RG 93r. problem z silnikiem

Dyskusje na temat serwisowania, naprawiania oraz modyfikowania silnikow typu TU.
Awatar użytkownika
bhejduk
Uzalezniony
Posty: 518
Rejestracja: 20 wrz wt, 2011 11:36 pm
Posiadany PUG: Roland Garros Cabrio 1.4
Lokalizacja: Łódź

RG 93r. problem z silnikiem

Post autor: bhejduk »

Witajcie,
od jakiegoś czasu zauważyłem problem z silnikiem w swoim cabrio, być może występował już wcześniej, ale w ostatnim czasie jeździ nim głównie moja żona. Problemem jest zapalająca się kontrolka silnika, co jakiś czas, szczególnie na wertepach, zapala się i po chwili gaśnie. Zauważyłem też że ciężko zapala po nocnym postoju, zazwyczaj zaskakiwał od razu, a od jakiegoś czasu potrzebuje dłuższej chwili by odpalić. Który czujnik może być uszkodzony?
Bartek jestem.
cyborg
Uzalezniony
Posty: 994
Rejestracja: 14 lut pn, 2005 3:25 pm
Posiadany PUG: Ex 205 XS 1,4 75 KM
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Brodnica

Re: RG 93r. problem z silnikiem

Post autor: cyborg »

Zacznij od zczytania kodow bledow, bez tego możemy ci powrozyc..
Awatar użytkownika
szysz61
Junior
Posty: 160
Rejestracja: 05 wrz śr, 2012 10:10 pm
Posiadany PUG: 205 RG 1990, 205 cabrio RG 1992
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kościerzyna

Re: RG 93r. problem z silnikiem

Post autor: szysz61 »

Proponuję zmienić stację paliw, może to wina benzyny.
cyborg
Uzalezniony
Posty: 994
Rejestracja: 14 lut pn, 2005 3:25 pm
Posiadany PUG: Ex 205 XS 1,4 75 KM
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Brodnica

Re: RG 93r. problem z silnikiem

Post autor: cyborg »

szysz 61, prosze cie, to nie piaskownica, nie udzielaj takich porad w dziale technicznym..
Awatar użytkownika
bhejduk
Uzalezniony
Posty: 518
Rejestracja: 20 wrz wt, 2011 11:36 pm
Posiadany PUG: Roland Garros Cabrio 1.4
Lokalizacja: Łódź

Re: RG 93r. problem z silnikiem

Post autor: bhejduk »

Błędy sprawdziłem zanim zadałem to pytanie i komputer nie wykazuje uszkodzenia czujnika, jak wspomniałem kontrolka pali się tylko w określonych sytuacjach i to przez kilka sekund.

Paliwo jest tankowane cały czas na jednej stacji, myślę że nie jest to bezpośrednią przyczyną.

Myślę że któraś wtyczka może mieć luz, ale jak je sprawdzałem to wszystkie trzymają swoje miejsca.
Bartek jestem.
cyborg
Uzalezniony
Posty: 994
Rejestracja: 14 lut pn, 2005 3:25 pm
Posiadany PUG: Ex 205 XS 1,4 75 KM
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Brodnica

Re: RG 93r. problem z silnikiem

Post autor: cyborg »

Jeżeli komputer widzi jakiś problem i zapala kontrolke, to zapisuje to w swojej pamięci i możesz to zczytac później. Jeżeli nic nie zapisuje to albo jest uszkodzony sam ECU, albo może przewod od kostki do zczytywania bledow gdzies ci masuje na dziurach?
Awatar użytkownika
bhejduk
Uzalezniony
Posty: 518
Rejestracja: 20 wrz wt, 2011 11:36 pm
Posiadany PUG: Roland Garros Cabrio 1.4
Lokalizacja: Łódź

Re: RG 93r. problem z silnikiem

Post autor: bhejduk »

I to jest podpowiedź, auto nie wyświetla mi żadnych błędów, dlatego pytam was o poradę, nie jest to uciążliwe, auto pali mało, jest sprawne, ale ja lubię jak wszystko jest tip-top.

Zauważyłem że obroty lubią się wieszać, zazwyczaj spadają od razu, ale zdarza się że czasem obroty wiszą na 1500 tys i spadają dopiero po jakimś czasie.
Bartek jestem.
Awatar użytkownika
bhejduk
Uzalezniony
Posty: 518
Rejestracja: 20 wrz wt, 2011 11:36 pm
Posiadany PUG: Roland Garros Cabrio 1.4
Lokalizacja: Łódź

Re: RG 93r. problem z silnikiem

Post autor: bhejduk »

Mam!
Są kody, 52,32,31.
Nie mam dostępu do etzolda, nie mam jak sprawdzić.
Bartek jestem.
2mouse
Peugeot 205 Master
Posty: 2043
Rejestracja: 18 lip ndz, 2010 10:29 am
Numer Gadu-gadu: 0

Re: RG 93r. problem z silnikiem

Post autor: 2mouse »

bhejduk pisze:Nie mam dostępu do etzolda, nie mam jak sprawdzić.
Nie tylko w jednym Etzoldzie kody są... :W

Wszystkie dotyczą regulacji mieszanki - "Wiązka przewodów, nieprawidłowe paliwo, sonda lambda nieszczelność po stronie wydechowej, ciśnienie paliwa, regulacja wtrysku, zawór elektromagnetyczny filtra z węglem aktywnym, stopień sprężania, zapchany filtr powietrza, układ zapłonu, komputer sterujący silnika".

Zacząłbym od mycia konektorów, sprawdzając po kolei, czy nie ma połamanych kabli, łącznie ze wtykiem wiązki do kompa, potem lambda (nie zaczął palić nadmiernie?) i ten zawór filtra... Niby nic, a to może być to... O banały typu filtr powietrza nie pytam, mniemając, że jest w najlepszym porządku?....
Resztę mądrzejsi podpowiedzą... :Y
grzesiek309
Peugeot 205 Master
Posty: 5502
Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: RG 93r. problem z silnikiem

Post autor: grzesiek309 »

Proponuję jeszcze sprawdzić stan kabli przy wtyczkach. Niestety w tym wieku izolacja lubi pękać, a nawet odpadać.
Walczyłem kilka dni temu z RG, gdzie paliwo lało się prawie ciurkiem z wtryskiwacza. Okazało się, że było zwarcie tuż przy wtyczce na monowtrysku i wtryskiwacz był permanentnie otwarty.
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia... :D
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko ;) https://www.facebook.com/205renovation/
Awatar użytkownika
bhejduk
Uzalezniony
Posty: 518
Rejestracja: 20 wrz wt, 2011 11:36 pm
Posiadany PUG: Roland Garros Cabrio 1.4
Lokalizacja: Łódź

Re: RG 93r. problem z silnikiem

Post autor: bhejduk »

Witajcie,
Powiedzcie mi czy błąd 32, może być powodowany np zapchanym katalizatorem? Błąd 31 odpowiedzialny za szczelność układu dolotowego, odezwał się po założeniu gazu, układ wydaje się szczelny, ale sam dolot przy grillu jest rozłączony, łapał za dużo zimnego powietrza i gasł przy redukcji biegów, czy to może powodować wyskakiwanie ww. błędu.

Kostki przy sondzie są sprawne, wyczyszczone, błąd nadal występuje, myślę że sama sonda padła.

Zastanawia mnie też to, że kontrolka od silnika zapala się przy podjeżdżaniu pod górkę, przy gwałtownym ruszaniu z miejsca, zapala się w sytuacjach gdy samochód się przechyla, kiedy bagażnik opada, a silnik się unosi. Czemu?
Bartek jestem.
Awatar użytkownika
bhejduk
Uzalezniony
Posty: 518
Rejestracja: 20 wrz wt, 2011 11:36 pm
Posiadany PUG: Roland Garros Cabrio 1.4
Lokalizacja: Łódź

Re: RG 93r. problem z silnikiem

Post autor: bhejduk »

Dzięki za pomoc, szczęśliwie problem zniknął po wymianie sondy lambda.
Pozostał jedynie błąd 32 odpowiadający za nieszczelność układu wydechowego. Pozostała jeszcze jedna kwestia, kopcenia na czarno, nie wiem czemu. Oleju nie bierze.
Bartek jestem.
2mouse
Peugeot 205 Master
Posty: 2043
Rejestracja: 18 lip ndz, 2010 10:29 am
Numer Gadu-gadu: 0

Re: RG 93r. problem z silnikiem

Post autor: 2mouse »

bhejduk pisze:Dzięki za pomoc, szczęśliwie problem zniknął po wymianie sondy lambda.
Pozostał jedynie błąd 32 odpowiadający za nieszczelność układu wydechowego. Pozostała jeszcze jedna kwestia, kopcenia na czarno, nie wiem czemu. Oleju nie bierze.
Może bierze tylko mało... Pamiętaj, że typową usterką tego silnika, są padnięte uszczelniacze zaworowe... Poza tym komp musi na jakiejś podstawie wykrywać nieszczelność wydechu. I jest to zazwyczaj AFR, sczytywany z lambdy. jednym słowem sonda może być ok, ale mieszanka może być za bogata. To Jetronic? Sprawdź działanie ufa...
cyborg
Uzalezniony
Posty: 994
Rejestracja: 14 lut pn, 2005 3:25 pm
Posiadany PUG: Ex 205 XS 1,4 75 KM
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Brodnica

Re: RG 93r. problem z silnikiem

Post autor: cyborg »

Eee, ufo nie powoduje bledow. Sam jezdzilem 6 lat na padnietym ufo zanim się o tym dowiedziałem i je oddalem do regeneracji..
Awatar użytkownika
bhejduk
Uzalezniony
Posty: 518
Rejestracja: 20 wrz wt, 2011 11:36 pm
Posiadany PUG: Roland Garros Cabrio 1.4
Lokalizacja: Łódź

Re: RG 93r. problem z silnikiem

Post autor: bhejduk »

Powiedzcie mi jedną rzecz, czy jeśli uszczelka pod głowicą miała by przedmuch pomiędzy kanałami wodnymi, a wydechem, to czy sonda odczytała by to jako dziurę w wydechu.
Bartek jestem.
ODPOWIEDZ