Lekki zamach czy to opłacalne?
-
- Junior
- Posty: 437
- Rejestracja: 25 gru sob, 2010 10:13 pm
- Posiadany PUG: 205 GR 1.4 1992
- Numer Gadu-gadu: 125384
- Lokalizacja: Ostrowiec Św
Lekki zamach czy to opłacalne?
Witam wpadł mi pomysł czy by tak nie zmniejszyć wagi koła zamachowego, pytanie moje ile to podkręci mój silniczek 1.4, czy to się opłaca robić?
Reanimacja GR http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.php?f=35&t=26336
Re: Lekki zamach czy to opłacalne?
Podkręci moc na górze o wartość poniżej błędu statystycznego i zabierze moment na dole, możliwe, że całkiem zauważalnie. Jako jeden z wielu elementów przeróbki może mieć sens, o ile zrobi to razem do kupy ktoś ogarnięty, z kim przedyskutujesz dokładnie charakterystykę odcinków, które jeździsz. Samo w sobie nie zrobi ci nic istotnego. A i jeszcze zapomnij o wyrównaniu jałowych obrotów...szymon pisze:Witam wpadł mi pomysł czy by tak nie zmniejszyć wagi koła zamachowego, pytanie moje ile to podkręci mój silniczek 1.4, czy to się opłaca robić?
-
- Junior
- Posty: 437
- Rejestracja: 25 gru sob, 2010 10:13 pm
- Posiadany PUG: 205 GR 1.4 1992
- Numer Gadu-gadu: 125384
- Lokalizacja: Ostrowiec Św
Re: Lekki zamach czy to opłacalne?
czyli auto będzie lepiej się zbierało tak ? a co jeszcze mogę zrobić żeby ten zamach działał lepiej jak piszesz?
Reanimacja GR http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.php?f=35&t=26336
- scaliburgreg
- Junior
- Posty: 319
- Rejestracja: 11 gru ndz, 2011 4:04 pm
- Posiadany PUG: 205 XS TU3S 88'
- Numer Gadu-gadu: 5932746
- Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Re: Lekki zamach czy to opłacalne?
Będzie się lepiej zbierał, o ile nie pozwolisz wskazówce obrotka zejść poniżej 4 tysięcy
Re: Lekki zamach czy to opłacalne?
I jałowe na 2500 ustawi...scaliburgreg pisze:Będzie się lepiej zbierał, o ile nie pozwolisz wskazówce obrotka zejść poniżej 4 tysięcy
Szymon, co chcesz jeździć? To jest absolutnie PODSTAWOWE pytanie, na które musisz sobie odpowiedzieć zanim cokolwiek zrobisz. Inaczej się narobisz, wydasz kasę i ...uj ci z tego przyjdzie...
-
- Junior
- Posty: 437
- Rejestracja: 25 gru sob, 2010 10:13 pm
- Posiadany PUG: 205 GR 1.4 1992
- Numer Gadu-gadu: 125384
- Lokalizacja: Ostrowiec Św
Re: Lekki zamach czy to opłacalne?
mi chodzi o jazdę taką na co dzień i na jakieś trasy i chciałbym podkręcić ten silniczek
Reanimacja GR http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.php?f=35&t=26336
Re: Lekki zamach czy to opłacalne?
To nie dłub przy kole, bo to nic ci nie da. 1,4 jest trudne do kręcenia i bez kasy rzędu co najmniej kilku tysięcy nie zrobisz nic korzystnego. Lepiej będzie zmienić silnik.szymon pisze:mi chodzi o jazdę taką na co dzień i na jakieś trasy i chciałbym podkręcić ten silniczek
- zmac
- Uzalezniony
- Posty: 529
- Rejestracja: 11 sty ndz, 2009 9:27 am
- Posiadany PUG: 309 gti, 206 gti, 205 cj
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Żyrardów/Garwolin
Re: Lekki zamach czy to opłacalne?
Kolega to chyba z hondziarzami za dużo czasu spędza. Tam co druga ma lekki zamach i ryczący wydech i nic poza tym, nie wspominając o zjedzonych błotnikach.
-
- Junior
- Posty: 437
- Rejestracja: 25 gru sob, 2010 10:13 pm
- Posiadany PUG: 205 GR 1.4 1992
- Numer Gadu-gadu: 125384
- Lokalizacja: Ostrowiec Św
Re: Lekki zamach czy to opłacalne?
to się kolego mylisz nie przebywam z takimi ludźmizmac pisze:Kolega to chyba z hondziażami za dużo czasu spędza. Tam co druga ma lekki zamach i ryczący wydech i nic poza tym, nie wspominając o zjedzonych błotnikach.
ja mam już w tu3m gaźnik od tu3s o kolektory, mam jeszcze wałek rozrządu tylko nie wiem czy też mi da przełożenie jego, a do tego myślałem że zamach jeszcze coś da ale to w takim razie szkoda zachodu
Reanimacja GR http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.php?f=35&t=26336
Re: Lekki zamach czy to opłacalne?
Sprawne? Stroił miejscowy fachman od wszystkiego czy ktoś ogarnięty?szymon pisze:ja mam już w tu3m gaźnik od tu3s o kolektory,
Jaki wałek? Z jakimi krzywkami?szymon pisze:mam jeszcze wałek rozrządu tylko nie wiem czy też mi da przełożenie jego,
Do jazdy po prostej drodze od jednej miejscowości do drugiej, rzeczywiście szkoda.szymon pisze: a do tego myślałem że zamach jeszcze coś da ale to w takim razie szkoda zachodu
-
- Junior
- Posty: 437
- Rejestracja: 25 gru sob, 2010 10:13 pm
- Posiadany PUG: 205 GR 1.4 1992
- Numer Gadu-gadu: 125384
- Lokalizacja: Ostrowiec Św
Re: Lekki zamach czy to opłacalne?
gaźnika i kolektory były przekładane z tamtego silnika do tego co mam obecnie i byłem na regulacji zapłony gaźnika i na regulacji gazu tyle co było robione, a wałek to nie wiem muszę znaleźć i zrobić fotki bo nie wiem jak to jest
a da się to wystroić wszystko żeby mu przybyło coś ?
a da się to wystroić wszystko żeby mu przybyło coś ?
Reanimacja GR http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.php?f=35&t=26336
- zmac
- Uzalezniony
- Posty: 529
- Rejestracja: 11 sty ndz, 2009 9:27 am
- Posiadany PUG: 309 gti, 206 gti, 205 cj
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Żyrardów/Garwolin
Re: Lekki zamach czy to opłacalne?
Tak akurat mi się skojarzyło. Kolega pracuje w sklepie motoryzacyjnym i jak przyjdzie taki to bez slownika polsko-hondziarskiego nie da rady porozmawiaćszymon pisze:to się kolego mylisz nie przebywam z takimi ludźmizmac pisze:Kolega to chyba z hondziażami za dużo czasu spędza. Tam co druga ma lekki zamach i ryczący wydech i nic poza tym, nie wspominając o zjedzonych błotnikach.
- HideoOSW
- Junior
- Posty: 269
- Rejestracja: 14 lis sob, 2009 3:23 pm
- Posiadany PUG: 205 Winner PTS / 205 GTI
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: Lekki zamach czy to opłacalne?
Gdzieś czytałem po forach ax czy 106 club że seryjnie już silniki TU 1.1 i 1.4 mają bardzo lekkie koło zamachowe, coś ponad 4kg. W seiczento sporting A grupowa specyfikacja pozwala zebrać na 4 kg, seryjnie ma 7kg!!
To by wyjaśniało dlaczego peugeocik słabnął mi w górach przy podjazdach no i to że te silniczki bardzo żwawo reagują na dotknięcie gazu. Jeszcze jedno co zauważyłem to to że na dwójce po wkręceniu na obroty, jak się puści gaz to rzuca nami do przodu.
Moja narzeczona mówi że ja płynnie jeździć nie umiem, a to nie ja to ON
Lekki zamach jest seryjnie:)
Więcej uzyskasz jak zrobisz porządnie wyliczony kolektor wydechowy 4:2:1 lub kupisz jakiś wyczynowy supersprinta czy OMP. http://www.mecatechnic.com/pieces.asp?l ... e3_ref=COL
Cały wydech 2 cale, końcowy pucharowy.
Porządny dolot racelanda np...
Wejdź na forum 106, tam chlopaki robią z silnika 1.1 74 konie bez obróbki samej głowicy:D tylko dolotem i wydechem, dawką paliwa.
TU1 ma potencjał na 100 koni, a Ty pytasz o jakieś podstawowe rzeczy zamiast samemu poszukać.
To by wyjaśniało dlaczego peugeocik słabnął mi w górach przy podjazdach no i to że te silniczki bardzo żwawo reagują na dotknięcie gazu. Jeszcze jedno co zauważyłem to to że na dwójce po wkręceniu na obroty, jak się puści gaz to rzuca nami do przodu.
Moja narzeczona mówi że ja płynnie jeździć nie umiem, a to nie ja to ON
Lekki zamach jest seryjnie:)
Więcej uzyskasz jak zrobisz porządnie wyliczony kolektor wydechowy 4:2:1 lub kupisz jakiś wyczynowy supersprinta czy OMP. http://www.mecatechnic.com/pieces.asp?l ... e3_ref=COL
Cały wydech 2 cale, końcowy pucharowy.
Porządny dolot racelanda np...
Wejdź na forum 106, tam chlopaki robią z silnika 1.1 74 konie bez obróbki samej głowicy:D tylko dolotem i wydechem, dawką paliwa.
TU1 ma potencjał na 100 koni, a Ty pytasz o jakieś podstawowe rzeczy zamiast samemu poszukać.
1991 GTI [M0TW]
1993 WINNER [M0MY]
1992 XS [P3XY] RIP
1993 WINNER [M0MY]
1992 XS [P3XY] RIP
- BzyQ
- Uzalezniony
- Posty: 568
- Rejestracja: 01 maja ndz, 2011 1:00 am
- Posiadany PUG: chyba Ty
- Numer Gadu-gadu: 4534544
- Lokalizacja: Kraków
Re: Lekki zamach czy to opłacalne?
Nie wiem jak w innych tu ale w tu3 seria koło waży poniżej 4kg nie zważyłem dokładnie ale ~3,75kg .
2.9 V6 ot co !
- HideoOSW
- Junior
- Posty: 269
- Rejestracja: 14 lis sob, 2009 3:23 pm
- Posiadany PUG: 205 Winner PTS / 205 GTI
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: Lekki zamach czy to opłacalne?
No to jeszcze lepiej niż A grupowe seiczento:) jak będę rozbierał silnik to na pewno zważę:)
1991 GTI [M0TW]
1993 WINNER [M0MY]
1992 XS [P3XY] RIP
1993 WINNER [M0MY]
1992 XS [P3XY] RIP