Wałek rozrządu TU3S

Dyskusje na temat serwisowania, naprawiania oraz modyfikowania silnikow typu TU.
Awatar użytkownika
pyzio_dawca
Junior
Posty: 328
Rejestracja: 16 sty czw, 2014 7:05 pm
Posiadany PUG: Accent 1.6 TU
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Skawina/Krk

Wałek rozrządu TU3S

Post autor: pyzio_dawca »

Siemka,

Nie wie ktoś jakie powinien mieć oznaczenie wałek rozrządu z silnika TU3S? Na moim jest R.
Interesowały by mnie jeszcze wymiary takiego, nie zużytego wałka, w ładnym stanie .
IMG_20141103_221356.jpg
A, przy okazji. Mam dwa silniki jeden to K2A, który puki co jest w rozsypce, po kolizji zaworu z tłokiem...
A drugi to KAY, szczerze mówiac to byłbym wdzięczny jakbyście mi powiedzieli, co to za silnik jest, bo nie wiem... :oops: Wydaje mi sie, ze to TU3CP. Ale w takim razie, z kąd wziął mi sie przy nim Solexowy dwu gardziel 34/32 ? :D No ale do rzeczy, mianowicie kanały ssące w glowicy z K2A, sa większe niz w KAY, a żadne nie widziały ingerencji człowieka, bo widać jeszcze fakturkę i niedoskonałości po odlewie. Czy mają być wieksze? Chyba, że mam głowe z 1.0 8)7 No nic czekam, na wypowiedzi ekspertów :D

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
BzyQ
Uzalezniony
Posty: 568
Rejestracja: 01 maja ndz, 2011 1:00 am
Posiadany PUG: chyba Ty
Numer Gadu-gadu: 4534544
Lokalizacja: Kraków

Re: Wałek rozrządu TU3S

Post autor: BzyQ »

Wałka nie pomierzę bo jest w głowicy , ale TU3S i TU3Z mają dokładnie ten sam wałek o oznaczeniu R.

K2A 85km@6400rpm, 118Nm@4000rpm, stopień kompresji 9.3:1 .

KAY nie mam pojęcia co to jest .

kanały mogą mieć różne średnice , zależy od charakterystyki silnika ,TU3JP ma np bardzo zbliżone średnice do TU24 . Natomiast najlepsze głowice są z 1.6 .
2.9 V6 ot co !
Awatar użytkownika
pyzio_dawca
Junior
Posty: 328
Rejestracja: 16 sty czw, 2014 7:05 pm
Posiadany PUG: Accent 1.6 TU
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Skawina/Krk

Re: Wałek rozrządu TU3S

Post autor: pyzio_dawca »

No to z tym wałkiem by sie zgadzało :D

Właśnie zastanawiam się, czy rzeźbic w głowie z TU3S czy juz sie porozglądać za taką z 1.6 i lekko zportować z dolotem i wydechem, i zasilić dziada wtedy 4 gaźnikami :D Byłaby moc :)

Na razie udało sie uruchomić z powrotem właśnie tego KAY, czyli chyba tu3cp, razem z Solexowym dwu-gardzielem 32/34 :D

Filmik poniżej :
https://www.youtube.com/watch?v=9vvux7igjm4
ODPOWIEDZ