TU3M 1.4 zapali i gaśnie

Dyskusje na temat serwisowania, naprawiania oraz modyfikowania silnikow typu TU.
Awatar użytkownika
mstore205
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: 08 lis sob, 2014 3:38 pm
Posiadany PUG: 1.4 Green
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Świdnik

TU3M 1.4 zapali i gaśnie

Post autor: mstore205 »

Witam wszystkich jestem tu nowy, choć 205 posiadam od maja tego roku i co jakiś czas zaglądam na forum to od teraz mam zamiar się co jakiś czas udzielić :)

Mój Green ma taki problem:
Nie mogę go odpalić na zimnym silniku, wczoraj jakoś się udało i sam sobie wyregulowałem obroty na oko, tzn. silnik był gorący i po moich ustawieniach tps czy regulacji śrubek (obu) na monowtrysku - ścięgno gazu i długość śrubki od silnika krokowego. Silnik zaczął pracować tak dobrze jak nigdy, delikatnie i reakcja na gaz była odrazu, nie dusił się nie gasł. Po odpaleniu bez gazu zapalał na strzał.

Na drugi dzień na zimno niestety to samo - nic nie dało pali i gaśnie, dodatkowo zauważyłem że kopułka od rożdzielacza nie była dokręcona i teraz niewiem w jakiej pozycji ma być (zaglądał wczoraj mechanik przedemną i pewnie nie dokręcił a powiedział że nie będzie go robił tylko może elektryk)

Teraz mam wrażenie że już po mojej regulacji a jeszcze taka dla mnie dziwna sprawa że jak ten aparat jest ustawiony w pewnym kącie to silnik zapala ale gaśnie, a jak przekręce to tak słychać jak by akumulator nie miał siły przekręcić, jak odepnę wtyczkę od czujnika temp. cieczy to nagle kręci bez problemu ale nawet nie chce odpalić.

Co z tym teraz zrobić? tylko dobry mechanik czy ja sam mogę coś podziałać?
Awatar użytkownika
bhejduk
Uzalezniony
Posty: 518
Rejestracja: 20 wrz wt, 2011 11:36 pm
Posiadany PUG: Roland Garros Cabrio 1.4
Lokalizacja: Łódź

Re: TU3M 1.4 zapali i gaśnie

Post autor: bhejduk »

Zacznij od odpowiedniego działu, wpisz przywitanie.

Rozpracuj problem drogą dedukcji, z autami w tym wieku inaczej się nie da.

Sprawdź elektrykę, wyczyść styki w kopułce i palec rozdzielacza, dokręć kopułkę, popraw kable, sprawdź świece, poczyść wszystko przy aparacie zapłonowym, obawiam się że kręcenie na oślep aparatem zapłonowym to nie był dobry pomysł. Ustaw go w poprawnej pozycji.
Sprawdź ciśnienie paliwa i czy nie łapie gdzieś powietrza (sparciałe przewody paliwowe), przeczyść monowtrysk możesz mieć przytkaną dyszę od wolnych obrotów.
Jeśli to nie pomoże to sprawdź czujnik temperatury silnika, dosyć często to on ma wpływ na takie objawy.


Masz LPG?
Bartek jestem.
Awatar użytkownika
mstore205
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: 08 lis sob, 2014 3:38 pm
Posiadany PUG: 1.4 Green
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Świdnik

Re: TU3M 1.4 zapali i gaśnie

Post autor: mstore205 »

Dzięki za rady, akurat świece mam wymienione i silnik krokowy, a ten aparat zapłonowy to właśnie mi nie dokręcił mechanik który zaglądał i się poddał. Ustawiłem go z powrotem według znaku, który jak podejrzewam był zrobiony dawno temu, jednak nie pomaga.
Gaźnik czy też monowtrysk akurat czyściłem, a z przewodu paliwowego po odpięciu od tego wtrysku jak się przekręci kluczyk to się leje jak z kranu i myślę że to dobre ciśnienie choć nie sprawdzone żadnym urządzeniem.

LPG nie mam.

Najprawdopodobniej go oddam do innego elektromechanika w tym tygodniu bo już sam sobie dalej nie mogę poradzić, jak będzie zrobiony (mam nadzieję :) ) to napiszę co było przyczyną i jak została rozwiązana.
Awatar użytkownika
bhejduk
Uzalezniony
Posty: 518
Rejestracja: 20 wrz wt, 2011 11:36 pm
Posiadany PUG: Roland Garros Cabrio 1.4
Lokalizacja: Łódź

Re: TU3M 1.4 zapali i gaśnie

Post autor: bhejduk »

Problemem warsztatów jest to że tak starych aut to już się nie chce naprawiać, a nawet jak ktoś się podejmie to częściej spier**** niż naprawi, bo tu nie ma komputera który można podpiąć i który odpowie Ci na wszystkie pytania. Tu się trzeba trochę znać, na podstawach
Bartek jestem.
ODPOWIEDZ