16 zaworowa głowica do TU3

Dyskusje na temat serwisowania, naprawiania oraz modyfikowania silnikow typu TU.
Awatar użytkownika
bhejduk
Uzalezniony
Posty: 518
Rejestracja: 20 wrz wt, 2011 11:36 pm
Posiadany PUG: Roland Garros Cabrio 1.4
Lokalizacja: Łódź

Re: 16 zaworowa głowica do TU3

Post autor: bhejduk »

Czy ten silnik jest z rodziny TU, można go swapować na ory skrzynię? http://allegro.pl/silnik-1-6-16v-nfu-20 ... 80665.html
Bartek jestem.
grzesiek309
Peugeot 205 Master
Posty: 5502
Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: 16 zaworowa głowica do TU3

Post autor: grzesiek309 »

Spasuje, tylko sporo zabawy z elektryką, bo mam między innymi elektroniczną przepustnicę :(
Sam myślałem nad wsadzeniem takiego do 106, bo łatwiej dostępny i tańszy od 16 ze 106 :)
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia... :D
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko ;) https://www.facebook.com/205renovation/
Awatar użytkownika
bhejduk
Uzalezniony
Posty: 518
Rejestracja: 20 wrz wt, 2011 11:36 pm
Posiadany PUG: Roland Garros Cabrio 1.4
Lokalizacja: Łódź

Re: 16 zaworowa głowica do TU3

Post autor: bhejduk »

Elektryka to ciężka sprawa, ale zanim za to się wezmę ogarnę kwestię na schematach.
Obawiam się też wydechu.
Znalazłem kolektor, http://allegro.pl/kolektor-wydechowy-10 ... 36444.html da się z tego coś wymajstrować dalej.
Bartek jestem.
Awatar użytkownika
bhejduk
Uzalezniony
Posty: 518
Rejestracja: 20 wrz wt, 2011 11:36 pm
Posiadany PUG: Roland Garros Cabrio 1.4
Lokalizacja: Łódź

Re: 16 zaworowa głowica do TU3

Post autor: bhejduk »

Czy przepustnica elektryczna która była montowana w tym silniku jest lepsza od mechanicznej?

Czy istnieje jakiś spisz części do danej jednostki, np że ten silnik powinien mieć przepustnice nr xxyy88989, a sterownik ss2345 itd.?
Bartek jestem.
Awatar użytkownika
bhejduk
Uzalezniony
Posty: 518
Rejestracja: 20 wrz wt, 2011 11:36 pm
Posiadany PUG: Roland Garros Cabrio 1.4
Lokalizacja: Łódź

Re: 16 zaworowa głowica do TU3

Post autor: bhejduk »

grzesiek309 pisze:Spasuje, tylko sporo zabawy z elektryką, bo mam między innymi elektroniczną przepustnicę :(
Sam myślałem nad wsadzeniem takiego do 106, bo łatwiej dostępny i tańszy od 16 ze 106 :)
A co jeszcze po za nią?

Jestem wstanie sam sobie odpowiedzieć. Przełożenie pedału gazu z potencjometrem, czy samego silnika z całym osprzętem to bułka z masłem, problem powstaje przy instalacji elektrycznej. Elektroniczne przepustnice sterowane są wiązką z tak zwanym Muxem, http://www.206club.net/showthread.php?t=41917. Niestety to jest prawie nie możliwe do zainstalowania u nas w aucie, raczej nie opłacalne, jedynym sposobem jest wstawienie tej wiązki od przednich do tylnych świateł, co za tym idzie licznika i dziesiątek innych rzeczy.
Bartek jestem.
Awatar użytkownika
bhejduk
Uzalezniony
Posty: 518
Rejestracja: 20 wrz wt, 2011 11:36 pm
Posiadany PUG: Roland Garros Cabrio 1.4
Lokalizacja: Łódź

Re: 16 zaworowa głowica do TU3

Post autor: bhejduk »

Panowie!
Czy na blok od 1.4 TU3M, nada się głowica z pełnym wtryskiem 8 zaworowa z np.306?
Bartek jestem.
Awatar użytkownika
mlody333
Uzalezniony
Posty: 946
Rejestracja: 23 cze sob, 2012 4:39 pm
Posiadany PUG: Był 205, 307 jest 106 TU1JP oraz 207 TU5JP4
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kielce

Re: 16 zaworowa głowica do TU3

Post autor: mlody333 »

Do TU3M nada się głowica z TU3JP z 306. Różnica tkwi w braku kanałów wodnych w głowicy na wielopunkt, reszta powinna pasować. Też drążę temat bo czeka mnie remont głowicy, albo swap silnika.
Awatar użytkownika
bhejduk
Uzalezniony
Posty: 518
Rejestracja: 20 wrz wt, 2011 11:36 pm
Posiadany PUG: Roland Garros Cabrio 1.4
Lokalizacja: Łódź

Re: 16 zaworowa głowica do TU3

Post autor: bhejduk »

Ciesze się bardzo!!
Mam dół od TU3M, miałem go remontować,co jest kuszące ale drogie, jest to najpewniejsze rozwiązanie z możliwych. Później zrodziła mi się myśl o swapie na 1.6 16v, wszystko pięknie ładnie, ale za tym idzie chłodnica większa i tym podobne, kolejna kwestia to brak pewności co do silników oferowanych na allegro, raz już się na to naciąłem. Zastanawiałem się też czy realnie potrzebne mi te 110KM, wszystko w aucie przeliczone jest na 75km, skrzynia zawieszenie, hamulce, jechać kabrio szybciej niż 110km/h bez dachu się zwyczajnie nie da i nie ma to sensu. Dlatego chcąc się pozbyć monowtrysku pomyślałem że zrobię ten remont całego silnika, uzyskując najlepszy efekt i dam głowicę pod wielopunkt! Warto się bawić? Co o tym mylicie

Powiedzcie mi jak bardzo różnią się głowice pomiędzy 1.4 a 1.6? Chodzi mi o średnice zaworów i inne pierdoły.
Bartek jestem.
Awatar użytkownika
bhejduk
Uzalezniony
Posty: 518
Rejestracja: 20 wrz wt, 2011 11:36 pm
Posiadany PUG: Roland Garros Cabrio 1.4
Lokalizacja: Łódź

Re: 16 zaworowa głowica do TU3

Post autor: bhejduk »

Głowice pasują pomiędzy tymi silnikami.
Bartek jestem.
Awatar użytkownika
Manwe
Peugeot 205 Master
Posty: 2013
Rejestracja: 04 wrz pt, 2009 2:48 pm
Posiadany PUG: 205 lacoste'86, 205 gti ph1'87, 309 ph1 3d graffic'89, citroen ax ph1'86, citroen bx ph1'86
Numer Gadu-gadu: 7424729
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: 16 zaworowa głowica do TU3

Post autor: Manwe »

jakbyś potrzebował to mam prawie cały silnik TU3JP łącznie z kompem i wiązką do niego
Obrazek
szukam zderzaków z green'a, lacoste'a, białego cj lub open'a
przygarne silnik ET3, gumowy spojler tylnej klapy Peugeot 309 gti, licznik z obrotomierzem z bx'a ph1
Awatar użytkownika
mlody333
Uzalezniony
Posty: 946
Rejestracja: 23 cze sob, 2012 4:39 pm
Posiadany PUG: Był 205, 307 jest 106 TU1JP oraz 207 TU5JP4
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kielce

Re: 16 zaworowa głowica do TU3

Post autor: mlody333 »

Witam, w tym temacie poruszana była masa silników czy ma ktoś wiedzę ile ważą skrzynie biegów MA i BE?? Planuję wrzucić TU5JP do Puga w zasadzie zrobię to na dniach. Nie wiem czy zostawić seryjne sprężyny czy wrzucić te od GTI? Czy ma ktoś pojęcie czy auto pójdzie w górę czy w dół na seryjnych spręzynach, a jak zachowa się na tych z GTI? Jeżeli brać pod uwagę masę samego bloku to różnica jest minimalna i wypadałoby wrzucić te z GTI, ale skrzynia i reszta osprzętu też trochę waży stąd moje pytanie.

O i znalazłem forum GTI drivers http://forum.205gtidrivers.com/index.ph ... 614&page=9:

On the subject of gearboxes, the book weights and maximum torque rating is listed as follows for manual and automatic gearboxes:

MA (rated to 138Nm) = 31.7kg
BE (rated between 210 and 250Nm) = 36.6kg

TU3M (1360cc 8v alloy block monopoint injection) = 92kg
TU5JP (1587cc 8v iron block injection) = 109kg
XU52C (1580cc 8v alloy block carb) = 10kg
XU5JP (1580cc 8v alloy block injection) = 108.5kg
XU92C (1905cc 8v alloy block carb) = 115kg

TU3M + MA = 128,6
TU5JP + MA = 140,7 kg
XU5JP + BE = 145,1 kg
XU92C + BE = 151,6
Różnica 1.4/1.6 = 12 kg
Pomiędzy 1.6TU/1.6-1.9XU różnica od 5 do 11 kg + różnica w osprzęcie około 2 kg mniej w TU. I jakie springi wrzucić, jak (dużo, mało) przy takich różnicach siadają sprężyny? Skłaniam się przy zostawieniu serii.
Ostatnio zmieniony 20 cze pn, 2016 10:32 pm przez mlody333, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
Filipczak
Junior
Posty: 484
Rejestracja: 25 sty sob, 2014 9:32 pm
Posiadany PUG: Był: GT 1992 1.4, Green 1991 1.4, CTI 1990 1.9, Junior 1987 1.1 Jest: XR 1.1 '91
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków

Re: 16 zaworowa głowica do TU3

Post autor: Filipczak »

Ogolnie to nie ten temat chyba. Co do wagi, to kazde TU5 jest na zeliwnym bloku, przez co jest ciezsze (oczywiscie jesli masz obecnie aluminiowy blok), auto pojdzie na pewno w dol. Co do sprezyn, to zostawilbym serie na poczatku, chociaz pewnie poczujesz pogorszenie jakosci prowadzenia.
Polecalbym zalozenie od razu zawiasu z GTI, sztywniejszy stabilizator na pewno pomoze przy wiekszej masie.
grzesiek309
Peugeot 205 Master
Posty: 5502
Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: 16 zaworowa głowica do TU3

Post autor: grzesiek309 »

Stabilizator w GTI nie jest sztywniejszy, wręcz przeciwnie :P
Ale fakt, że sprężyny z 1,4 mogą być za miękkie i zawias siądzie :wink: Ostatnio kupiłem 1,6 16V do RG i zastanawiam się właśnie nad sprężynami :wink: Jamexy dedykowane do TU mogą być za miękkie i za niskie 8)7
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia... :D
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko ;) https://www.facebook.com/205renovation/
Awatar użytkownika
Filipczak
Junior
Posty: 484
Rejestracja: 25 sty sob, 2014 9:32 pm
Posiadany PUG: Był: GT 1992 1.4, Green 1991 1.4, CTI 1990 1.9, Junior 1987 1.1 Jest: XR 1.1 '91
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków

Re: 16 zaworowa głowica do TU3

Post autor: Filipczak »

Stab w GTI sam w sobie moze nie jest sztywniejszy ale dziala na niego mniejsze "ramie" przez co przod powinien byc bardziej stabilny, dodtkowo stabilizator w GTI nie przenosi sil przod-tyl, tak jak w wersji bieda.
grzesiek309
Peugeot 205 Master
Posty: 5502
Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: 16 zaworowa głowica do TU3

Post autor: grzesiek309 »

Stab w GTI to po prostu stabilizator :wink: W zwykłym zawiasie pełni też rolę wahacza :wink:
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia... :D
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko ;) https://www.facebook.com/205renovation/
ODPOWIEDZ