat z byle etzolda ci trochę rozjaśni 8)7
Obrazek
szukam zderzaków z green'a, lacoste'a, białego cj lub open'a
przygarne silnik ET3, gumowy spojler tylnej klapy Peugeot 309 gti, licznik z obrotomierzem z bx'a ph1
Awatar użytkownika
granit
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 23 paź wt, 2012 6:20 pm
Posiadany PUG: 205 RGC
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Łódź

Re: TU3 kręci, nie odpala

Post autor: granit »

rozwiązanie było proste: wystarczyło wymienić pompę paliwa, poprzednia działała, ale dawała za małe ciśnienie
ODPOWIEDZ