Monowtrysk gaśnięcie przy nagłej zmianie obciążenia
: 05 lis wt, 2019 11:15 pm
Witam,
Mam problem z moim Pugiem, pacjent 1,1 TU1M monowtrysk bosch.
Problemy:
- zbyt bogatą mieszanka (czujniki spalin na przeglądzie oszalały),
- przy podjeżdżaniu w korku (półsprzęgło, delikatnie muśnięty gaz i nagle odpuszczone oba pedały; nagłą zmiana obciążenia) silnik zaczyna przebierać i po chwili gaśnie. Czasem gaśnie bez żadnego zająknięcia, po prostu nagle zapada cisza,
-nie ma problemu z odpalaniem, standardowym ruszaniem, ani innych problemów podczas jazdy.
Odczytałem dziś kody błędów i jedyny jaki był zapamiętany to 41:
Etzold „Sygnał ilości obrotów dla cewki zapłonowej”,
Opis obsługi Bosch Mono Jetronic „Sygnał prędkości silnika lub wiązka przewodów”
(„Czujnik prędkości obrotowej i położenia wału korbowego (Mono-Jetronic): Informacja dotycząca prędkości obrotowej i położenia wału korbowego pochodzi z układu zapłonowego (sygnał o biegunowości ujemnej od modułu wzmacniającego zapłonu lub sygnał o biegunowości ujemnej cewki lub sygnał z obrotomierza)”)
https://forum.peugeot205.pl/viewtopic.php?f=26&t=31414
W książce ani w opracowaniu nie jest opisane postępowanie przy błędzie tego typu. Czy ktoś miał już styczność z takim przypadkiem i może podpowiedzieć od czego zacząć diagnostykę?
Mam problem z moim Pugiem, pacjent 1,1 TU1M monowtrysk bosch.
Problemy:
- zbyt bogatą mieszanka (czujniki spalin na przeglądzie oszalały),
- przy podjeżdżaniu w korku (półsprzęgło, delikatnie muśnięty gaz i nagle odpuszczone oba pedały; nagłą zmiana obciążenia) silnik zaczyna przebierać i po chwili gaśnie. Czasem gaśnie bez żadnego zająknięcia, po prostu nagle zapada cisza,
-nie ma problemu z odpalaniem, standardowym ruszaniem, ani innych problemów podczas jazdy.
Odczytałem dziś kody błędów i jedyny jaki był zapamiętany to 41:
Etzold „Sygnał ilości obrotów dla cewki zapłonowej”,
Opis obsługi Bosch Mono Jetronic „Sygnał prędkości silnika lub wiązka przewodów”
(„Czujnik prędkości obrotowej i położenia wału korbowego (Mono-Jetronic): Informacja dotycząca prędkości obrotowej i położenia wału korbowego pochodzi z układu zapłonowego (sygnał o biegunowości ujemnej od modułu wzmacniającego zapłonu lub sygnał o biegunowości ujemnej cewki lub sygnał z obrotomierza)”)
https://forum.peugeot205.pl/viewtopic.php?f=26&t=31414
W książce ani w opracowaniu nie jest opisane postępowanie przy błędzie tego typu. Czy ktoś miał już styczność z takim przypadkiem i może podpowiedzieć od czego zacząć diagnostykę?