Strona 1 z 1

TU3M hop siup lambda

: 22 gru wt, 2015 8:46 pm
autor: xiaoping
Witajcie przyjaciele, kilka mądrych głów niezależnie od siebie zawyrokowało, że jak wymienię sondę lambda to puggi znowu będzie poierdywał równiutko i do taktu a nie rzęził i falował na obrotach jak teraz. Mam oto w garści nową sondę Vemo v42-76-0010 która jest gotowa bez żadnej sztukaterii do zamontowania.
W związku z tym, że paczka ze sklepu szła na prawdę długo a panowie mechanicy czmychnęli do Polski na święta, nie ma kto mi jej wymienić.

Sama sonda znajduje się w zasięgu wzroku i ręki myślę, że może się pokuszę i sam ją wymienię.
ale żeby nie narobić kaszany chciałbym się Was zapytać o kilka szczególików:

1. czy sondę się czymś smaruje żeby się nie zapiekła potem w rurze i nie pękła przy odkręcaniu, a sama rura mocno się nagrzewa...
2. czy mogę jakoś uszkodzić ECU jeśli okaże się, że z sondą jest coś nie teges.
3. jak mocno dokręcić sondę, żeby nie rozleciała się kiedy będzie trzeba ją odkręcić?

czy wymiana sondy lambda w p309 z tu3m to coś więcej niż wykręcenie elementu i zastąpienie go nowym?

pytam bo nie wiem dokładnie jak działa ECU i co mi może wywinąć za numer...

M.M.

Re: TU3M hop siup lambda

: 22 gru wt, 2015 10:14 pm
autor: krzyska
1. Do mojej sondy dołączony był smar do gwintu więc można posmarować
2.nie/niewiem
3. 35-45Nm albo na czuja
Dla pewności możesz zresetować kompa

Re: TU3M hop siup lambda

: 25 gru pt, 2015 5:47 pm
autor: xiaoping
Dobra, ściągnąłem baterię, przygotowałem klucz 22, ale nie mogłem odkręcić.
taki jeden co mi kilka dni temu rurę przednią wymienił fest dokręcił lambdę.
Nie ma tam za bardzo jak operować kluczem, bo jest zaraz blisko chłodnica.
Nawiasem mówiąc chłodnica ma pół roku a już jest poobijana przez specjalistów...

Sam z tym nic nie zrobie
zjadę na warsztat z tym po nowym roku.

Dzięki za pomoc.

Re: TU3M hop siup lambda

: 30 mar czw, 2017 8:13 pm
autor: managier
Witam Panowie i Panie, mam problem ze spalaniem, a mianowicie, po sprawdzeniu miernikiem sondy wyszło mi, że jest uszkodzona, napięcie skacze od 0 do 0,8 i tak w kółko - silnik nagrzany, 3tyś obrotów, oprócz tego falują mi obroty i na koniec byłem na stacji diagnostycznej
DSC_0114.JPG
Pan na stacji powiedział, że limit sondy wg jakiejś tam instrukcji jest 1.04 i mam się nie przejmować ze względu na wiek auta. . . pojechałem tam tylko dla własnego przekonania.
i moje pytanie - ponieważ u mnie od sondy wychodzą trzy przewody - biały, czarny, biały. . .co później przechodzi w dwie wtyczki
DSC_0107.JPG
w sklepach oferują mi sondy bez wtyczek z czterema przewodami, domyślam się, że są to jakieś uniwersalne sondy - jak jest u Was???

Re: TU3M hop siup lambda

: 30 mar czw, 2017 8:58 pm
autor: 2mouse
managier pisze:po sprawdzeniu miernikiem sondy wyszło mi, że jest uszkodzona, napięcie skacze od 0 do 0,8 i tak w kółko - silnik nagrzany, 3tyś obrotów,
Miernikiem z niską częstotliwością próbkowania powinno wyjść 0,56 V Stale! Jak weźmiesz taki z dużą częstotliwością, może być tak jak mówisz. Proponowałbym oscyloskop, nawet najprostszy, wykres, jaki powinna dawać sprawna lambda, masz w Autodacie.
managier pisze:oprócz tego falują mi obroty
Fałszywe powietrze.
managier pisze:Pan na stacji powiedział, że limit sondy wg jakiejś tam instrukcji jest 1.04 i mam się nie przejmować ze względu na wiek auta. . .
Fachowiec. Podbija też Transity bez podłogi?
managier pisze:ponieważ u mnie od sondy wychodzą trzy przewody - biały, czarny, biały. . .co później przechodzi w dwie wtyczki
w sklepach oferują mi sondy bez wtyczek z czterema przewodami, domyślam się, że są to jakieś uniwersalne sondy - jak jest u Was???
Taka powinna być https://www.filterki.pl/pl/p/SONDA-LAMB ... 4-265/8604 Oryginalna Boscha z końcówką 046 kosztuje majątek, inne to śmietnik. Trzy przewody są w silnikach XU, gdzie masa czujnika jest wypuszczona na układ wydechowy. W TU masz w instalacji przewód masujący czujnik i powinny być cztery. A że idiotom udającym mechaników w naszym kraju jest wszystko jedno, to masz przypadek, że w TU są trzy przewody. I dlatego Twoja sonda może nie działać.

Re: TU3M hop siup lambda

: 31 mar pt, 2017 8:34 am
autor: krzyska
W xu9jaz mam sonde na na 4 przewody.

Re: TU3M hop siup lambda

: 31 mar pt, 2017 10:19 am
autor: grzesiek309
Wszyskie pugi mialy lambdę na 4 przewody ;)

Re: TU3M hop siup lambda

: 31 mar pt, 2017 10:42 am
autor: pawel
2 przewody białe to grzanie sondy, czarny masa, siwy sygnał lambda.

Re: TU3M hop siup lambda

: 31 mar pt, 2017 4:28 pm
autor: 2mouse
grzesiek309 pisze:Wszyskie pugi mialy lambdę na 4 przewody ;)
Grześ,mówisz, że 0 280 003 046 ma cztery przewody?.... :) Teraz nie zrobię zdjęcia , bo poza domem jestem, ale leżą mi w domu ze trzy i każda ma trzy przewody jednak. Masa czujnika po budzie szła. Dlatego były z nimi problemy. Sądzę, że to raczej kwestia jakiejś daty, Ale w garrosie (91) mam 074 i ma cztery i cztery w wiązce a w Rallye (92) trzy. I weź tu bądź mądry... 8)7

Re: TU3M hop siup lambda

: 31 mar pt, 2017 4:37 pm
autor: Indjana
U mnie też są 3 ;o