szarpanie i falowanie obrotów

Dyskusje na temat serwisowania, naprawiania oraz modyfikowania silnikow typu TU.
adam405peugeot
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 06 sty śr, 2016 12:29 pm
Posiadany PUG: 406 td, 205 XSD
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Poznań

szarpanie i falowanie obrotów

Post autor: adam405peugeot » 06 kwie czw, 2017 7:56 pm

Witam! Mam następujący problem ze swoją 205 1.4 tu3m, falują obroty podczas postoju, po dodaniu gazu na ok 2000obr/min nadal falowanie występuje, silnik jakby przerywał. Do tej pory wymieniłem:świece, kable, kopułke z palcem,cewke,sonde lambda,filtry, czujnik temperatury płynu, sterownik, monowtrysk z przepustnicą(tps pokazuje prawidłowe napięcie w każdym zakresie), aparat zapłonowy,uszczelniacze zaworowe(stare przepuszczały), wyregulowałem zawory, lewego powierza nie dostaje bo sprawdzałem. Brakuje już mi pomysłów co może być przyczyną, dodam ze samochód odpala od strzała na zimnym jak i na ciepłym silniku

https://www.youtube.com/watch?v=N5i3UVWHJik
https://www.youtube.com/watch?v=FyLb4yI7KGw

Awatar użytkownika
kylo_k2
Junior
Posty: 363
Rejestracja: 18 sie sob, 2012 5:13 pm
Posiadany PUG: 205 forever 3D 1.4 1995r. Citroen C4 VTS, Nissan Terrano WD21
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa - Konstancin

Re: szarpanie i falowanie obrotów

Post autor: kylo_k2 » 06 kwie czw, 2017 8:55 pm

mam ten sam problem i też nie mogę dojść do tego co jest nie tak.

Awatar użytkownika
czargosia
Junior
Posty: 406
Rejestracja: 26 sty ndz, 2014 10:44 pm
Posiadany PUG: 205 CTI 91-gutek, 205 Rallye 1,9 , 205 Automatic 1,9b+g 5D 89r,
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Olsztyn --- WARMIA I MAZURY

Re: szarpanie i falowanie obrotów

Post autor: czargosia » 06 kwie czw, 2017 11:21 pm

Sprawdź ciśnienie na cylindrach. Odchyłki powyżej 0,5 bara mogą dawać takie objawy.
Peugeot 205 CTI zielony - Jak dorosnę będę JAGUAR-em

adam405peugeot
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 06 sty śr, 2016 12:29 pm
Posiadany PUG: 406 td, 205 XSD
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Poznań

Re: szarpanie i falowanie obrotów

Post autor: adam405peugeot » 08 kwie sob, 2017 4:20 pm

zmierzyłem kompresję, wynik następujący:
Pierwszy cylinder 12
drugi 11,5
trzeci 12
czwarty 13

Awatar użytkownika
czargosia
Junior
Posty: 406
Rejestracja: 26 sty ndz, 2014 10:44 pm
Posiadany PUG: 205 CTI 91-gutek, 205 Rallye 1,9 , 205 Automatic 1,9b+g 5D 89r,
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Olsztyn --- WARMIA I MAZURY

Re: szarpanie i falowanie obrotów

Post autor: czargosia » 11 kwie wt, 2017 7:47 am

Kolejność zapłonu 1-3-4-2
Poszukaj jeszcze innych przyczyn ale to moze byc to.
Peugeot 205 CTI zielony - Jak dorosnę będę JAGUAR-em

adam405peugeot
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 06 sty śr, 2016 12:29 pm
Posiadany PUG: 406 td, 205 XSD
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Poznań

Re: szarpanie i falowanie obrotów

Post autor: adam405peugeot » 11 kwie wt, 2017 7:45 pm

nie wiem co ma kolejność zapłonu do kompresji ale ok :) decyzja zapadła będzie swap na diesla _O_

Awatar użytkownika
kylo_k2
Junior
Posty: 363
Rejestracja: 18 sie sob, 2012 5:13 pm
Posiadany PUG: 205 forever 3D 1.4 1995r. Citroen C4 VTS, Nissan Terrano WD21
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa - Konstancin

Re: szarpanie i falowanie obrotów

Post autor: kylo_k2 » 11 kwie wt, 2017 9:46 pm

adam405peugeot pisze:nie wiem co ma kolejność zapłonu do kompresji ale ok :) decyzja zapadła będzie swap na diesla _O_
Tez się zastanawiam nad 1.9tdi albo 2.1 12v td


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
bhejduk
Uzalezniony
Posty: 502
Rejestracja: 20 wrz wt, 2011 11:36 pm
Posiadany PUG: Roland Garros Cabrio 1.4
Lokalizacja: Łódź

Re: szarpanie i falowanie obrotów

Post autor: bhejduk » 30 cze pt, 2017 7:05 am

Pompa paliwa nie daje odpowiedniego ciśnienia.
Bartek jestem.

ODPOWIEDZ