Monowtrysk gaśnięcie przy nagłej zmianie obciążenia

Dyskusje na temat serwisowania, naprawiania oraz modyfikowania silnikow typu TU.
enig123
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 01 cze czw, 2017 8:12 pm
Posiadany PUG: 205 Look 1,1 (TU1M) 1990
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Poznań

Monowtrysk gaśnięcie przy nagłej zmianie obciążenia

Post autor: enig123 » 05 lis wt, 2019 11:15 pm

Witam,

Mam problem z moim Pugiem, pacjent 1,1 TU1M monowtrysk bosch.

Problemy:
- zbyt bogatą mieszanka (czujniki spalin na przeglądzie oszalały),
- przy podjeżdżaniu w korku (półsprzęgło, delikatnie muśnięty gaz i nagle odpuszczone oba pedały; nagłą zmiana obciążenia) silnik zaczyna przebierać i po chwili gaśnie. Czasem gaśnie bez żadnego zająknięcia, po prostu nagle zapada cisza,
-nie ma problemu z odpalaniem, standardowym ruszaniem, ani innych problemów podczas jazdy.

Odczytałem dziś kody błędów i jedyny jaki był zapamiętany to 41:

Etzold „Sygnał ilości obrotów dla cewki zapłonowej”,

Opis obsługi Bosch Mono Jetronic „Sygnał prędkości silnika lub wiązka przewodów”
(„Czujnik prędkości obrotowej i położenia wału korbowego (Mono-Jetronic): Informacja dotycząca prędkości obrotowej i położenia wału korbowego pochodzi z układu zapłonowego (sygnał o biegunowości ujemnej od modułu wzmacniającego zapłonu lub sygnał o biegunowości ujemnej cewki lub sygnał z obrotomierza)”)
https://forum.peugeot205.pl/viewtopic.php?f=26&t=31414

W książce ani w opracowaniu nie jest opisane postępowanie przy błędzie tego typu. Czy ktoś miał już styczność z takim przypadkiem i może podpowiedzieć od czego zacząć diagnostykę?

enig123
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 01 cze czw, 2017 8:12 pm
Posiadany PUG: 205 Look 1,1 (TU1M) 1990
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Poznań

Re: Monowtrysk gaśnięcie przy nagłej zmianie obciążenia

Post autor: enig123 » 14 gru sob, 2019 1:45 am

Dostałem nowy komputer więc postanowiłem sprawdzić czy będzie na nim poprawa. Zanim odpaliłem auto na nowym CPU sprawdziłem błędy. Przed odpaleniem pojawił się błąd 41 czyli ten sam co na starym CPU. Wnioskuję z tego, że błąd jest natury elektrycznej. W wolnej chwili sprawdzę przejście pomiędzy CPU a cewką, lecz aktualnie obstawiam że nawalił moduł zapłonowy.

Po przeczytaniu kilkunastu wątków z forum zacząłem sprawdzać jeszcze inne możliwości jak np. UFO. Odkryłem że do mojego UFO nie jest nic podpięte. Z wątku (viewtopic.php?f=26&t=13478) wyczytałem że powinien być podpięty "do elektrozaworu umieszczonego w okolicach serwa, ewentualnie do układu dolotowego pod(za) przepustnica."
Czy to będzie ten króciec że zdjęcia?
Załączniki
79379372_2408325962599523_3355533196744720384_n.jpg
79368334_1465788673573146_3357214272714178560_n.jpg

ODPOWIEDZ