Strona 2 z 3

Re: Remont silnika TU3M

: 04 sty sob, 2014 6:41 pm
autor: cyborg
To nie znaczy ze Magneti jest lepszy niz Bosch - po prostu miales pecha i uszkodzenie ktorego nie znalazles.. Boschowskich ukladow wtryskowych jest znacznie wiecej w samych Pugach, ze nie wspomne o Fiatach, Wieśwagenach, Cytrynach i innych Lanciach.. I ten i ten jest dobry pod warunkiem ze sprawny, wiec nie ma sensu przepruwac osprzetu i wiazek z jednego typu na drugi tylko dlatego ze cos nie dziala - latwiej by bylo doprowadzic do sprawnosci ten ktory sie ma

Re: Remont silnika TU3M

: 04 sty sob, 2014 7:35 pm
autor: HideoOSW
Uszkodzenie którego ja nie znalazłem ani mechanicy w okolicy którzy rozkładali ręce. A podobno montowany w VW itp, itd. Brat miał TU3M na boshu i to samo, nie szło dojść czemu i dlaczego. Nie mówie że MM jest lepszy ale Bosch jest upierdliwy akurat w peugeotach, cytrynach. Gdzies przeczytałem taką aluzję: że francuzy to trwałe samochody a co się psuje najczęściej to osprzęt notabene niemieckiego producenta?, przypadek czy spisek przeciwko konkurencji;) Przepruwać wiązek sie nie opłaca z tym się zgodzę, ale jak ktoś ma takie hobby to czemu nie.

Re: Remont silnika TU3M

: 05 sty ndz, 2014 5:11 pm
autor: bhejduk
Ja też nie mogę znaleźć przyczyny w tym układzie bosha, wszystko powinno działać, a jednak nadal coś nie jest tak.


Czy ktoś z was wie, gdzie można dostać ten czujnik z monowtrysku boscha?


Czego objawem są nie spadające obroty po odjęciu gazu? Utrzymują się chwilę i później spadają powolutku.

Re: Remont silnika TU3M

: 05 sty ndz, 2014 11:14 pm
autor: cyborg
Jeżeli sprawdzales nastawnik przepustnicy (niesłusznie zwany silniczkiem krokowym) oraz regulacje TPS-a oraz styku biegu jalowego, to ja bym zaczal szukac nieszczelności na dolocie 0 uszczelki pod kolektorem, pod przepustnica, wężyki podciśnieniowe (lacznie z tym od serwa), a nawet elektrozawor par benzyny

Re: Remont silnika TU3M

: 06 sty pn, 2014 9:55 am
autor: bhejduk
Muszę to wszystko zacząć przeglądać, potwornie mi ten silnik ostatnio kaprysi, ale trzeba przyznać że 1.4 to wdzięczna maszyna. Z nowym rokiem stałem się szczęśliwym bezrobotnym, więc będę mieć trochę czasu na auto.

Gdzie można kupić ten element?
Obrazek
To jest bakielitowy króciec przy pompie wody.

KrakerSx czy Ty w końcu ostatecznie ogarnąłeś swój silnik, chodzi równo, w czym miałeś usterkę?

Re: Remont silnika TU3M

: 06 sty pn, 2014 8:37 pm
autor: cyborg
Ten krociec to raczej wyłącznie uzywka, szukaj po szrotach, może komus się uda wyciagnac bez uszkodzenia

Re: Remont silnika TU3M

: 06 sty pn, 2014 8:53 pm
autor: jozek
Kupowałem to nowe do RGC. W krakowskim Bandzie mają. To jest tak kruche, że wątpię że uda ci się to zdemontować w 20 letnim silniku.

Re: Remont silnika TU3M

: 06 sty pn, 2014 9:04 pm
autor: bhejduk
Jozek, ile to kosztuje?

Re: Remont silnika TU3M

: 06 sty pn, 2014 9:20 pm
autor: jozek
Dla swojego zdrowia psychicznego nie notuje cen części do 205. Myślę że nie więcej jak 50 zł.

Re: Remont silnika TU3M

: 06 sty pn, 2014 10:11 pm
autor: krzyska

Re: Remont silnika TU3M

: 06 sty pn, 2014 10:19 pm
autor: szysz61
Do żeliwnego bloku i aluminiowego są różne wersje. Ostatnio udało mi się kupić do silnika 1,4 z blokiem aluminiowym zamiennik firmy TOPRAN za 40zł. Jest jeszcze opcja poszukania na allegro używki razem z obudową w dobrej cenie np. od citroena ZX.

Re: Remont silnika TU3M

: 06 sty pn, 2014 10:39 pm
autor: bhejduk
A to jest z wersji alu, czy żeliwnej?
Wydaje się podobne do tego mojego.

Re: Remont silnika TU3M

: 06 sty pn, 2014 10:44 pm
autor: szysz61
Ten pasuje do Twojej wersji i cena bardzo dobra.Tylko brać.

Re: Remont silnika TU3M

: 06 sty pn, 2014 11:04 pm
autor: bhejduk
Kupione. Przyda się. Dzięki chłopaki!

Re: Remont silnika TU3M

: 06 sty pn, 2014 11:13 pm
autor: cyborg
Dopiero spojrzałem ze w InterCarsie tez maja - ale cena zabija-prawie 109 zl..

http://sklep.intercars.com.pl/?grut=102 ... le=1&wsk=O