Lekki zamach czy to opłacalne?

Dyskusje na temat serwisowania, naprawiania oraz modyfikowania silnikow typu TU.
grzesiek309
Peugeot 205 Master
Posty: 5502
Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Lekki zamach czy to opłacalne?

Post autor: grzesiek309 »

Mam luzem kółko i mogę zważyć :wink:
To, że jest lekkie w zasadzie tłumaczy problemy z wolnymi obrotami w tych silnikach 8)7
Garros poniżej 1500ob nie chce równo pracować :N
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia... :D
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko ;) https://www.facebook.com/205renovation/
Awatar użytkownika
BzyQ
Uzalezniony
Posty: 568
Rejestracja: 01 maja ndz, 2011 1:00 am
Posiadany PUG: chyba Ty
Numer Gadu-gadu: 4534544
Lokalizacja: Kraków

Re: Lekki zamach czy to opłacalne?

Post autor: BzyQ »

Jak możesz to zważ jestem bardzo ciekaw ile dokładnie to waży , sam bym zważył ale w garażu nie mam dokładnej wagi i nigdy o tym nie pamiętam :oops: :P
2.9 V6 ot co !
grzesiek309
Peugeot 205 Master
Posty: 5502
Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Lekki zamach czy to opłacalne?

Post autor: grzesiek309 »

Mam dosłownie za ścianą pokoju sklep z wagą, więc będzie dokładne ważenie. Tylko cholera ciągle o tym zapominam, a bywam w garażu magazynku kilka razy dziennie 8)7
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia... :D
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko ;) https://www.facebook.com/205renovation/
Awatar użytkownika
simon3
Maniak
Posty: 1082
Rejestracja: 03 lis ndz, 2013 3:53 pm
Posiadany PUG: 205 XS 1.4 XY8 Leżak '88
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wrocław

Re: Lekki zamach czy to opłacalne?

Post autor: simon3 »

I jak Grzesiu z tym kołem i jego wagą? W XS'ie z leżakiem pewnie będzie podobnie - każde dotknięcie gazu powoduje odchylenie szyi :)
Leżak, Monoblok, Suitcase... XY...
grzesiek309
Peugeot 205 Master
Posty: 5502
Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Lekki zamach czy to opłacalne?

Post autor: grzesiek309 »

Prawie rok minął i nie zważyłem 8)7 Może w przyszłym tygodniu ogarnę :wink:
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia... :D
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko ;) https://www.facebook.com/205renovation/
Awatar użytkownika
Manwe
Peugeot 205 Master
Posty: 2013
Rejestracja: 04 wrz pt, 2009 2:48 pm
Posiadany PUG: 205 lacoste'86, 205 gti ph1'87, 309 ph1 3d graffic'89, citroen ax ph1'86, citroen bx ph1'86
Numer Gadu-gadu: 7424729
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Lekki zamach czy to opłacalne?

Post autor: Manwe »

w leżaku zamach jest cięższy, dochodzą jeszcze wagi kół zębatych przekładni pośredniej, ale i tak silnik jest raczej z tych lubiących się wkręcać
Obrazek
szukam zderzaków z green'a, lacoste'a, białego cj lub open'a
przygarne silnik ET3, gumowy spojler tylnej klapy Peugeot 309 gti, licznik z obrotomierzem z bx'a ph1
Awatar użytkownika
pyzio_dawca
Junior
Posty: 328
Rejestracja: 16 sty czw, 2014 7:05 pm
Posiadany PUG: Accent 1.6 TU
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Skawina/Krk

Re: Lekki zamach czy to opłacalne?

Post autor: pyzio_dawca »

mój zamach oryginalnie waży 3,7 kg :) Jakby sie uparł to cos by liznął z niego, ale nie wiem czy nie lepiej zajac sie wałem, korbami :D
Awatar użytkownika
scaliburgreg
Junior
Posty: 319
Rejestracja: 11 gru ndz, 2011 4:04 pm
Posiadany PUG: 205 XS TU3S 88'
Numer Gadu-gadu: 5932746
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

Re: Lekki zamach czy to opłacalne?

Post autor: scaliburgreg »

Ostatnio kilka razy prowadziłem auto nowsze niż mój z wtryskiem i mam już zboczenie, bo przy każdym dodaniu gazu wyczuwałem ten ułamek sekundy opóźnienia w reakcji na gaz, jaki u mnie na gaźniku nie występuje. Po przesiadce do swojego potworka gęba od razu się cieszyła z każdego muśnięcia gazu i tej natychmiastowej reakcji :D Dodając do tego lekkie koło zamachowe sytuacja u mnie wygląda tak, że jadąc normalnie po mieście i powoli zmieniając biegi każdy kolejny wchodzi mi z obrotów jałowych. Te pół sekundy zanim wrzucę bieg silnik już schodzi do 1 tyś obrotów. I to jest wytłumaczeniem, że jak daję komuś innemu prowadzić ten wóz, przy ruszaniu silnik gaśnie lub ruszamy z 3 tysięcy :P
Obrazek
Awatar użytkownika
Manwe
Peugeot 205 Master
Posty: 2013
Rejestracja: 04 wrz pt, 2009 2:48 pm
Posiadany PUG: 205 lacoste'86, 205 gti ph1'87, 309 ph1 3d graffic'89, citroen ax ph1'86, citroen bx ph1'86
Numer Gadu-gadu: 7424729
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Lekki zamach czy to opłacalne?

Post autor: Manwe »

no to jak rzeczywiście silnik spada do takich niskich obrotów to ma to negatywny wpływ na dynamikę, biegi powinny ci zapewniać poruszanie się w zakresie moment obr -> moc
Obrazek
szukam zderzaków z green'a, lacoste'a, białego cj lub open'a
przygarne silnik ET3, gumowy spojler tylnej klapy Peugeot 309 gti, licznik z obrotomierzem z bx'a ph1
Awatar użytkownika
pyzio_dawca
Junior
Posty: 328
Rejestracja: 16 sty czw, 2014 7:05 pm
Posiadany PUG: Accent 1.6 TU
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Skawina/Krk

Re: Lekki zamach czy to opłacalne?

Post autor: pyzio_dawca »

Mi, sie tak nie dzieje, więc wnioskuje, że po prostu trzeba szybko je zmieniać. I problem znika
Awatar użytkownika
stef
Uzalezniony
Posty: 995
Rejestracja: 18 gru sob, 2004 5:50 pm
Posiadany PUG: 205mi16
Numer Gadu-gadu: 4896812
Lokalizacja: okolice Lublina
Kontakt:

Re: Lekki zamach czy to opłacalne?

Post autor: stef »

2mouse pisze:Podkręci moc na górze o wartość poniżej błędu statystycznego i zabierze moment na dole, możliwe, że całkiem zauważalnie. Jako jeden z wielu elementów przeróbki może mieć sens, o ile zrobi to razem do kupy ktoś ogarnięty, z kim przedyskutujesz dokładnie charakterystykę odcinków, które jeździsz. Samo w sobie nie zrobi ci nic istotnego. A i jeszcze zapomnij o wyrównaniu jałowych obrotów... :)
Sorry ale nie mogłem się powstrzymać od skomentowania takich farmazonów!

Lżejsze koło zamachowe w żaden sposób nie wpłynie na krzywą mocy/momentu. Jest to jeden z najprostszych sposobów poprawy osiągów swojego samochodu. Zastosowanie takiego koła można w bardzo prosty sposób porównać do odchudzenia samego samochodu. Jeżeli jedziesz pod górkę z tak samo wciśniętym pedałem gazu nie będzie żadnej różnicy a jeżeli po chwili zaczniesz przyspieszać to zrobisz to szybciej z lekkim kołem. Z takim kołem silnik będzie szybciej wchodził i schodził z obrotów.

Negatywne skutki to mniej kulturalna praca na biegu jałowym (wszystko zależy o ile % odchudzimy koło w stosunku do serii).

Po odchudzeniu należy wyważyć koło dynamicznie :)
Obrazek
Awatar użytkownika
pyzio_dawca
Junior
Posty: 328
Rejestracja: 16 sty czw, 2014 7:05 pm
Posiadany PUG: Accent 1.6 TU
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Skawina/Krk

Re: Lekki zamach czy to opłacalne?

Post autor: pyzio_dawca »

Tu sie zgadzam w 100% ze Stefem.
Czytałem gdzieś, że zejście 1kg z masy wirującej, daje taki efekt jak odelżenie samochodu o chyba 50kg, czy cos w ten deseń. Czytałem wypowiedź takiego typka, który ściągnął 10kg z mas wirujacych, to juz był problem z plynna zmiana biegów itd. Ale ogólnie wydaje mi sie, ze warto sie pobawić :)
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Re: Lekki zamach czy to opłacalne?

Post autor: woocash »

10 kg? Mało wiem, więc z czego pytam.
Korby, wał i koło odleżone o 10 kg?
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
grzesiek309
Peugeot 205 Master
Posty: 5502
Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Lekki zamach czy to opłacalne?

Post autor: grzesiek309 »

Półosie, piasty, tarcze hamulcowe, koła :wink:
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia... :D
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko ;) https://www.facebook.com/205renovation/
Awatar użytkownika
scaliburgreg
Junior
Posty: 319
Rejestracja: 11 gru ndz, 2011 4:04 pm
Posiadany PUG: 205 XS TU3S 88'
Numer Gadu-gadu: 5932746
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

Re: Lekki zamach czy to opłacalne?

Post autor: scaliburgreg »

Manwe pisze:no to jak rzeczywiście silnik spada do takich niskich obrotów to ma to negatywny wpływ na dynamikę, biegi powinny ci zapewniać poruszanie się w zakresie moment obr -> moc
Chodziło mi o fakt - jak szybko ten silnik potrafi podnosić i tracić obroty ;) Dzieje się tak jak opisałem gdy jadę jak emeryt, ale rzecz jasna nie mam problemów z szybką zmianą biegów.


A co do zakresu: moment obr > moc - musiałbym jeździć od 4 tyś. do 6400 obrotów 8)7
Obrazek
ODPOWIEDZ