Strona 1 z 1
Zmiana silnika TU1M na TU3M
: 01 gru ndz, 2019 11:24 pm
autor: a2legro
Niedawno kolega kupił Looka 1.1 SPI z 1991. Miała być dobra buda do dalszych modyfikacji i tak jest. Pierwsze bolączki są już ogarnięte. Teraz czas powiedzieć
silnikowi. Zapadła decyzja o zastosowaniu 1.6 8v 90KM z 306 czyli TU5 JP.
Nigdy nie miałem styczności z silnikami z rodziny TU dlatego chciałbym się dowiedzieć czy skrzynia od 1.1 może zostać?
EDIT:
Trafił się TU3M od znajomego i to będziemy wkładać.
Re: Zmiana silnika TU1 M/Z na TU5 JP jaka skrzynia?
: 02 gru pn, 2019 12:55 pm
autor: krzyska
Swego czasu Baron pisał, że to szybki SWAP.
Re: Zmiana silnika TU1 M/Z na TU5 JP jaka skrzynia?
: 02 gru pn, 2019 8:49 pm
autor: grzesiek309
Skrzynia od 1,1 pasuje p&p.
Wysłane z mojego S41 przy użyciu Tapatalka
Re: Zmiana silnika TU1 M/Z na TU5 JP jaka skrzynia?
: 04 gru śr, 2019 10:14 pm
autor: a2legro
Dzięki za podpowiedzi.
Re: Zmiana silnika TU1 M/Z na TU5 JP jaka skrzynia?
: 25 lut wt, 2020 11:35 pm
autor: a2legro
Trafił się TU3M z 106 kolegi, którą niestety rozbił. Zdecydowaliśmy się go odkupić z racji tego, że był w naprawdę dobrym stanie. Bosch z mechanicznym rozdzielaczem tak jak w TU1M.
Silnik mamy z całym osprzętem. Z tego co przeczytałem, zrozumiałem wystarczy przełożyć słupek z osprzętem i zmienić sterownik z 1.4. Nie trzeba nic kombinować z wiązką silnika?
Podobno głowica jest z wersji TU3FJ2/Z czyli XSI 94KM. Nie wiem jak to zweryfikować i jakie są różnice. Poza tym osprzęt to i tak monowtrysk.
Najciekawsze, że auto jeździło z sterownikiem od Golfa II 1.8
Znajomy kupił już w takim stanie, a dziś to dopiero odkryliśmy.
Taki powinien być. Zresztą znalazł się w bagażniku.
Re: Zmiana silnika TU1M na TU3M
: 26 lut śr, 2020 6:01 pm
autor: grzesiek309
Wiązki są takie same, więc wystarczy kompa zmienić
Wysłane z mojego S41 przy użyciu Tapatalka
Re: Zmiana silnika TU1M na TU3M
: 26 lut śr, 2020 9:43 pm
autor: a2legro
Dzięki. W takim przypadku trudność praktycznie zerowa